Aino - yhtyeen soittaja Rami Aalto tuomittiin pedofiliasta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
CCC
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja CCC »

miss_x kirjoitti:
CCC kirjoitti:
miss_x kirjoitti:tein jo henkisen päätöksen olla kirjottamatta tänne koska ilmeisestikin suollan vaan paskaa, mut koska en voi pitää päätäni kiinni:

tässä vaiheessa ei voi puhua TOTUUDESTA mitään. totuuden tietää vain RA itse ja mahdolliset uhrit. ei edes poliisi.

ja viittaukset jammu-setään on nyt vaan kaikin puolin typeriä.

mutta sitten taas toisaalta, koska puhutaan pedofiliasta, pidän sitä hyvänä asiana et ihmiset tuomitsee suoralta kädeltä. jos siis astuisin hetkeksi ulos tästä kuplasta minkä sisällä minä ja mun tunteet pyöritään eestaas.

kiitos tästä aamunavauksesta ja mukavaa päivää. :) onneksi maailmassa on myös paljon iloa ja onnea.

Ole hyvä, perustan aina kannanottoni faktoihin.

Vähän vastauksia:

Ei Jammunkaan teosta ole esimerkiksi valvontakamerakuvaa. Oikeuskin voi erehtyä ajattelee Jammuun omaiset... tämä on esimerkki mitä Jammun omaiset voisivat ajatella (tämä on vain vaadittu esimerkki, ei mielipide)

Niinhän R:n tukijatkin sanoivat jotenkin näin: "R on syytön ja vaikka oikeus toteaisi syylliseksi, niin ei hän ole".

Kai tajuat kuinka naiivia tuo on?

Suomi on YK:n jäsen ja sivistysvaltio. Suomessa poliisi ja oikeuslaitos on totuus, ei syytetyn tai vahvasti todennäköisesti epäillyn tutut ja omaiset.

Jäädään odottamaan tuloksia.

muttakun tässä on nyt se mutta, että poliisi ja oikeuslaitos eivät ole vielä sanoneet juuta eikä jaata, häntä vasta epäillään. olen aivan samaa mieltä kanssasi siitä että jos RA todetaan syylliseksi, silloin on typerää ja naiivia ja väärin puolustaa häntä. mutta kun hän ei ole vielä edes syytettynä.

ja ulrikeM:lle. näen kyllä järkeä kirjoituksissasi, mutta toisaalta tämä RA ei ole tämän fb-ryhmän jäsenille "mahdollinen pedofiili" vaan ystävä. ja omasta mielestäni olisi moraalitonta hylätä ystävänsä ennen kuin edes tiedetään mitä todellisuudessa on tapahtunut. jos itse olisin RA:n tilalla ja JOS hän on syytön, en haluaisi nähdäkään sellaista ihmistä joka minut olisi tuominnut heti kättelyssä.

ja jokaisella on omat keinonsa käsitellä vaikeita asioita. jollekin se voi olla "mauton facebook-ryhmä". en usko että kukaan meistä pystyy ajattelemaan miltä itsestä tuntuisi jos omaa ystävää epäiltäisiin jostain niin kauheasta. olen aivan varma, ettei ryhmällä ole tarkoitus loukata yhtäkään pedofilian uhria, vaan tukea omaa ystävää.
Ymmärrän kyllä sinua enkä syytä sinua esimerkiksi muusta kuin sinisilmäisyydestä, mikä on toki ymmärrettävääkin.

Juttu on kuitenkin niin, että kuten sanoin elämme länsimaisessa sivistysvaltiossa, missä totuuden päättää oikeuslaitos.

Esimerkki: R on syytön, mutta jos syytteisiin päädytään ja kaksi tai mahdollisesti kolme oikeuslaitoksen tasoa, tai vaikka vain viimeisin toteaa R:n syylliseksi, niin silloin R on syyllinen. Näin se vain on.

Kuten sanoit, me emme kukaan tiedä totuutta, ei edes poliisit koskaan 100%. Vain R. tietää sen. Mutta ei sillä ole mitään merkitystä. Syyttäjä ja oikeuslaitos päättää faktojen perusteella syyttämisen ja syyllisyyden.

Mahdolliseen oikeuteen voidaan kutsua jutun tutkijoita jne. Mutta ei R:n kavereita. Olisi huvittavaa esim; R:n naapuri todistaa: en nähnyt, että R raiskasi lapsia". Ei naapuri, en minä, etkä sinä voi todistaa tai tutkia tätä, vain poliisi voi tutkia ja todistaa ja sen lisäksi uhrit, syytetyt ja asiantuntijat voi todistaa.

Luulen kuitenkin, että minun lisäkseni muitakin eniten kismittää tämä FB -ryhmä. Eniten kyseenalaistan ryhmän tekijöitä. Tässähän ollaan luomassa pikkujulkkisten avulla R:stä suunnilleen jotain kulttihahmoa: "Valitse puolesi R tai paska IL, paska poliisi ja valehtelevat hyväksikäytetyt lapset"...

Tuskin ihan aikuisten oikeasti tuosta ryhmästä on mitään hyötyä R:lkään. Mutta siitä takuulla on haittaa taas tämän tapauksen uhreille, oli R siihen syyllinen tai ei.

Mietitäänpä vähän kauempaa. Adolf Hitlerin (tuomittiin kuolleena) ja natsijohtajat tuomitsi sodan voittajat ei puolueettomat tahot. USA "vapautti" monia natseja kuten Eichmannin, koska ei ollut todisteita. Juutalaiset "löysi" niitä vasta myöhemmin Eichmannia vastaan. Eli kv. lain valossa A. Hitleriä ei koskaan ole tuomittu relevanteilla todisteilla. Haluatko siis liittyä Hitlerin FB -ryhmään? Hitlerhän saattaa olla syytön! Oletko sitä mieltä, että kaikkien neonatsien nyt pitää liittyä esikuvansa FB -ryhmään? Eikö tämä kuulosta oudolta ja vähäpäiseltä toiminnalta?

Eli mitä ideaa tällä FB -ryhmällä on kuin epätoivoinen tapa yrittää saada R:lle tukea. Ei tuo mistään terapiasta teille läheisille käy pelkkä internetryhmä... Miksette vain hiljaa mielessänne ja keskenänne pidä mielipidettänne? Onko R. pyytänyt luomaan hämminkiä? Mikä on takana näin lapsellisessa ryhmässä?

Jos sitä kornia FB -ryhmää ei olisi, niin tuskin R:kään teurastettaisiin sanallisesti näin kuin nyt? Oletko samaa mieltä viimeisestä?
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
Meike R.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

miss_x kirjoitti:olen aivan varma, ettei ryhmällä ole tarkoitus loukata yhtäkään pedofilian uhria, vaan tukea omaa ystävää.
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että kun toiselle puolelle kumartaa niin toiselle pyllistää?
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
Turvis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Turvis »

CCC kirjoitti:Tuskin ihan aikuisten oikeasti tuosta ryhmästä on mitään hyötyä R:lkään. Mutta siitä takuulla on haittaa taas tämän tapauksen uhreille, oli R siihen syyllinen tai ei.
Ryhmästä on haittaa myös R.lle mikäli hän olisi syyllinen. Tällöin satakunta läheistä ystävää, jotka ovat laittaneet "arvovaltansa" peliin Ramin puolesta, uhriutuvat.

Harkinnan kanssa tällä ryhmällä ei ole mitään tekemistä, kuten joku väitti, vaan pelkän tunnepohjaisen kouhkaamisen. Haetaan ryhmästä vahvistusta, ikään kuin toivominen muuttaisi totuuden.
Helga
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Helga »

^^Eihän siinä ryhmässä vastakkain ole pedofiilit ja pedofiilien uhrit. Vaan ystäväänsä puolustavat, ja ne jotka ovat päättäneet tuomita miehen ennen oikeuden päätöstä (jos tuomio tulee, veikkaan että siihen ryhmään jää muutamia ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä että he pysyvät ystävänsä takana, oli tämä sitten tehnyt mitä tahansa, loput poistuvat takavasemmalle ihmettelemään huonoa ihmistuntemustaan). Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Kaiken maailman nettiadressit ja FB-kannustusryhmät nyt vaan ovat tätä päivää. On niitä luultavasti hullummillekin asioille perustettu.

Siellä FB-ryhmän seinällä myös yksi nimetön orava on aika aggressiivisesti esittämässä kantaansa. Argumentit ja kirjoitustyyli, jopa sanavalinnat vaikuttavat kovasti samanlaisilta, kuin tässä ketjussakin erään kirjoittelijan... mahtaakohan kyseessä olla sama henkilö, vai käyköhän joku muu aika suoraan tykittämässä lainattua tekstiä täältä sinne :roll:
Meike R.
Remington Steele

Turvis kirjoitti:Harkinnan kanssa tällä ryhmällä ei ole mitään tekemistä, kuten joku väitti, vaan pelkän tunnepohjaisen kouhkaamisen. Haetaan ryhmästä vahvistusta, ikään kuin toivominen muuttaisi totuuden.
Helvetin hyvin sanottu. 8)

Meike R.
Remington Steele

Helga kirjoitti:Siellä FB-ryhmän seinällä myös yksi nimetön orava on aika aggressiivisesti esittämässä kantaansa. Argumentit ja kirjoitustyyli, jopa sanavalinnat vaikuttavat kovasti samanlaisilta, kuin tässä ketjussakin erään kirjoittelijan... mahtaakohan kyseessä olla sama henkilö, vai käyköhän joku muu aika suoraan tykittämässä lainattua tekstiä täältä sinne :roll:
Kehen viittaat? Laita mulle linkki niin pääsen kanssa lukemaan, en löytänyt sitä yhteisöä enää (en tosin jaksa kaivellakaan sitä). Voihan toki olla että samat ihmiset tänne kirjoittaa sekä puolesta että vastaan... :roll:

Turvis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Turvis »

Helga. Sen oravan nimi näkyy olevan Mikko. Ja aika fiksustihan se itseään ilmaisee, oravaksi.

Jos "nimettömyys" mitätöi hänen asiaansa, miten pitää suhtautua koko ryhmän perustajaan, joka näyttää täysin kasvottomalta?
ulrikeM
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

CCC kirjoitti:Luulen kuitenkin, että minun lisäkseni muitakin eniten kismittää tämä FB -ryhmä. Eniten kyseenalaistan ryhmän tekijöitä. Tässähän ollaan luomassa pikkujulkkisten avulla R:stä suunnilleen jotain kulttihahmoa: "Valitse puolesi R tai paska IL, paska poliisi ja valehtelevat hyväksikäytetyt lapset"...
Kyllä. Ryhmän perustaja ja siihen liityneet jäsenet sopii todellakin kyseenalaistaa.
CCC kirjoitti:Tuskin ihan aikuisten oikeasti tuosta ryhmästä on mitään hyötyä R:lkään. Mutta siitä takuulla on haittaa taas tämän tapauksen uhreille, oli R siihen syyllinen tai ei.
Samaa mieltä.
CCC kirjoitti:Jos sitä kornia FB -ryhmää ei olisi, niin tuskin R:kään teurastettaisiin sanallisesti näin kuin nyt? Oletko samaa mieltä viimeisestä?
Mielestäni "sanallisesta teurastuksesta" voidaan puhua jonkun muun palstan yhteydessä. Täällä keskustelu on asiallista, onhan kysessä mitä iljettävin rikos. Mutta olen kanssasi samaa mieltä CCC. FB-ryhmä on korni, josta mielestäni on haittaa muillekin kuin lapsille ja nuorille tai pedofilian uhreille. Nimittäin epäillylle itselleen, sekä jollakin tasolla myös ryhmään kuuluville. En minä ainakaan katso teitä ryhmän jäseniä arvostavin silmin, ja minähän voin olla vaikka nykyinen tai tuleva työnantajanne.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
Helga
Scooby-Doo

Ai hitsi, Mikkohan sen nimi olikin. Tarkoitin että kasvoton orava. Mutta toisaalta, olihan siinä kuvakin :lol: Joo, oravaksi puheli varmaan ihan fiksuja, tosin en ole ennen oravien juuri kuullut juttelevan että vertailupohjaa ei ole. Mäkään en päässyt enää sitä ryhmää katsomaan, se on jotenkin piilotettu tai olisiko poistettu väärinkäytösten vuoksi... :roll:
Viimeksi muokannut Helga, Ma Joulu 08, 2008 11:23 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ulrikeM
Nikke Knatterton

Turvis kirjoitti:Harkinnan kanssa tällä ryhmällä ei ole mitään tekemistä, kuten joku väitti, vaan pelkän tunnepohjaisen kouhkaamisen. Haetaan ryhmästä vahvistusta, ikään kuin toivominen muuttaisi totuuden.
Tulee mieleen sellaiset ilmaisut kuin "uskonnollinen kiihkoilu" ja "hurmioituminen".
ulrikeM
Nikke Knatterton

Helga kirjoitti:Siellä FB-ryhmän seinällä myös yksi nimetön orava on aika aggressiivisesti esittämässä kantaansa. Argumentit ja kirjoitustyyli, jopa sanavalinnat vaikuttavat kovasti samanlaisilta, kuin tässä ketjussakin erään kirjoittelijan... mahtaakohan kyseessä olla sama henkilö, vai käyköhän joku muu aika suoraan tykittämässä lainattua tekstiä täältä sinne :roll:
Ja hetkinen, mitäs väliä sillä on onko sama henkilö kirjoittanut sinne ja jopa tännekin? Minä ainakin käyn ko. sivuilla katsomassa onko sinne tullut mitään järkeä. Ja pahoinvoivana poistun pettyneenä joka kerta.
Helga
Scooby-Doo

ulrikeM kirjoitti:
CCC kirjoitti:Jos sitä kornia FB -ryhmää ei olisi, niin tuskin R:kään teurastettaisiin sanallisesti näin kuin nyt? Oletko samaa mieltä viimeisestä?
Mielestäni "sanallisesta teurastuksesta" voidaan puhua jonkun muun palstan yhteydessä. Täällä keskustelu on asiallista, onhan kysessä mitä iljettävin rikos.
Kyllä se kai kuitenkin meni niin päin, että FB-ryhmä perustettiin sen jälkeen kun ainakin kahdella tai kolmella keskustelupalstalla (ei tällä) alkoi juttu mennä niin vyön alle. Mukaan vedettiin kuvien kera (FB:stä kopsatut) kommentit ystäviltä (kuvineen), halvennettiin kuolleen ihmisen muistoa leimaamalla hänetkin pedofiiliksi post mortum. Kuvittelisin, että noiden kirjoitusten lukemisen aiheuttamissa kuohuissa se ryhmä perustettiin ja siihen liityttiin. Itse harkitsin ohimenevän hetken liittymistä, mutta annoin kuitenkin olla. Vaikka edelleen olen samaa mieltä - *kunnes toisin todistetaan*.
Helga
Scooby-Doo

ulrikeM kirjoitti:
Helga kirjoitti:Siellä FB-ryhmän seinällä myös yksi nimetön orava on aika aggressiivisesti esittämässä kantaansa.
Ja hetkinen, mitäs väliä sillä on onko sama henkilö kirjoittanut sinne ja jopa tännekin?
Ei mitään väliä. Kunhan nyt panin merkille, mulla on paha tapa kiinnittää huomiota epäolennaisiin asioihin.
ulrikeM
Nikke Knatterton

Helga kirjoitti:
ulrikeM kirjoitti:
Mielestäni "sanallisesta teurastuksesta" voidaan puhua jonkun muun palstan yhteydessä. Täällä keskustelu on asiallista, onhan kysessä mitä iljettävin rikos.
Kyllä se kai kuitenkin meni niin päin, että FB-ryhmä perustettiin sen jälkeen kun ainakin kahdella tai kolmella keskustelupalstalla (ei tällä) alkoi juttu mennä niin vyön alle. Mukaan vedettiin kuvien kera (FB:stä kopsatut) kommentit ystäviltä (kuvineen), halvennettiin kuolleen ihmisen muistoa leimaamalla hänetkin pedofiiliksi post mortum. Kuvittelisin, että noiden kirjoitusten lukemisen aiheuttamissa kuohuissa se ryhmä perustettiin ja siihen liityttiin. Itse harkitsin ohimenevän hetken liittymistä, mutta annoin kuitenkin olla. Vaikka edelleen olen samaa mieltä - *kunnes toisin todistetaan*.

Jos tarkoitat S24-palstaa, niin itse olen ko. palstasta sitä mieltä, että se pitäisi sulkea kokonaan. Enkä tarkoita vain tähän asiaan liittyen, vaan ihan yleisesti. Siellä vasta ihmispetoja ja älyllisesti kehityksessä jälkeenjääneitä liikkuukin.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Sorry pikku OT mutta aiheesta S24 lisää:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... hlight=s24
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin