Satiainen kirjoitti:
Jos luulet että jättävät valittamatta hyvää hyvyyttään, niin ei kun tyhmemmäksi käy nuo lurituksesi.
Jotkin rikoksiin syyllistyneet kykenevät oikeasti katumaan tekojaan. Tällaiset eivät
ikinä valita tuomioidensa pituudesta.
Tuo on vain sinun oma todellisuudesta vääristynyt käsitys asiasta. Näet tuonkin asian niin mustavalkoisena, että ei jumankauta voi kun ihmetellä ajatuksen juoksuasi.
Hah! Mielestäsi siis käsitykseni siitä, että vaatimattomista murhatuomioista valittavat ovat moraalittomia, on "todellisuudesta vääristynyt"? Jessus.
Vielä enemmän järjetöntä jos mahdollista on se, että mielestäsi todettu mielentilatutkimuksen sairaus tai häiriö tulisi sivuuttaa tuomiossa. Et voi ymmärtää miten se lieventää tuomiota, mutta jokainen lainoppinut kyllä ymmärtää.
Laki myös aivan tarkoituksella antaa tuomareille mahdollisuuden päättää, että alentunut syyntakeisuus ei vaikuta tuomioon lieventävästi, kyseessä kun on erittäin kiistanalainen konsepti. On esimerkiksi itsestään selvää, että monet persoonallisuushäiriöt eivät voi missään nimessä lieventää tuomiota. Mielenterveydellinen häiriö ei siis vielä itsessään ole perustelu lievemmälle tuomiolle. On myös itsestään selvää, että tällaisiin rikoksiin syyllistyneet ovat tietyssä mielessä sairaita, joten sen toitottamisen ei sinänsä pitäisi olla mikään
puolustus.
Voisitko vielä selittää minulle, miksi psykoottisen murhaajan pitäisi saada lievennystä tuomioon sillä perustella, että hän on psykoottinen murhaaja?
Minulla standardit on kuule aika paljon lähempänä normaalia kun sinulla. Sinun on täysin poikkeavat keskimääräisestä suomalaisesta. Ja mitä tunnekehitykseesi tulee, niin tuskin olet vieläkään tytön tasolla juttujesi perusteella.
Hah hah, nyt kyllä tulee sellaista settiä. Siis minä en mielestäsi ole edes tämän psykoottisen murhaajan tasolla henkiseltä kehitykseltäni, koska väitän, että minulla oli paljon ennen 15 ikävuotta selkeä käsitys oikeasta ja väärästä? Ihmisen omatunto alkaa kehittymään oikeastaan erittäin varhaisessa vaiheessa, ja 15-vuotiaalla on jo erittäin selkeä käsitys oikeasta ja väärästä, ja kyky säädellä käyttäytymistään. Tästä johtuen 15-vuotiaat syyllistyvät vakaviin rikoksiin erittäin harvoin. Jopa alle 15-vuotiaat, jotka voisivat tehdä rikoksia ilman rikosoikeudellisia seuraamuksia, harvoin syyllistyvät mihinkään vakavaan.
Ja sinulla ei pelkästään käsitys ihmisistä, vaan myös yleisesti asioista on käsittämättömän naurettava. Suorastaan lapsellisen mustavalkoinen, ja yksi oikoinen. Pullon korkittajan aivoilla varustetun juttuja nämä sinun sössötykset.
Miten tämä tapaus voi olla mitään muuta kuin mustavalkoinen? Uhri
oli aivan täysin viaton ja todennäköisesti hieno ihminen. Tekijä
on häikäilemätön ja täysin itsekäs kusipää. Tekoa ei tehty hetken mielijohteesta tai suutuksissaan, vaan harkitusti ja kylmähermoisesti. Tätä mustavalkoisemmaksi ei rikos tule.
pakko sanoa vaikka bännien uhalla, että en ole noin vitun tyhmiä juttuja kuullu aiemmin muualla kun .... korjaan, en missään milloinkaan aiemmin

.
Otat tämän kyllä aika henkilökohtaisesti. Oletko kenties sukua tekijälle? Vai ihastuitko Hannaan riparilla tms.?