Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Sirpa kirjoitti:Niin, siis tarkoitin eroa analysoidun johtopäätöksen ja mielipiteen välillä, ja olen varma, että Kuolemannaakalla ei voi olla niin paljon tietoa katollisten pappien seksijutuista, että voisimme puhua muusta kuin mielipiteestä.

Mutta totta - puhuen Ulvilan tapauksesta hänellä on kyllä tosi hyviä analysoituja johtopäätöksiä, joita itse ainakin luen mielelläni.
Mielipiteestä puhuinkin, ja mielestäni varsin hyvin perustellusta sellaisesta. Saattaisipa löytyä myös tutkimustulosta väitteideni perustaksi.

Arvostan mieletöntä muistiasi, ja kykyäsi havaita yhteneväisyyksiä eri asioista, laajaa sivistystäsi ja ilmeistä älykkyyttäsi, mutta kaiken linkittelyn lisäksi et loppujenlopuksi tee mitään johtopäätöksiä mistään. Mihin tämä kaikki tähtää, josta löydät vihjeitä ympäri maailman, Jukka S. Lahden murhasta paaviin ja Kangasalan krematorioon saakka? Mitä meidän pitäisi niistä havaita? Olet selvästi tuskastunut, kun muut eivät ymmärrä, mutta minusta tuntuu, ettet itsekään ymmärrä. Sinä vain uskot näkeväsi jonkun yhteyden ja liität linkin tänne. Kaikki liittyy kaikkeen, mutta mitään koherenttia "juonta" ei saa mistään kaivettua.

Paljon pahaa tapahtuu, ja ihmiset ajavat omaa etuaan muista välittämättä. Se on selviö.

Ei salaliitto-sanassa mitään väärää ole. Salaliitto on se, että kaksi tai useampi henkilöä valehtelee toimiakseen salassa jonkun päämäärän edestä. Salaliittoa on se, että syyttäjät ja poliisi eivät julkista kaikkea tietämäänsä rikokseen liittyvää aineistoa. Ei sen salaliiton mikään kansainvälinen tarvitse olla sinänsä. Useinpien salaliittojen taustalla on ihan tavallinen vanha kunnon lyhytnäköinen itsekkyys, eikä mikään tuhatvuotisen maailmanvallan pitkäjänteinen, satoja vuosia kestänyt suunnittelu. Useimmat tekevät ratkaisunsa itsekkäistä näkökulmista, ja kun tarpeeksi vaikutusvaltaiset ihmiset ovat itsekkäitä, siitä seuraa usein erinäköistä ongelmaa muille.

Minä olen semmoinen masentava realistis-ankea ihminen, etten jaksa kovin korkealentoisia kuvioita. Elämä on yleensä ottaen tylsää ja tavallista ja tyhmää, ja erilaiset ihmisten teot ja ratkaisut samoin. Rikoksetkin melkein aina itkuista turhaa tuhertamista, missä ei ole mitään hohtoa, vaikka rikollinen itse hetken niin luulisikin.

Ja minäkin luen huomattavasti mieluummin sinun tekstejäsi kuin noiden ilkeilijöiden onelinereita. On ollut todella vastenmielistä seurata vuosikausia jatkunutta palstakiusaamistasi sekä muiden kirjoittajien, että ylläpidon taholta. Sulla on valtavan hyvät hermot, itse en kestäisi.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Mutta enpä malta olla kertomatta, kuka aivan ensimmäisenä keksi teorian, johon syyttäjä on nyt päätynyt.... kukahan se mahtoi olla... tadaa=)

Kuolemannaakka 24.6.2010: Semmosta teoriaa ei varmaan ole tajuttu ajatella, että surmaaja onkin tyttö yhteistyössä Annelin kanssa... helpottuisi keissi kummasti.

Arvatkaa tuliko nyökyttelyä?=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kuolemannaakka - huomaa!!! - sanot, että esitän linkein tietoa, mutta en tee johtopäätöstä, seuraavaksi sanot minun uskovan johonkin.

Tämä on täysin ristiriitaista - teen johtopäätöksen siitä mistä pystyn tekemään, mutta en ryhdy veikkailemaan lopputulosta, ennen kuin kaikki palat olisi kasassa. Ajattele asiaa siten, että joku heittää lattialle 15000 palapelin, jota ryhdyt kokoamaan, mutta et tiedä kuvaa - eihän ole mitään järkeä edes miettiä sitä kesken kokoamisen, vain pala palalta hahmottaa esiin tulevaa. Kyllä, faktana tiedän mitkä palat kuuluvat samaan palapeliin, mutta en sitä mikä kuva niistä lopulta muodostuu.

Jos menet katsomaan tekemääni kirjoitustyötä vuodelta 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 ja tämä vuosi plus hejac, niin juttu kulkee samassa linjassa koko ajan, ja voin kertoa, että jos olisin tehnyt hätiköityjä johtopäätöksiä, ne olisi muuttuneet jo monta kertaa.

Yksi asia: et tiedä minun tietämiäni asioita tai taustoja, et voi edes olettaa minun kirjoittavan niitä tänne, todellisuudessa et edes tiedä kuka olen ja mitä teen jne, mutta aika pitkälti uskon lukijani pysyvän kärryillä tässä dekkarissa, mutta kesken juonen siihen voi olla vaikea hypätä.

Sen vihjeen annan, että tämän pohjana on jo kymmenen vuotta sitten kirjoittamani kirja, ja seuraan tavallaan omia jälkiäni.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Kuolemannaakka kirjoitti:Mutta enpä malta olla kertomatta, kuka aivan ensimmäisenä keksi teorian, johon syyttäjä on nyt päätynyt.... kukahan se mahtoi olla... tadaa=)

Kuolemannaakka 24.6.2010: Semmosta teoriaa ei varmaan ole tajuttu ajatella, että surmaaja onkin tyttö yhteistyössä Annelin kanssa... helpottuisi keissi kummasti.

Kun oikeudenkäynti alkoi keväällä 2010 oli jo ensimmäinen haku, että kuka ehdotti murha-aseen viemistä sairaalaan käsilaukussa.

Tämän Ulvilafarssin käsikirjoitus on kirjoitettu minfossa ja näytelty teidän spekulaatioilla.

Kuolemannaakka: salaliitto ei ole salaamista, eikä valehtelua,
vaan se tähtää kähmimällä, murhilla ja myrkyttämällä poliittiseen valtaan.

En tuskastu, jos minua ei ymmärretä - aika ajoin ei ole tarkoituskaan - vaan esim. tuohon salaliittosanaan, jota käytetään merkitystä ymmärtämättä.

Näihin hermoihin ja niiden kestämiseen - olen joutunut sellaiseen pakkorakoon, että hermojen on kestettävä, ja mitä ylläpitoon tulee, heillä on varmasti syynsä mitä tekevät.

Ja tuohon maanäheisyyteesi, Kuolemannaakka, se loppuisi siihen paikkaan, kun olisit matkalaukkuinesi väärässä paikassa väärään aikaan - halusit tai et. Nämä maanläheisyydet ihan konkreettisella tasolla ei ole aina valintakysymyksiä, paitsi Ulvila-spekulaatiot, joilla pääsee esiintymään jopa tähän farssiin - siksi pidän suuni kiinni näistä, mutta joka tapauksessa kirjoitan henkeni edestä.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ke Huhti 24, 2013 10:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuolemannaakka kirjoitti:Mutta enpä malta olla kertomatta, kuka aivan ensimmäisenä keksi teorian, johon syyttäjä on nyt päätynyt.... kukahan se mahtoi olla... tadaa=)

:lol: Heh heh, no en kyllä oikein usko, naakka, että olisit oikeasti ajatellut, siis tosissasi pohtinut asiaa noin, eli en todellakaan voi uskoa että olisit ollut vakavissasi. Olet kyllä heitellyt esille jos vaikka mitä! Pakkohan jonkun heiton on joskus osua johonkin maaliin myös huppu silmillä.

Ihan kuinka vain. Voikin sitten joskus riemuita kun kaikki lopulta selviää, eli voit kyllä minun puolesta riemuita sitten aikanaan, kävi miten kävi, että mitäs minä sanoin, mitäs minä sanoin! Korjaat sitten koko potin. Paukuttele sinä vain henskeleitä jo etukäteen!!

Tätä olen arvellut kohdallasi jo ajat sitten..

Jotkut kirjoittajat tuottavat jumalattomasti tekstiä, mutta jollain lailla minun mielestä niistä useimmiten puuttuu se jokin, eli tekstit ovat sisällöltään ikään kuin tyhjiä - tunne siitä että asioihin on todella paneuduttu, puuttuu, vaikka kieli olisi kuinka 'eloisaa' ja mielikuvitus vilkkaan oloinen. Tai sitten, asioihin kyllä on paneuduttu, mutta kiihkoisasti Annelin syyttömyyteen uskoen. Kuten murre. Huppukin vaihtaa muotoaan ja kokoaan aina tarpeen mukaan - hoikka huppu mahtuu takan syvennykseen, paksulla hupulla on valtavan kookas alaruumis joten ikkunasta astuminen kuin aidan ylitse onnistuisi noin vain...yksi esimerkki kymmenistä venytyksista ja vanutuksista.

Keskusteluja on koko ajan käyty myös enemmän tai vähemmän yksityisviestein. Kaikkea mitä ajan kuluessa on tullut mieleen, ei ole ollut syytä laittaa julki - palstarauhan vuoksi ja varmasti monesta muustakin syystä.

Sitä ei tiedä kenen naama näyttää tältä, kun aika koittaa:

Kuva

kuva on niinanb:n sivulta Anneli Auerin kirjeen kuvituksesta. Saankohan jonkun taas kimppuuni kun lisäsin kuvaan kyyneleen :wink: hihih...olisko Auer laatinut tuon kuvan, vai niina b vai kuka ?? Siellä kuvan vieressä oli Valkaman kuva sekä kuvateksti 'kuin kaksi marjaa' tai jotain sen tapaista..
Viimeksi muokannut Tara, Ke Huhti 24, 2013 10:23 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Sirpa

Heh, olipa hauska juttu, olenkin miettinyt, että ketkä ovat ne sammakot Johanneksen Ilmestyskirjatarinassa! Yksi on löytynyt. Täytyykin tarkistaa montako niitä oli.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Kolme oli sammakon muotoista henkeä, ja ne lähti lohikäärmeen, pedon ja väärän profeetan suusta - sopisiko tähän tuo viimmeinen, kun on vähän tämä syyttäjän skenaario tökkinyt, ja on joutunut matkan varrella hiomaan näitä nauhalavastuksia?
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Naakka esiintyy ikään kuin hän olisi katsellut lasten kuulemiset, ymmärtänyt kliseet joita oikeuspsykiatrit eivät hoksanneet, sisäistänyt ettei lasten kertomusten takana ole oikeaa ahdistusta, ymmärtänyt, että vaikutteet on kaalimadosta eikä pahoinpitelyistä, viitetarina sekin paremminkin ryhmäseksiä eikä väkivaltaa huomaa naakka. Mutta jumalauta yhtäkään lähdettä tai sitaattia tämä naakan suuri meille jaettu viisaus ei sisällä. Koko prosessi on tapahtunut näissä naakankokoisissä aivoissa eikä siihen mitään lähdemateriaalia silloin tarvita.

Vähän alibia, hymyä ja niina berg -blogia isotalon valemuistoilla maustettuna. Kyllä siinä totuus selviää - naakalle.
Sirpa

Mitä sinä rähiset?! Jos tässä on pahiksia etsittävä - niin live-elämästä kuin netistäkin - niin tuon vihavirtuaalikirveesi oikea kohde ei taatusti ole Naakka - käy huitomassa sillä vaikka mediaa, poliisia, syyttäjää ja oikeuslaitosta, niin voisi olla oikeampi kohde; he tämän sopan ovat keittäneetkin - syytön siihen Naakka on.

Ja tämä ei ollut vihapuhetta, eikä mihinkään tekoihin yllyttämistä, vaan kainoa ehdotusta miettimiseen - enempää kuin kolme sammakkoa ei mahdu nimittäin tarinaan.

Ja jos nyt Naakka meni vahingossa sotkemaan tyttären juttuun, se oli taatusti vain vahinko, eikä ymmärtänyt mitä meni spekuloinnillaan tekemään, höh. Asia on taatusti korjattavissa uudella spekuloinnilla ja luettavissa hetken kuluttua syyttäjän uutena, hienona oivalluksena - ei tässä mitään pysyvää vahinkoa nyt syntynyt.
Alethes doksa meta logu
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Toi eläin aihe pilakuvassa on mielenkiinoinen, sellaista kun tulee harvemmin vastaan, yleensä tehdään kaikenäköistä muuta kuvamanipulaatioita kun on tarkoitus solvata, :twisted: pirunlärviä ja sen sellaista.
Tara
Horatio Caine

kaljaloota kirjoitti:Toi eläin aihe pilakuvassa on mielenkiinoinen, sellaista kun tulee harvemmin vastaan, yleensä tehdään kaikenäköistä muuta kuvamanipulaatioita kun on tarkoitus solvata, :twisted: pirunlärviä ja sen sellaista.
Alunperin sillä solvataan syyttäjä Valkamaa. NinnaBärggin blogissa, Anneli Auerin yhden postin lopussa. Aikanaan täällä minfossa oli avatar, jossa oli joku koira silmälasit päässä. Kai noita on helppo tehdä, jos on hallussa noita kuvamanipulaatio-ohjelmia. Mulla ei ole. Lisäsin kyyneleen windowsin paintilla, piirsin käsivaralla pallukasta kyyneleen. Tuo kuva, kiukusta nyyhkivä sammakko ei vielä irvaile ketään! Sitä voi arvailla sitten joskus kun Auerin tapaukset on ratkaistu.

katso tuolta:

http://niinaberg.com/category/annun-omia-kirjoituksia/

PS: Sirpalle piti laittaa pari sanaa. Sammakoista uskomusten maailmassa.
Sammakko on ollut 'pimeitten' asioitten symboli jo kauan ennen Ilmestyskirjaa. Esim zarathustralaisuudesta (hitziläinen, ettei se vain ollut jo mazdalaisuudessa - vielä vanhempi kuin zarathustr....) muistan kerrotun, että siinä sammakko (kuten myös lepakko ym monet muutkin yöeläimet) edusti 'pahuuden voimia, iljettävyyttä ymv'. Nehän ovat liikkeellä enimmäkseen öisin, elävät mudassa ja liejussa, 'laulavat' oudolla tavalla varjostoissa, ovat outoja, limaisia, 'rumia'.

Itse tykkään sammakoista kovasti. Varjelisin niitä kuin kukkaa kämmenellä. Ja olenkin esim vienyt niitä vesiastiassa tuonne purolle järven toiselle puolelle missä vesi oli vielä sulaa (autolla talvipakkasessa), kun ne joskus suurremontin aikana pyrkivät sadevesiputkiston tarkistusluukun kautta talvella meidän kellariin talviunille (heh, vein niille salaatin lehtiäkin). Ja onnekseni olen saanut myös seurata erään komean rupikonnan eloa aikanaan, kun se asusteli meidän kotipihalla liljapekissä pari kesää. Aivan ihana. No niin... :wink:

Jollain tavalla nuo ikiaikaiset uskomukset 'hyvistä ja pahoista' eläimistä taitavat vieläkin elää meissä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Sirpa

Kiitos, Tara, sammakkotietouden lisäämisestä - en tiennytkään näitä sammakkoon liittyviä antiikkisia pimeysasioita, ja vähän tuo sammakkovertaus parin tuhannen vuoden takaa onkin hämännyt.

Itselläni on vain yksi eläin, jonka kanssa ei kemiat synkkaa, ei sitten millään, ja se on torakka. No, Suomessa harva pääseekään kokeilemaan tuttavuutta tulitikkuaskin kokoisen torakan kanssa, ja testaamaan miten nopeasti pystyy kiipeämään suoraa betoniseinää.

Kerran olen päässyt silittelemään viisimetristä Boa käärmettä ja pitämään käsissäni sen muutaman kymmenen sentin mittaisia vauvoja.

Vautsi, mahtava kokemus - käärmeen iho on kuin silkkiä. Tosin Boa-tyttöä vähän jännitti, ja se pisti päänsä peiton alle piiloon, kun koskin siihen, heh. Tiedoksi: on muuten neliskanttinen, eikä pyöreä kroppa.

Juu, ei haitannut yhtään käärmeuskomukset minua.
Alethes doksa meta logu
Tara
Horatio Caine

Sirpa kirjoitti:Kiito, Tara, sammakkotietouden lisäämisestä - en tiennytkään näitä sammakkoon liittyviö antiikkisia pimeysasioita, ja vähän tuo sammakkovertaus parin tuhannen vuoden takaa onkin hämännyt.

Itselläni on vain yksi eläin, jonka kanssa ei kemiat synkkaa, ei sitten millään, ja se on torakka. No, Suomessa harva pääseekään kokeilemaan tuttavuutta tulitikkuaskin kokoisen torakan kanssa, ja testaamaan miten nopeasti pystyy kiipeämään suoraa betoniseinää.

Kerran olen päässyt silitteletään viisimetristä Boa käärmettä ja pitämään käsissäni sen muutaman kymmenen sentin mittaisia vauvoja.

Vautsi, mahtava kokemus - käärmeen iho on kuin silkkiä. Tosin Boa-tyttöä vähän jännitti, ja se pisti äänsä peiton alle piiloon, kun koskin siihen, heh.
Ooh, tuo Boa-kokemus, varmasti aivan VAU!
Heh, sinua kavahti, ehkä ujosteli.. herkkä Boan sielu..

Torakasta tuli mieleeni se miten minun 'lähisukulainen' aikanaan kertoi minulle lukemastaan tapahtumasta: eräs mies oli kokenut merellä haaksirikon. Mies oli ajelehtinut veneessä päiväkausia, yksin. Vaan eipä sentään aivan ypöyksin, sillä samassa veneessä oli myös torakka! Torakan ansiosta mies sanoi säilyttäneensä järkensä. Ei vettä, ei syötävää. Mutta torakka oli, elävä olento samassa pulassa kuin hän.

Mutta tähän tarinaan kuuluu tavallaan vielä se, että tämä 'lähisukulainen' aina myös jatkoi kertomusta miehestä ja torakasta. Hän sanoi lopuksi: Minä olen yksinäisempi kuin tuo mies merellä. Ei edes torakka tule minua tervehtimään.

Tästä syystä varmaan en koskaan unohda yksinäistä miestä merellä enkä sitä torakkaa.

On tää elämä kanssa...yhtä sun toista..

Kun yhdestä torakastakin voi vaikuttua, ja vielä ikihyväksi.

--

Minäkin sain kerran aika ihmeellisella tavalla pennun.

Tuttava (koirajuttuihin liittyen, eli ei ystävä silleen) pyysi minua mukaansa Porvooseen katsomaan jotain koirapentuetta. Olin silloin hiukkasen muissa maailmoissa, koska olin vasta edellisenä päivänä saanut kuulla minulle hyvin läheisen ihmisen kuolleen. Ja lisäksi minun maailman ihanin koiravanhus eli sekin juuri silloin viimeisiä viikkojaan - sen lähtö oli vain päivien kysymys, että milloin tahansa saisi sijan pihakuusen alta. - Mitä sinä siellä kotona mökötät. Lähdet mukaan vain! No lähdin sitten. Tahdoton, puolitajuton. Napsin hajamielisenä muutaman kuvan pentueesta. Yksi kuva oli aika mainio. Yksi pennuista tuijotti kuvassa hörökorvat levällään, nappinenäinen pikisilmä pullero. No, laitoin kuvan yhden lehden lukijakuviin (ilman mitään tietoja paitsi, että lapinkoiranpentu). Sehän näytti aivan mikkihiireltä, eihän suomenlapinkoirilla sellaisia pyöreitä korvia kuulu olla!!

Muutaman viikon kuluttua tuttavani soitti ja kysyi lähtisinkö vielä uudelleen sinne Porvooseen. Lähdin. Tuttuni osti koiran. Sen hassun näköisen pyöreäkorvaisen koiran. Ja antoi sen minulle!
- Huolitko? (sijoituskoiraksi, jonka saan joka tapauksessa pitää omanani, vaikka kävisi niinkin, että se ei sitä ensimmäistäkään pentuetta maailmaan tekisi, sitä joka sopimuksen mukaan tulisi 'omistajalle'... )..

Tuolla se pyöreäkorvakoira nyt hiippailee. Taitaa jo olla käpertymässä unten maille..
Täyttää kohta kolme vuotta.

( :oops: auts, meniköhän liikaa OT:n puolelle, kun unohdin tyystin koko Ulvilan, kerta kaikkiaan.. et tämmössi läppändeeruksii. Mut hei, saa vasikoida, mut ei ol pakko)
Sirpa

Ei kait kukaan niin pikkusieluinen ole, että näitä kakkelista nyt vasikoisi, eihän?

Olen kuullut väitettävän, että torakat ovat älykkäitä ja olen kuullut, että joku olisi pitänyt sellaista myös lemmikkinäkin, ja olenkin aivan varma, että noissa kemiapuutteissamme on vika minussa eikä torakassa.

Olin kerran eläintarhassa, jossa leijona käyttäytyi lasin takana todella oudosti; se nojasi erääseen henkilöön, ja näytti ihan kuin se olisi itkenyt.

Tämän kohtauksen kohteeksi joutunut henkilö oli todella hämillään, ja kysyi henkilökunnalta, että mitä se tekee ja miksi.

Henkilökuntaan kuuluva mies selitti, että se oli tullut heille vain jokin aika sitten perheestä, jossa se oli ollut vuosikymmeniä erään vanhan rouvan lemmikkinä, joka liikkui pyörätuolilla, mutta rouva kuoli, eikä sille ollut muuta paikkaa.

Henkilöllä, jolle leijona osoitti lasin takaa kiintymystä oli myös pyörätuoli.

Kyllä meidän kaikkien katsojien kävi kovasti sääliksi leijona-parkaa - näytös oli todella liikuttava.
Alethes doksa meta logu
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tara kirjoitti:( :oops: auts, meniköhän liikaa OT:n puolelle, kun unohdin tyystin koko Ulvilan, kerta kaikkiaan.. et tämmössi läppändeeruksii. Mut hei, saa vasikoida, mut ei ol pakko)

Kui varte? Ei kai sen aika viäl ol. Ei meil ol tääl nyt yhtä eläinlääkärikä.
Tara kirjoitti:Aikanaan täällä minfossa oli avatar, jossa oli joku koira silmälasit päässä. ...

Juu, se ol mun Hurtta-serkku. Se ol sillo vähä sokee...
Hurtta-serkku lähettää terveisiä eläinystävilleen...

Kuva
Vastaa Viestiin