Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008
-
villivadelma
- Jane Marple
Toinen Mikan firmaan liittyvä asiahan oli se että hän oli huhtikussa lopettanut tai myynyt tai luopunut pesufirmastaan ja oli ilmeisesti työntekijänä siinä. Eli hän oli huhtikuun jälkeen saanut kaiken järjen mukaan "paljon" rahaa.
Tuota kuusta ihmettelin itsekin paikanpäällä ja sitten täällä foorumissa.
Luulen että on ollut todellinen paniikki päällä eli karkuun on menty ja sitten piiloon, sekä solmittu tai sidottu itsensä puuhun ettei nukahda.
En myöskääm ymmärrä miksi poliisin koirat eivät jäljittäneet Mikaa koska jos hän itse tuonne kulkenut peltoja pitkin on jälkien täytynyt olla kyllä tuoreet.
Luulen että joku laulaa joskus.....
Tuota kuusta ihmettelin itsekin paikanpäällä ja sitten täällä foorumissa.
Luulen että on ollut todellinen paniikki päällä eli karkuun on menty ja sitten piiloon, sekä solmittu tai sidottu itsensä puuhun ettei nukahda.
En myöskääm ymmärrä miksi poliisin koirat eivät jäljittäneet Mikaa koska jos hän itse tuonne kulkenut peltoja pitkin on jälkien täytynyt olla kyllä tuoreet.
Luulen että joku laulaa joskus.....
-
villivadelma
- Jane Marple
Voisiko Bodom-tutkija Hessu52 , joka tunnetaan ennakkoluulottomista kannanotoistaan ja kokeistaan, ottaa tämän Mäenpään mystisen puusta löytymisen käsittelyynsä.villivadelma kirjoitti:Mitenkä helevetissä hän on pystynyt kiipeämään tuohon puuhun?? Oksat näyttävät olevan sen verran hintelät, että mitenkä ovat voineet kestää miehen painon?
Ostiko hän sen uuden asuntonsa vai oliko vuokralla? Rahat olisivat voineet upota maakauppaan. Asunnon osto olisi voinut olla syy firman myyntiin. Huumetuomion saaneen luottokelpoisuus olisi saattanut olla tavanomaista heikompi, ja asunto olisi pitänyt maksaa käteisellä omista varoista.Poiroo kirjoitti:Toinen Mikan firmaan liittyvä asiahan oli se että hän oli huhtikussa lopettanut tai myynyt tai luopunut pesufirmastaan ja oli ilmeisesti työntekijänä siinä. Eli hän oli huhtikuun jälkeen saanut kaiken järjen mukaan "paljon" rahaa.
....
Jos on juuri saanut elämänsä kuntoon uudelle pohjalle, niin pahojen poikien auton ilmaantuminen pihaan voisi aiheuttaa mielihalun kiivetä vaikka puuhun piiloon.
Viimeksi muokannut teemu, Pe Syys 19, 2008 11:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
villivadelma
- Jane Marple
-
villivadelma
- Jane Marple
Tämä, jos mikä, on stuntmiehelle sopiva kokeilu. Kuolleita oksia on kahdeksan metrin korkeudelle asti.MEG kirjoitti: ..Voisiko Bodom-tutkija Hessu52 , joka tunnetaan ennakkoluulottomista kannanotoistaan ja kokeistaan, ottaa tämän Mäenpään mystisen puusta löytymisen käsittelyynsä.
Kuusen oksat ovat yllättävän vahvoja. Kokemukseni mukaan kuvissa olevien kaltaiset oksat kestävät miehen, etenkin jos jakaa painonsa sopivasti neljälle raajalle ja oksien tyviin. Jos taas eivät kestä, niin stuntmiehen rutiinilla ja varokeinoin putoamisesta tulee uusi meriitti entisten kertomusten jatkoksi.
Täyttä varmuutta ei valitettavasti voi saada edes kokeilemalla, koska tuo nimenomainen kuusi on jo kumossa. Täytyy testata jollain vastaavalla ja luottaa tulokseen. Mikä muuten mahtoi olla Mäenpään elopaino?
Hessu52:lla olevia lasten satukirjailijan ominaisuuksia tarvitaan siinä vaiheessa, kun käsitellään kuusessa kenties vierailleita pikku eläimiä, kuten Oroti Murusta, Titityytä ja Kalevi Korppia kavereineen.
No niin, nyt ryöstäytyi mustan huumorin puolelle. Asiaa voisi käsitellä myös diskreetisti, jos olisi jotain uutta. Ehkä paikalle vielä menevät kertovat näkökulmistaan joskus? Tai ehkä joku tunnustaa jotain?
Viimeksi muokannut teemu, Pe Syys 19, 2008 12:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Olen nyttemmin käsittänyt asian niin, että puun takaa kiertänyt kaulasidos on ollut kireällä. Pää on ollut ylöspäin ilmeisesti melko lähellä runkoa.
Poiroon mukaan puu oli sylissä, ts jalat eri puolilla. Jalat oli sidottu yhteen, ts. puun toiselle puolelle.
Hän oli istunut oksilla ja kiinnittänyt itsensä vyötäröltä runkoon.
Tuo voisi merkitä sitä, että hän on löydettäessä roikkunut samanaikaisesti nilkoistaan ja kaulastaan, takalisto alhaalla oksien välissä. Kädet olisivat olleet levällään niiden oksien päällä, joilla hän olisi alunperin istunut. Vyötärösidos olisi noussut alas valuessa kainaloihin ja estänyt häntä liikkumasta. Tuo asento voisi antaa kerrotun, linnunpelättimäisen vaikutelman sivulta katsottuna. Jos jalat olisivat näkyneet, niin hahmo olisi voitu tunnistaa ihmiseksi.
Tämä on kuitenkin tulkintaa. Kertokoon se joka on nähnyt tai nähneeltä suoraan kuullut.
Poiroon mukaan puu oli sylissä, ts jalat eri puolilla. Jalat oli sidottu yhteen, ts. puun toiselle puolelle.
Hän oli istunut oksilla ja kiinnittänyt itsensä vyötäröltä runkoon.
Tuo voisi merkitä sitä, että hän on löydettäessä roikkunut samanaikaisesti nilkoistaan ja kaulastaan, takalisto alhaalla oksien välissä. Kädet olisivat olleet levällään niiden oksien päällä, joilla hän olisi alunperin istunut. Vyötärösidos olisi noussut alas valuessa kainaloihin ja estänyt häntä liikkumasta. Tuo asento voisi antaa kerrotun, linnunpelättimäisen vaikutelman sivulta katsottuna. Jos jalat olisivat näkyneet, niin hahmo olisi voitu tunnistaa ihmiseksi.
Tämä on kuitenkin tulkintaa. Kertokoon se joka on nähnyt tai nähneeltä suoraan kuullut.
Tässä minun käsitys ruumiista puussa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2758793.jpg
(sori tuo viinilasi, mutta kun en vain osannut keksiä käsien sijaintia)
Paitn on kova
Yritin muuten liittää kuvan suoraan viestiini kaksikin kertaa, mutta kun en vain osaa. Saa neuvoa, jos jaksaa, jos jos se edes on mahdollista liittää, kiitos.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2758793.jpg
(sori tuo viinilasi, mutta kun en vain osannut keksiä käsien sijaintia)
Paitn on kova
Yritin muuten liittää kuvan suoraan viestiini kaksikin kertaa, mutta kun en vain osaa. Saa neuvoa, jos jaksaa, jos jos se edes on mahdollista liittää, kiitos.