Sini Susanna Länkinen, 19 - surmattiin Muhoksella 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Scilla
Martin Riggs

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Scilla »

eloq kirjoitti:Mä jostain syystä mietin et jos on kadoksissa omasta tahdostaan. Ei ymmärtääkseni oo mitäään todisteita että olisi henkirikos. Voin olla tietty ihan väärässäkin. Ja mun mieheni ei pystyis sanomaan edes mitkä vaatteet mulla ois päällä, kengistä puhumattakaan :D
Mulla kanssa tämä vaihtoehto kummittelee mielessä, vaikka järki sanookin tytön olevan kuollut.
Jos on suutuspäissään mielenosoituksellisesti ollut eka paripäivää omasta tahdostaan "kadoksissa", ajatuksena näpäyttää, ja juttu lähtenytkin käsistä eikä nyt kehtaa tulla ilmi kun tapaus on näkyvästi esillä :arrow: odottelee että vähän unohtuisi koko juttu ja sitten ilmaantuisi. Mahdotontaha tuo on, myönnän sen itsekin. Ja kyllähän varmasti löytyy ihmisiä jotka kaverin puolta pitävät ja piilottelevat kaveria, eivätkä ilmoittele vaikka kuinka etsitään.
eloq
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja eloq »

Scillan kanssa samanlaiset aatokset! No, mitään ei voi varmaksi tietää ennen kun löytyy tyttö, elossa tai kuolleena. Ootellaan ootellaan!
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Scilla kirjoitti:Ja kyllähän varmasti löytyy ihmisiä jotka kaverin puolta pitävät ja piilottelevat kaveria, eivätkä ilmoittele vaikka kuinka etsitään.
Jos oletetaan että Sinillä kuitenkin on lähinnä omanikäisiään kavereita, niin vähän epäilen että kuinka kauan tuollainen 20-vuotias pystyy piilottelemaan jotakuta ilman että kukaan huomaa. Sinillähän ei oletettavasti ole rahaa ainakaan paljon ollut, joten tämän toisen sitten täytyisi kustantaa ja kuskata ruuat yms. Sinille joka istuu neljän seinän sisällä kolme viikkoa, ilman että kukaan muu käy paikalla tai edes kuulee tai näkee mitään. En usko että pokka ihan pitäisi.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

^ Niin no.. Onhan niitä ihmisiä piiloteltu siellä sun täällä toistakymmentä vuottakin, eikä kukaan ole huomannut mitään :roll: Mutta ehkä se on hieman liian kaukaa haettua.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Muutamassa viestissä Siniä koskien on ollut puhetta myös "etelämmäs" menosta. Että onko mahdollisesti tuonne etelään päin lähtenyt. Onkohan Sinillä tuttuja esim. pk-seudulla tai 100 km säteellä? Jos vaikkapa Helsingin keskustassa jonkun nuorten porukan seassa olisi, niin kuka välttämättä tunnistaisi? Ulkonäköäänhän voi jonkin verran muuttaa. Hiukset vaan lyhyeks ja vaikka blondiks tai mustaks ja hieman erilaista vaatetusta mitä yleensä, niin voi olla, että ei erotu.
Ja ihan tottapuhuen, jos tulisi mua vastaan vaikka koiran kanssa, tuskin tuntisin. Pitäisi aika lailla tuon kuvan näköinen olla, että huomion kiinnittäis.
Jos ajatellaan sellaista vaihtoehtoa, että jonkun luona olis, niin kuinka moni suomalainen tietää kuka hän on? Jos menet tuonne ulos näyttämään kuvaa ja kysyt ihmisiltä, jotka tulee vastaan, että tiedätkö kuka hän on, niin varmasti yksi sadasta ehkä tietää. Eli luulisin, että aika helppoa olisi oikeanlaisessa paikassa oleskella, ilman että kukaan kiinnittää huomiota.
Mutta luulisi tämän kohun jo tuoneen hänet esiin. Ellei sitten joku pidä häntä vastentahtoisesti jossain.
jontse
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja jontse »

mamma71 kirjoitti:Muutamassa viestissä Siniä koskien on ollut puhetta myös "etelämmäs" menosta. Että onko mahdollisesti tuonne etelään päin lähtenyt. Onkohan Sinillä tuttuja esim. pk-seudulla tai 100 km säteellä? Jos vaikkapa Helsingin keskustassa jonkun nuorten porukan seassa olisi, niin kuka välttämättä tunnistaisi? Ulkonäköäänhän voi jonkin verran muuttaa. Hiukset vaan lyhyeks ja vaikka blondiks tai mustaks ja hieman erilaista vaatetusta mitä yleensä, niin voi olla, että ei erotu.
Ja ihan tottapuhuen, jos tulisi mua vastaan vaikka koiran kanssa, tuskin tuntisin. Pitäisi aika lailla tuon kuvan näköinen olla, että huomion kiinnittäis.
Jos ajatellaan sellaista vaihtoehtoa, että jonkun luona olis, niin kuinka moni suomalainen tietää kuka hän on? Jos menet tuonne ulos näyttämään kuvaa ja kysyt ihmisiltä, jotka tulee vastaan, että tiedätkö kuka hän on, niin varmasti yksi sadasta ehkä tietää. Eli luulisin, että aika helppoa olisi oikeanlaisessa paikassa oleskella, ilman että kukaan kiinnittää huomiota.
Mutta luulisi tämän kohun jo tuoneen hänet esiin. Ellei sitten joku pidä häntä vastentahtoisesti jossain.
Samaa mieltä olen asiasta että tämä kohu olisi jo varmasti paljastanut sinin olinpaikan. joten alan vahvasti epäillä että tässä on joko rikos, tai itsetuhoinen tarkoitus takana?
"if your religion is worth of killing, please start yourself"
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

mamma71 kirjoitti:Ulkonäköäänhän voi jonkin verran muuttaa. Hiukset vaan lyhyeks ja vaikka blondiks tai mustaks ja hieman erilaista vaatetusta mitä yleensä, niin voi olla, että ei erotu.
Mun mielestä Sini oli ihan eri näköinen Pavelin albumeissa olevissa kuvissa, joten tuo "virallinen" kuva ei välttämättä ole paras mahdollinen Sinin löytämiseksi. Ja onhan se vähän turhan tiukasti rajattukin.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Valitettavasti tuskin tyttöä enää elossa löydetään, mutta jos tosiaan on niin ettei P:stä irronnut mitään tietoa ja hän on yhtä tietämätön kuin muutkin niin voisihan vaihtoehto olla kiukkuisena vähissä vaatteissa ulos lähteminen ja sinne tuupertuminen ja paleltuminen?

MUTTA, siinä kyllä pistää mietityttämään että miksi ei P ole sitten se joka alkoi hakea tyttöä ensimmäisenä? Kyllä oma mieheni lähtisi perääni pihalle, jos ei esim. puoleen tuntiin alkaisi kuulua takaisin.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

LAWoman kirjoitti: MUTTA, siinä kyllä pistää mietityttämään että miksi ei P ole sitten se joka alkoi hakea tyttöä ensimmäisenä? Kyllä oma mieheni lähtisi perääni pihalle, jos ei esim. puoleen tuntiin alkaisi kuulua takaisin.
Onko jotain varmaa tietoa siitä kuka Siniä alkoi ensimmäisenä kaipaamaan? Jos Sini on painellut ovesta pihalle kiukkuisena niin ensimmäinen ajatus voi helpostikin olla että meni joko takaisin äitinsä luo tai ehkä jatkamaan iltaa baarissa olleiden kavereiden luo. Ehkä näin on käynyt ennenkin ja siksi poikaystävä ei osannut yöllä huolestua? Aamulla herätessään poikaystävä on kenties alkanut kaivata Siniä ja soittanut tälle jolloin on huomannut että puhelin onkin kotona. Odotellut vielä jokusen tunnin ja jossain vaiheessa iltapäivällä kysynyt Siniä esim tämän äidiltä? Tai äiti/muu läheinen on myös soittanut Sinille, ehkä toistuvasti ja poikaystävä lopulta vastaa ja kertoo tilanteen?

Ei minulla ainakaan ole niin yksityiskohtaista tietoa tapahtuneesta että pystyisin sanomaan kuka Siniä on ensin alkanut kaipaamaan/kyselemään.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Eipä ole ei, mutta tuon kuvan on saanut julkisuuteen tulleesta tiedosta (käsite, että viimeinen havainto äidin luota saunomasta) ja siitä, että Facebookissa perhe alkoi etsiä ja perusti ryhmän. Ja jotain epäselvää P:n käytöksessä on ollut kun poliisi hänet otti kiinni. Ajattelisin, että se liittyisi juuri tuohon katoamisen ilmoittamiseen ja ylipäänsä sen huomaamiseen.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

LAWoman kirjoitti:MUTTA, siinä kyllä pistää mietityttämään että miksi ei P ole sitten se joka alkoi hakea tyttöä ensimmäisenä? Kyllä oma mieheni lähtisi perääni pihalle, jos ei esim. puoleen tuntiin alkaisi kuulua takaisin.
Tähän täytyy kyllä sanoa eriävä mielipide. Ex-avomieheni ei koskaan riidan päätteeksi lähtenyt perääni, jos lähdin ovet paukkuen menemään. Olisin saanut olla huoletta ainakin seuraavaan päivään saakka omilla teilläni, ei olisi soiteltu perään eikä muutenkaan kaivattu.. Sanoi vain, että "Jos lähdet, en estä (aikuista ihmistä). Takaisin saat tulla kun siltä tuntuu.." Tuntuihan se hieman typerältä, koska joskus oikein halusin hänen kaipaavan perääni (hmm, ei persettäni) :lol: Mutta ei.. Turha toivo!

^ Hieman ehkä OT.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
pohtiijamiettii

Viesti Kirjoittaja pohtiijamiettii »

Jos Sini on lähtenyt ennenkin kiukuspäissään tiehensä riidan päätteeksi ja hakenut siten huomiota, voi olla kyseessä "väsytystaistelu" pariskunnan kesken. Kumpi ottaa yhteyttä ensin, kumpi nöyrtyy riidan jälkeen, eli palaako Sini kotiin ensin vai yrittääkö P etsiä häntä.

Mutta sitähän emme voi tietää oliko tuo Sinille keino hakea huomiota ja oliko hän koskaan ennen lähtenyt riidan päätteeksi ovet paukkuen muualle.
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

LAWoman kirjoitti: MUTTA, siinä kyllä pistää mietityttämään että miksi ei P ole sitten se joka alkoi hakea tyttöä ensimmäisenä? Kyllä oma mieheni lähtisi perääni pihalle, jos ei esim. puoleen tuntiin alkaisi kuulua takaisin.
Ei kyllä minun mieheni ainakaan lähtisi! Tosin en kyllä noin koskaan tee, hän se meistä on se mielenosoituksellinen ulosmarssija... Mutta enpähän kyllä itsekään ole koskaan lähtenyt hänen peräänsä, olen vaan luottanut siihen, että kyllä se sieltä viimeistään seuraavana aamuna ilmestyy krapulaisena, ja niin on aina myös tapahtunut. Eli en olisi ennen aamua huolestunut, eikä kyllä miehenikään minusta. Siis silloin kun meillä ei lapsia vielä ollut... Mutta, jokatapauksessa, uskon että kovin moni muukaan ei tuollaisessa ulosmarssitilanteessa perään lähde, eikä ihan heti edes huolestu. Varsinkin nuorilla ihmisillä tuo tuntuu olevan aika yleinen tapa riitatilanteessa...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Itse kun oli nuori niin seurustelin pojan kanssa joka asui aika lähellä vanhempiani. Asuimme käytännössä yhdessä, mutta kun riita tuli niin saatoin vallan hyvin lähteä mykkäkoulua pitämään vanhempien luokse. Ja jos poikaystävä oli myös vihoissaan, niin hän ei alkanut perään kyselemään. Hän tiesi että olin isän ja äidin luona. Ja hänelle olisi varmaan ollut tosi kova kynnys soittaa vanhemmilleni riidan jälkeen, että olenko minä siellä. Joten olisin voinut kuvitella, että ainakin muutaman päivän olisin voinut olla vanhempieni luona evakossa ennen kun poikaystäväni olisi ruvennut miettimään, että missä hitossa se nyt sitten oikeasti on.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Hamasta nuoruudesta tuli mieleen se riita, joka sitten johti eroon poikaystävästäni: olimme paikallisessa pubissa ja siellä yksi tyttö katsoi minua vähän hassusti ja tajusin yhtäkkiä, että poikaystävälläni on taatusti jotain säpinää tuon naisen kanssa kun tyttö katsoi minua niin vahingoniloisesti. Olin ottanut ihan reippaasti ja lähdin siitä kotiin ilmoittamatta poikaystävälleni. Sitten poikaystäväni tuli kotiin monen tunnin päästä - olin siinä odotellessani kipannut potullisen viiniä ja olin ihan tillin tallin kun poikaystäväni tuli kotiin (arvaamatta että olin arvannut hänen sivusuhteensa). No siitä tuli sitten ihan hirveä riita ja lopulta lähdin ihan täydessä seilissä pihalle. En sitten kauheassa kaasussa osannut päättää mihin menen, vaan hetken käveltyäni istuin tien sivuun ja taisin siihen torkahtaa (onneksi oli kesä) kunnes piiitkän ajan päästä niin ikään baarista kotiutuva puolituttuni tuli paikalle ja vei minut kotiinsa nukkumaan. Jos esim. sinille on tapahtunut jotain tällaista, niin voin kuvitella hänen sammuneen hankeen ja se on ollut menoa kun ei ollut kesä eikä tullut puolituttua vastaan korjaamaan Siniä talteen. Jos olisin tuolloin tuupertunut tien varteen eikä minua olisi löydetty, niin taatusti olisi epäilyt kohdistuneet poikaystävään kun olisi selvinnyt hänen salasuhteensa ja se kuinka kovasti me riitelimme pikkutunneilla.
Vastaa Viestiin