Tässä vaan on monta kummallista asiaa.kuolema kirjoitti:Itse olen tällä hetkellä taipunut sellaiseen teoriaan, että Jukka on voinut olla vielä hengissä lavastuksen aikana, mutta aivan hiljaa. Sitten kun Jukka kuulee, että Anneli soittaa hätäkeskukseen, hän rojauttaa itsensä sängyltä ja puhelun taustalle tallentuu sitä "kamppailua" (oikeammin siis kuolinkamppailua). Yrittää vähän huudella ja äännähdellä jotain ja jossain vaiheessa Annelille alkaa tulla kiire, kun mies elää yhä ja poliisit on tulossa. Sit täytyy lähteä pistämään ukko hiljaiseksi ennen lanssin tuloa... Toki jotain muutakin siinä olisi ehkä tapahtunut samalla.. Annelin "Mun täytyy ny...." tarkoittaisi, että hänelle tuli joku juttu mieleen, mikä lavastuksesta tekemättä ja samalla sitten kolauttanut Jukan hengiltä... en tiedä..
1) Miksi Jukka oli edelleen hengissä kaiken sen puukottelun jälkeen, minkä jälkeen vielä lavasteltiin ahkerasti? Miksei Anneli ole saanut Jukkaa hengiltä? Miksi Jukka herää juuri sillä minuutilla kun Annelia soittaa Häkeen, vai onko hän tarkoituksella maannut hiljaa pitkän aikaa? Jos on, niin miksei leikkinyt kuollutta ambulanssin tuloon asti vaan paljasti itsensä?
2) Miksi peijakkaassa vakavasti puukotettu mies pudottautuisi sängyltä lattialle tai yrittäisi lähteä jonnekin (minne?)? Siinä varmaan lähtisi henki pelkästä kipushokista.
3) Miksei Jukka huuda mitää paljastavaa Annelista, jos kerran tietää tämän olevan sadistinen lavastajamurhaaja, joka on pitkitetysti kiduttanut miestä pitkähkön ajan? Nyt kun vihdoin olisi tilaisuus edes Häkeen karjua asia julki, tyytyy Jukka huutamaan Annua apuun ja autoa paikalle?
Jukka ei käyttäydy niinkuin pitäisi, hän pelaa koko ajan Annelin pussiin. Tätä en käsitä. Jos hän olisi ollut hiljaa, niin olisiko Häke tai tutkijat myöhemmin uskoneet huppikseen senkään vertaa kuin nyt? Jos hän olisi maannut sängyllä huutaen, olisiko kukaan uskonut huppikseen? Mutta ei: hänen pitää pudottautua sängystä, huutaa kuin syötävä, potkia sänkyä ja kolistella taistelun merkiksi ja sitten kutsua Annua apuun. Typerää toimintaa.