Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
Kummastuttaa
- että maihinnousukengät olivatkin Lahden omat ja olleet jalassa tapon aikana, koska verisiä jälkiä lattiassa. Ellei vaimo olisi poistanut niitä, olisiko Lahti löydetty tapettuna pyjama päällä ja maihinnousukengät jalassa vaiko valkoinen kauluspaita juhlien jäljiltä ja maihinnousukengät jalassa?
- että "luonnolliset selitykset" on poliisin viimeinen tutkintalinja eikä ensimmäinen.
- että 9-vuotias kuuntelee kylmän rauhallisena, kun äiti viimeistelee isin tapon, vaikka hänellä on suora puhelinyhteys hätäkeskukseen.
- että fileerausveitsi tappovälineenä onkin nyt muuttunut leipäveitseksi.
- että jälkikoirat eivät löydä piilotettuja, verisiä maihinnousukenkiä, jotka vaikeasti loukkaantunut nainen on jemmannut itsekin vertavuotavana.
- että maihinnousukengät olivatkin Lahden omat ja olleet jalassa tapon aikana, koska verisiä jälkiä lattiassa. Ellei vaimo olisi poistanut niitä, olisiko Lahti löydetty tapettuna pyjama päällä ja maihinnousukengät jalassa vaiko valkoinen kauluspaita juhlien jäljiltä ja maihinnousukengät jalassa?
- että "luonnolliset selitykset" on poliisin viimeinen tutkintalinja eikä ensimmäinen.
- että 9-vuotias kuuntelee kylmän rauhallisena, kun äiti viimeistelee isin tapon, vaikka hänellä on suora puhelinyhteys hätäkeskukseen.
- että fileerausveitsi tappovälineenä onkin nyt muuttunut leipäveitseksi.
- että jälkikoirat eivät löydä piilotettuja, verisiä maihinnousukenkiä, jotka vaikeasti loukkaantunut nainen on jemmannut itsekin vertavuotavana.
Alethes doksa meta logu
Tiesitkö lapsi että äiti oli tappamassa isää vai olettiko että takkahuoneessa on joku ulkopuolinen jos äiti on niin sanonut? Näkikö hän keittiöstä takkahuoneeseen?Sirpa kirjoitti: - että 9-vuotias kuuntelee kylmän rauhallisena, kun äiti viimeistelee isin tapon, vaikka hänellä on suora puhelinyhteys hätäkeskukseen.
Onko minulta mennyt ketjun aktiivisuuden vuoksi joku uutinen ohi,eli olivatko kengät piilotettu?Sirpa kirjoitti:- että jälkikoirat eivät löydä piilotettuja, verisiä maihinnousukenkiä, jotka vaikeasti loukkaantunut nainen on jemmannut itsekin vertavuotavana.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Iltalehden näköisversiossa luki ainakin, että lapsi heräsi ja tuli pois huoneestaan ja kahteen otteeseen komennettiin takasin huoneeseensa. Sillon äiti ja isä olivat siis keittiössä. Luulisin kyllä, että lapsi tunnistaa molempien vanhempiensa äänet, jos on niiden riitaankin herännyt ja huomaa kyllä, ettei talossa muita ole. Kolmannen kerran on lapsi tullut huoneestaan siinä vaiheessa, kun äiti on ollut puhelimessa - äiti on lykännyt puhelimen lapselle, joka ei ole ainakaan puhelimeen sanonut mistään ulkopuolisesta ihmisestä mitään...
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Tämä ketju menee niin nopeasti eteenpäin ettei perässä enää pysy mutta mitä niitä
kuvia kengistä muistan, olivat ne ihan turvakengät, eivät varsinaiset maiharit.
Mtv3:n uutisessa oli: - "On ilmeistä, että kengänjälki on Jukka S. Lahden omista jalkineista, Kuusiranta sanoo."
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /09/964868
kuvia kengistä muistan, olivat ne ihan turvakengät, eivät varsinaiset maiharit.
Mtv3:n uutisessa oli: - "On ilmeistä, että kengänjälki on Jukka S. Lahden omista jalkineista, Kuusiranta sanoo."
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /09/964868
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Tässä kenkien kuva Poliisi Tv:n sivuilta

-
MissHolmes
- Ben Matlock
Eipä tässä mitään muuta kummaa enää ole, kuin tuo motiivi.
Ja kyllä nuo epäilyt vakavasta mielenhäiriöstä ovat varmaan niitä oikeimpia.
Enkä oikein jaksa uskoa, että Lahti olisi mitään tehnyt, lähinnä kai koittanut myötäillä: ajeli älyttömätkin matkat yöksi kotiin, vaihtoi duunia, jotta jäi aikaa perheelle....jne jne
Karmiva tapaus.
Lapsia säälittää niin että sydäntä särkee.
Ja kyllä nuo epäilyt vakavasta mielenhäiriöstä ovat varmaan niitä oikeimpia.
Enkä oikein jaksa uskoa, että Lahti olisi mitään tehnyt, lähinnä kai koittanut myötäillä: ajeli älyttömätkin matkat yöksi kotiin, vaihtoi duunia, jotta jäi aikaa perheelle....jne jne
Karmiva tapaus.
Lapsia säälittää niin että sydäntä särkee.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Motiivi onkin mielenkiintoista saada tietää. Tosin poliisi vihjaa, että tappelu alkoi tavallisesta perheriidasta. Ilmeisesti on heitetty ilkeästi sanansäilää ja jompikumpi käynyt sitten myös ensiksi käsiksi.
Aivan mahdollisesti AA.
Kai siinä on vedetty esiin kaikki toisen heikkoudet, molemmin puolin, Lahdellakin varmaan on sana hallussa ja ammatillista auktoriteettia joita käyttää riitelyssäkin hyväkseen.
Mutta ei auta, julkea surmatyö on tehty. Eikä terve/normaali ihminen tietenkään tuollaista tee.
Aivan mahdollisesti AA.
Kai siinä on vedetty esiin kaikki toisen heikkoudet, molemmin puolin, Lahdellakin varmaan on sana hallussa ja ammatillista auktoriteettia joita käyttää riitelyssäkin hyväkseen.
Mutta ei auta, julkea surmatyö on tehty. Eikä terve/normaali ihminen tietenkään tuollaista tee.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Anneli Auerin ylläpitämät nettisivut.., onkohan tää linkki jo täällä?, noh en kuitenkaan löytänyt..
http://www.perhekerho.net/
http://www.perhekerho.net/kerho/index.htm
Ei varmaan kauaa ole enää pystyssä nuo sivut.. ja toivottavasti niin, koska lasten kuvia myös tuolla..
Tuolla keskustelupalstalla myös puhetta surmasta..->
http://www.perhekerho.net/k/parisuhde.htm
Lainaus sivuilta->
http://www.perhekerho.net/
http://www.perhekerho.net/kerho/index.htm
Ei varmaan kauaa ole enää pystyssä nuo sivut.. ja toivottavasti niin, koska lasten kuvia myös tuolla..
http://www.perhekerho.net/k/parisuhde.htm
Lainaus sivuilta->
Aikuisille löydät kaikenlaista mielenkiintoista raskaudesta ja odotuksesta alkaen perheen yhteisiin lomamatkoihin ja synttärijuhliin sekä muihin juhliin, kuten joulu tai isänpäivä. Eikä unohdeta myöskään huumoria ja e-kortteja! Tutustu rauhassa sivuihin - vuosien varrella tänne on jo ehtinyt ilmestyä kaikenlaista kivaa ja lisää tulee koko ajan.
Viimeksi muokannut otus, To Loka 01, 2009 11:17 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Jossain mun mielestä luki, että vaimo oli siihen veitseen tarttunu ensimmäiseks ja mies saanu jossain vaiheessa veitsen käteensä ja päässy tuikkaa kai siinä vaiheessa. Jotenki tuntuu, et toi muijahan se varmaan siinä on etulyöntiasemassa ollu vähän jo senkin takia, jos on puolisoaan reilusti pidempi.
Jotenkin sitä luulis, että normaali ihminen olis oikeesti jossain vaiheessa tajunnu lopettaa tajuttuaan tekonsa, mutta tää on vieny sen ihan tappiin asti. Varmasti on ollut mahdollisuuksia pistää riita poikki ja lopettaa se järjetön puukotuskin jossain vaiheessa, ettei olis henki menny.
Ja lapset tosiaan on tosi lojaaleja vanhemmilleen. Mä itse joskus 5. luokkalaisena (minkä ikänen sit olinkaan) heräsin joskus eräänä yönä siihen, et faija tuli mun ja broidin huoneeseen ja huusi, et "herätkää lapset, teidän äiti on huora, se nussii toista miestä täällä". Heräsinhän minä juu..näkemään, että faijalla oli leipäveitsi kädessä ja jonkun se uhkasi siinä tappaa. Ja mua pelotti ja uhkasin soittaa poliisit paikalle. Mitään ei onneks tapahtunut ja tää vieras mies luikki häntä koipien välissä ovesta ulos. Ja sitten seuraavana päivänä valehtelin naapurin tytölle, et ei en mä vaan kuullu mitn, ku joku oli viime yönä tapellu ja huutanu jostain poliiseista jotain, et mä nukuin kyllä yöllä. Et ne oli varmaan noi yhet toiset naapurit tossa.
Jotenkin sitä luulis, että normaali ihminen olis oikeesti jossain vaiheessa tajunnu lopettaa tajuttuaan tekonsa, mutta tää on vieny sen ihan tappiin asti. Varmasti on ollut mahdollisuuksia pistää riita poikki ja lopettaa se järjetön puukotuskin jossain vaiheessa, ettei olis henki menny.
Ja lapset tosiaan on tosi lojaaleja vanhemmilleen. Mä itse joskus 5. luokkalaisena (minkä ikänen sit olinkaan) heräsin joskus eräänä yönä siihen, et faija tuli mun ja broidin huoneeseen ja huusi, et "herätkää lapset, teidän äiti on huora, se nussii toista miestä täällä". Heräsinhän minä juu..näkemään, että faijalla oli leipäveitsi kädessä ja jonkun se uhkasi siinä tappaa. Ja mua pelotti ja uhkasin soittaa poliisit paikalle. Mitään ei onneks tapahtunut ja tää vieras mies luikki häntä koipien välissä ovesta ulos. Ja sitten seuraavana päivänä valehtelin naapurin tytölle, et ei en mä vaan kuullu mitn, ku joku oli viime yönä tapellu ja huutanu jostain poliiseista jotain, et mä nukuin kyllä yöllä. Et ne oli varmaan noi yhet toiset naapurit tossa.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
On siellä ainakin hyvää mainosta:

"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Jotenki oikeen oksettaa noi isänpäivä-jutut, varsinkin jos niitä on ihan pokkana lisäilty vielä ton murhankin jälkeen. Miten joku voi/kehtaa/viittii/pystyy?! 
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
otus kirjoitti:
Ei hätää! Eiköhän Annumamma jatka taas kunhan tilanne vähän rauhottuu. Vankilassa on aikaa.
On täällä ollut mielenkiintoisia pohdintoja seurausten syistä.
Totuus
-
Who was it
- Sabrina Duncan
Mua edelleen vaivaa tuo huhu silvotuista sukuelimistä. Jos kyse EI ole insestistä, niin voisiko kuitenkin olla kytköksiä Puputtiin...pohdiskelua vaan 
Mistä tää huhu lähti liikkeelle sillon joskus? Nythän on ollu esillä, et vyötäröstä ylöspäin ne vammat olis. Jotenkin häiritsee toi insestijuttu, kun ei musta mitään viitteitä sinne suuntaan ole - ei ainakaan ole kerrottu ja riita on lähteny liikkeelle jostain arkipäiväisestä asiasta, jota insesti taas ei ole..Who was it kirjoitti:Mua edelleen vaivaa tuo huhu silvotuista sukuelimistä. Jos kyse EI ole insestistä, niin voisiko kuitenkin olla kytköksiä Puputtiin...pohdiskelua vaan
-
rosamarine
- Adrian Monk
Huh! Sulla on hurja kokemus lapsuudesta. Hyvä, ettei mitään kuitenkaan käynyt. Eli kaikki perheriidat eivät välttämättä päädy henkirikokseen.neitix kirjoitti:Ja lapset tosiaan on tosi lojaaleja vanhemmilleen. Mä itse joskus 5. luokkalaisena (minkä ikänen sit olinkaan) heräsin joskus eräänä yönä siihen, et faija tuli mun ja broidin huoneeseen ja huusi, et "herätkää lapset, teidän äiti on huora, se nussii toista miestä täällä". Heräsinhän minä juu..näkemään, että faijalla oli leipäveitsi kädessä ja jonkun se uhkasi siinä tappaa. Ja mua pelotti ja uhkasin soittaa poliisit paikalle. Mitään ei onneks tapahtunut ja tää vieras mies luikki häntä koipien välissä ovesta ulos. Ja sitten seuraavana päivänä valehtelin naapurin tytölle, et ei en mä vaan kuullu mitn, ku joku oli viime yönä tapellu ja huutanu jostain poliiseista jotain, et mä nukuin kyllä yöllä. Et ne oli varmaan noi yhet toiset naapurit tossa.
Tuosta lasten lojaalisuudesta. Ensinnäkin tuntuu, että se lojaalisuus katoaa kummasti, kun lapsi tulee murrosikään, tuntuu, että siinä vaiheessa vanhemmat ovat kaiken pahan alku ja juuri.
Samoin on olemassa lapsia, ketkä eivät vaan millään osaa/voi pitää salaisuuksia sisällään, vaan kertovat ne avoimesti missä vaan ja milloin vaan.
Yksi esimerkki minullakin siitä lasten lojaalisuudesta tuli heti mieleen.
Poikani oli tarhaikäinen ja hyvinkin avoin kertomaan perheen asioita milloin missäkin.
Erään kerran mies lähti firman illanviettoon, mihin kuului lätkää, kaljaa ja illallinen ym. Hän sanoi minulle, että tulee varmaan pelin jälkeen suoraan kotiin, kun ei kiinnosta keskellä viikkoa mitkään viinakset ym.
No tulihan se mies kotiin, aamu neljältä ja ympärikännissä. Siitä alkoi riita, jonka varmasti lapsetkin kuulivat ja passitin ukon alakertaan nukkumaan sohvalle.
Päiväkodissa poika oli kertonut, kuinka äiti oli isille tosi vihanen kun iskä oli kattellu kavereiden kanssa lätkää ja juonu kaljaa ja polttanu tupakkaa. Ja että iskä oli joutunut nukkumaan sohvalla, kun äitillä olisi tullut yrjö, jos olisi nukkunut vieressä
Iltapäivällä sain aika merkitseviä katseita kun hain pojan kotio.
Ja tämä esimerkki vaan siksi, että lapset ovat tosiaan aika avoimia, ja kertovat enemmän kuin tiedämmekään.
Tässäkin taisi kuitenkin olla se heikoin lenkki lasten kertomus, tai muuttunut sellainen?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...