Ulvilan tapaus (ketju 4)
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Jotenkin vaikuttaa siltä että lapsilla on ns. tukholman syndrooman vivahteita.
---
-
mysteerin miettijä
- Harjunpää
Juu. eikä tarvita edes sellasta. riittää että on lapsi. Jos muistelee itseä alta 10v. Jos joku olisi sanonut silloin, että vanhempasi ovat tehneet jotain pahaa, olisitko uskonut? Vuonna 2006 edes esikoinen ei ollut vielä ns murrosikäinen, joten kunnioitus (täältä lainauksista lukemistani kasvatusmenetelmistä johtuen oma veikkaukseni on, että pelonsekainen kunnioitus) vanhempia kohtaan on ollut ehdoton.Yggdrasil kirjoitti:Jotenkin vaikuttaa siltä että lapsilla on ns. tukholman syndrooman vivahteita.
Niinhän se juttu toimii päihdevanhempien perheissäkin. Jos koulussa kysytään, millasta teillä on kotona, lapsi tuskin vastaa, että "no ne ei oikein pidä musta huolta". Sellaista ei sanota. Ei kehtaa? Ei uskalla? Pelkää, että se nykyinen tilanne entisestään pahenee? Tai sitten, ei vain tiedä millaista on ns normaali perhe-elämä, jokainen kun on niin tottunut siihen omaansa. Aikuisella toki on jo enempi näkökulmaa siihen, että hetkonen, nyt puoliso ei kohtele mua oikein, mutta lapsi, jolla ei vielä ole muita niin tärkeitä ihmisiä kuin omat vanhemmat ja sisarukset, ei voi uskoa, että näissä olisi jotain pahaa. Tai jos on, siitä ei puhuta
JPEG 439 kuvateksti:
"Myös tuolin istuimella oli jalkineenjälkeä."
Tästä olen joskus tuumaillut, että istuimella tulisi olla VAIN päkiänjälki sisällepäin. Jäljessä ei saisi olla verta.
Mikäli jälki on sisällepäin ja siinä on verta, Auer on syyllinen.
Mikäli jälki on ulospäin miten tahansa, Auer on syyllinen.
Jos jälki on sisällepäin ja veretön, siis kurainen ja siruinen, Auer on syytön. Hän ei olisi ehtinyt päätellä loogisesti kiireessään, miten juuri tuolin jalanjäljen pitäisi olla oikeaoppisesti.
"Myös tuolin istuimella oli jalkineenjälkeä."
Tästä olen joskus tuumaillut, että istuimella tulisi olla VAIN päkiänjälki sisällepäin. Jäljessä ei saisi olla verta.
Mikäli jälki on sisällepäin ja siinä on verta, Auer on syyllinen.
Mikäli jälki on ulospäin miten tahansa, Auer on syyllinen.
Jos jälki on sisällepäin ja veretön, siis kurainen ja siruinen, Auer on syytön. Hän ei olisi ehtinyt päätellä loogisesti kiireessään, miten juuri tuolin jalanjäljen pitäisi olla oikeaoppisesti.
-
surfergirl
- Jane Marple
Onko tietoa mistä paikoista sitä ulkopuolista DNA:ta löytyi? Ja mikä on todennäköisyys että jossain asunnossa ei olisi ulkopuolista DNA:ta?
Mietin vaan että kuinkahan monen ihmisen DNA:ta tästäkin kämpästä löytyy. Vieraita on käynyt ja asuntonäytössä oli aika paljon ihan vierasta porukkaa ja monia meidän tavaroita on esimerkiksi kaupan myyjät käsitelleet.
Mietin vaan että kuinkahan monen ihmisen DNA:ta tästäkin kämpästä löytyy. Vieraita on käynyt ja asuntonäytössä oli aika paljon ihan vierasta porukkaa ja monia meidän tavaroita on esimerkiksi kaupan myyjät käsitelleet.
Löytyykö esitutkintapapereista mainintaa siitä, onko poliisi käynyt Auer Median/perheen valokuvakokoelmat läpi? Juolahti mieleeni, kun etsin muffinsireseptiä (
) Perhekerhon sivuilta ja muutamassa leivonnaiskuvassa näkyy veitsenterä. Hyvässä lykyssä jossain tietokoneen uumenissa säilötyssä kuvassa voisi näkyä se kadonnut Fiskars.
Pohdin samaa.Yrtti kirjoitti: On väärin, että puolustusasianajaja oman ammattitaitonsa näyttääkseen pakottaa Annelin vaikenemaan, vaikka tämä on jo osoittanut halukkuutensa tunnustukseen. Miettikääpä vain miten paljon tällainen valheessa eläminen on häntä kuluttanut.
Ja Miss Holmesin viesteihin liittyen - juuri nuo lasten kuulemiset ovat sellaisia, että en ole varma, pystyisinkö lukemaan niitä. Lapsen lojaliteetti vanhempaa kohtaan voi uhrata lapsen oman elämän. Mikä perintö.

Itse vakuutuin Auerin syyllisyydestä jo tuon puhelu-nauhan lukemisen jälkeen. Keskustelu, äänimaailma ja tilanne eivät yksinkertaisesti sovi siihen, että keskellä yötä taloon olisi tunkeutunut raivohullu naamioitu tappaja, joka olisi jatkanut murhatyötään puhelun jatkuessa. Koko nauhasta huokuu läpi tilanne, ettei ketään ulkopuolista ole paikalla. (Ja todella karu nauha onkin, itse murha kuuluu nauhalta, järkyttävän vahingoittava tilanne lapselle.) Se lienee sitten eri asia, tuleeko tuomiota. Totaalisen kädetöntä rikospaikkatutkintaa poliisilta, ei uskoisi että nykyaikana enää voitaisiin noin tumpeloida.
-
hellämustapääfinnilä
- Martin Beck
Aika varovaisesti Auer (+ murhaaja?) on syöksynyt Häkepuhelun aikaan terassin ovesta ulos, kun muovituoli on pysynyt oven edessä (pohjakuvan s. 194 mukaan ovi avautuu ulospäin). Vai onko käyttänyt etuovea?
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Minua kiinnostaisi tietää, miten poliisi on voinut pitää kolmannen asteen kuulusteluita pienelle lapselle. Eikö kukaan ole ollut pitämässä lapsen puolta? Tämä siis siinä vaiheessa, kun Auer oli pidätetty epäiltynä. Omaa vanhempaansa vastaan ei tarvitse todistaa.
Every ship must sail a world.
Kyllähän lapsilla on luontaisestikin valtava lojaalisuus vanhempiaan kohtaan. Ja voi myös olla, että yön kaaoksesta on muodostunut aivan autenttisia muistikuvia, vaikka sitten vääriä - näinhän muisti toimii. Uskomattoman vahingoittava on tämä tilanne lapsille, toivottavasti saavat tukea ja terapiaa. Kaikkein parasta tässä tilanteessa olisi autenttinen, vilpitön tunnustus, joka vielä esitettäisiin niin ettei lapsille jäisi mitään syyllisyyttä (vaikka epäilemättä joka tapauksessa tulee jäämään). Sinänsä on vaikea arvioida, mikä tilanne perheessä oli oikeasti ollut, vaikka mikään ei tietenkään oikeuta tuota julmaa ja lapsia äärimmäisen julmasti vahingoittanutta tekoa.Yggdrasil kirjoitti:Jotenkin vaikuttaa siltä että lapsilla on ns. tukholman syndrooman vivahteita.
Ja itse olen muinoin omistanut sellaisen lankapuhelimen, joka mykistyi kun sen laittoi vaaka-asentoon. Käsittääkseni ominaisuus oli juuri siksi, että välikeskustelut eivät kuuluisi.Mariacka kirjoitti:Lankapuhelimissa on usein "mute"-nappula, tai voi myös painaa siirtonappulaa, jolloin linja mykistyy.Anastasia kirjoitti:(Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan. Poliisin äänitutkija ihmettelee, mitä tapahtuu, koska järjestelmä reagoi kaikkeen ääneen, myös hengitykseen)
Itsellä ollut mielikuva, että Anneli on siinä kohdassa kuunnellut takahuoneesta kuuluvia ääniä ja tajunnut, että Jukka saattaa kyetä vielä nousemaan, ja A on kuunnellessaan joko tahallaan tai tahattomasti laittanut luurin off-asentoon. 2 sekuntia on niin lyhyt aika, että voi olla vain ihan se hetki, kun on höristänyt korvia takkahuonetta kohti ja laskenut pikku hetkeksi luurin (vaaka-asentoon) pois korvaltaan, ikäänkuin kuullakseen paremmin. Tai sitten on vain peittänyt luurin suuosan hetkeksi kämmeneensä, kuten myöskin ennen vanhaan tehtiin.

Kiitos selvennyksistä tuon tallennuksen tyhjän kohdan suhteen. Itse olen käyttänyt lankapuhelinta viimeksi lapsena joten en muista tuollaisia juttuja.
Huvikseni muuten tuon yhden viestin inspiroimana selailin satunnaisesti noita perhekerhon reseptikuvia. Tuossa ainakin näkyy veitsi yhdessä kuvassa, mutta tosi pieni kuva: http://www.perhekerho.net/leivonta/help ... irakka.htm
Huvikseni muuten tuon yhden viestin inspiroimana selailin satunnaisesti noita perhekerhon reseptikuvia. Tuossa ainakin näkyy veitsi yhdessä kuvassa, mutta tosi pieni kuva: http://www.perhekerho.net/leivonta/help ... irakka.htm
-
Navetanhajuinen
- Harjunpää
Tuo matulan epäily syyttäjän näytön riittämättömyyteen on aikalailla osuva.
Täytyisi löytyä kytkös syytetyn ja paikalla tekohetkellä olleeseen ulkopuoliseen henkilöön, ehkä yhteistuumin tehty tai palkkattu teko.
Buudomi jäi juuri tästä asiasta nahkapäätökseen.
Täytyisi löytyä kytkös syytetyn ja paikalla tekohetkellä olleeseen ulkopuoliseen henkilöön, ehkä yhteistuumin tehty tai palkkattu teko.
Buudomi jäi juuri tästä asiasta nahkapäätökseen.
Mä oon pohtinut aivan samaa: mistä ihmeen ovesta se Anneli lähti ulos?v-a-45 kirjoitti:Kyllä sellaisen käsityksen Annelin puheista saa, siinä ekassa kuulustelussa puhuu menneensä katsomaan Jukkaa ja silloin mies olisi lähtenyt ajamaan Annelia takaa. Tämä siis sen puhelun aikana.brann kirjoitti:Mua kiinnostaisi tietää lähtikö A hätäpuhelun aikana ulos takkahuoneen oven kautta?
Jos Anneli "juoksi karkuun" takkahuoneen oven kautta terassille, niin menikö "huppupää" kenties siitä ovesta myös? Oliko (Annelin kertomuksen mukaan) takkahuoneen ovi takaa-ajossa kunnolla auki vai hyppivätkö molemmat kenties edestakaisin siitä rikkinäisestä ikkunasta?
Ja jos "takaa-ajo" tapahtui eteisen ovesta, niin lapsihan on ollut puhelimessa siinä samaisessa aulassa juuri silloin - tässä tapauksessahan Annelin ja "huppupään" pitäisi olla juossut lapsen ohitse mennen tullen.

Toinen veitsi: http://www.perhekerho.net/leivonta/kaar ... ohjeet.htm
Parempi kuva tuosta: http://www.perhekerho.net/leivonta/help ... akakku.htm
Olisi kai erittäin todennäköistä että se oikea veitsikin näkyisi tosiaan kotikoneella olevissa kuvissa jossain. Vaikuttaa että sen verran paljon noita kuvia on otettu. Luulisi tosin että poliisi on koneen kuvat varmati tutkinut. Oikeasti kyllä Auerilla on varmaan ollut aikaa hävittää ne kuvat, joten ehkä sittenkin turhaa.
Parempi kuva tuosta: http://www.perhekerho.net/leivonta/help ... akakku.htm
Olisi kai erittäin todennäköistä että se oikea veitsikin näkyisi tosiaan kotikoneella olevissa kuvissa jossain. Vaikuttaa että sen verran paljon noita kuvia on otettu. Luulisi tosin että poliisi on koneen kuvat varmati tutkinut. Oikeasti kyllä Auerilla on varmaan ollut aikaa hävittää ne kuvat, joten ehkä sittenkin turhaa.
Viimeksi muokannut Anastasia, La Huhti 17, 2010 4:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.