Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mielestäni on mahdollista, että PP saattoi ottaa selville leiriytyjien olinpaikan. Luultavasti hän tunsi myös T.Mäen vanhemmat ja saattoi kysellä heiltä. Tosin en tiedä tapahtuiko näin. Myös on mahdollista, että hän kyseli tyttöjen kavereilta ja joku saattoi hyvinkin tietää paikan. Mielestäni se on mahdollista. Kysyvä löytää!
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:Mielestäni on mahdollista, että PP saattoi ottaa selville leiriytyjien olinpaikan. Luultavasti hän tunsi myös T.Mäen vanhemmat ja saattoi kysellä heiltä. Tosin en tiedä tapahtuiko näin. Myös on mahdollista, että hän kyseli tyttöjen kavereilta ja joku saattoi hyvinkin tietää paikan. Mielestäni se on mahdollista. Kysyvä löytää!
Ja olihan ATMllä veljiäkin, jotka ehkä oli tuttuja. Muistaakseni PP jossain haastattelussa sekoitti vähän IBn ja ATMn koteja ja muuta.
Muista lähdekritiikki!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Eikä ollu hätäkakka vaan perjantaipullo. Sori.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:^^Wagnerilta tulee täteineen ja bitti avaruuteen katoavine tarinoineen, sen kaltaista potaskaa - että taitaa olla Wagnerilla - vain hätäkakka housussa, ja tarve sotkea tällä tuotoksellaan, foorumilla käytävää asiallista keskustelua.
Aika erikoinen kommentti viestiin, joka ei koskaan tullut perille. Oliskohan Awa kuitenkin arvannut viestin sisällön, joten ryhtyi vastatoimiin, jotakin mahdollisesti ruskeaa pikkuhousuissaan, siltä varalta, että viesti voisi meidät jonakin pävänä saavuttaa.

Wagnerille se todettakoon, että itsekkin vedin yli keskiraskaan setin, enkä olisi enää klo 22:n jälkeen saanut yhtään viestiä liikenteeseen. Sellaista se elämä vaan on.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

Lopettakaa isot ihmiset herjuuksien kirjoittaminen toistenne housuista. Eikä parane kysellä kuka aloitti.

Kiinnostuksella odotan, että Wagner saa joskus taas faktat formuun, ja toivon, että ehtii painaa lähetä-nappulaa ajoissa. Laita vaikka yksärinä itsellesi pienemmissä paloissa aluksi, jos tuntuu, että pitää vielä harkita.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

teemu kirjoitti:Lopettakaa isot ihmiset herjuuksien kirjoittaminen toistenne housuista. Ei varmaan monia kiinnosta oliko niissä perjantaimämmiä vai lauantairexiä. Eikä parane kysellä kuka aloitti.

Kiinnostuksella odotan, että Wagner saa joskus taas faktat formuun, ja toivon, että ehtii painaa lähetä-nappulaa ajoissa. Laita vaikka yksärinä itsellesi pienemmissä paloissa aluksi, jos tuntuu, että pitää vielä harkita.
Olet niin oikeassa Teemu. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että keskustelu on inhimillistä, eikä "sääntöihin" oikeastaan kuulu vittuiluun vastaamattomuus. No joo, omalta kohdaltani voin kyllä todeta, että ulosantini on vähintäänkin ala-arvoista ja se yllättää yleensä minut itsenikin.

Minäkin odotan Waakun viestiä, vaikkakin turhautuneena jo valmiiksi, tiedostaen, että ennakkoturhautuminen on typerää.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Olemme epäilemättä samaa mieltä siitä, että on paras kuitata heti, jotta asia tulee selväksi kerralla. Kenenkään ei tarvitse olla jatkuvasti vastaanottavalla puolella. Foorumilla on kuitenkin nähty joidenkin keskustelujen eskaloitumista nokittelun seurauksena. Lopputuloksena on ollut keskustelun puuroutumista, ovien paukuttelua ja pitkäaikaista vihanpitoa. Siksi pyysin harkintaa. Tämä aihe Gustafssonin leimaantumisesta on hyva ja tarpeellinen aihe, ja toivon, että sitä voidaan jatkaa.

Edit: ei ole tarkoitus ärsyttää, joten jatketaan tästä.
Viimeksi muokannut teemu, Su Helmi 03, 2008 10:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

*poistettu asiaton viesti*t:mode
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voinhan antaa teille toki sen verran siimaa, ettei Gussen kengissä silloin olisi ollut verta, vaikka ne olisivat olleet tapahtuman aikaan jalassakin, koska hän oli makuulla.

Kun Tuulikkia on kolautettu päähän, veret ovat siitä roiskahtaneet Gussen kengille, ja näin ollen ne ovat olleet sisältä vereentymättömät.

Kun joku, mutta kuka, on ottanut poikien kengät ja vienyt ne jemmaan, niin tietenkään Gussen kenkien sisällä ei silloin ole ollut verta.

Nyt vain roiskeiden osumista on todettu, että ne ovat todennäköisesti, kuten niin moni asia tässä jutussa on todennäköisesti, olleet surmaajan jaloissa.

En ole kuullut surmaajasta, joka ottaa toisen kengät ja laittaa ne omiensa tilalle ja omat kauas piiloon, ennen kuin alkaa murhaamaan ihmisiä.

Tuskinpa on moni muukaan.

Kaikkein yksinkertaisin ja varmasti oikea ratkaisu on mietitty muutaman kirjoittajan päässä oikein, sillä on turha kuvitella, että takana olisi salaliitto, armeijassa olleen sulhasen mustasukkaisuus, koska armeijan vaatteet olisivat olleet veressä, kuin Tali-Ihantala taistelun sanitäärillä.

Ratkaisu on yksinkertainen, mutta kivahan siitä on tehdä mystinen kaikkine yllättävine moottoripyörineen, veneineen, kello kuuden miehineen, pusikkoon katoavine miehineen ja salaisine "akentteineen", mutta kukaan nero ei ole tekoa tehnyt.

Eipä tuota tarvitse, kuin hieman asioita pähkäillä, niin siinä se on.

Gustafsson vapautettiin kaikista syytteistä, koska vaikutti vahvasti siltä, että niemellä oli ulkopuolinen murhaaja.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Nyt vain roiskeiden osumista on todettu, että ne ovat todennäköisesti, kuten niin moni asia tässä jutussa on todennäköisesti, olleet surmaajan jaloissa.

.

----- Tuollainen tieto onkin päässyt livistämään huomaamatta....kertoisitko missä ja kuka - sanotaanko nyt oikeista tutkijoista, poliisi tms - olisi todennut että ne kengät olisivat olleet ( vaikkapa vain todennäköisesti ) surmaajan jaloissa?
Käsittääkseni tälläistä ei ole vielä varmistettu, mutta ehkä teet sen näin luppoaikana ennen pihkatapin poksahdusta.
Kiitos kottina :D
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Hessu52 kirjoitti:<blabla>En ole kuullut surmaajasta, joka ottaa toisen kengät ja laittaa ne omiensa tilalle ja omat kauas piiloon, ennen kuin alkaa murhaamaan ihmisiä<blabla>.
En minäkään. Löydetyt kengäthän kuuluivat uhreille.
8)
Hessu52
Watson itse

Anteeksi Wagner, etten ihan sinua varten kijoittanut selvyyden vuoksi sitä, että surmatyöt tehtyään, surmaaja sitten vaihtaa omat kenkänsä itselleen takaisin ja vie poikien kengät piiloon.

Syvin anteeksipyyntöni vieläkin.
Jukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jukka »

papillon kirjoitti:[----- Tuollainen tieto onkin päässyt livistämään huomaamatta....kertoisitko missä ja kuka - sanotaanko nyt oikeista tutkijoista, poliisi tms - olisi todennut että ne kengät olisivat olleet ( vaikkapa vain todennäköisesti ) surmaajan jaloissa?
Rikospoliisin asiantuntijan lausunto oikeussalissa: "Todennäköistä mutta ei läheskään varmaa, ja missään tapauksessa ei voida osoittaa, että kengät olisivat olleet juuri Gustafssonin jalassa."

Periaatteessa osoitettiin kolme eri paikkaa, jossa kengät saattoivat olla murhien aikana.

Kiintoisa yksityiskohta on se, että kenkien pohjissa ei ollut verijälkiä. Eli kengillä ei ole astuttu paikkaan, jossa veri on vellonut?
Hessu52
Watson itse

Aivan, mikä saattaa olla todiste siitä, että Gussen kengillä käveltiin polkua pitkin kenkäpiiloon, jolloin kengänpohjista on veri nopeasti kulunut pois.

Polkuhan oli silloin jo kaikitenkin suurimmalta osaltaan soraa, tai hiekkamaata, joka selittäisi myös pölykerroksen.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Jukka kirjoitti: Kiintoisa yksityiskohta on se, että kenkien pohjissa ei ollut verijälkiä. Eli kengillä ei ole astuttu paikkaan, jossa veri on vellonut?
Niiiin?
Vastaa Viestiin