Totta kai ne voivat kadota, kuten Öhmankin on todennut. Miksi latelet itsestäänselvyyksiä? Mutta voivatko aivoruhjeen jäljet kadota? Tämähän se on keskustelun ydin ja tässä on syytä olla tarkkana sanoissa. Pasin viitteen mukaisesti 2 % jäljistä voi kadota. Öhman on väittänyt, että aivoruhjeen jälki ei voi kadota. Öhman on siis ollut väärässä. 2 %:n todennäköisyydellä aivoruhjeen jälki voi kadota.konsta kirjoitti:Tosi asia kuitenkin on, että vamman jäljet voivat myös kadota.
Koska itse olen vakava keskustelija, totean, että olen luottanut liikaa Öhmanin asiantuntijuuteen. Luulin Öhmanin puhuvan 100 %:n varmuudesta ja hän näyttää puhuneen 98 %:n varmuudesta. Myönnän avoimesti, että tässä kohtaa tein virheen. Ei tässä ole mitään vaikeaa. Virheiden määrä on vielä melko vähäisellä tasolla Konstan saavutuksiin nähden.
Kyse on siitä, voiko tuolla lainaamallasi pätkällä tehdä mitään johtopäätöksiä aivoruhjeiden jälkien katoamisesta. Mitään "yleistä sopimusta" ei ole ollut, vaan ainakin minä olen todennut, että Öhman on pitänyt aivovammaa mahdollisena. En ole ottanut osaa mihinkään "yleiseen sopimukseen".Edelleenkin, miksi haluat sekoittáa tähän vielä aivoruhjeen, koska käsittääkseni yleinen sopimus oli, että puhutaan aivovammasta.
Niinpä, aivovammojen kohdalla noilla kummallakaan ei ole mitään merkitystä, eikä kukaan ole tällaista esittänyt. Aivoruhjeen kohdalla on, ja silloin vakava keskustelija yrittää arvioida asiaa tieteellisesti. Kerro luku 0,02 sillä luvulla, minkä epävarmuuden selkäydinneste jättää, niin saat tieteellisen arvion Nilsin aivoruhjeen jäljistä.Eli ne kaksi ehtoa, selkäydinnesteen verisyys ja vammajälkien näkyminen jälkeenpäin eivät siis pidä paikkaansa.
Lasku alkaa siis näin: 0,02 x ... = ...
Koska en laske Sinua vakavaksi keskustelijaksi, oletan, että tuo todennäköisyys ei kiinnosta Sinua. Asia on joko "näin" tai "noin", eikä niiden välissä ole mitään.
Koska Tenovuokin totesi, että Nilsin toimintakyky on mahdollinen ja Öhman piti sitä todennäköisenä, niin Nilsin toimintakyky on ymmärtääkseni melkein toteennäytetty. (Huomatkaa, kuinka Konsta käytti tuossa tahallaan sanaa "todennäköinen", jotta saisi jonkun reagoimaan, mutta en mene noin halpaan. Toteanpa vain, että Konsta on monin eri tavoin osoittanut olevansa enemmän kiinnostunut retoriikasta kuin itse asiasta.)Koska Öhmankin totesi, että kliinisten löydösten perusteella aivovamma on todennäköinen, niin käsittääkseni se on lähes toteennäytetty, kahden pätevän neurologian asiantuntija taholta.