BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti: Kai ne sen ajan poliisit sentään tutkivat satulalaukut ennen kuin pyörät luovutettiin? Ei kai ne nyt niin uunoja olleet, etteivät olisi sitä tehneet.
Samaa mieltä skoonen kanssa, ihan lapsellista ajatella ettei pyöriä oltaisi tutkittu ollenkaan. Varmasti niihin tankkeihinkin ollaan kuikattu viimeistään kun on huomattu että puukotusväline puuttuu murhapaikalta. Ei sen ajan poliisit tosiaan mitään uunoja ole olleet.
Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

_____ kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Katsokaa sitä kuvaa sieltä AJS-sivustolta ja miettikää siihen pitkä yhtenäinen satula, niin mitä mieltä olette, mahtusiko yksi kangaskassi pahvipohjalla ja nahkarotsi satulan alle.
Mielestäni kaikki tavarat eivät millään mahtuisi satulan alle, mutta tämä on vain minun mielipide. Kun katsoo esimerkiksi kuvia vanhoista AJS-pyöristä, niin huomaa kuinka takalokasuoja verottaa huomattavasti mahdollista säilytystilaa pitkänkin satulan alla. Pelkkää nahkatakkiakin survoessa voisi tulla hankaluuksia. No, noita satuloitakin on varmaan ollut monen mallisia ja korkuisia, mutta esimerkiksi tuollaiseen en uskoisi tavaraa paljon mahtuvan.
Niimpä. Ja kun muistetaan vielä se, että ei tuo satula ole ontto. Superloni on vähintäänkin 5cm paksu. Satulan pituus 50-60cm maks. ja NG:n pyörässä ei ollut sivulaukkuja.

Mielestäni täysin mahdoton ajatus, että sinne olisi piilotettu nahkatakit ym.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei nyt ole kyse poliisin uunoudesta tai sellaisesta.

Kysyin asiaa eräältä silloiselta paikalla olleelta poliisimieheltä asiasta, mutta hän sanoi KRP:n ottaneen asian välittömästi tutkittavaksi, joten hän ei ainakaan ollut pyöiä tutkinut millään tavalla.

Sitäpaitsi tuo 5 cm vaahtomuovi satulan alla ei pidä paikkaansa ja kertoo kirjoittajasta sen, ettei hän tiedä vanhoista motukoista ja varsinkaan niiden tarvike satuloista mitään.

Satuloiden rakenteissa ei juurikaan käytetty kuin muutaman sentin paksuista "vaahtomuovia", sillä satula oli jousitettu poikittais-suunnassa s-mutkaisista "teräslangoista", noin 2-3 mm paksuista.

Tuo hänen mainitsemansa satulan pituus 40-50cm, no lähdetään nyt kuitenkin siitä, että joku 70-80cm pitkä ja 20-25 cm leveä satula Gussenkin pyörässä näkyy olevan.

Eli kyllä sinne nahkarotsi olisi sopinut, eikä sitä olisi tankkiin tarvinnut leikellä.

Mitä sitten, jos joku olisikin kateisiin joutuneet kamat sieltä löytänytkin?

Ei sen normaalimpaa paikkaa tavaroille olisikaan, kuin moottoripyörä, sillä eihän silloin kukaan vielä tiennyt, että tavaraa oli kateissa.

Milloin kadonneista tavaroista on oikein tehty sitten virallinen inventaari, siitä ei ole tietoa ja onko sellaista koskaan edes tehtykään, koska tavaroita luovutettiin jo seuraavana päivänä takaisin omaisille.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti: Mitä sitten, jos joku olisikin kateisiin joutuneet kamat sieltä löytänytkin?

Ei sen normaalimpaa paikkaa tavaroille olisikaan, kuin moottoripyörä, sillä eihän silloin kukaan vielä tiennyt, että tavaraa oli kateissa.
Luultavasti edes osassa kamoista olisi ollut verta, oltaisi pystytty mahdollisesti saamaan selville jotain. Ehkä.

Ja olisihan se kiinnittänyt huomiota, jos satulan alta olisi löytynyt niinkin sekalaista tavaraa mitä nyt hävisi, siellä olisi rutussa rinnakkain uimapukua ja kelloa. Tämä olisi kiinnittänyt jonkun huomion, Ehkä.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Loka kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Mitä sitten, jos joku olisikin kateisiin joutuneet kamat sieltä löytänytkin?

Luultavasti edes osassa kamoista olisi ollut verta, oltaisi pystytty mahdollisesti saamaan selville jotain. Ehkä.

Ja olisihan se kiinnittänyt huomiota, jos satulan alta olisi löytynyt niinkin sekalaista tavaraa mitä nyt hävisi, siellä olisi rutussa rinnakkain uimapukua ja kelloa. Tämä olisi kiinnittänyt jonkun huomion, Ehkä.
Niin - kyllä tuo motskareihin tavaran säilöminen on ihan mahdollista - koska juuri niitä ei välttämättä olisi kätkemiseksi tulkittu lainkaan.

Esimerkiksi jos nahkatakki - sinne juuri Gustafssonin pyörän satulan alle olisi mahtunut se on hyvinkin voinut olla juuri siellä.

Verta takissa ei välttämättä ole lainkaan, onhan se voinut olla murhien tapahtumahetkellä ihan jossain muualla, kuin Sepon päänalusena.

Toisaalta hyvinpesty puukkokin olisi voinut hyvin luonnollisesti olla takin taskussa. Ja tietysti Gustafsson olisi laittanut oman kellonsa ja boxtone-kikkapihdit säilöön omaan moottoripyöräänsä kuten oman kantokassinsa jossa pihdit oli.

Kaiken muun voi helposti hävittää järveen - paperit esim. polttaa.

Mutta miksi kiilusilmäinen ihmishirviö olis tuon kaiken tehnyt - vaikea arvailla. Piilotella tavaroita paikalla olleisiin vieraisiin moottoripyöriin ja vieläpä juuri ainoana henkiinjääneen Gustafssonin moottoripyörään.

Onhan tämä todella mysteerio.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Mutta miksi kiilusilmäinen ihmishirviö olis tuon kaiken tehnyt - vaikea arvailla. Piilotella tavaroita paikalla olleisiin vieraisiin moottoripyöriin ja vieläpä juuri ainoana henkiinjääneen Gustafssonin moottoripyörään.

Onhan tämä todella mysteerio.
Olipas hauska komentti. Ensin kehittelet tuota Hessun ideaa moottoripyöriin kätkemisistä, ja sitten kysyt muilta, että miksi se kiilusilmä olisi ne tavarat NG:n moottoripyörään kätkenyt. Varmaan laitoit tuon vitsiksi, ainakin minut yllätti loistava sarkastisuutesi. Katson sinua nyt ihan toisin silmin, koska tuollainen "logiikkatumakkeen" (kekkostermi) ruskikoiminen on osoitus hyvästä itsetunnosta ja loistavasta huumorintajusta.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

[quote="Mutta miksi kiilusilmäinen ihmishirviö olis tuon kaiken tehnyt - vaikea arvailla. Piilotella tavaroita paikalla olleisiin vieraisiin moottoripyöriin ja vieläpä juuri ainoana henkiinjääneen Gustafssonin moottoripyörään.

Onhan tämä todella mysteerio.[/quote]

Vielä enemmän miksi, jos ajattelee, että NG olisi kamat kätkenyt.
MEG
Jessica Fletcher

Kadonneet tavarat

Viesti Kirjoittaja MEG »

Taannoin esitettiin hypoteesi, että kadonneet tavarat sisältävän kauppalaukun oli murhaaja (lue N:G.) nostanut onkivavalla puun oksaan.
Tämä, Tavaroiden sullominen MP-satulan alle -ajatus on samaa älyllistä tasoa.

Oliko pyörässä lukittava tila? jos oli ja arvotavarat olisi sinne illala lukittu(mitä en usko) niin mitä järkeä N:G:-murhaajana oli ollut avata tila ja ryhtyä sullomaan sinne lisäksi nahkatakkia, laukkua y.m. eikä olisi mahtunutkaan. Entä mitä olisi tehnyt avaimelle, olisiko antanut avaimen poliisille pyydettäessä.:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo - Gustafssonin kauppakassi.

Laitetaanpa tänne nyt vähän off topiccia - mutta hauska tarina kirjoittajan asenteellisuudesta - toisia kirjoittajia kohtaan.

Käsittelin muinoin kirjoituksessani juuri tätä Gustafssonin laukkua ja ihmettelin sitä kuinka MURHAAJA tulikin valinneeksi juuri tuon Gustafssonin laukun tavaroiden pakkaamiseen ja pois kuljettamiseen ??

... johon eräs vastaväittäjä totesi että - " mitä sitten jos GUSTAFSSON olisi valinnut jonkun toisen laukun " ... :D tuli vaan mieleen näin pimentyvänä iltana tuokin - sinänsä outo kirjoitus...

Niin tuo "eräs" kirjoitteelee vieläkin Bodomtietojaan kehuskellen tällekin foorumille - en nyt halua paljastaa kuka.

Kaikki tämä ihan ystävällisesti.

Hessu52
Watson itse

Älä nyt MEG sotke selvää kuviota.

Eihän sinne motukan sivulokeroon murhaaja ole mitään lompakoita ja arvoesineitä tunkenut, vaan retkeläiset itse, se näes kun oli ainoa lukittava paikka, jossa heidän "arvoesineensä" säilyisivät tallessa retken ajan.

Eli ne oli laitettu säilöön jo alkuunsa leiriin tulon jälkeen.

Sepon rotsi on voinut roikkua puunoksassa koko illan, eikä hän sitä ole varmaan halunnut muutenkaan ahtaaseen telttaan ottaa tilaa viemään, joten sopiva paikka yöksi ihmisten silmiltä piilossa. olisi ollut Nissen satulan alus, jonne se on illalla laitettu.

Tämä teoria selvittää samalla sen, miksi rekisteriotteet ja ajokortit ovat hävinneet, eikö vain?

Kiilusilmä murhaaja on siis ollut tuttu leiriläisille, sillä hän on tiennyt, mistä kamat voi noutaa pois yön pimeinä tunteina, kun prätkät ovat omaisille luovutettu.

Nehän luovutettiin ihme kyllä Leppävaarasta jo heti maanantaina, joten aika vähiin ovat jääneet niiden tutkimiset.

Tuskin omaiset kuitenkaan ovat alkaneet kotonaan sen enempää pyöriä tutkimaan, vallankin jos sivuboxi on ollut lukossa ja eiköhän sitä surua ollut muutenkin ihan riittämiin.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niinpä - Nils Gustafsson on saattanut sairaalassa ensimmäiseksi kysyä missä motskari on - ja kuultuaan - että se on jo kotona tallissa - Nils on voinut olla huoletta - ettei sitä kiilusilmä varastanut.
Viimeksi muokannut awa, Ma Elo 13, 2007 11:11 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Älä nyt MEG sotke selvää kuviota.
Heureka! Älkää sotkeko ympyröitäni.
Hessu52
Watson itse

Aivan, hän on voinut rauhassa parannella kuntoaan, kun motskari on kotona ja sitten lausua nuo kuolemattomat sanansa: " Ja prätkiin ei sitten koskettu"!

Vaikka siitäkään häneltä ei ollut kysynyt kukaan mitään.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - ne kuolemattomat sanat äidilleen " pyörään ette sitten koske " - tajuttomuushoureissaan - joita ei muistanut jälkeenpäin - koska muisti palasi vasta myöhemmin - vaikka sitä ennen tuli käveltyäkin tosin tuettuna ja poliisikin taisi kuulustella uhria - joka oli kuolonkielissä - muistinsa puolesta - koska ei muistanut mistään näistä tapahtumista mitään enää koskaan ja milloinkaan. Ei edes pieniä muistisarakkeita jäänyt yhdistämään asioita neljään päivään.

Vanhoilliselle osastonlääkärille on suuri häpeä jos hän ei päädy vähäisillä vammoilla olleen potilaan oireita vastaavaan dignoosiin - siispä -

Loppuarvio - Töölön Sairaala : Diagnoosi - Aivovamma, koska ei muista mitään ja piste - sanelu loppu :D

Tämä kaikki on tietysti vain arvailua.

Hessu52
Watson itse

Mitenkä kauan meni, ennen kuin Gusse pystyi taas ajamaan rakkaalla moottoripyörällään.

Ajeliko jo kenties kohta sairaalasta päästyään, vaikka tasapainoelin oli "epäkunnossa" ja korvakäytävä paskana.

Muistan nähneeni kuvan, jossa Gusse poseeraa motukkansa vieressä pian sairaalastapääsynsä jälkeen, joten ei se tasapanoelinperäinentaspainottomuus ainakaan motukalla ajoa vaikeuttanut.

Miten muuten vaikean aivouhjeen saanut henkilö, voi päästä linja-autokuskiksi.

Useinhan tällaisista onnettomuuksista saadut päävammat aiheuttavat jälkitautina kaatumatautikohtauksia, mikä saattaa olla este bussikuskiksi pääsyyn.

Eräs kaverini evättiin HKL:n työnhaussa juuri tällaiseen seikkaan vedoten.
Lukittu