jos niinkään kauas.Viiteen kilometriin voi päästä kukkulalta yläviistoon
ammuttaessa, osuessaan ei kyllä tällöinkään ole kovin tappava.
Enemmän minua pelottaa nyt nuo metsäteiden reunassa pyssy kourassa japittavat miekkoset.
no, ei yleisesti otettuna varmaan lennäkkään, mutta olen siis ollut itse metsästäjä ja ampunut myös monesti hirvikiväärillä, jos maasto on tasaista ja hiukan aukempaa kuin sakeaa niin luoti tosiaan tappaa 5km päästä, siinä voi olla muutama puukin luodin tiellä se ei paljoa hidasta 308 hirvikiväärin luodin tehoa.Damien kirjoitti:Ei huolta.Metsässä normaalilaukauksesta luoti ei lennä varmasti paria kilometriä pidemmälle,
jos niinkään kauas.Viiteen kilometriin voi päästä kukkulalta yläviistoon
ammuttaessa, osuessaan ei kyllä tällöinkään ole kovin tappava.![]()
Enemmän minua pelottaa nyt nuo metsäteiden reunassa pyssy kourassa japittavat miekkoset.
voi jättää ampumattakin jos kädet tärisee.maija turjukka kirjoitti:^MEGistä en tiedä, mutta mä voisin vaikka maistaa lasillisen. Näin vanhan naisen kannattaa poiketa totutuista tavoistaan aina, kun vaan voi, eikä uusien makujen opetteleminen koskaan ole pahasta.
Vaan eikös se kuitenkin ole tuossa hutihommassa niin, että parempi ampua puhdas huti kuin osua sen verran, että sitten saa koko porukka jäljittää sitä haavakkoa pimeään asti...
Miksi ampua jossei tiedä osuvansa? Oikeasti must olis hieno systeemi sellainen, ett jokaisella ampujalla olis jollain tavalla merkityt, lasketut patruunat. Ja jokaisesta puuttuvasta joutuis maksamaan reilun hinnan, melko harvoin kun tuo luotikaan läpi menee oikealla osumalla. Ja tällä mun idealla koittaisin vain saada siivottua ne kerran vuodessa metsällä käyvät kauopunkilaississit joille edes ladon sisältä latoon osuminen tuottaa vaikeuksia silloin kun ollaan "metsästyskunnossa". Ne lääkärit/konsultit/whatever kun on aidosti pelottavaa porukaa ase kädessä.maija turjukka kirjoitti:
Vaan eikös se kuitenkin ole tuossa hutihommassa niin, että parempi ampua puhdas huti kuin osua sen verran, että sitten saa koko porukka jäljittää sitä haavakkoa pimeään asti...
Lidlissä maksaa Olvin loota 17.95 € .buracee kirjoitti: Ja kertokaa ny jo, paljonko tuo olutloota suomessa nykyään maksaa?
Joo, kahvia tänne kans ja paljon.. Ja mä olen senverran noita hirviporukoita elämäni aikana kiertänyt ett tiedän kyllä millasessa kunnossa siellä metsässä sitä porukkaa pahimmillaan heiluu. Enkä mä väitä että jokainen kaupunkilaississi on samanlainen, suurimmalla osalla on kyllä järki mukana mutta yksikin krapulainen idiootti kivääri kourassa on liikaa. Viimeisessä porukassa muuten oli tapana että jokainen ohilaukaus maksoi 200 euroa RHY:lle, kolmeen vuoteen en muista kenenkään joutuneen maksamaan.maija turjukka kirjoitti:Joo, kahvia tännekin, pikaset ehtii siemaista ennenkuin on lähdettävä jatkamaan huushollihommia.
Buracee: Ei yhtään huonompi tuo sun ideasi merkityistä kudeista. Mutta ettei menis liian tiukaksi väännöksi totean vaan, että kylli niitä huteja tulee muistakin syistä kuin krapulasta. Ja että ainakin meidän porukassa niille tärinäveikoille ei edes anneta pyssyä, joutuvat puhtaasti jalkamiehiksi nääs![]()
Mutta totuus on ainakin täällä se, että koko touhu olisi huomattavan paljon vaikeampaa ilman niitä kaupunkilaisvahvistuksia, kun oma sakki harmaantuu ja laiskistuu vuosi vuodelta. Ja toistaiseksi ne meidän ulkopaikkakuntalaiset on kylli olleet ihan pelimiehiä, kun ei olla päästetty ketään ihan pelkällä rahalla mukaan porukkaan...