Juha Valjakkala & Marita Routalammi, Åmsele 1988

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

S24:llä jo väitettiin, että se 40-v. mies jota Vantaalla on ammuttu, olisi N.F...
Every ship must sail a world.
Meike R.
Remington Steele
Viestit: 245
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 1:00 pm
Paikkakunta: Dallas, TX

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

Onko linkkiä ketjuun? Vaikka privana.
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

http://www.iltalehti.fi/vantaa/200902039026630_va.shtml

Uutisessa mainitaan uhrin olevan 40-v. NF on vanhempi.

http://uutiset.msn.hs.fi/kaupunki/artik ... 63?ref=msn

Sorry, tässä mainittiinkin uhrin olevan noin 40-v.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Jos kyseessä olisi Juha/Nikita niin kyllä me sen varmasti jo tietäisimme.
Vai luuletteko, että iltalehdiltä olisi mennyt moinen tapahtuma sivu suun... :shock:
Tuskinpa... :)
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Kyllä se vaan niin on, että Suoli24:sen tietotoimisto ulostaa 99,9% täyttä paskaa..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6671
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

HUOMIO!

Rouva Fouganthine on tänään Yleisradion A-studio-ohjelmassa puhumassa avioliitostaan ja elämästään. Muistakaa katsoa!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009020 ... 6_uu.shtml
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Juttu luettavaksi tänne->
Fouganthinen vaimo A-Studiossa: "En pidä miestäni vaarallisena"

4.2.2009 12:44

Nikita Fouganthinen Alexandra-vaimo kertoo rakastuneensa ensi silmäyksellä.

Kuva
Alexandra Fouganthine uskoo liittonsa onnistumiseen.

(JOHN PALMÉN)
Kolmoismurhaaja Nikita Fouganthine (ent. Juha Valjakkala) vapautui vankilasta viime maanantaina.

Tänä iltana esitettävässä Yleisradion A-studio-ohjelmassa Alexandra Fouganthine kertoo avioliitostaan ja elämästään Suomen kenties tunnetuimman, nyt jo vapautetun vangin kanssa.

- Mä en koe häntä millään tavalla vaarallisena, että enhän mä nyt hyvänen aika olisi sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, joka on vaarallinen, Fouganthine sanoo ohjelmassa.

- Mä en itse asiassa ole naimisissa kolmoismurhaajan kanssa vaan mä olen naimisissa ihmisen kanssa.

"Annettava anteeksi"

Alexandra Fouganthine kertoo tienneensä kumppaninsa taustoista tapaamishetkellä.

- Joo, mä ajattelin, että siitä on ollut aina kauhea haloo, mutta asiastahan on jo kauan aikaa ja niin pitkällä istumisella hän on sen tekonsa sovittanut, että ei ihmistä voi siitä loputtomiin syyttää ja syyllistää. Kaikki teot pitäisi voida antaa anteeksi ja unohtaa, vaimo luonnehtii A-studion haastattelussa.

- Mä en lähtisi tuomitsemaan ketään, en edes raiskaajia suoraviivaisesti, koska kaikki tällaiset teot, kuinka pahoja ne ovatkin, ei ne ole yhtäläisyys siihen ihmiseen. Ihminen ei ole hänen tekonsa pelkästään. Jokainen ihminen jossain tilanteessa saattaa tehdä jopa hyvinkin rankan teon.

"Sydämessä pientä vipinää"

Rakkaus syttyi lopulta ensi silmäyksellä.

- Kun hän hymyili ja siniset silmät katsoivat muhun, mä tunsin, että hänen olemuksensa ja se tapa, millä hän vastasi mulle, se oli niin ystävällinen ja niin leppeä, että mulla rupesi heti tuntumaan sydämessä semmoista pientä vipinää.

Alexandra Fouganthine uskoo liittonsa onnistumiseen.

- Mä sanon, että meillä on kaikki mahdollisuudet onnistua. Totta kai jokainen suhde vaatii työntekoa, mutta mä uskon, että meillä on kaikki nappulat niin hyvin paikallaan, että mä sanon, et tästä tulee hyvä. Meillä on kaikki mahdollisuudet olla ihan elinkautisesti yhdessä, vaimo sanoo tv-ohjelmassa.

Juha Valjakkala murhasi kolme ihmistä Ruotsin Åmselessa. Hän sai elinkautisen vankeustuomion ja pääsi vapauteen yli 20 vuoden istumisen jälkeen.


PASI LEHTINEN
[email protected]
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009020 ... 6_uu.shtml

Täytyypäs kattoa A-Studio..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

otus kirjoitti:Rakkaus syttyi lopulta ensi silmäyksellä.
Miten rakkaus voi syttyä "lopulta" JA "ensi silmäyksellä"? :?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Kylli kirjoitti:
otus kirjoitti:Rakkaus syttyi lopulta ensi silmäyksellä.
Miten rakkaus voi syttyä "lopulta" JA "ensi silmäyksellä"? :?
Juu nyt en kyllä enää lopulta usko tohon hommaan yhtään..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kylli kirjoitti:
otus kirjoitti:Rakkaus syttyi lopulta ensi silmäyksellä.
Miten rakkaus voi syttyä "lopulta" JA "ensi silmäyksellä"? :?
Tään saman topikin sivulla 19 se näkyy olevan kerrottuna rouva Fouganthinen omin sanoin hieman laveammasti...
KOHTAAMINEN KIRJASTOSSA

Tunnetut rikolliset saavat paljon kirjeitä naisilta. Nikitan ja Alexandran ensikontakti sen sijaan tapahtui kasvokkain.
-Olin kirjastossa Hesingin Pasilassa. Tunnistin hänet lehtikuvista ja uteliaisuudesta menin juttelemaan. Hän oli lempeän asiallinen, sillä hän on tottunut siihen, että ihmiset tunnistavat.
Nikitan puolelta ei ollut vielä ilmassa kipunoita, mutta minä ihastuin heti.
Nikita oli tuolloin lomilla Kuopion lääninvankilasta.
Alexandra otti selvää häen osoitteestaan ja alkoi kirjoitella.
-Aluksi kerroimme mielipiteistämme, luonteistamme,, ajatusmaailmoistamme. Nikita oli kirjeissään varauksellisempi kuin minä.
Alkuun kirjoittelu ei ollut kiihkeää, vaikka minun puolestani olisi voinut olla.
Useiden kuukausien kirjoittelun jälkeen lempi leimahti täyteen roihuun, ja aloin vierailla vankilassa.
Alexandra sanoo rakastuneensa niin nopeasti, ettei epäilyille jäänyt sijaa.
Mun oma tulkintani tuosta (anteeksi hienoinen sarkasmi) on, että Aleksandra on rakastunut ensi silmäyksellä ja Nikita vasta useamman kuukauden kirjoittelun jälkeen parin päästyä tapaamiskontakteihin vankilassa :)
Oliskohan ollut niinkin, että Nikitalta olisi viime vuosien aikana "tarjokkaat" vähentyneet ja pitkällisen jallituksen jälkeen olisi sitten antanut periksi Aleksandran houkutuksille... :shock: 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

maija turjukka kirjoitti:Oliskohan ollut niinkin, että Nikitalta olisi viime vuosien aikana "tarjokkaat" vähentyneet ja pitkällisen jallituksen jälkeen olisi sitten antanut periksi Aleksandran houkutuksille... :shock: 8)


:lol: Niinpä. Mitäpä tästä opimme?
Kannattaa (?) vaan jatkaa sitkeästi jallitusta, jos näkee mieleisensä venkulan venkuloivan vapaana. :o
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

No tost haastattelust sen, että kattokaa teki, täs linkki->

http://areena.yle.fi/toista?id=1825441

Edit:Lisätty linkki.
Viimeksi muokannut otus, To Helmi 05, 2009 2:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
aga
Adrian Monk
Viestit: 2767
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Viesti Kirjoittaja aga »

No eikös Juhal ollu ihan tsykoloogikin tuossa aiemmin.. josta Nikita kommentoi ettei ihan tasavertasena parisuhdepartnerina pitäny vaan enemmänkin "potilaana".

Aika typerältä muijalta tuo A-studiossa ollut vaikutti ja eiköhän se sellainen ollutkin. Ei Valjakkala ihan typerä kaveri liene kuitenkaan, lisäksi eiköhän sitä kauniimpiakin muijia löytyisi oldskool-julkkis-renttu-rikolliselle..
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6671
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Uusimmassa Alibissa (3/2009) on Fouganthinen pariskunnan haastattelu. Herra Fouganthine kertoo suunnittelevansa oikein kirjan julkaisua:

- Tekstiä on 250 sivua. Alexandra kirjoitti sen puhtaaksi. Kirjan julkaisemisen ajankohdasta ei ole mitään tietoa, mutta jossain vaiheessa aivan varmasti. Olen kirjoittanut sitä viime toukokuusta lähtien. Kirjan sisältö on läpileikkaus elämästäni. Kerron siinä aivan kaiken.

Siinäpä vasta mielenkiintoinen projekti...
surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

luku 1 lapsuuteni
luku 2 murhani
luku 3 sellini
luku 4 vaimoni
luku 5 sellini
luku 6 vaimoni
luku 7 sellini jne.

Nikita on ollut reissun päällä:
Nikita Fouganthine sai sakot kortitta ajamisesta
5.3.2009 8:12
Helsingin Sanomat

Helmikuun alusta elinkautisesta vankeudesta ehdonalaiseen vapautunut Nikita Fouganthine on jäänyt kiinni ajokortitta ajosta, kertoo Savon Sanomat.

Poliisi pysäytti Fouganthinen puolen yön jälkeen helmikuun loppupuolella viitostiellä Mikkelissä.

Fouganthine sai 32 päiväsakkoa, joista kertyy hänelle maksettavaa 192 euroa.
Vastaa Viestiin