Ratkeaako Bodom koskaan?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Koska OK oli niin tärkeä todistaja, on täysin varmaa, että syyttäjä ja uhrien asianajajat ovat tarkoin ottaneet selville OK:n näkökyvyn. Hänen todistuksensa olisi kiistetty sen avulla. Mutta ei ole kuulunut mitään. Tästä awakin voi tehdä huoletta sellaisen johtopäätöksen, että OK näki varsin hyvin kauas... .

Looginen päättelykyky ei taida olla awan parhaita puolia! :?

Tuossa edellä on mielestäni hyvin perusteltu, miksi OK:n näkökyky oli varsin hyvä! Itse asiassa tuo on täysin selvää, että näin on. Ihmettelen awan päättelykykyä, tai paremminkin sen puutetta. Minäkin olen ollut jo melko nuoresta asti pitkänäköinen ja olen aina nähnyt varsin hyvin kauas. Vielä nytkin selvitän ajokokeen näön tutkimuksen ilman laseja. Lukiessa tarvitsen lukulasit. Olen aina nähnyt erittäin hyvin kauas. Tämä on minulle tuttu tilanne! Absoluuttisen varmasti Lampela olisi ottanut asian esille, jos siihen olisi ollut aihetta! Mutta ei ole ottanut asiaa esille - ei ole ollut aihetta.
Hessu52
Watson itse

lukulaseja.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No kait se O.K. on sitten ollut hyvänäköinen, mutta tarvinnut lähitekemisiinsä lukulaseja.

Kuinka kaveri on voinut lähteä kalaan, jos glasarit eivät ole matkassa, sillä itselleni madon pujioittaminen koukkuun si enää onnistu, ilman kakkuloita.

Autolla ajo sujuu kuitenkin mallikkaasti ja näen pitkälle erittäin hyvin, esim. tienviitat jo kaukaa, mitä niissä lukee.

Kivilahdella on kuitenkin ollut näössä jotain vikaa, ei kait hänelle muuten laseja olisi määrätty.

No mitäpä tästä jauhaa, kun en usko siihen kello kuuden mieheen, tai jos sellainen on liikkunut, niin tuskin olisi niin avoimesti kulkenut, ellei olisi tiennyt niemen murhenäytelmästä.

Tuskin koko kulkija, jos sellaista on ollut, on liittynyt mitenkään surmiin, tai jos on, niin hän on se, joka myöhemmin Espöön käräjäoikus vapautti niemellä tehdyistä surmantöistä, koska mm. tämä kello kuuden mies, sekä vanha "kuukautisside" (lehmän 40X46 cm ?), tukivat vahvasti sitä, että niemellä on ollut ulkopuolinen tekijä.
Sariola
Horatio Caine

Tuolla aikaisemmin Hessu52 arveli OK:n havaintomatkaa esim. 200 m pitkäksi. Kävelijän kulkureitti ja OK:n asemapaikka ovat aika tarkasti tedossa. Siitä voi vaikka kartalta mitata havaintoetäisyyden, joka on ilmoitettu olleen 40-50m ja saman saa suunnilleen mittaamalla kartalta.
Tässä omatekoinen kartta alueesta:

Kuva
Sariola
Horatio Caine

Re: lukulaseja.

Hessu52 kirjoitti: Tuskin koko kulkija, jos sellaista on ollut, on liittynyt mitenkään surmiin, tai jos on, niin hän on se, joka myöhemmin Espöön käräjäoikus vapautti niemellä tehdyistä surmantöistä, koska mm. tämä kello kuuden mies, sekä vanha "kuukautisside" (lehmän 40X46 cm ?), tukivat vahvasti sitä, että niemellä on ollut ulkopuolinen tekijä.
Todennäköisesti asia on niin, että onkimisessa OK tuli toimeen ilman mitään laseja. Minä olin nuorempana juuri sellainen. Pienen tekstin lukemisessa tarvitsi lukulaseja - kun siis luetaan läheltä ja hyvin pientä tekstiä. Onhan silloin silmässä vikaa - se on taittovirhe - silmä ei mukaudu tarkentamaan kovin lähelle niinkuin lukiessa pitäisi tarkentaa. Muutaman metrin päähän kyllä jo tarkentaa ja näkee hyvinkin tarkasti.

"Tuskin koko kulkija, jos sellaista on ollut, on liittynyt mitenkään surmiin ..... ".

Noin voi epäillä, mutta ei pidä tehdä sitä virhettä, että tuota olettamusta alkaa pitää välittömästi totuutena, eli faktatietona. Ei sitä voi varmasti sanoa tai tietää. Liittyykö vai ei. Todennäköisemmin liittyy, koska ei ole ilmoittautunut vieläkään.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

OK:n lukulasit olivat rikki, joten niitä ei voinut käyttää. Olisiko sen pitänyt estää sovittu kotitarvekalastusreissu? Nuoren miehen päässä lasit olivat muutenkin vain tiellä, ja mieluiten oltiin ilman jos voitiin.

Mitä tekemistä koko särpimenhankinnalla on murhien kanssa? Itse sanoisin, ettei mitään muuta kuin, että OK sattui olemaan paikan päällä, ja muut kalastajat eivät. Tai eivät ainakaan myöntäneet olleensa.

Kun naapurikylän pojat olivat nähneet hänet, oli pakko kertoa poliisille. Poliisia varottiin niinä aikoina, vaikkei olisi ollut mitään salattavaakaan. OK saattoi viivyttää kertomistaan pelkästään, ettei joutuisi kielikellon maineeseen kaverien kesken.
lady of sorrow
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja lady of sorrow »

mä totisesti toivon että tämäkin mysteeri vihdoin selviäisi
Hän usvan turvin pakeni ja katos kokonaan
ja ovet jätti auki ja lamput palamaan...
uusi78
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

En usko että ratkeaa. Tavallaanhan se on jo ratkaistu.
Jukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jukka »

uusi78 kirjoitti:En usko että ratkeaa. Tavallaanhan se on jo ratkaistu.
Kovin alkuvaiheessa tapauksen ratkaiseminen vielä on. Maapallon
kuudesta miljardista ihmisestä vasta yksi on tähän mennessä todettu virallisesti syyttömäksi murhiin, mutta tästä on hyvä jatkaa.
skavaböle
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja skavaböle »

Maapallon kuudesta miljardista ihmisestä vasta yksi on tähän mennessä todettu virallisesti syyttömäksi murhiin

Eikös oikeus ota kantaa pelkästään syyllisyyteen? Näin minä olen ymmärtänyt oikeudentoiminnan. Syyttömyys, kun on aina lähtökohtainen olettamus kaikilla ja kaikissa tapauksissa.

On kovasti kirjoitettu tuosta OK:n näöstä. Eikö hänen pitänyt olla voimakkaasti likinäköinen? Minäkin olen likinäköinen ja se tarkoittaa sitä, että ei näe selkeästi kauas.

Eli jos katson ikkunasta ulos ja näen pihallani n. 15 metrin päässä vihreän puuliiterini. Silmälasien kanssa näen laudat sekä puunsyyt selvästi. Ilman silmälasejani näen puuliiterin, mutta lautojen ym. selkeät kohdat ovat sameat & epämääräisesti "pehmenneet". (näin siis minun (miinusarvoilla) -2,25 ja -1,75) Mitä kauempana kohde on, niin sen epäselvempänä se näkyy.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Monen mielestä Bodom on jo ratkennut. Minä en usko että se koskaan selviää. Siis niin että voisin itse olla 100% tyytyväinen ja varma.
Nothing is quite what it seems
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

skavaböle kirjoitti:
Eikös oikeus ota kantaa pelkästään syyllisyyteen? Näin minä olen ymmärtänyt oikeudentoiminnan. Syyttömyys, kun on aina lähtökohtainen olettamus kaikilla ja kaikissa tapauksissa.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Ja lisäksi, oikeus ottaa kantaa vain niihin näyttöihin, joita syyttäjä esittää epäiltyä vastaan.
CCC
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja CCC »

Bodom ei ratkea koskaan. Suomessahan ei voi syyttä kuollutta, ja tekijän kuoleman jälkeen flegut poliisit eivät halua edes yrittää selvittää tapausta.

Poliisihan tietää murhaajan/murhaajat mutta ei ole todisteita.

Haapala/Tuominen eivät näköjään tienneet

Bodomin tekijä on kuollut!
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
peltirumpu
Adrian Monk

CCC kirjoitti: Bodomin tekijä on kuollut!
Onko? Kuka se oli?
CCC
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja CCC »

peltirumpu kirjoitti:
CCC kirjoitti: Bodomin tekijä on kuollut!
Onko? Kuka se oli?
No kuollut, koska NG se ei ole ja muuten edes hitusen varteenotettavat tekijäehdokkaat on jo kaikki kuolleet.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
peltirumpu
Adrian Monk

CCC kirjoitti:No kuollut, koska NG se ei ole ja muuten edes hitusen varteenotettavat tekijäehdokkaat on jo kaikki kuolleet.
Sinä siis tiedät kaikki varteenotettavat tekijäehdokkaat?
Millä perusteella se ei ole NG?
Vastaa Viestiin