Selvännäkijä

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
matkaaja
Christopher Lorenzo

Re: Selvännäkijä

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Kerroin aikaisemmin tuosta hyppelevästä miehestä, jonka Croisant on kuvannut, ja että miten hän tuli visiooni. Hän tuli siis visiooni kellastuneiden virallisten plaraavien Bodom-tutkintapapereiden kautta (paperit olivat siis myös visiossa ja ihmettelin niitä että miksi ne siinä myös ovat), ja tässäpä on tullut nyt tietooni sellainen tosiasia, että tämä mies on vuonna 1960 ollut KRP:n apulaispäällikkö Arvi Vainio.

Tämä on totuus Bodom-mysteeristä, ja siitä että miksi se ei selvinnyt heti alkuunsa, eikä siis virallisesti vieläkään, 'mutta mitäpä me näkijät emme saisi tietää' ja tietäisi. :!:
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

matkaaja kirjoitti: 'mutta mitäpä me näkijät emme saisi tietää' ja tietäisi. :!:
Murhaajaa :twisted:
matkaaja
Christopher Lorenzo

Jaa, kuka tietää. Mutta viestini EI ole aprillipila; sattui vaan saman päivänä tänne.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Selvänäkökyky ja keskustelu selvän näkijästä tuo mieleen lähestyvän perjantain perjantai-pulloineen ja siitäkin, kun herätessään selvänä näkee peilistä itse aiheutetun päänsäryn apeuttavan vaikutuksen aamuilmeeseen.

Kokemuksestani voin kertoa, että konjakki ja hyvä sikari luovat perusteellisen hyvän pohjan pohdinnoille vaikkapa juuri Bodomin asioiden osalta ja silloin tällöin tulee varsin tarkastikin pohdittua esimerkiksi todistajina kuultujen tahojen kertomusten kummallisuuksia vailla virallisen selityksen luomien estojen rajoittavaa vaikutusta.

Luova pohdinta asiaperusteisine oivalluksineen edellämainituissa olosuhteissa antaa ainakin alkuvaiheessaan kyvyn nähdä asioiden taakse, kyvyn kehitellä teorioita ja yhdistellä palasia toisiinsa. Näin rakentuu epäselvänäkin näkijän palapeli: missä näkijä näkee tekijän, sinä tekijä tekee näkijän.

Selvänäkökyvyssä on toki hyvät puolensa, voi lukea molemmat silmät auki.
Sen vaihtoehto vain tuntuu paremmalta luovaa ajatustoimintaa ajatellen.

Tule, tule perjantai kultainen.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
matkaaja
Christopher Lorenzo

Wagner kirjoitti:Selvänäkökyky ja keskustelu selvän näkijästä tuo mieleen lähestyvän perjantain perjantai-pulloineen ja siitäkin, kun herätessään selvänä näkee peilistä itse aiheutetun päänsäryn apeuttavan vaikutuksen aamuilmeeseen.

Kokemuksestani voin kertoa, että konjakki ja hyvä sikari luovat perusteellisen hyvän pohjan pohdinnoille vaikkapa juuri Bodomin asioiden osalta ja silloin tällöin tulee varsin tarkastikin pohdittua esimerkiksi todistajina kuultujen tahojen kertomusten kummallisuuksia vailla virallisen selityksen luomien estojen rajoittavaa vaikutusta.

Luova pohdinta asiaperusteisine oivalluksineen edellämainituissa olosuhteissa antaa ainakin alkuvaiheessaan kyvyn nähdä asioiden taakse, kyvyn kehitellä teorioita ja yhdistellä palasia toisiinsa. Näin rakentuu epäselvänäkin näkijän palapeli: missä näkijä näkee tekijän, sinä tekijä tekee näkijän.

Selvänäkökyvyssä on toki hyvät puolensa, voi lukea molemmat silmät auki.
Sen vaihtoehto vain tuntuu paremmalta luovaa ajatustoimintaa ajatellen.

Tule, tule perjantai kultainen.

8)

Kiitos kiitos Wagner; erittäin syvällistä pohdintaa. :)

Kyllä, palapeliähän tämä on. Jos ympyrän sulkeuduttua ei ole oikeastaan mitään tietoa ole ilmaantunut, on rikottava ympyrä, ja kas, sieltähän sitä tietoo alkaa tulla aivan solkenaan.

Mutta jokaisella on metodinsa. Muuten, valkkarikin tehoaa! :wink:
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Ja kohta on taasen perjantai.

Luin tätä soossiketjua ja onkohan joku nähnyt hyppelehtivää baskerijannua tai muita kummia.

Tämän ketjun 14 ja 23 sivuilla tähtien kertomaa. Sinänsä asiaa voi pohdiskella ryhmädynamiikan kannalta,
jokin laukaiseva tekijä ryhmässä on ollut koko murhenäytelmälle. Eikä se ole vierasta tällepäivällekkään.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Tänään on muuten Perjantai. Crusoen neekerin kunniaksi jalostan iltaa perjantaisin jaloviinajalosteella.
Kaffia, konjakkia, delegointia, koirat lenkille.

P.S Poistin pitkän stoorin sen osalta, että olen nyt iso-iso-isä. So what. Jätän sen kertomatta kaikille.

8)
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Seurailin tuossa taannoin Fakta kanavalta tullutta sarjaa "Meedio poliisin apuna", tai joku sen tapainen nimi sarjalla oli, no kuitenkin siinä oli juttuja, jotka olivat todella kinkkisiä, ja joita poliisi ei saanut ratkaistua, ennen kuin meedio puuttui poliisin tai uhrien omaisten pyynnöstä peliin.

No aina meedio toi jotain sellaista tietoa, joka oli ratkaisevaa jutun selviämisen kannalta.

En usko mihinkään yliluonnolliseen, enkä siihen, että vainaja ns. tuonpuoleisesta kertoo meediolle, missä hänen ruppinsa maatuu.

Kensties jutut ratkesivat sen takia, kun joku muu kuin rikospoliisi-instanssi toi erilaisen, tuoreen näkökulman juttuun ja se siitä lähti purkautumaan.

En panisi ollenkiaan hanttiin, jos joku meedioksi todellakin tunnustettu henkilö paneutuisi tähän Bodomin juttuun, mutta mihinkään Patonkiin, tai Croisanttiin en laittaisi toivoani, saati sitten Buljongiin!
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Yep! Se voi olla totta, että jos katsoo liian läheltä, ei näe kauaksi. Minä en kyllä enää meedioita kaipailisi tähän juttuun. Tuota "Croisanttia" kuljetettiin jopa Austraaliassa asti taisi olla joskus 60-luvun lopulla, näkemässä. Siellä tapahtunutta kahden nuoren tytön surmaa, jotka oli tapettu ja haudattu jossain siellä rannikkoseudulla oleville hiekkadyyneille. No eipä sielläkään tullut mitään ratkaisevia näkyjä näihin tyttöjen surmiin. Mutta tietenkin kaikkea pitää kokeilla ja saakin, ei se ota jos ei annakkaan mitään.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niinpä - näkijä voi todellakin yrittää löytää jotakin näkökulmaa "näkyihinsä", mutta mielenkiintoista olisi ollut, mikäli C olisi edes auttavasti osannut loogisen ajattelun alkeet ja vieläpä saanut oikeat tiedot tapahtuneen taustoista, aina sairaalan tietoihin asti.

Tuon saadun tiedon jälkeen "meedion" näky olisi hyvinkin voinut olla toisenlainen - neljä meni metsään ja yksi tuli pois. Mitäpä siitä murhaajasta nyt näkyykään ...

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

awa kirjoitti:Niinpä - hymm -
F-meeting 16.2.2011 10:30/KAHVITUPA/Bemböle ?
Nice car, nice dogs , up yours.

8)
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Onko kahvituvalla, tuvan takka puhdistettu ja tulikunnossa?

Nils Gustafsson seurueineen pysähtyi juuri iki-ihanalla Bembölen kahvituvalla, joka ei tänä päivänäkään jätä milijöltään ketään kymäksi. Upea rakennus ympäristöineen.

- suosittelen pistäytymään -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niinpä, siinä on muutama saapas lankkulattiaa kuluttanut, milloin jonkun ritarin nahkainen saapas, milloin sikopaimenen huopatöppönen ja taisipa siinä muutama kruunupääkin tepastella, lankuilla, sano.

Onhan se nostalginen paikka monella muotoa, en oikein tiedä, noista mainitsemistani henkilöistä, ovatko todellakin siellä tallustelleet, mutta kuluneet ovat lankut ja päresavun mustaamat taitavat olla hirret "Tuvalla"1

Kahvi on muistini mukaan erinomaista, jota suosittelen.

Mutta asiaan, eli toivoisin jonkun selvänäkijän vaikkapa "etäkatsovan" viestini ja lähtevän innolla mukaan ratkaisemaan Bodomjärven surmiin ratkaisua!
Puliukko
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Vaikken usko periaatteessa selvännäkijöihin, niin jostain syystä tämä Croiset-juttu kiinnostaa minua. Etenkin siinä mielessä, kun jostain syystä Croiset on ennustanut joitain rikoksia oikein, toisia tosin väärin, mikä sikäli mietityttää minua, vaikka toinen minusta puoli sanoo, että selvännäkijät ei ole totta.

Olen kiinnostunut tietämään siitä, että onko kukaan teidän kenenkään epäillyistä koskaan muistuttanut ulkoisesti tai edes iältä näitä kahta miestä, nuorta paskeripäätä tai hyppelehtivää iäkkäämpää miestä? Joku joskus täällä mainitsi, että kummankin ikä täsmää joihinkin epäilyihin, joka kiinnostaa minua kovasti.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Kuten Awa vihjaisi, lähin vakavasti otettava Croiset Bodomilla on vain Kahvituvan pullatiskissä.
Baskeri oli varsin yleinen miesten päähine 1960, faijallakin oli sellainen päässä kalassa ollessaan.

8)
Vastaa Viestiin