Caldera kirjoitti:annijatta kirjoitti:Jospa ne lapset yrittää kertoa että Anneli Auerin tapauksessa on jotain vialla. Heitä ei vain uskota. Veli yrittää myös sanoa että jotain on vialla, ei häntäkään jotkut usko.
Koska Annelissa ei voi olla mitään vialla. Ihmeellinen luonnonoikku ihmiseksi. Viaton siis.
Niin, kaikki paitsi se yksi lapsi jonka tarina ei muutu ja joka on surullinen siitä miten hänen elämänsä oli pilattu tämän takia, eikä äiti ole tehnyt mitään, kenellekään. Se tässä jutussa onkin yksi traagisimpia piirteitä, että syyttäjä tai kuka siellä nyt takapiruna onkin, on ajanut tilanteeen siihen että lapset ovat erittäin surullisella tavalla vastakkain ja jompi kumpi osapuoli on väistämättä valehtelija.
Niin ja Anneli ja tytärkö eivät valehtele, tai voi olla valehtelijoita koska vetoavat muistamattomuuteen kun ovat jääneet valheesta kiinni.
Ihminen on erehtyväinen ja voi reilusti sanoa erehtyneensä, mutta on erittäin epäilyttävää kun aina on unohtanut ja ei muista.
Esim: Tuomari kysyy Annelilta miksi tämä heti surman jälkeen on nimenomaisesti sanonut että JL ei pyytänyt apua.
Tämän hän selittää siten että oli tuolloin jo ilmeisesti unohtanut sen.
Haastattelu oli tehty puolitoista vuorokautta tapahtuman jälkeen. Viittaa häkenauhan kohtaan 3:10
Tuomari on kohdassa 1:14
Hei mun täytyy ny.
A:Että mun pitää mennä kattomaan kun Jukka huutaa apua sen tähden mä oon lähteny
T:Olitte sitä mieltä että hän huusi teitä sinne apuun vai
A:Joo
T:Mutta kun teitä on siellä sairaalassa haastateltu nii (A puhuu päälle- Mä oon unohtanu)
T:Sairaalavideossa nimenomaan sanotte että Jukka Lahti ei pyytänyt apua.
A:Joo siin vaihees mä oon sen jo unohtanu, mutt täällä mä sanon että makaa lattialla ja pyys apua, täällä 3:10 kohdas, tää on yks niistä asioist, mä oon kyllä kuullu sen, mutt en oo muistanut sitte sitä.
T:Siinä sairaalavideossa nimenomaan sanotte että Jukka ei pyytänyt apua.
A:Joo tämän olen itsekkin huomannut että olen siinä vaiheessa unohtanut tämän ja ainut mitä oon muistanut myöhemmin on että Jukka on huutanut annu kaks kertaa
T:Joo ja sitte ootte spekuloinut että oisko huutanu hannu, onks tässä jotain ristiriitaa.
A:Joo mä olen uhohtanu sen että Jukka olis pyytänyt apua.
Aina kun ilmenee ristiriitaa, niin on jo unohtanut tai ei ole muistikuvia. Onkos vähän selittelyn makua ja miksi tarvitsee selitellä? On puhunut itsensä pussiin ja ei voi uskottavasti selittää ja silloin on parempi olla muistamaton.