"tiinaliina kirjoitti:"Narsisti pystyy huijaamaan myös mielentilatutkimuksessa. Hän tietää, miten hänen pitää toimia, miten käyttäytyä. Narsistit ovat pahimpia huijareita maan päällä. Perehdy asiaan paremmin. Minä olen perehtynyt, sillä olen narsistin uhri ja tiedän itse, miten vaikeaa on saada joku muu ymmärtämään, miten asiat oikein on. Tuo vallankäyttö juuri lasten kautta on narsistille ominaista. Miettikää nyt oikeesti: Kuka äiti oikeesti pystyy antamaan lehdistölle lausuntoja, jossa syyttää omia lapsiaan valehtelusta ja vaikka mistä. Jos sydämessä on aito äidinrakkaus, siinä ei mediaa käytetä hyväksi. Eikä lapsia.
Narsisti ei voi huijata mielentilatutkimuksessa siinä mielessä, että esim. esittäisi tervettä. Eri asia on se, että kyetäänkö mielentilatutkimuksessa erottamaan eri persoonallisuushäiriöt mielisairauksista esim. paranoidinen skitsofreenikko voi olla varsin kohtuullinen toimintakyvyltään. Yhtä kaikki, ei normaali kuitenkaan.
Se, että sinä olet narsistin uhri ja siten olet ollut joskus hieman arvostelukyvytön, ei tarkoita sitä, että ammattilaiset sitä olisivat. Ja totta lienee, että uhrit eivät saa ymmärrystä osakseen; suurin osa ihmisistä ajattelee kyökkipsykologian keinoin: ainahan kaksi tarvitaan riitaan jne.. monelle on vaikea tajuta sitä, että riitaan riittää yksikin. Mutta on ihan huuhaata väittää etteikö ne tutkimuksissa pystyisi määrittämään persoonalisuuhäiriöisen kun siihen pystytään melkein tk-tasolla. Ei se mitään rakettitiedettä ole.[/quote]
Ja sinullekin sanon: perehdy aiheeseen. Netistä löytyy kyllä. Ja korostetaan nimenomaan, että jopa ammattilaisen on vaikea todeta asian laitaa, kun narsisti tietää, miten hänen pitää olla. Narsisti kykenee näyttelemään täysin aidosti jopa empatiaa, vaikka hällä ei sitä ole. Kaikki vain ajattelevat, että onpa siinä läheisistään kaikin tavoin välittävä ihminen. Perehtykää asiaan, ennen kuin lausutte mitään omia kyökkipsykologiatotuuksianne.