Vauva kaapattiin lastenvaunuista Varkaudessa
Re: (K) Vauva kaapattu lastenvaunuista Varkaudessa
10.03.2010
Poliisilla ei ole tässä vaiheessa uutta tiedotettavaa ko asiaan. Asiasta annetaan uusi tiedote klo 16.00 mennessä.
Tapauksesta ei tiedoteta muulla tavalla siihen mennessä, ellei mitään uutta ilmene.
Poliisilla ei ole tässä vaiheessa uutta tiedotettavaa ko asiaan. Asiasta annetaan uusi tiedote klo 16.00 mennessä.
Tapauksesta ei tiedoteta muulla tavalla siihen mennessä, ellei mitään uutta ilmene.
Ilona80 kirjoitti:Vauva-ressukan ruumiinlämpö oli löytöhetkellä n. 34c.![]()
Varmaan tuo osin vaikutti rikosnimikkeen muuttumiseen tutkimisvaiheessa.
En mä ainakaan tuosta Iltasanomien kuvasta mitään haarautuvia polkuja pysty erottamaan. Syvässä lumessa on askeleita siellä täällä.
Ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden ennustaminen
Poliisin eristämät alueet ennen eristyksen purkamista:
http://yle.fi/ecepic/archive/00288/Poli ... 88605b.jpg
http://www.ts.fi/online/kotimaa/116672_400h.jpg
Jossain oli laajempi kuva, mutta meneekö tontin rajojen mukaan ja puupino jäi (siis) sisälle?
Kuva ilman eristystä:
http://static.iltalehti.fi/uutiset/vauv ... 410_uu.jpg
Joku etsijöistä kertoo seisseensä aivan katoamispaikan vieressä ennen löytymistä. Tarkoittiko sitten kävelytiellä olemista? Tieto peräisin v24-palstalta, jossa puhutaan jo vauvan luvattomasta käyttöönotosta.
http://yle.fi/ecepic/archive/00288/Poli ... 88605b.jpg
http://www.ts.fi/online/kotimaa/116672_400h.jpg
Jossain oli laajempi kuva, mutta meneekö tontin rajojen mukaan ja puupino jäi (siis) sisälle?
Kuva ilman eristystä:
http://static.iltalehti.fi/uutiset/vauv ... 410_uu.jpg
Joku etsijöistä kertoo seisseensä aivan katoamispaikan vieressä ennen löytymistä. Tarkoittiko sitten kävelytiellä olemista? Tieto peräisin v24-palstalta, jossa puhutaan jo vauvan luvattomasta käyttöönotosta.
Siis IS:n paperilehden kuva.ada kirjoitti:En mä ainakaan tuosta Iltasanomien kuvasta mitään haarautuvia polkuja pysty erottamaan. Syvässä lumessa on askeleita siellä täällä.
Minä en ole näistä aiemmin esitetyistä kuvista nähnyt juuri mitään, enkä olekaan kommentoinut mitään mm. siihen että jälkiä menisi vain talolle, ei tielle. Joko mun silmät on huonot tai tietokoneen näyttö likainen tai liian kirkas mutten näe kyllä niistä kuvista mitään.
Tuosta itse lehden kuvasta, sivulla 2, näen kyllä haarautumaa, mutta toki askelia on vähän sielä sun täälä.
^Nimenomaan IS:n paperiversion kuvaa tarkoitin. Vai löysitkö siitä muuta kuvaa kuin se löytöpaikasta otetun? Minä en ainakaan nähnyt siinä mitään laajempaa kuvaa, jossa olisi mitään polkuja näkynyt.
Muokkaan vähän, että kuvassahan näkyy paljon askeleita, mutta "talon taakse haarautuva polku" on musta tässä yhteydessä vähän turhan voimakas ilmaus. Sellaista siinä ei näy.
Muokkaan vähän, että kuvassahan näkyy paljon askeleita, mutta "talon taakse haarautuva polku" on musta tässä yhteydessä vähän turhan voimakas ilmaus. Sellaista siinä ei näy.
Ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden ennustaminen
Tuosta kostosta vielä.
Olen itse (työhöni liittyen) kuullut jos jonkinlaista tositarinaa siitä, miten kiukkuiset naapurit/lähistöllä asuvat ovat kostaneet kokemansa "vääryyden". Nämä jutut ovat olleet kyllä niin erikoisia ja mielikuvituksellisia, ettei tiedä itkeäkö vai nauraa. Näissä tapauksissa kyseiset "kostajat" eivät ole tienneet "uhreistaan" juuri mitään (ainakaan lasten ikää). Uskon siis, että tässäkin tapauksessa VOISI olla kyse jostain vastaavasta. Eli vaikka tekijä olisikin hautonut kostoa pitkään, ei hän välttämättä ole ottanut uhrin (tässä tapauksessa talon asukkaiden) taustoista sen kummemmin selvää. Itse teko on sitten keksitty hetken mielijohteesta, esim. talon ohi kävellessä, tilannetta on tarkkailtu hetken, esim. kengännauhojen sitomisen ajan.
Uskon, että tuo "salainen ja merkittävä todiste" on se kengänjälki(-jäljet), josta jo muistaakseni eilen jossain mainittiin...
Olen itse (työhöni liittyen) kuullut jos jonkinlaista tositarinaa siitä, miten kiukkuiset naapurit/lähistöllä asuvat ovat kostaneet kokemansa "vääryyden". Nämä jutut ovat olleet kyllä niin erikoisia ja mielikuvituksellisia, ettei tiedä itkeäkö vai nauraa. Näissä tapauksissa kyseiset "kostajat" eivät ole tienneet "uhreistaan" juuri mitään (ainakaan lasten ikää). Uskon siis, että tässäkin tapauksessa VOISI olla kyse jostain vastaavasta. Eli vaikka tekijä olisikin hautonut kostoa pitkään, ei hän välttämättä ole ottanut uhrin (tässä tapauksessa talon asukkaiden) taustoista sen kummemmin selvää. Itse teko on sitten keksitty hetken mielijohteesta, esim. talon ohi kävellessä, tilannetta on tarkkailtu hetken, esim. kengännauhojen sitomisen ajan.
Uskon, että tuo "salainen ja merkittävä todiste" on se kengänjälki(-jäljet), josta jo muistaakseni eilen jossain mainittiin...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
No minä näen.ada kirjoitti:^Nimenomaan IS:n paperiversion kuvaa tarkoitin. Vai löysitkö siitä muuta kuvaa kuin se löytöpaikasta otetun? Minä en ainakaan nähnyt siinä mitään laajempaa kuvaa, jossa olisi mitään polkuja näkynyt.
On tuossa useitakin kuvia, mutta puhun isoimmasta kuvasta joka on sivulla 2 ja jatkuu hieman myös sivulle 3.
No "polku" ilmaisu voi olla vähän voimakas noista mistään jäljistä tuola, mutta ajoin takaa sillä kohtaa josta on enemmän kävelty.
En osaa tarkemmin selittää mitä minä siinä näen, eikä se lie nyt tärkeä asia edes.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Piti ostaa tuo nettilehti...
Tuosta löytöpaikalta menee kyllä selvästi polku lumessa talon nurkallepäin ja sitten siinä näkyy muutama askel sivussa polulta. Niistä vain ei tuon kuvan perusteella tiedä, onko kyseessä pari harha-askelta polun sivuun, vai haarautuuko polku, kun kuva on rajattu niihin.
Tuosta löytöpaikalta menee kyllä selvästi polku lumessa talon nurkallepäin ja sitten siinä näkyy muutama askel sivussa polulta. Niistä vain ei tuon kuvan perusteella tiedä, onko kyseessä pari harha-askelta polun sivuun, vai haarautuuko polku, kun kuva on rajattu niihin.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Siis ihan vaan ihmettelin, että olisiko tuo ''salainen jälki'' hiihtomonon jälki? 
Nuotio & Äreät Tiput
Minä luulen, ettei mitään salaista jälkeä ole, vaan tällä yritetään hiillostaa syyllistä kuvittelemaan, että hänen jäljillään ollaan.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Poliisi tiedottaa iltapäivällä.
Paree varmaan vaan odotella.
Paree varmaan vaan odotella.
Nuotio & Äreät Tiput
Niin, ikäänkuin 'salainen tieto' olisi 'lipsahtanut', kun poliisi ei ole sitä tiedottanut.Teleksi kirjoitti:Minä luulen, ettei mitään salaista jälkeä ole, vaan tällä yritetään hiillostaa syyllistä kuvittelemaan, että hänen jäljillään ollaan.
Ja eikö iso osa noista (ilta)lehtien kuvista ole otettu eristyksen purkamisen jälkeen?
En ole lukenut IS:n paperiversiota, mutta onko siellä puupinosta kuvaa, niin että se olisi eristysalueen sisällä? Tai löytyykö sellaista netistä (ilman kuvanmuokkausta)?
Palaan vielä tuohon "haarautuvaan polkuun" ja Iltalehden kuvaan.
Tuli mieleen, että jos kyseessä ei ole vain pari harha-askelta polulta sivuun, ne ovat saattaneet muodustua vaikka tilanteessa kun nämä kaksi poliisia vauvan löysivät. Toinen olisi sitten sirtynyt polulta sivuun, hankeen, tekemään tilaa vauvaa kantaneelle.
Mikäli näin ei ole ja polku todella haarautuu takapihan suuntaan, jäljet saattavat hyvinkin olla tekijän. Nimittäin rupesin miettimään, miten itse olen kulkenut tänä lumisena talvena. Jos ei ole kiire, kierrän sieltä missä on helppokulkuisinta. Esim. oman asuintalon edessä jalkakäytävän ja kadun välissä on aurauksesta kinokset ja ylittääkseni kadun, kierrän tuonne hieman kauemmas, kohtaan mistä on aurattu. Jos on kiire, niin tulee oikaistua kinoksen läpi, vaikka se vaatiikin askelen tai pari keskelle kinosta.
Tuli mieleen, että jos kyseessä ei ole vain pari harha-askelta polulta sivuun, ne ovat saattaneet muodustua vaikka tilanteessa kun nämä kaksi poliisia vauvan löysivät. Toinen olisi sitten sirtynyt polulta sivuun, hankeen, tekemään tilaa vauvaa kantaneelle.
Mikäli näin ei ole ja polku todella haarautuu takapihan suuntaan, jäljet saattavat hyvinkin olla tekijän. Nimittäin rupesin miettimään, miten itse olen kulkenut tänä lumisena talvena. Jos ei ole kiire, kierrän sieltä missä on helppokulkuisinta. Esim. oman asuintalon edessä jalkakäytävän ja kadun välissä on aurauksesta kinokset ja ylittääkseni kadun, kierrän tuonne hieman kauemmas, kohtaan mistä on aurattu. Jos on kiire, niin tulee oikaistua kinoksen läpi, vaikka se vaatiikin askelen tai pari keskelle kinosta.