Tajuttomuus olisi ollut hetkellistä, siitä olisi sitten herätty alentuneeseen tajunnantilaan, josta taas siitäkin olisi viimeistään illalla sunnuntaina pikkuhiljaa toivuttu. Esittämäsi malli, jossa vammat ovat syntyneet jo alkuillasta, voisi periaatteessa toimia ihan ok - tällöin mahdollinen tajuttomuus/tajunnan alenema olisi jo parantunut yöhön mennessä. Tämä Sinun mallisi siis sallii periaatteessa kaikki nuo vammat, mutta se edellyttää, että itse teot on tehty nopeasti ilman merkittäviä lisävammoja. Kuitenkin yhden kovan iskun olisi taistelunkin aikana pitänyt osua, jotta löydetty 1 mm:n roiske voisi selittyä.Hessu52 kirjoitti:Missään ei kuitenkaan sanota, kuinka kauan Nisse olisi ollut toimintakyvytön, vai merkitseekö tuo mahdollinen, tai todennäköinen toimintakyvyttömyys sitä, että se on jatkunut aina seuraavaan torstaihin asti, jolloin Nisse "heräsi" sairaalassa?
Gustafssonin vammat
Hyvä yhteenveto Kujalalta, kiitos siitä. Teksti vaikuttaa myös objektiiviselta. Osa voi olla varmentamatonta tietoa, mutta vammojen suhteen melko todenäköisiä asioita. Liqvorivuoto perustuu vain lääkärin toteamukseen, sitä ei tutkittu. Korvan verenvuoto on taas Nilsin oma ilmoitus, joka on kyllä linjassa korvaklinikan käyntien ja tasapainohäiriöiden kanssa(myöskin Nilsin oma ilmoitus, mutta on selvää, että se sisältyy myös sairaskertomukseen, koska poliisi eivätkä lääkärit kiistäneet sitä).
Nils kertoo itse, että korvaklinikalla kaivettiin luunsiruja pois sisäkorvasta. Tuo sopii vielä vammoihin, vaikka näihin Nilsin omiin "diagnooseihin" ei ole ollut paljoa luottamista. Vasta korvaklinikalla taisi tulla röntgenlääkärin lausunto kallonpohjan murtumasta, tosin kuvia ei ole.
Vammoja on siis ollut ja vakavia sellaisia. Siksi Kujalan esittämä arvio toimintakyvyn menetyksestä voi olla hyvinkin oikea. Joka tapauksessa voisi uskoa, että ainakin lyhyeksi aikaa joutuu ottamaan lukua noilla vammoilla. Siksi onkin epätodennäköistä, että Nils sai vammat taistellessaan muita uhreja vastaan. Tuskin kukaan jo kuolettavasti haavoittunut on voinut niitä antaa.
Tarinat teltalla, makaaminen lähes sokeana koska veri on täyttänyt silmäkuopat, kouristelu, kärpäsparvi naamalla, mutta ei yhtään virheliikettä, vaikka ei tiedäkään, katsooko joku kauempaa jne. Itse sulkisin näyttelyn pois. Vaikeammaksi näyttely olisi tullut ensimmäisen viikon aikana sairaalassa. Pitää kusta housuun, ei lähteä röökille, ilmeissä ei saa olla terävää havainnointia, tahattomat reaktiot pitää hallita. Asmann, joka oli patologinen valehtelija, jäi kiinni näytttelemisestä ensimmäisen 30 sekunnin aikana.
Tarina Nilsin aivovammasta on niin ehjä ja ristiriidaton, että ihmettelen miksei lääkärit kommentoineet asiaa. No Öhman kyllä sivulauseessa totesi, että näytteleminen on poissuljettu juttu, mitä tulee sairaalaan kliinisiin löytöihin. Mutta muuten asia jäi vähälle huomiolle.
Nils kertoo itse, että korvaklinikalla kaivettiin luunsiruja pois sisäkorvasta. Tuo sopii vielä vammoihin, vaikka näihin Nilsin omiin "diagnooseihin" ei ole ollut paljoa luottamista. Vasta korvaklinikalla taisi tulla röntgenlääkärin lausunto kallonpohjan murtumasta, tosin kuvia ei ole.
Vammoja on siis ollut ja vakavia sellaisia. Siksi Kujalan esittämä arvio toimintakyvyn menetyksestä voi olla hyvinkin oikea. Joka tapauksessa voisi uskoa, että ainakin lyhyeksi aikaa joutuu ottamaan lukua noilla vammoilla. Siksi onkin epätodennäköistä, että Nils sai vammat taistellessaan muita uhreja vastaan. Tuskin kukaan jo kuolettavasti haavoittunut on voinut niitä antaa.
Tarinat teltalla, makaaminen lähes sokeana koska veri on täyttänyt silmäkuopat, kouristelu, kärpäsparvi naamalla, mutta ei yhtään virheliikettä, vaikka ei tiedäkään, katsooko joku kauempaa jne. Itse sulkisin näyttelyn pois. Vaikeammaksi näyttely olisi tullut ensimmäisen viikon aikana sairaalassa. Pitää kusta housuun, ei lähteä röökille, ilmeissä ei saa olla terävää havainnointia, tahattomat reaktiot pitää hallita. Asmann, joka oli patologinen valehtelija, jäi kiinni näytttelemisestä ensimmäisen 30 sekunnin aikana.
Tarina Nilsin aivovammasta on niin ehjä ja ristiriidaton, että ihmettelen miksei lääkärit kommentoineet asiaa. No Öhman kyllä sivulauseessa totesi, että näytteleminen on poissuljettu juttu, mitä tulee sairaalaan kliinisiin löytöihin. Mutta muuten asia jäi vähälle huomiolle.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Muistan nähneeni maininnan housuun kusemisesta nimim. Urhon kirjoittamissa viesteissä, mutta alkuperäinen lähde on jäänyt minulle hämäräksi. Onko sinulla tietoa alkuperäislähteestä?konsta kirjoitti:Pitää kusta housuun, ei lähteä röökille, ilmeissä ei saa olla terävää havainnointia, tahattomat reaktiot pitää hallita.
Edelleenkin peräänkuulutan faktatietoa siitä, että NG on todellakin vain maannut aloillaan ensimmäisen viikon sairaalassa. Toisekseen, onko meillä tietoa siitä, millä intensiteetillä hänen havainnointiaan on sairaalassa tarkkailtu saati dokumentoitu ja oliko oletuksena ylipäänsä tarkkailla tiedotonta/tajutonta/liikuntakyvytöntä potilasta? Tuskin. Kuten on jo monta kertaa sanottu, sairaalahenkilöstön pääasiallinen tehtävä ei ole etsiä potilaasta teeskentelyn merkkejä, vaan edistää hänen toipumistaan.konsta kirjoitti:Vaikeammaksi näyttely olisi tullut ensimmäisen viikon aikana sairaalassa. Pitää kusta housuun, ei lähteä röökille, ilmeissä ei saa olla terävää havainnointia, tahattomat reaktiot pitää hallita. Asmann, joka oli patologinen valehtelija, jäi kiinni näytttelemisestä ensimmäisen 30 sekunnin aikana.
Mitä tarkoitat tahattomilla reaktioilla, jotka pitää hallita?
Assmannin sairaalakäytöksestä meillä on vain edesmenneen, vaitiolovelvollisuutensa rikkoneen neurologi-kirjailijan sana. Assmann saattoi olla outo tyyppi myös persoonansa puolesta (oireilu viittaisi hysteriaan), mutta häntä ei viety sairaalaan pahoinpitelyn takia - näiden kahden sairaalakäyttäytymistä on siksikin aivan turha vertailla.
On mahdollista, että myös Assman vietiin sairaalaan "pahoinpitelyn takia". Moni on sitä mieltä, että hän oli Bodomin pahoinpitelyjen ja murhien takana. Hän olisi se pahoinpitelijä. Jospa tilanne oli kestämätön A:n kannalta, hän ei jaksanut kantaa totuutta, vaan pakeni sairaalaan. Käyttäytyi hyvin oudosti.Mariacka kirjoitti: ..... ..... .....
Assmannin sairaalakäytöksestä meillä on vain edesmenneen, vaitiolovelvollisuutensa rikkoneen neurologi-kirjailijan sana. Assmann saattoi olla outo tyyppi myös persoonansa puolesta (oireilu viittaisi hysteriaan), mutta häntä ei viety sairaalaan pahoinpitelyn takia - näiden kahden sairaalakäyttäytymistä on siksikin aivan turha vertailla.
Olen itsekkin nähnyt maininan, enkä tiedä, mihin se perustuu. Minä en oikeastaan luetellut asioita konkreettisena, vaan listasin noita vain mileikuvina siitä, kuinka vaikea voi olla "tekopuolitajuinen".pasi kirjoitti:Muistan nähneeni maininnan housuun kusemisesta nimim. Urhon kirjoittamissa viesteissä, mutta alkuperäinen lähde on jäänyt minulle hämäräksi. Onko sinulla tietoa alkuperäislähteestä?konsta kirjoitti:Pitää kusta housuun, ei lähteä röökille, ilmeissä ei saa olla terävää havainnointia, tahattomat reaktiot pitää hallita.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Meillä ei ole faktaa sairaala-ajoista, eikä kliinisistä löydöksistä, koska niitä poliisi ei halunnut julkistaa.Mariacka kirjoitti: Edelleenkin peräänkuulutan faktatietoa siitä, että NG on todellakin vain maannut aloillaan ensimmäisen viikon sairaalassa. Toisekseen, onko meillä tietoa siitä, millä intensiteetillä hänen havainnointiaan on sairaalassa tarkkailtu saati dokumentoitu ja oliko oletuksena ylipäänsä tarkkailla tiedotonta/tajutonta/liikuntakyvytöntä potilasta? Tuskin. Kuten on jo monta kertaa sanottu, sairaalahenkilöstön pääasiallinen tehtävä ei ole etsiä potilaasta teeskentelyn merkkejä, vaan edistää hänen toipumistaan.
Mitä tarkoitat tahattomilla reaktioilla, jotka pitää hallita?
Ei sairaalassa yleensä etsitä teeskentelyn oireita, mutta poltilaan peruskuntoa tarkkaillaan hyvinkin tarkkaan. Jo yhdellä vilaisulla sairaanhoitajat näkivät minusta, että olin alkanut toipumaan ison leikkauksen jälkeen, josta kotiutettiin 5 päivän levon jälkeen.
Tahattomat reaktiot, spontaani hymy tai naurahdus, reakointi sukkeluuteen tai vinoiluun, vihainen ilme, tarkkavainen sävy, asioiden seuraaminen kinnostuneena ja tuhannet muut kehon ilmaisumuodot, joita me teemme päivittäin satoja, itse kukin.
On myös ollut puhetta Gussen liikkumisesta sairaalassa niiden mutamien päivien aikana, joina hän on väittänyt olleensa taju.... ei vaan alentuneessa tajunnan tilassa ja suuressa muistiaukossa.
Tällöin Gustafsson väitti kävelleensä tuettuna, kun oli sairaalassa.
Ja tämä taisi vieläpä olla tiistain ja torstain välisenä aikana, josta hänen ei olisi pitänyt muistaa periaatteessa mitään, vaikka Sariolan muistiaukkoteorian mukaan, ihminen voi muistiaukossa muistaa, vaikka ei sitten oikeasti muistaisikaan, että joo.
Tällöin Gustafsson väitti kävelleensä tuettuna, kun oli sairaalassa.
Ja tämä taisi vieläpä olla tiistain ja torstain välisenä aikana, josta hänen ei olisi pitänyt muistaa periaatteessa mitään, vaikka Sariolan muistiaukkoteorian mukaan, ihminen voi muistiaukossa muistaa, vaikka ei sitten oikeasti muistaisikaan, että joo.
Sinua pitäisi nyt taas huolellisesti taluttaa tässä asiassa, mutten jaksa. Totean vain, että Nils epäili liikkuneensa talutettuna, jos hän ylipäätänsä on liikkunut.Hessu52 kirjoitti: Ja tämä taisi vieläpä olla tiistain ja torstain välisenä aikana, josta hänen ei olisi pitänyt muistaa periaatteessa mitään, vaikka Sariolan muistiaukkoteorian mukaan, ihminen voi muistiaukossa muistaa, vaikka ei sitten oikeasti muistaisikaan, että joo.
Outo veto muuten Tuomiselta. Ensin hän sanoo, että muutaman päivän päästä, muttei tarkenna sitä. Kun Nils sitten toteaa, että mahdollisesti talutettuna, niin Tuominen tyytyy vastaukseen. Oliko Tuomisella tietoa, vai heittikö täkyn?
Korvaklinikalle Nils vietiin Iltasanomien mukaan paareilla, siis viisi päivää tapahtumien jälkeen.
Katsopa konsta joskus fudismatsia telkusta ja varsinkin kun italiaanot, tai jotkut muut lattarimaat pelaavat kentällä, sielläkin kannetaan tuskissaan vääntelehtiviä pelureita kentältä paareilla, monilla kentillä pelin nopeuttamiseksi viedään jopa golfautolla.
Itse olisin sitä mieltä, että kentän laidalle pitäisi kaivaa valmiiksi rivi hautoja, jonne nämä "urhot" kyörättäisiin ja pikaisen siunauksen jälkeen myös haudattaisiin.
Nyt nämä tekovainaat, heti kentän ulkopuolelle jouduttuaan, saavat ahaa elämyksen, tai ihmeparanemisen, sillä heti oitis, tuo äsken kuoleman porteilla käpristellyt melkein ruumis, on linjamieheltä vonkaamassa pääsyä takaisin kentälle.
Eli teeskennellä voi itse kukin, jos se ajaa jotenkin omia etuja ja pyrkimyksiä.
Itse olisin sitä mieltä, että kentän laidalle pitäisi kaivaa valmiiksi rivi hautoja, jonne nämä "urhot" kyörättäisiin ja pikaisen siunauksen jälkeen myös haudattaisiin.
Nyt nämä tekovainaat, heti kentän ulkopuolelle jouduttuaan, saavat ahaa elämyksen, tai ihmeparanemisen, sillä heti oitis, tuo äsken kuoleman porteilla käpristellyt melkein ruumis, on linjamieheltä vonkaamassa pääsyä takaisin kentälle.
Eli teeskennellä voi itse kukin, jos se ajaa jotenkin omia etuja ja pyrkimyksiä.
Viimeksi muokannut Hessu52, Ti Marras 04, 2008 8:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Epäilemättä, mutta kyse oli luultavimmin leikkauksesta, jossa olleita sairaanhoitajat olivat nähneet aiemminkin. Kolmoismurhan ainutta eloonjäänyttä ei oltu luultavasti aiemmin hoidettu, joten rutiinia ei ollut, ei myöskään tietoa siitä, koska ja miten potilaan tulisi toipua tai ylipäänsä käyttäytyä. Kun sisäisistä vammoistakaan ei ollut tarkkaa selkoa.konsta kirjoitti:Ei sairaalassa yleensä etsitä teeskentelyn oireita, mutta poltilaan peruskuntoa tarkkaillaan hyvinkin tarkkaan. Jo yhdellä vilaisulla sairaanhoitajat näkivät minusta, että olin alkanut toipumaan ison leikkauksen jälkeen, josta kotiutettiin 5 päivän levon jälkeen.
En näe mitään syytä sille, että tällaisia olisi pitänyt välttää. Päinvastoin moni hoitaja olisi saattanut pitää niitä kamalasta kokemuksesta toipumisen merkkeinä - ei teeskentelyn epäonnistumisena tai paljastumisena, koska teeskentely ei missään vaiheessa ollut perusoletus. Siis Töölössä.konsta kirjoitti:Tahattomat reaktiot, spontaani hymy tai naurahdus, reakointi sukkeluuteen tai vinoiluun, vihainen ilme, tarkkavainen sävy, asioiden seuraaminen kinnostuneena ja tuhannet muut kehon ilmaisumuodot, joita me teemme päivittäin satoja, itse kukin.
Kyse oli tyypillisistä, kovista pahoinpitelyvammoista, joita Spr:n neurologisella hoidettiin kait päivittäin. Vai mitä tarkoitat, ettei rutiinia ollut?Mariacka kirjoitti:
Kolmoismurhan ainutta eloonjäänyttä ei oltu luultavasti aiemmin hoidettu, joten rutiinia ei ollut, ei myöskään tietoa siitä, koska ja miten potilaan tulisi toipua tai ylipäänsä käyttäytyä. Kun sisäisistä vammoistakaan ei ollut tarkkaa selkoa.
No mistä sitten kiikastaa? Nils olisi voinut olla ihan miten vaan, mitä viitteitä ei ollut teeskentelystä jne. Miksi siis tunnut kuitenkin epäilevän teeskentelyä?Mariacka kirjoitti:
En näe mitään syytä sille, että tällaisia olisi pitänyt välttää. Päinvastoin moni hoitaja olisi saattanut pitää niitä kamalasta kokemuksesta toipumisen merkkeinä - ei teeskentelyn epäonnistumisena tai paljastumisena, koska teeskentely ei missään vaiheessa ollut perusoletus. Siis Töölössä.
Tarkoitin, mitä kirjoitin, eli sairaalassa ei taatusti ollut rutiinia hoitaa koko maata järisyttäneen kolmoissurman ainokaista eloonjäänyttä. Lisäksi havaittiin useita ulkoisia vammoja, mutta sisäisistä ei päästy yksimieliseen selvyyteen. Psyykkinen traumakin varmaan huomioitiin (no, toisaalta elettiin vielä hermo- ja mielitautien aikaa). Mm. näistä syistä ei varmaankaan epäilty uhrin teeskentelyä tai jos epäiltiinkin, sitä ei minnekään kirjattu.
Siis asetan kyseenalaiseksi sen, että jonkinlaista "täydellistä" näyttelemistä olisi tarvittu. Eihän kukaan voinut tietää, miten tämmöisen tapaturman uhrin kuuluisi käyttäytyä.
BTW. Tiedettiinköhän 60-luvulla, ettei hypnoosissa voi ohittaa fyysisistä syistä johtuvaa muistiaukkoa? Luultavasti ei, mutta jos tiedettiin, niin ehkä fyysisistä syistä johtuvaa muistinmenetystä kuitenkin epäiltiin.
Siis asetan kyseenalaiseksi sen, että jonkinlaista "täydellistä" näyttelemistä olisi tarvittu. Eihän kukaan voinut tietää, miten tämmöisen tapaturman uhrin kuuluisi käyttäytyä.
BTW. Tiedettiinköhän 60-luvulla, ettei hypnoosissa voi ohittaa fyysisistä syistä johtuvaa muistiaukkoa? Luultavasti ei, mutta jos tiedettiin, niin ehkä fyysisistä syistä johtuvaa muistinmenetystä kuitenkin epäiltiin.
Taisit itse ottaa tuon teeskentelyteeman puheeksi. Edit. näyttelemisen.konsta kirjoitti:No mistä sitten kiikastaa? Nils olisi voinut olla ihan miten vaan, mitä viitteitä ei ollut teeskentelystä jne. Miksi siis tunnut kuitenkin epäilevän teeskentelyä?
Nils kertoo itse, äitinsä laittaneen sellaisen huhun liikkeelle, että korvasta poistettiin joitakin luun kappaleita.konsta kirjoitti:Nils kertoo itse, että korvaklinikalla kaivettiin luunsiruja pois sisäkorvasta. .
Ehjä ja ristiriidaton ? No ylilääkäri Hirvensalo kylläkin mainitsi, oireiden ja vammojen välillä olleen ristiriidan, mutta sinulla konsta, on ilmeisesti vankempi kokemus vammapotilaan kliinisten oireiden yhteydestä vammoihin kuin Hirvensalolla.Tarina Nilsin aivovammasta on niin ehjä ja ristiriidaton, että ihmettelen miksei lääkärit kommentoineet asiaa.
Missäs sivulauseessa tällainen tieto Öhmannilta? Tenovuo vastaavasti kertoi, että kaikken kaikkiaan Gustafssonin potilastiedoissa, ei löydy seikkoja, jotka ei periaatteessa olisi näyteltävissä. (ulkomuistista lainattua)No Öhman kyllä sivulauseessa totesi, että näytteleminen on poissuljettu juttu, mitä tulee sairaalaan kliinisiin löytöihin. Mutta muuten asia jäi vähälle huomiolle.
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"