Sanna Pölönen,37v., avomies surmasi 28.3.2013, Joensuu

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
fangs
Roger Murtaugh

Re: Kadonnut Sanna-Maria Pölönen, Joensuu 28.3.2013

Viesti Kirjoittaja fangs »

nuusku-nella kirjoitti: Laiska ja saamaton olen minäkin mutta matlockb on ehkä soitellut käräjäoikeuteen ja kysellyt tietoja joita pulut ei julkassut. Eli melken luottaisin tässä kohtaa siihen jos näin on.
Tummennus minun. Niin, niinpä luottaisin minäkin ja siksipä juuri kysyinkin että onko kyseessä oikeasti tietoa (oli se sitten viralliselta taholta tai vaikka omaisilta kuultua), vai onko kyseessä "tämä on faktaa kun onhan se nyt ihan selvä juttu". :P Mutta eiköhän tämä asia aikanaan selviä ja syyllinen saada oikeuden eteen. Toivottavasti ruumis löytyy pian, tapauksen selvittämisen lisäksi ihan omaistenkin takia.
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Facebookitkin on tällä porukalla niin suojattuja, ettei sieltä löydy juuri muuta kuin linkitettyjä uutisia asiasta ja pyyntöjä jakamaan, että Sanna löytyisi. Kyllä, tunnustaudun naamakirjatonkijaksi, en pelkästään näissä asioissa vaan muutenkin. Onnistuinpa löytämään sieltä kauan hukassa olleen serkkuni! :P
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

matlockb kirjoitti:Tuota olen minäkin ihmetellyt että ei ole ilmaantunut yhtään Pölösen ja/tai avopuolison tutun tuttuakaan keskusteluun? heiltä saisi tietoa esimerkiksi avokista ja hänen (ja Pölösen) mahdollisesta väkivaltaisuudesta ja/tai mustasukkaisuudesta.
Olihan tuolla se yksi närkästynyt tapaus joka kävi ilmoittamassa, että ainakaan Sannan läheiset eivät palstaa lue... :roll: ja toinen joka kirjoitti yhden lauseen viestin siitä että on kuullut miehen olevan mustasukkaista sorttia. Kovin on vähissä tosiaan nämä. Mutta eipä kaikissa muissakaan ketjuissa ole.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

fangs kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Tuota olen minäkin ihmetellyt että ei ole ilmaantunut yhtään Pölösen ja/tai avopuolison tutun tuttuakaan keskusteluun? heiltä saisi tietoa esimerkiksi avokista ja hänen (ja Pölösen) mahdollisesta väkivaltaisuudesta ja/tai mustasukkaisuudesta.
Olihan tuolla se yksi närkästynyt tapaus joka kävi ilmoittamassa, että ainakaan Sannan läheiset eivät palstaa lue... :roll: ja toinen joka kirjoitti yhden lauseen viestin siitä että on kuullut miehen olevan mustasukkaista sorttia. Kovin on vähissä tosiaan nämä. Mutta eipä kaikissa muissakaan ketjuissa ole.
Niin.. En minä niitä ihan lähimpiä tosin keskusteluun mukaan kaipaa, pahoittavat vaan mielensä. Mutta melkein joka ketjuun niitä tutun tuttuja tai serkun naapureita eksyy mukaan joilla on edes jotain uudenlaista näkemystä tai tietoa.

Olisiko sillä vaikutusta että kyse on vähän vanhemmista ihmisistä? Siis ei teineistä tai alle kolmekymppisistä, ei nyt muuten vanhoista tokikaan.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Samaa pohdin itsekin, omassa tuttavapiirissäni on paljon noin 40 ja 50-vuotiaita jotka eivät ole syystä tai toisesta esimerkiksi facebookiin rekisteröityneet (itseni mukaanlukien). Tuo saattaa rajoittaa sitten muutenkin joillain netin keskustelupalstojen seuraamista.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

^Hyvä huomio molemmilta, uskoisin että juuri näin on. Toisaalta olen varma, että Sannankin lähipiiriin/sukuun kuuluu tätä facebooknuorisoa joilla varmaankin riittää myös keskustelupalstakiinnostusta. Tällaisiakaan ei ole täällä näkynyt.

Heh, mietin myös että jos minä ottaisin ja katoaisin tms, mulla on niin pieni suku, ettei sieltä saletisti kukaan edes tiedä tästä palstasta :mrgreen: Yksi hyvä ystävä tulisi varmaankin moosestamaan teille kuinka hieno ystävä olin (I hope :wink: ), menneisyydestä tulisi näitä jotka "tunsivat" minut vuonna nakki, paskanjauhajia ja mukatuttuja riittäisi varmasti. No joo, off topic, anteeksi.
Katniss
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Höh, paljasta nyt matlockb ne salaiset tietosi. Minäkin luin koko ketjun läpi enkä jättänyt edes joka toista viestiä lukematta, mutten minäkään ymmärrä... Alkaa näyttää siltä, ettei tällä porukalla ole Mensan testeihin asiaa, kun niin monella on mennyt koko asia ihan täysin ohi :lol:

Niin ja minä olen Sannan kanssa saman ikäinen ja olen kyllä naamakirjassa, myöskin siellä on ehkä kolmea ihmistä lukuunottamatta kaikki ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä. Teineistä yli 7-kymppisiin. Turha minusta on tässä fb-asiassa sitä ikää katsoa vai todellako on niin, että 38-vuotias on jo niin vanha, että ihme olisi jos nettiä käyttäisi?? :shock:

Aloin jo tuntea itseni ihan mummoksi vaikka lapsetkin on vasta 2- ja 4-vuotiaat :|
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Katniss kirjoitti:Höh, paljasta nyt matlockb ne salaiset tietosi. Minäkin luin koko ketjun läpi enkä jättänyt edes joka toista viestiä lukematta, mutten minäkään ymmärrä... Alkaa näyttää siltä, ettei tällä porukalla ole Mensan testeihin asiaa, kun niin monella on mennyt koko asia ihan täysin ohi :lol:

Niin ja minä olen Sannan kanssa saman ikäinen ja olen kyllä naamakirjassa, myöskin siellä on ehkä kolmea ihmistä lukuunottamatta kaikki ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä. Teineistä yli 7-kymppisiin. Turha minusta on tässä fb-asiassa sitä ikää katsoa vai todellako on niin, että 38-vuotias on jo niin vanha, että ihme olisi jos nettiä käyttäisi?? :shock:

Aloin jo tuntea itseni ihan mummoksi vaikka lapsetkin on vasta 2- ja 4-vuotiaat :|
No minä en tarkoittanut niinkään sitä ettei Sannan iässä aktiivisesti voisi nettiä käyttää vaan enemmän sitä että ehkä sitä on itse ja tuttavapiiriltään sen verran kypsempi ja huomaavaisempi jo tuossa iässä ettei siellä ole niin paljon niitä joilla on kova tarve päästä niitä tietojaan kertomaan ja korostamaan sitä että juuri hänellä on se kaikkein oikein sisäpiirintieto ja häntä pitää kuunnella.

Ja eihän Sannasta ole ollut esim facebookissa katoamisilmoitusta ennen poliisin julkituloa toisin kuin monesta muusta. Sekin kertonee siitä että hänen läheisensä eivät ole niin aktiivisia sillä suunnalla. Ja vaikka tuo ikä ei mikään este netin käytölle olekaan niin huomattavasti enemmän niitä ihmisiä on 40 vuotiaissa kun 20 vuotiaissa jotka eivät aktiivisesti nettiä käytä, eli siinä se ikä tavallaan ehkä vaikuttaa. Mutta eniten uskon sen vaikuttavan käytökseen netissä, en niinkään netin käyttöön. Toinen asia voi sitten olla se että ehkä Sanna lähipiirineen on vaan kovin erilaisia kuin me jotka täällä notkutaan huviksemme.. :oops:
Spekultantti
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Luulen, että iltapäivälehdet säästelevät nyt tekijää huomisen paperilehden lööppeihin: "Avomies tappoi kauniin Sannan - missä on ruumis?!" Ja sitten on sivutolkulla haastateltu paikallisella huoltamolla ja kylän raitilla liikkuvia ns. murtuneita ja järkyttyneitä hyvänpäivän tuttuja, jotka tilittävät "ei olisi ikinä uskonut" ja "kovasti mustasukkainen mies oli".

Ei ole tarkoitus olla pelkästään kyyninen, koska lehti pitää saada joka päivä kaupaksi, vaan tarkoitan, että kyllä lisävalaistusta tulee ihan varmasti, kunhan lehdet saavat extra-pakettinsa valmiiksi.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Lyhentelin lainausta.
Katniss kirjoitti:Höh, paljasta nyt matlockb ne salaiset tietosi.
Ei minulla tässä mitään salaisia tietoja ole joita paljastaa ja ne (tiedot) mitä on, ovat sitten sen verran salaisia että en niitä todellakaan julkisesti paljasta ihan oman henkilöllisyyteni suojelemiseksi.
Katniss kirjoitti:Niin ja minä olen Sannan kanssa saman ikäinen ja olen kyllä naamakirjassa, myöskin siellä on ehkä kolmea ihmistä lukuunottamatta kaikki ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä. Teineistä yli 7-kymppisiin. Turha minusta on tässä fb-asiassa sitä ikää katsoa vai todellako on niin, että 38-vuotias on jo niin vanha, että ihme olisi jos nettiä käyttäisi??
Itsekään en ole facebookissa mutta käytän aktiivisesti silti nettiä eli en tarkoittanut että netin käytöllä ja facebookin käytöllä olisi mitään yhteyttä. Ihan omasta halustani (kuten muutamat tuttavani ja sukulaiseni) eivät ole rekisteröityneet facebookiin vaikka netissä roikkuvat paljonkin. Facebookin käyttämättömyys ei tee henkilöstä sellaista ettei hän käyttäisi nettiä. Kuitenkin näyttää siltä että Pölönen ja avopuolisonsa eivät facebookin käyttäjiin kuulu.
Viimeksi muokannut matlockb, Ma Huhti 22, 2013 9:07 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

nuusku-nella kirjoitti:Eikö täällä ole ketään paikallisia mukana keskustelussa, onko siellä poliisia näkynyt maastossa tai vesistöjen luona esim?
Ei ole näkynyt joen varrella ainakaan, enkä ole Sannan kulmilla bongannut maastossakaan. Torstaina näin poliisiauton ajelevan Jukolankatua pitkin suhteellisen rivakasti Sannan suuntaan ja heti ajattelin, että olisiko jotain selvinnyt. Paria tuntia myöhemmin Rantakylästä ajoi keskustan suuntaan ruumisauto ja olin aivan vakuuttunut, että Sanna on löytynyt mutta eipä ollut sitten siitä kyse.

En ole itse yhtään yllättynyt, ettei Sanna vaikuttaisi olevan Facebookissa. Se mielikuva, joka mulla hänestä on, saisi hänet sopimaan juuri siihen porukkaan, joka ei Facebookia käytä. Ehkä enemmän ulkoilee ja liikkuu itseään vanhemmassa seurassa, ei näytä tietokoneella notkujalta vaan ulkoilmatyypiltä. Olen muutenkin aika lailla varma, ettei Sanna ole paljasjalkainen joensuulainen, veikkaisin että hän on jostain pienemmästä lähikunnasta alunperin. Tunnen niin paljon hänen ikäisiä joensuulaisia, että olisi suoranainen ihme, etten olisi kuullut kenestäkään, joka hänet tietäisi tai jopa itse tietäisi Sannaa kun oma ikäkään ei niin kaukana Sannan iästä ole.

Ja matlock on tosiaan varmasti soittanut käräjäoikeuteen, kyllä sieltä jotain tietoja saanee vangitusta, jolla voi vähän yhdistellä. Jos ehtisin niin voisin itsekin sinne soittaa ja ihan rehdisti teille kertoa mitä siellä sanottiin, en vihjailisi ja lällättelisi salaisuuksillani. :D
kirjuri*
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kirjuri* »

Spekultantti kirjoitti:Luulen, että iltapäivälehdet säästelevät nyt tekijää huomisen paperilehden lööppeihin: "Avomies tappoi kauniin Sannan - missä on ruumis?!" Ja sitten on sivutolkulla haastateltu paikallisella huoltamolla ja kylän raitilla liikkuvia ns. murtuneita ja järkyttyneitä hyvänpäivän tuttuja, jotka tilittävät "ei olisi ikinä uskonut" ja "kovasti mustasukkainen mies oli".

Ei ole tarkoitus olla pelkästään kyyninen, koska lehti pitää saada joka päivä kaupaksi, vaan tarkoitan, että kyllä lisävalaistusta tulee ihan varmasti, kunhan lehdet saavat extra-pakettinsa
valmiiksi.

Ja lehden toimittajat värittävät rikosjuttua ja vähän muuttelevatkin totuutta saaden vähän lehden levikkiä isommaksi. Ja sitten lukijat saavat ns.oman näkemyksensä jutusta kun juttu ei faktaa. Valitettavasti omaiset kärsivät eniten juuri sellaisista *väritetyistä* jutuista joita lehtien ns. rikostoimittajat kylvävät.
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Niin, johan viime viikon jossain lehdessä joku Sannan naapuri oli selostamassa, että Sanna ei ollut naapuriensa kanssa oikein missään tekemisissä. No hitto, en ollut minäkään omieni silloin kun vielä rivarissa jouduin asumaan :lol: Oli siellä nimittäin sellaista eläjää...
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Back in business.

Tämä katoaminen sai tunkemaan tänne pitkän tauon jälkeen. Joku tässä vetää puoleensa.

Jos lähdetään siitä olettamasta, että nyt pidätettynä on avopuoliso, niin poliisilla ei välttämättä ole kasassa kaikkea tarvitsemaansa. Siis tarkoitan, että tunnustus puuttuu ja ruumis.
Ajatellaan, että Sanna olisi päässyt hengestään silloin ke-to välisenä yönä. Aamulla häntä kaipailtiin töihin. Siis ainakin lehtijuttujen mukaan. Jos sieltä onkin soiteltu perään, on avomies voinut sanoa, että tuossa se puoli kahdeksan maissa lähti.
Sittenhän edessä olikin pääsiäinen pyhineen. Eli Sannaa ei ole välttämättä kaivattu kunnolla ennen seuraavaa tiistaita, mikä onkin antanut avopuolisolle etumatkaa. Hänellä on ollut mahdollisesti useampi päivä aikaa hävittää Sannan ruumis. Sukulaiset on voineet kysellä perään, mutta vastaus tai selitys on ollut kaikille sama. Lähti aamulla töihin ja katosi.

Ristiriitaiset puheet, sukulaisten painostus, tarkempi tutkinta jne. ovat varmaankin saaneet tämän pidätyksen aikaan. Varmaan poliisillakin on nyt mahdollisuus tutkia asunto, auto yms. paikat, jossa Sanna olisi mahdollisesti kuolemansa jälkeen ollut. Ei varmaankaan ole helppoa tuollaisella asuinalueella kanniskella kuollutta, mutta jos on pyhänä sopivasti kantanut jotakin autoon ja lähtenyt vaikka pääsiäisen viettoon, ei välttämättä siihen ole niin kiinnitetty huomiota.

Poliisi mainitsi puhelimen, ei ole Sannan mukana. Se voi siis olla missä vaan. Edellinen yhteys Sannaan on ollut sukulaisen toimesta keskiviikkona. Puhelu tai viesti. On jopa saattanut nähdäkin. Tämä puhelinasia on yksi, joka on saattanut herättää poliisin mielenkiinnon. Jos on ensin teletunnistetietoja tutkittaessa antanut signaalin kotiin, sitten yhtäkkiä pyhien jälkeen katoaa ja vaihtaa paikkaa, ei se itsestään tapahdu. Joku on siis siirtänyt puhelinta. Hävittänyt sen kenties, kun on yhtäkkiä muistanut sen.

Sukulaiset ovat saattaneet ihmetellä avomiehen puheita, ovat varmaankin olleet ristiriitaisia. Joku tässä on herännyt epäilemään häntä. Olisiko Sannan viimeinen yhteys sukulaisiin liittynyt juurikin avopuolisoon ja kenties käynnistänyt koko tapahtumaketjun?
Sannan tavaroita, siis sellaisia joita ottaisi mukaansa töihin lähtiessään tai kadotessaan on varmaankin löytynyt kotoa. Sekin kiinnittää huomiota.

Vahva epäilys poliisilla on, vaan löytyykö ruumis koskaan. Tai tunnustaako tekijä. Aika vähän tästä on tiedotettu, mikä voisi viitata siihen, että kaikki vihjeet otetaan vastaan. Mitään ei haluta paljastaa julkisuuteen, ettei avopuoliso voi keksiä asiasta jotain. Eli mahdollisimman hiljaa ja vähän tietoa, tekijä paljastaa itse lopulta jollain pienellä yksityiskohdalla tämän asian.

Onkohan avopuolisolla mökkiä tms, jonne olisi vaikka pääsiäiseksi mennyt?
amaryllis
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja amaryllis »

Poliisilla tiedotuslinja hyvin niukka. Nainen työssä varuskunnassa tehtävissä, joissa taustat tarkastetaan (narkkari ja rikollissuhteen suljettu pois). Varuskunnassa paljon miehiä. Suojeliko poliisi varuskunnassa olevaa miestä?
Vastaa Viestiin