Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Eikös tuo ole just se käsivarren puukon viilto joka oli ainoa joka teräaseella on voitu aikaan saada?
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Siitä oli aiemmin juttua, että molemmissa kyynärvarsissa on haavat, kujala honasi toisen tekstistä.
Loka
Alibin Kestotilaaja

papillon kirjoitti:Joka tapauksessa kuva on ETP stä, osa II kuva 23,

Olen sen muistaakseni laittanut jo kerran tänne, eikä sitä kukaan ole ymmärtääkseni näpelöinyt, KRPn lisäksi, jos sitä tarkoitit. :shock:
Kiitos. Just sitä ajattelin, että onko virallinen kuva vai jonkun kotikoneella zuumattu. :D Mikähän kuvan pointtina on? Ainakin itselleen haavaa aiheuttaen ei tulisi ekana mieleen iskeä just tuohon kohtaan mutta mä olenkin neropatti. Näyttää tosiaan pistolta, ei viillolta.
Loka
Alibin Kestotilaaja

papillon kirjoitti:Siitä oli aiemmin juttua, että molemmissa kyynärvarsissa on haavat, kujala honasi toisen tekstistä.
Sattuneesta syystä jää osa lukematta nykyisin. Ei jaksa etsimällä etsiä asiallista tekstiä kaiken idiotismin seasta joten en ole sitten koko osiota avannut.
papillon
Perry Mason

Tässä se ETP n koko sivu, hieman heikompilaatuisena.
Lähde KRP/ETP

Idee on se, että tarkemmista kuvista on kaikki teksti ym joutava pois, ovat sen verran suuria siirrellä, nämä taas ketterämpiä. :lol:
papillon
Perry Mason

Kuvan alalaidassa on käsittääkseni teksti 23.6.1960.

KRP n jäljennökset ovat vinossa ja sivussa. Kaikki mitä niissä näkyy paperilla näkyy täälläkin.
Suoristelen kun kerkiän, muttei se tuo näkymätöntä näkyväksi. :lol:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jes, siis "pieni vamma"!

Eipä tuossa ole ainakaan käsi melkein irti, eli Gusse ei suuremmin tuon vamman kohdalla ole valehdellut, mitä ne normaalit liioittelut.

Sain sen kuvan, että naarmu olisi ollut pitempi, kun siitä aikoinaan luin, mutta tuohan on selvä pisto, jonka on saattanut aiheuttaa vaikkapa telttakepin teroitettu pää.

Onhan tuokin saattanut tulla illalla, tai alkuyöstä jurrissa mesotessa, tiedä häntä?
Loka
Alibin Kestotilaaja

Hessu52 kirjoitti:
Sain sen kuvan, että naarmu olisi ollut pitempi, kun siitä aikoinaan luin, mutta tuohan on selvä pisto, jonka on saattanut aiheuttaa vaikkapa telttakepin teroitettu pää.
Samaa mietin ja olen ollut oletuksessa että kyseessä on "viilto" ja viillolla käsitän itse pidempää naarmua.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Kun "uhrikuvaa" katsoo niin tosiaan noita teltan keppejä on ollut pystyssä joka nurkalla ja niihin loukkaaminen on hyvinkin mahdollista!

Kuva

Kuva

Lähde: krp/etp
Viimeksi muokannut Loka, Su Marras 23, 2008 12:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kyllä tuo haava näyttää puukon pistolta. Tulee mielikuva, että henkilö on maannut teltan pohjalla ja on isketty puukolla telttakankaan läpi. Henkilö on nostanut käsivarret kasvojensa eteen ja puukonisku on osunut tuohon käteen, johon on jäänyt haava puukon pistosta.

Kyllä näyttää siltä, että myös NG:ia on yritetty iskeä puukolla (tai muulla teräaseella), mutta hän on suojannut itseään kävivarsillaan aivan oikeaoppisesti. Siltä tuo näyttää.

Tuollainen voi syntyä myös pystyssä taisteltaessa. Toisella on puukko ja toinen suojautuu puukoniskua vastaan panemalla kätensä kasvojensa suojaksi. Puukkomies olisi voinut suunnata iskunsa navan seutuville ja jälki olisi ollut paljon pahempaa. Todennäköisempää on senvuoksi oletus, että NG on maannut teltassa omalla paikallaan ja saanut tuon iskun siellä.

Arvailuahan tämä on, mutta voi osua oikeaankin.
papillon
Perry Mason

^Sariola, en oikein tuohon usko. Jos suojautumisvamma, niin niitä pitäisi olla enemmän, sillä eikös Nilssi hävinnyt tuon ottelun?
Jos taas voitti, niin missä on uhri?
Telttaliepeeseen käärittynäkö? Niin, miksei. :lol:
papillon
Perry Mason

Loka, eihän asia minulle suoranaisesti kuulu, välillisesti kyllä, nimittäin se että KRP n ohjeissa oli että ETP aineistoa lainattaessa laitettaisiin lähdeviittaus, esim. krp/etp, vaikka se urpolta tuntuukin joka käänteessä.

Ihan vaikka sen takia ettei mikään mahtikäsky lopeta niiden tänne laittelua.

KRP piti jopa suotavana, että aineistoa lainataan, keskustellaan sen pohjalta. Kunhan se lähde näkyy. Näin olen käsittänyt.
Loka
Alibin Kestotilaaja

^Ilman muuta. Koitan jatkossa muistaa paremmin.
papillon
Perry Mason

Jep, se on viisainta, ei tule sanomista.
Mistäpä sitä tietää vaikka Haapala täällä kommentoisi. :lol:
No ei siis täällä, mutta palstalla. :shock:
Loka
Alibin Kestotilaaja

^No itse ajattelen, että vuosia juttuun perehtyneenä ja jutun saleen suomalaisista parhaiten tuntevana Haapala&Tuominen ei ehkä pysty olla lukematta mitä aiheesta kirjoitetaan. Oletan että ovat selanneet näitäkin sivuja, ehkä huvittuneesti naureskellen. Välillä vakavasti kulmiaan rypistäen.
Lukittu