Hessu52 kirjoitti: .......
Oletko seissyt Sariola tuollaisella niemellä, jos vesi vaikka hiemankaan väreilee.
Saa siinä tarkana olla tervekin ihminen, ettei pulahda veteen, saati sitten tasapainoelimensä vakavasti vaurioittanut henkilö.
Varmasti satoja ellei tuhansia kertoja. Ei koskaan ole ollut pienintäkään vaaraa siitä noin vain pudota veteen. No, heikkoihin jäihin olen pudonnut pari kertaa, ja satoja kertoja pulahtanut vapaaehtoisesti veteen uimaan milloin minkäkinlaisessa rannassa. En sitäpaitsi usko, että NG:llä oli ollut tasapainoelin vaurioitunut (kylläkin vammaa korvassa tai sen lähellä), vaikkakin hänellä on todennäköisesti kyllä ollut tasapainovaikeuksia tuon vamman jälkiseurauksena, ja ne ovat parantuneet aivan ilmeisesti muutaman päivän kuluttua. Se näyttää ilmeiseltä. Se mitä NG itse on kertonut ei ole merkittävää, sillä hänellä näyttää olevan väärä käsitys omista vammoistaan monessa suhteessa, eikä ole mahdotonta, etteikö hän vähän myös liioittelisi, kuten on hyvin yleinen tapa, kun puhutaan omista vammoista. Siis voidaan arvioida, että NG on myös liioitellut puhuessaan omista vammoistaan, vaikkakin hänen vammansa ovat kyllä olleetkin vakavat, kuten hoitoajat ei pisteissä osoittavat. Se on fakta.
Eivät nämä hoitoajat ole varmaankaan olleet epähuomiossa sattuneita vahinkoja, kuten mm. Oulunmies olettaa. Kuinka voi ajatellakaan noin lapsellisesti... Ei varmaan, kyllä tuossa sairaalassa oli korkea tietotaidon taso näissä vamma-asioissa jo tuohon aikaan. Ei suinkaan eletty kivikautta. Itsekin olin sairaalassa potilaana 60-luvulla, ja minulta leikattiin aivan viimeisillä mahdollisilla hetkillä puhjennut umpisuoli, siinä saattoi olla kuolemakin lähellä. Vastaavassa tapauksessa oli vähän aikaisemmin naapurin mies kuollut umpisuolen puhjettua.
Tuolloin 23. kesäkuuta oli kulunut jo 18 vuorokautta vamman saamisesta, eikä tasapaino enää heittänyt kuten ensimmäisinä päivinä vamman jälkeen. Tämä näyttää todennäköiseltä ja on täysin mahdollista. Kyllä minusta näyttää siltä, että tältä osin NG on voinut puhua aivan totta. Ja niistä niemellä otetuista valokuvista diagnoosin teko on myös naurettavan lapsellista, ei niiden pohjalla voi tehdä mitään diagnoosia. Kaikkeen sitä aikamieskin, kuten Hessu52 sortuu! Edes lapset ovat harvoin noin lapsellisia. Tuollaiset ovat todella "satuja".