Mielipiteestä puhuinkin, ja mielestäni varsin hyvin perustellusta sellaisesta. Saattaisipa löytyä myös tutkimustulosta väitteideni perustaksi.Sirpa kirjoitti:Niin, siis tarkoitin eroa analysoidun johtopäätöksen ja mielipiteen välillä, ja olen varma, että Kuolemannaakalla ei voi olla niin paljon tietoa katollisten pappien seksijutuista, että voisimme puhua muusta kuin mielipiteestä.
Mutta totta - puhuen Ulvilan tapauksesta hänellä on kyllä tosi hyviä analysoituja johtopäätöksiä, joita itse ainakin luen mielelläni.
Arvostan mieletöntä muistiasi, ja kykyäsi havaita yhteneväisyyksiä eri asioista, laajaa sivistystäsi ja ilmeistä älykkyyttäsi, mutta kaiken linkittelyn lisäksi et loppujenlopuksi tee mitään johtopäätöksiä mistään. Mihin tämä kaikki tähtää, josta löydät vihjeitä ympäri maailman, Jukka S. Lahden murhasta paaviin ja Kangasalan krematorioon saakka? Mitä meidän pitäisi niistä havaita? Olet selvästi tuskastunut, kun muut eivät ymmärrä, mutta minusta tuntuu, ettet itsekään ymmärrä. Sinä vain uskot näkeväsi jonkun yhteyden ja liität linkin tänne. Kaikki liittyy kaikkeen, mutta mitään koherenttia "juonta" ei saa mistään kaivettua.
Paljon pahaa tapahtuu, ja ihmiset ajavat omaa etuaan muista välittämättä. Se on selviö.
Ei salaliitto-sanassa mitään väärää ole. Salaliitto on se, että kaksi tai useampi henkilöä valehtelee toimiakseen salassa jonkun päämäärän edestä. Salaliittoa on se, että syyttäjät ja poliisi eivät julkista kaikkea tietämäänsä rikokseen liittyvää aineistoa. Ei sen salaliiton mikään kansainvälinen tarvitse olla sinänsä. Useinpien salaliittojen taustalla on ihan tavallinen vanha kunnon lyhytnäköinen itsekkyys, eikä mikään tuhatvuotisen maailmanvallan pitkäjänteinen, satoja vuosia kestänyt suunnittelu. Useimmat tekevät ratkaisunsa itsekkäistä näkökulmista, ja kun tarpeeksi vaikutusvaltaiset ihmiset ovat itsekkäitä, siitä seuraa usein erinäköistä ongelmaa muille.
Minä olen semmoinen masentava realistis-ankea ihminen, etten jaksa kovin korkealentoisia kuvioita. Elämä on yleensä ottaen tylsää ja tavallista ja tyhmää, ja erilaiset ihmisten teot ja ratkaisut samoin. Rikoksetkin melkein aina itkuista turhaa tuhertamista, missä ei ole mitään hohtoa, vaikka rikollinen itse hetken niin luulisikin.
Ja minäkin luen huomattavasti mieluummin sinun tekstejäsi kuin noiden ilkeilijöiden onelinereita. On ollut todella vastenmielistä seurata vuosikausia jatkunutta palstakiusaamistasi sekä muiden kirjoittajien, että ylläpidon taholta. Sulla on valtavan hyvät hermot, itse en kestäisi.