Kiitos. Linuxilla olenkin jo kaikki oikeasti tärkeät asioinnit hoitanut jo 14 vuoden ajan. Parissa tietokoneessani on vielä pelkästään Windows, koska haluan kuitenkin edes jotenkuten pysyä kartalla niidenkin suhteen. Tuo "pää" vähemmän tärkeiden asioiden hoitokoneeni oli ihan hyvin toimiva, aikanaan tehokas työasema, jossa Windows 7 pelitti kuin tyhjää vain. Kun 7:sta aika jätti ja 10:iin sai ilmaiseksi päivitettyä, menin retkuun ja näin tein. Menetin samalla tosin monia hyviä alkuperäisiä laiteohjaimia, mutta aluksi kone toimi vielä hyvin ja päätin pitää Kympin. Jatkuvien uusien päivitysversioiden myötä koneesta on tullut hidas ja niin kökkö, että hermot menee. Toisessa tilassa minulla on kohtalaisen moderni kone, jossa linux mint pyörittää Photoshoppia ja vastaavia "aikuisten" ohjelmia. Siellä ei vain ole tarvetta ollut juuri käytyä, koska monet asiat hoituvat tällä vanhalla Ubuntu läppärillä tai tuolla uudemmalla Windows paskalla tai jopa tabletilla/kännykällä. Ongelmat alkavat kasaantua siinä vaiheessa, kun pitäisi käsitellä suuria määriä dataa kohtuu ajassa tai tehdä kuviin omia töherryksiä kuvankäsittelyohjelmilla. Onhan mulla toki Gimp kaikissa koneissa, mutta esimerkiksi piirtopöydät sun muut lisähärpäkkeet löytyvät tuon toisen tilan koneista. Monimutkaista, mutta omapa on elämäni. Sitten on vielä nuo retro peli- sun muut PC:eet riesoina/harrastuksina.JasseHames kirjoitti: Ke Loka 27, 2021 3:21 pm Peugeotti, jos et pelaa paljon uusia tietokonepelejä, niin asenna jokin GNU/Linux-distro, niin lähes kaikki tietokoneongelmat loppuvat siihen. Voi olla, että Linuxillakin pystyy nykyään pelaamaan uusiakin tietokonepelejä, mutta sitä minä en tiedä, sillä aikuisethan tekevät tietokoneilla lähes poikkeuksetta vain hyödyllisiä asioita kuten ohjelmoivat.
Tähän voisi lyhyesti kirjoittaa jotain aiheeseen liittyvääkin:
Muistaakseni ensimmäisen kerran kuulin tästä tapauksesta Kadonneet-sarjasta, olisiko esittämisvuosi ollut 2007 tai 2008. Hätkähdin kovasti, koska olin valitettavasti törmännyt erääseen erittäin psykoottisesti käyttäytyneeseen henkilöön parilla netin keskustelufoorumilla muutama vuosi aiemmin.
Kyseessä on tätä nykyä Riihimäellä, kuulemma äitinsä luona asuva n. 60-vuotias mies, joka esiintyi mm. nimimerkillä Maarit, valehtelee patologisesti ja yrittää huijata muita koko ajan, on vainonnut todella vastenmielisillä tavoilla netissä reilusti yli 10-vuoden ajan erästä Järvenpään linja-autoaseman lähellä asuvaa henkilöä ym. Argumentaatiokykynsä rajoittuu lähinnä henkilökohtaisiin hyökkäyksiin mm. eri mieltä olevan kuvitellusta itäsuomalaisesta taustasta tai alkoholinkäytöstä. Huolestuttavimmat viestinsä olivat "nyt tapan" -sisältöisiä.
Tuosta epäillystä henkilöstäsi, jollaisia monella meistä täällä vaikuttaa olevan ja joillakin jopa satavarmoja tietoja kenties (En tarkoita itseäni tai sinua) en osaa sanoa muuta kuin, että yllättävän paljon potentiaalisia murhahörjöjä sielläpäin vaikuttaa asuvan.