Olen hieman eri mieltä - minusta nuo APU -lehden hömpänpömppä hypnoraattorit ja selvänäkijät ovat kaikkea muuta kuin vakavasti otettavia yrityksiä selvittää rikos.Sariola kirjoitti:Minulle tulee mieleen kuva murhaniemestä, jossa NG on poliisien kanssa ilmeisesti näyttämässä paikkoja poliisille. Taisi olla juuri se päivä, jolloin hän pääsi pois sairaalasta. Yhteistyö näytti kuvan perusteella sopuisalta. Taisi olla APU-lehden kutsuma se ranskalainen selvänäkijä Croiset, jonka kanssa myös NG teki yhteistyötä. Muistelen, että NG osallistui myös APU-lehden järjestämään hypnotisointi-tilaisuuteen, joka oli eri tilaisuus, ja siinä oli myös sen ajan tunnettu hypnotisoija, muu kuin Stenbäck. Näyttää, että NG todella halusi selvittää rikoksen.
Tekisi mieli sanoa, että päinvastoin - tehokas tapa tuottaa kansakunnan olohuoneisiin aivan väärää tietoa.
Ja jos palataaan tähän Gustafssonin muistamiin aikamieskalastajiin - niin miksi kertoi heistä vasta silloin kun oli kiinniotettuna ? Jos Gustafsson olisi oikeasti halunnut auttaa selvittämään tämän rikoksen - olisi ollut luontevaa kertoa poliisille näistä kalastajista välittömästi kun se tuli mieleen.
Vai kävikö tässä taas niin, että tuo kaikki tuli mieleen vasta poliisasemalla 2004 ? - niin varmasti ? Valitettavasti itse koen sen hieman epäuskottavaksi .
Se siitä halusta auttaa rikoksen selvittelyssä - minua ei tuo Gustafssonin auttamishalu saa vakuuttuneeksi.