Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

cicero kirjoitti:Mä sitten taas luulen, että tutkintaa on enemmän ja enemmän siirretty briteille, jotka aloitti tämän vanhempien syyllisyys-osaston, ennen brittien kuvaan tuloa portugalin poliisihan tutki tätä katoamisena...
Mun mielestä Portugalin poliisi on ensimmäisenä jakanut "tuomiota" syyllisyydestä... Mutta mielipiteitä on monia.
cicero kirjoitti:Onko kellään muuten tietoa että jos on henkirikoksesta kyse niin kuuluuko se siinä vaiheessa enemmän briteille vai portugalilaisille jos sekä syytetyt että uhri ovat briteistä vaikka itse rikos olis tapahtunut portugalissa?
Hmm, eikös noi rikoksentekijät yleensä luovuteta kotimaahansa...?
(Paitsi Suomessa, jossa suurinpiirtein kaikenkarvaiset pakolais-verukkeella tänne tulleet joukkoraiskaajat saavat jonkun pari kuukautta ehdonalaista vaikka kotimaassa odottaisi minkälainen tuomio tahansa... :roll: Mun mielipide.)

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

mietin vain mahdollisuutta että oikeutta käytäisiinkin sitten loppuviimeksi briteissä? Meinaan vaan että katoaminen ilman muuta kuuluu portugalilaisille mutta entäs sitten henkirikos? Jotenkin vaan tuntuu siltä että koko juttu on nyt siirtymässä maasta toiseen tietyllä tapaa...eli kaikista tiedotetuista "tutkimuksista" (koirat, labrat...) kaikki johtaa britteihin...en oo mitään virallista kuullut siitä mitkä on olleet pp:n omia saavutuksia tutkimuksissa ja nää kysymyksetkin sitten tekee britit :roll: niin mikä sitten on pp......n rooli tässä casessa? paitsi julkinen sylkykuppi?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

tre_1982 kirjoitti: Kuka ei mittaisi lastaan useammin kuin kerran vuodessa? :shock: Kyllä meilläpäin on tapana pitää sellaista mittaa seinällä mihin on merkattu suunnilleen viikottainen pituus. Lapset ovat tarkkoja ja ylpeitä tuon asian suhteen. :lol: Enkä usko että perheessä Maddyn lyhyys olisi ollut mikään tabu...
No esimerkiksi minä en mittaile joka viikko.
Neuvola ja koulu mittaukset riittää mulle. :shock:
Oon sitten vissiin huono vanhempi,yhyy. :roll:
Vaatteistahan sen näkee mikä on sopiva ja mikä ei.
Itse olen vaan 160 senttinen ja kasvun lopetin 15-vuotiaana, niin mulle tuo pituuden mittailu ei oo koskaan ollut harrastus. :mrgreen:

Mutta nyt tällä hetkellä tiedän tarkalleen pituudet.
Koulumittaus kun oli eilenä. 8)
Viimeksi muokannut Tiina, To Loka 04, 2007 5:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Tiina kirjoitti:
tre_1982 kirjoitti: Kuka ei mittaisi lastaan useammin kuin kerran vuodessa? :shock: Kyllä meilläpäin on tapana pitää sellaista mittaa seinällä mihin on merkattu suunnilleen viikottainen pituus. Lapset ovat tarkkoja ja ylpeitä tuon asian suhteen. :lol: Enkä usko että perheessä Maddyn lyhyys olisi ollut mikään tabu...
No esimerkiksi minä en mittaile joka viikko.
Neuvola ja koulu mittaukset riittää mulle. :shock:
Oon sitten vissiin huono vanhempi,yhyy. :roll:
Vaatteistahan sen näkee mikä on sopiva ja mikä ei.
Itse olen vaan 160 senttinen ja kasvun lopetin 15-vuotiaana, niin mulle tuo pituuden mittailu ei oo koskaan ollut harrastus. :mrgreen:

Itse tykkään mittailla näitä lapsiasi,johtunee siitä että ovat niin pitkiä :lol: mutta se jo siitä,se on jo kuultu :oops:
Pojathan kasvavatkin vielä paljon pidempään kuin me tytyt :wink:
Viimeksi muokannut Patricia C. Itämaa, To Loka 11, 2007 4:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Madeleine

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Luin Iltasanomista lomapaikan lastenhoitajan mielipiteen siitä, että hän havaitsi Madeleinen olleen älykkään ja rauhallisen lapsen. Eikö tämä mielipide kumoa olemattomat mielipiteet siitä, että Madeleinella olisi ollut jokin vammaisuus, kehitysviivästymä tai ADHD-levottomuus. Tämä mielipide, jonka hoitaja on muodostanut henkilökohtaisessa kontaktissa lapsen kanssa mielestäni kumoaa armomurhateorian tai sen että vanhemmat olisivat hävenneet lasta, jonka olisi juuri pitänyt aloittaa koulunsa.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Madeleine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

EDIT: Poistettu turhaa kuittailua - RAID
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Pituus cm

Ikä Pieni lapsi Keskikokoinen lapsi Iso lapsi
Vastasyntynyt 46 51 56
3 kk 56 61 66
6 kk 63 68 72
9 kk 68 72 78
12 kk 71 76 82
18 kk 76 82 88
2 v 81 87 94
3 v 90 97 104
4 v 97 104 113
5 v 103 110 120

Tässä huonosti onnistunut kopiointi "sairas lapsi" -terveyspalvelu sivuilta. Jutussa on
Käypä Hoito-ohjeistuksen mukaista tietoa pituuteen, painoon ja kasvuun yleensäkin liittyvistä jutuista.
Tämän mukaan pieni kolmevuotias olisi 90cm pituinen. Pieni 4vuotias 97cm.

Suurin osa suomalaisista lapsista sijoittuu pienen ja suuren lapsen välimaastoon.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Re: Madeleine

Sirpa kirjoitti:Luin Iltasanomista lomapaikan lastenhoitajan mielipiteen siitä, että hän havaitsi Madeleinen olleen älykkään ja rauhallisen lapsen. Eikö tämä mielipide kumoa olemattomat mielipiteet siitä, että Madeleinella olisi ollut jokin vammaisuus, kehitysviivästymä tai ADHD-levottomuus. Tämä mielipide, jonka hoitaja on muodostanut henkilökohtaisessa kontaktissa lapsen kanssa mielestäni kumoaa armomurhateorian tai sen että vanhemmat olisivat hävenneet lasta, jonka olisi juuri pitänyt aloittaa koulunsa.
Kyllä se varmasti kumoaa,varsinkin jo lastenhoitaja on myös älykäs ja samanmoinen,toisaalta jos taas ei,ei välttämättä huomaa kaikkea. Moneen junaan meitä nääs. Mutta tästä hoitajasta vielä,kysynpä vain,että onko pelkkä sattuma kun hän on tullut tuonne lomapaikkaan Britaniasta just samana päivänä kun Madeleinen perhe. Ajattelin vain,että jos lapsi on päivän jossain hoidossa,hänhän oppisi luottamaan tällaiseen aikuiseen ja voisi vaikka lähteä oma-aloitteisesti tällaisen mukaan.Eli palaus kaappausteoriaan..
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Tampereen Tyttö kirjoitti:Pituus cm

Ikä Pieni lapsi Keskikokoinen lapsi Iso lapsi
Vastasyntynyt 46 51 56
3 kk 56 61 66
6 kk 63 68 72
9 kk 68 72 78
12 kk 71 76 82
18 kk 76 82 88
2 v 81 87 94
3 v 90 97 104
4 v 97 104 113
5 v 103 110 120

Tässä huonosti onnistunut kopiointi "sairas lapsi" -terveyspalvelu sivuilta. Jutussa on
Käypä Hoito-ohjeistuksen mukaista tietoa pituuteen, painoon ja kasvuun yleensäkin liittyvistä jutuista.
Tämän mukaan pieni kolmevuotias olisi 90cm pituinen. Pieni 4vuotias 97cm.

Suurin osa suomalaisista lapsista sijoittuu pienen ja suuren lapsen välimaastoon.
:cry: :shock: Totta se on, mun on jättiläisiä :lol:

*Mutta tämä todistaisi myös että jos Madeleine oli 90 cm 4 vuotias hän oli lähes lyhytkasvuinen.
cicero
Michael Knight

erityisesti sirpalle...en päässyt eilen enää netin ääreen myöhemmin joten yritän sitä eilistä lupaamaani linkkiä saada aikaiseksi tänään( odottelen tässä miestä töistä..pitäis käydä astianpesukone ostamassa nyt kun on huima ale mustassa pörssissä...)

vielä te noista pituuksista...

no nyt on vissiin toinenkin tällä kertaa oikein pätevänä tutkijana pidetty portugalilaispoliisi sanomassa heippa tälle jutulle ja omasta tahdostaan...huhut kertovat että hän olisi erittäin suivaantunut siitä että erityisesti brittimedia vääristelee asioita julkisuudessa mutta katsotaan....paikalle ei oo ilmeisesti kauheesti tunkua...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
cicero
Michael Knight

cicero kirjoitti:erityisesti sirpalle...en päässyt eilen enää netin ääreen myöhemmin joten yritän sitä eilistä lupaamaani linkkiä saada aikaiseksi tänään( odottelen tässä miestä töistä..pitäis käydä astianpesukone ostamassa nyt kun on huima ale mustassa pörssissä...)

vielä te noista pituuksista...

no nyt on vissiin toinenkin tällä kertaa oikein pätevänä tutkijana pidetty portugalilaispoliisi sanomassa heippa tälle jutulle ja omasta tahdostaan...huhut kertovat että hän olisi erittäin suivaantunut siitä että erityisesti brittimedia vääristelee asioita julkisuudessa mutta katsotaan....paikalle ei oo ilmeisesti kauheesti tunkua...
huomasko muuten kukaan että tää nanny oli antanut haastattelun iltikselle YKSINOIKEUDELLA :lol: ja tuolta mun antamasta aiemmasta linkistä pääsee lukemaan hänen "cv"n joka sisältää kaikenlaista draama-näyttelyä mutta ei niinkään lastenhoidollista pätevyyttä muuten kuin että lasten mielestä hän on keiju... :roll:
Viimeksi muokannut cicero, To Loka 04, 2007 5:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sirpa

Huikeaa Patricia: kehittyykin aivan uusi teoria ha-haa. Kyseinen lastenhoitaja onkin Gerry-isän salainen rakastettu, Katea ja Gerryä oli uhkaamassa ero, ja Gerryllä oli syytä olettaa, että lapset määrättäisiin äidille. Madeleine kun oli/on isän tyttö pariskunta päätti kaapata lapsen ennen eroa jo jonnekin turvalliseen paikkaan: siis Uuteen Seelaantiin eivät ole lähtemässä Gerry ja Kate, vaan lastenhoitaja ja Gerry! Vihdoinkin löytyi käypä motiivi perheen sisäiseen kaappaukseen ja siihen väitteeseeni, ettei Kate tuona iltana tiennyt Madeleinen katoamisesta aikaisemmin ennen kuin näki asian ja unilelun hyllyllä kello 22.00 aikoihin.
Sirpa

Katen huudahdus, että he ovat siepanneet hänet tarkoittikin siis lastenhoitajaa ja Gerryä :wink: .
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Katen huudahdus, että he ovat siepanneet hänet tarkoittikin siis lastenhoitajaa ja Gerryä :wink: .
no ei oo ihme että on niin riutuneen näköinen...(hyi, huono vitsi...)
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:
huomasko muuten kukaan että tää nanny oli antanut haastattelun iltikselle YKSINOIKEUDELLA
Panin merkille.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Lukittu