Maahanmuutto repii (kansaa kahtia)

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
WarWas
Nikke Knatterton

Re: Maahanmuutto repii (kansaa kahtia)

Viesti Kirjoittaja WarWas »

ViaNegativa kirjoitti: Minusta näistä asioista ei saa vaieta. Kunnallispoliitikkokin voi vaikuttaa asioiden esille tuomiseen.

http://teemulahtinen.puheenvuoro.uusisu ... en-tekemia

mutta nää on taas niitä yksittäistapauksia...
Miksi noista ei puhuta? Saatte kiittää ihan itseänne, kuka jaksaa kuunnella jos esmes. minfossa joka ketjuun laittaa, "mamu sen teki", se ei auta ketään kun vaan huudetaan asioista suu vaahdossa, enemmin se auttaa kun kerrotaan asiat suu vaahtoamatta.
Luultavasti saan tästäkin kirjoituksesta viherhomovasurin leiman.
ViaNegativa
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja ViaNegativa »

meniköhän nyt warwasilta jotain ohi? lainaus ainakin kielii että luulet mun kirjottaneen tän? tää on ihan julkinen poliitikon blogiinsa vai mihinlie kirjottama ja facebookissa leviävä entry. mun ainoat sanat viestissä on vika rivi muuten kaikki lainattu muualta. ja nyt kun tuon esiin todistetun faktan ni oon rasisti? no joo oon jonkinsortin rasisti... ja miks ei sais julkasta jos seurakin on tutkimuksen julkaissu?
kirjoitusasuni on paska ja vaikeuksia on myös isojen kirjaimien kanssa, jos et saa selvää ni käytä google translatea:)
WarWas
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja WarWas »

ViaNegativa kirjoitti:meniköhän nyt warwasilta jotain ohi? lainaus ainakin kielii että luulet mun kirjottaneen tän? tää on ihan julkinen poliitikon blogiinsa vai mihinlie kirjottama ja facebookissa leviävä entry. mun ainoat sanat viestissä on vika rivi muuten kaikki lainattu muualta. ja nyt kun tuon esiin todistetun faktan ni oon rasisti? no joo oon jonkinsortin rasisti... ja miks ei sais julkasta jos seurakin on tutkimuksen julkaissu?
Ei mennyt ohi, pointtini oli juuri tämä, jos haluat, että ihmiset saa tietoonsa KO asiasta, se EI auta jos nyttenkin vedät herneen nenuun turhasta. Missä kohtaa sanoin sinua rasistiksi? Sinä itse sen toit esille...
PaxCow
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Doctor Lecter kirjoitti:Hakijan ei ole koskaan poistuttava Suomesta, vaan hän saa jäädä tänne ja hänen elättämisensä maksavat veronmaksajat. Helpompi ja halvempi tapa on lentokone + laskuvarjo tai luotsivene + aluevesiraja + molskis.

Kyllä, tämä on ongelma ja hyvä, että se siitä tuli tietoa. Hankalan asiasta tekee se, ettei Suomi voi päättää, miten muut maat suhtautuvat kansalaisiinsa. Eli jos Vietnam ei ota vastaan, silloin se ei ota. Onneksi tällaisia ihmisiä on hyvin pieni osa (~ 700) kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneista, joita on jo tämän vuoden aikana ollut n. 1400 (ja uutisissa mainituista maistakin yli 400).

Ehkä järkevin muutos voisi olla, ettei pysyvää oleskelulupaa saisi jatkossa, ainakaan niin helposti. Jos sinun ehdotuksesi on tosiaan näiden ihmisten murhaaminen (huh, mikä rikollinen hirmuvaltio meillä ehdotuksesi mukaan olisikaan), niin sinulta tuskin järkevää lakimuutosehdostusta saadaan...
Doctor Lecter kirjoitti:Ihan oikeasti iloitsin Italian laivaonnettomuudesta.
Kyllä on kylmää, niin kylmää. Useasti kuulee, että ns. maahanmuuttokriittiset vastustavat nykyisiä käytäntöjä, eivät maahanmuuttajia. Toivottavasti moni ei jaa tällaisia ihmisvihamielisiä mielipiteitä.
Doctor Lecter kirjoitti:Soini ja Ruohonen-Lerner sanoutuvat irti rasismista. Yhtä tyhjän kanssa koko PS!
Eikö PS:n pitäisi mielestäsi irtisanoutua rasismista?

------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuosta Teemu Lahtisen wanhasta kirjoituksesta sen verran, että siinä mainittu lähde ei enää toimi. Vaikea siis enää eritellä siinä mainittuja rikoksia mitenkään. Onko mainittu 70%:n osuus otettu kymmenestä vai tuhannesta tapauksesta, jne...
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Wincentius
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Wincentius »

Doctor Lecter kirjoitti:Ihan oikeasti iloitsin Italian laivaonnettomuudesta. Vaikka Euroopan mittava työvoimapula ei helpottanutkaan kun moniosaajien ja työintoa puhkuvien paatti kaatui, niin onpahan taas vähemmän "siirtolaisia" ...
En ajatellut enää tähän ketjuun viestejä kirjoittaa, ja vaikka sinällään arvostankin sekä tohtorin "ammattiaiheisia" viestejä että jossain määrin myötäilen (myönnettäköön se) näitä värikkäästi ilmaistuja mielipiteitä maahanmuutosta/maahanmuuttajista, niin edellä lainattu oli valitettavasti uskomattoman räikeä riman alitus tohtorilta.

Kenelläkään ei koskaan voi olla mitään syytä iloita 232 (tähän asti löydettyjen) ihmisen kuolemasta.

Ei koskaan.

Eläen omassa konservatiivisen keskiluokkaisessa, vaikkakin varsin hyvävaraisessa kuplassani on minun vaikea, lähes mahdoton kuvitella, että jollain ihmisellä voisi aivan ihan oikeasti olla tälläisia ajatuksia. Jos kyseessä oli taas "vain" provo, niin osoittaa se siinä tapauksessa vähintäänkin paitsi ala-arvoista arvostelukykyä, myös inhimmillisyyden ja myötätunnon osalta vakavia tunteen häiriöitä.
Kirjoitan jatkossa laajemmat juttuni pääasiassa paremmin itselleni soveltuvalla alustalla (blogi). Osasyynä hiipuvaan läsnäolooni täällä on se, että asia-, käännös- ja/tai kirjoitusvirheitä ei 1. tunnin jälkeen voi enää korjata.
- WinCentius
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja E Mörkö »

^
^
PS.n on ihan turhaa yrittää sanoa itseään irti rasismista niin kauan kuin näitä intoilijoita riittää, jotka ovat heti lätkimässä rasisti leimojaan, jos joku vähänkin poikkeaa ideologiassaan.
Koko rasismi käsite on näinä päivinä ihan hakoteillä.
Nykyään ei ole enää olemassa roturealisteja tahi patriootteja. On vain Rasisteja.
Surmaa vesurilla, surmaa vasaralla, tai kirveellä. Tulos on sama.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

PaxCow kirjoitti:Kyllä, tämä on ongelma ja hyvä, että se siitä tuli tietoa. Hankalan asiasta tekee se, ettei Suomi voi päättää, miten muut maat suhtautuvat kansalaisiinsa. Eli jos Vietnam ei ota vastaan, silloin se ei ota. Onneksi tällaisia ihmisiä on hyvin pieni osa (~ 700) kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneista, joita on jo tämän vuoden aikana ollut n. 1400 (ja uutisissa mainituista maistakin yli 400).

Eikös olekin "jännää", että kun uutinen tulee julkiseksi, niin sitten vasta ministeri havahtuu. Onko tosiaan niin, että niin itse ministeri, avustajansa ja lukuisat virkamiehet eivät tienneet tästä ongelmasta yhtikäs mitään? Vasta kun meedia otti asian esille, niin jo vain ministeri tuli asian kanssa julkisuuteen. Miksi ei aiemmin? En millään haluaisi uskoa, että ministeriö ei tiennyt. Mutta jos ja kun tiesivät, niin miksi eivät tuoneet asiaa itse julkisuuteen?
PaxCow kirjoitti:Kyllä on kylmää, niin kylmää. Useasti kuulee, että ns. maahanmuuttokriittiset vastustavat nykyisiä käytäntöjä, eivät maahanmuuttajia. Toivottavasti moni ei jaa tällaisia ihmisvihamielisiä mielipiteitä.

Entä sinä itse; itkitkö, murehditko, menetitkö yöunesi? Entä jos uhreja olisi ollut 1-10. Miten olisit reagoinut? Tai 1000? Pitäisikö jokainen "siirtolainen" laivata turvallisesti Eurooppaan? Kuinka paljon olisi riittävästi? Miten sijoitamme 10 000 000 uutta "siirtolaista" työttömyyden vaivaamaan Eurooppaan? Meedia rummuttaa heistä valtavina mahdollisuuksina, moniosaajina, insinööreinä yms. Outoa kuitenkin, että nämä kultamunat tulevat Eurooppaan, sillä kyllähän he tietävät, että maailman talouskasvu on Aasiassa, joten siellä on työtä. Euroopassa nämä tohtorit, fyysikot, paimenet sun muut joutuvat siivoamaan tai ajamaan bussia.

Tiedä sitten oliko se ihmisvihaa tai jotain, mutta kuten Pentti Linkola sanoi; AIDS oli hyvä alku, mutta sitten sekin lässähti. Voi olla, että ajattelisitte samoin jos Suomessa olisi 50 miljoonaa ihmistä, työttömyys korkealla, rahat loppu ja lisää "siirtolaisia" änkeäisi laivoilla maahan koko ajan. Olisitteko kädet levällään ja takki auki vastassa?

Kummallista tuossa oli vaan Italian avoin konttaaminen ja suruajan julistaminen. Oliko se heidän syynsä tai heiltä jotenkin pois?
Doctor Lecter kirjoitti:Soini ja Ruohonen-Lerner sanoutuvat irti rasismista. Yhtä tyhjän kanssa koko PS!
PaxCow kirjoitti:Eikö PS:n pitäisi mielestäsi irtisanoutua rasismista?

Juu, kyllä, ehkä. On vaan niin, että näitä rasismin näkijöitä ja kokijoita on joka paikassa ja joka asiasta. Sielläkin missä sitä ei ole. Maahanmuuttokriittisyys tulkitaan rasismiksi, mustalaisten lorvailun arvostelu tulkitaan rasismiksi, pyhän rummun esilläpito museossa tulkitaan vihaesillepanoksi, islamin arvostelu tulkitaan vihapuheeksi yms. niin onhan se typeryyttä, että koko ajan pitäisi irtisanoutua rasismista.

Tämän päivän HS uutisoi jälleen tuosta valtavasta mahdollisuudesta mikä on Helsingin Puotinharjussa. Puhos-nimellä kulkeva etninen ostoskeskus:

Itiksen naapuriostari sai uudet asiakkaat

Verhot peittävät monta näyteikkunaa Puhoksen ostarilla. Sisällä juodaan teetä, katsotaan uutisia ja ollaan omien parissa.

Puhoksen ostari uudistuvan Itiksen vieressä oli aikanaan Suomen suurin. Mesta katsasti, mitä sinne kuuluu nyt.

Rullaportaat pyörivät tyhjinä ostoskeskus Puhoksessa, Itäkeskuksen naapurissa.

Alakerrassa on urheilukauppa, etninen ruokakauppa, kirpputori ja muutama muukin liike, mutta yläkerta on toista maata.

Monen liikkeen ikkunoita peittävät paperit tai kiiltävät verhot. Ihmisiä ei näy.

Vuonna 1964 valmistunut ostoskeskus oli aikansa suurin, ja se on listattu kulttuurihistoriallisesti erittäin arvokkaaksi.

Nyt paikka näyttää autiolta, mutta isännöitsijän mukaan liikehuoneistoista on tyhjillään vain yksi.

Yhden liiketilan ovi on raollaan, ja raosta näkyy kahvikone. Löytyisikö täältä haastateltava?

Paikka on täynnä somalialaistaustaisia miehiä. Miehet tuijottavat meitä ja me, kaksi suomalaisnaista, tuijotamme heitä.

Kielto on ehdoton: ei kuvia.

"Ei muslimeista saa ottaa kuvia", huomauttaa muita vaaleampi mies, jonka alaleukaa kiertää kapea parta ja päätä peittää neliskanttinen päähine.

Hän syventyy takaisin keskusteluun. Vakavat miehet puhuvat päät yhdessä niin hiljaa, ettei kielestä saa selvää.

"Tosi mielellään olisin suostunut teidän juttuun, mutta mulla on työkiireitä", sanoo puhemieheksi ryhtynyt nuori mies.

Ostarin takana kaksi naista puhuu kovaan ääneen kännykkään ja kierrättää puhelinta kädestä toiseen. Amina Väänänen antaa puhelimen Tufax Darjolle, joka puolestaan kuljettaa sen kolmannelle ihmiselle.

"Puhumme Hargeisaan, Somaliaan. Lähetin juuri lapset sinne", Väänänen selittää. Nyt hän lähettää sinne myös rahaa.

Puheluliike tarjoaa 500 puheminuuttia 20 eurolla.

Verhon raosta naiset tirkistävät tilaan, jota he kutsuvat somalialaisten sosiaalitilaksi.

"Joo, on siellä miehiä, ei voida mennä", Väänänen sanoo.

Mutta kuvaaja ja minä voimme. Oppaaksi lähtee nuori sekatavarakauppias Omar Sadog.

Sadog on liikkeissään liukas ja puheissaan varovainen. Hänen pitkät, kapeat sormensa pyörittelevät hammastikkua.

Katseet nauliutuvat meihin. Ikkunoita peittää vihreä ja kellertävä paperi ja lattiaa oranssi kokolattiamatto.

Sadogin mukaan ikkunat on peitetty, koska somalialaiset pelkäävät rasismia.

"Niin paljon on suomalaisia, jotka vihaavat meikäläisiä."

Tunnelma on lempeän okranvärinen, mutta täälläkään ei saa ottaa valokuvia.

Nurkassa keitetään kahvia ja teetä. Joku katsoo uutisia Somaliasta. Valkokaapuinen, punapartainen mies lukee kirjaa, ja takapöydässä jutellaan.

"He puhuvat teistä", Sadog kertoo meille. "Te pelotatte heitä. He eivät tiedä, keitä te olette ja mitä te täällä teette."

HS

Alleviivaukset minun.
Väite: "Ei muslimeista saa ottaa kuvia", Miksi ei? Tasa-arvon nimissä kaikista saa ottaa. Julkisella paikalla saa kuvata ketä vaan. Mikä tämä neliskanttisen päähinen omaava "uussuomalainen" on muille sanomaan, kenestä saa ottaa kuvia? Rasismia. Hän asettaa uskontonsa muiden uskontojen yläpuolelle.
Totuus: tällä hemmolla on jotain salattavaa.

Väite: työkiireitä. Työvoimatston ja Kelan on otettava selvää, onko tuo henkilö tuolla tosiaan työssä. Saako hän palkkaa vaiko kaataa palkatta kahvia muille uussuomalaisille? Jälkimmäinenkin katsotaan työnteoksi, jolloin työttömyysrahaan ei ole oikeutta.
Totuus: Valehteli joka tapauksessa.

Väite: "Puhumme Hargeisaan, Somaliaan. Lähetin juuri lapset sinne", Väänänen selittää. Nyt hän lähettää sinne myös rahaa.. Lähetti lapset Somaliaan! Mitä varten ja keskelle sotaa? Ehkä Somaliassa on tarjolla parempaa erikoisalojen koulutusta kuin Suomessa...? Lähetti rahaa! Työtön ihminen!
Totuus: Somaleilla ei ole lähtömaassaan mitään hätää. Tämä(kin) somaliakka loisii Suomessa "humanitäärisistä syistä" ja hän lähettää veronmaksajien rahaa edelleen Somaliaan "sukulaisille".

Väite: "Joo, on siellä miehiä, ei voida mennä". Miksi ei voi mennä? Tasa-arvon mallimaana meillä Suomessa ei saa eikä voi olla julkisia tiloja (pl. vessat, pukuhuoneet), joihin tulijoita ja joissa kävijöitä erotellaan sukupuolen perusteella. Kyseinen tila ei ole sosiaalitila, vaan heidän itsensä sellaiseksi nimeämä.

Väite: Sadogin mukaan ikkunat on peitetty, koska somalialaiset pelkäävät rasismia.. Paskapuhetta. Ikkunat halutaan peittää, että vääräuskoiset eivät näkisi toimintojaan, joissa on ilmiselvästi jotain salattavaa. Estääkö ikkunoiden peittäminen rasismin vai luoko se mielikuvan salailusta? Onko somaleille itsessään osuutta rasismiin ja ovatko he itse syyllistyneet rasismiin? Miten Somalit suhtautuvat eri klaanista tulleisiin?

Väite: "Niin paljon on suomalaisia, jotka vihaavat meikäläisiä.". Niin paljon on siis meitä. Miten hän määrittelee tuon lukumääräisesti? Mistä hän on saanut päähänsä että heitä vihataan? Ja miksi näin tehtäisiin?
Totuus: Tuossa tilassa viljellään vihapuheita vääräuskoisista itse samalla käpertyen marttyyriin viittaan. Kaikkea salataan, ikkunat peitetty, valokuvaaminen kielletty, outoa muminaa, vain miehille... Tasa-arvon, avoimuuden ja suvaitsevaisuuden Suomea vuonna 2013?

Väite: "He puhuvat teistä", Sadog kertoo meille. "Te pelotatte heitä. He eivät tiedä, keitä te olette ja mitä te täällä teette.".

No huh huh! Mistähän he puhuivat ennen kuin toimittajat tulivat paikalle? Miksi he kokevat pelkoa? Ja samoin; toimittajat eivät tienneet keitä miehet olivat ja mitä he siellä tekivät? Luulivatko he, että nyt tulivat toisen klaanin miehet vaiko poliisi? Mitä syytä heillä oli pelätä? Oliko ilmassa vihan värinää? Paljonko tälläinen "muumioituminen" parantaa integraatiota?

Totuus: miehet lukivat koraania ja höpisevät joutavia siinä ohessa. Luuleko joku, että tälläiset miehet haluavat sopeutua, olla mukana yhteiskunnan arjessa, mennä töihin. He elävät omaa paimentolaiskulttuuriaan ja pelaavat omilla säännöillä. Rahaa tulee taikaseinästä, asunto on ja muita samanmielisiä höyrähtäneitä riittää, joiden kanssa päivät kuluvat rattoisasti.
- Työvoimatoimiston tädin määräys jostain kurssittamisesta kiinnostaa heitä kuin kilo sianpaskaa. Naisen määräys. Musulmaanille. Eh heh...

Monasti kuulee mm. suvakkien - tiedostavien ihmisten - kysyvän, että kuinka paljon somalin pitäisi muuttua, että hän kelpaisi suomalaiseksi? Halutaan sanoa, että hän on suomalainen siinä kuin mekin.
- Ajatellaanpa päinvastoin. Kuinka paljon suomalaisen pitäisi muuttua, että somaliyhteisön äärisiipikin voisi sanoa, että hän on somali?

Somaliakka voi tehdä töitä rätti päässä ja silti hänestä pitää puhua suomalaisena. Kun suomalainen nainen menee Somaliaan asumaan, niin voiko hän tehdä töitä t-paidassa että housuissa väittäen samalla olevansa somalialainen? Ja olla edelleen evlut kirkon jsn?
- Tai siis eihän somaliakka voi tehdä töitä - eikä kannata tehdä. Rahaa tulee taikaseinästä. Valkoinen heteromies uurastaa päivät pitkät taikaseinään täytettä... Niin se menee. Vuodesta toiseen. Sitä velanmaksua nääs.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
PaxCow
Adrian Monk

Doctor Lecter kirjoitti:Entä sinä itse; itkitkö, murehditko, menetitkö yöunesi?
Se oli surullinen uutinen, mutta en sen takia menettänyt yöunia. Minut on evoluutio muokannut sellaiseksi, että empatiantunto kuitenkin herää tällaisten uutisten takia. Empatiakyvyn puuttuminen on yksi psykopaatin merkeistä, joten olen iloinen tunteistani! Kuolleista iloitseminen onkin minun näkökulmastani julmaa ja se, että siirtolaisviha tukahduttaa empatiakyvyn, on mielestäni todella huolestuttava merkki.
Doctor Lecter kirjoitti:Entä jos uhreja olisi ollut 1-10. Miten olisit reagoinut? Tai 1000?
:?: :?: :?:
Varmaan ihan samalla tapaa.
Doctor Lecter kirjoitti:Pitäisikö jokainen "siirtolainen" laivata turvallisesti Eurooppaan? Kuinka paljon olisi riittävästi? Miten sijoitamme 10 000 000 uutta "siirtolaista" työttömyyden vaivaamaan Eurooppaan?
Nyt ei ole kyse siitä, että mihin nämä olisi "sijoitettu"... heidät olisi käännytetty takaisin, jos syitä vastaanottamiselle ei ole. Kyse on siitä, että vaikka joku hakisi turvapaikkaa turhaankin (sitähän emme nyt edes tiedä!), ei hänen kuolemansa sen takia todellakaan ole iloinen asia.

Siitä olen iloinen, että tunnustit nauttivasi näiden ihmisten kuolemasta, sillä se kyllä viimeistään antaa muille lukijoille selkeä kuvan siitä, että mistä viestisi kumpuavat. Kyse ei ole pelkästään maahanmuuttokriittisyydestä; kyse on halveksunnasta siirtolaisten elämää kohtaan.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Mman
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mman »

marokon_kauhu kirjoitti:Parempi olisi perustaa niitä leirejä sinne Afrikkaan, jossa voitaisiin sitten raakata Eurooppaan pääsevät.
Tällä tavalla vähennettäsiin rikollisuutta joka liittyy pakolaisten kuskaamiseen
ja samalla valkattaisiin kunkin maan kulttuuriin ehkä "sopivimmat" tulijat nythän se on lähinnä
ihmislottoa..
marokon_kauhu kirjoitti: ja avustaa ihmisiä heidän kotiseuduillaan.
Tämähän olisi paras investoida , kouluttaa naisia ( monessa maassa ovat vain synnytyskoneita)
mutta ne kulttuuriset velvoitteet niitä pitää vaalia...

Jotekin vaan tuntuu että tämän maahanmuuton ympärillä pyörii tuottava bisnes
joka naamioidaan mahtipontisin sanakääntein joksikin muuksi..
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

PaxCow kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Entä sinä itse; itkitkö, murehditko, menetitkö yöunesi?
Se oli surullinen uutinen, mutta en sen takia menettänyt yöunia. Minut on evoluutio muokannut sellaiseksi, että empatiantunto kuitenkin herää tällaisten uutisten takia. Empatiakyvyn puuttuminen on yksi psykopaatin merkeistä, joten olen iloinen tunteistani! Kuolleista iloitseminen onkin minun näkökulmastani julmaa ja se, että siirtolaisviha tukahduttaa empatiakyvyn, on mielestäni todella huolestuttava merkki.
Hold your horses, PaxCow... et sinä minusta vaikuta empaattiselta Doctor Lecteriä kohtaan, joten kuinka lähellä psykopaatin tunnusmerkistöä sinä iloisesti mahdat olla?
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Oli kuva unohtunut HS:n artikkelista:

Kuva
Satuimme paikalle juuri kun naisten opetus oli alkanut.
PaxCow kirjoitti:Siitä olen iloinen, että tunnustit nauttivasi näiden ihmisten kuolemasta, sillä se kyllä viimeistään antaa muille lukijoille selkeä kuvan siitä, että mistä viestisi kumpuavat. Kyse ei ole pelkästään maahanmuuttokriittisyydestä; kyse on halveksunnasta siirtolaisten elämää kohtaan.
Pitäisikö minun iloita siitä, että Euroopaan saapuu lisää muslimeja? Pitäisikö minun iloita siitä, että islamiin harhautuneet tulevat julistamaan vihaansa vääräuskoisia kohtaan:

“Muslimien on… kasvatettava lapsensa jihadiin. Tämä on suurin hyöty tilanteesta: lasten kasvattaminen jiha­diin ja vihaan juutalaisia, kristittyjä ja uskottomia kohtaan; lasten kasvat­taminen jihadiin ja siihen, että jihadin hiillokset syttyvät heidän sielussaan. Tämä on se, mitä nyt tarvitaan.” (Sheikki Muhammed Salih Al-Munajjid, MEMRI 3.4.2005)

Taistelkaa heitä vastaan, kunnes epäjumalia ei enää palvota, vaan yksin Al­lahia (koko maailmassa), mutta jos he herkeävät (palvomasta muita Allahin li­säksi), tietää Allah, mitä he tekevät. (Koraani 8:39)

Allah on komentanut meidät vaalimaan hänen uskontoaan ja käymään jihadia Hänen vihollisiaan vastaan. Ko­raanissa on hyvin paljon jakeita, jotka komentavat pyhään sotaan vääräuskoisia vastaan ja taistelemaan näitä vastaan, kunnes kaikki alistuvat yksin Allahille; niissä ilmaistaan selkeästi, että tämä on pakollista ja määrätty meille. (Islam Q&A:34830)

On ikävää kun tämänkaltainen suvaitsevaisuus on sinusta hienoa ja tavoiteltavaa. Jopa siinä määrin, että ahdistuit syvästi luettuasi työvoimapulan paikkaajien paatin upottua. Siinä meni monta koneinsinöörikoulutusta ihan hukkaan...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Mman
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mman »

Doctor Lecter kirjoitti:Oli kuva unohtunut HS:n artikkelista:
Kuva
Satuimme paikalle juuri kun naisten opetus oli alkanut.
Onkohan kyseessä kauppakoulun naiset jotka saavat täsmäopetusta
miten itse laadukkaaksi kudottu kangas markkinoidaan ja mihin saatu tuotto "oikeoppisesti"
ohjataan :shock: hyvä että naiset pääsevät nostamaan omaa koulutus/elintasoa sekä
siinä sivussa myös maa vaurastuu..
PaxCow
Adrian Monk

dmm kirjoitti:Hold your horses, PaxCow... et sinä minusta vaikuta empaattiselta Doctor Lecteriä kohtaan, joten kuinka lähellä psykopaatin tunnusmerkistöä sinä iloisesti mahdat olla?
Empatia merkitsee sitä, että pystyy myötätuntoisesdti eläytymään toisen ihmisen tunteisiin. Jos DL tällä palstalla kertoisi avoimesti vaikkapa vaikeuksistaan, voisin hyvinkin tuntea empatiaa. Empatiaa ei todellakaan ole kaikkien mielipiteiden edessä nyökyttely tai vihanlietsonnan hyväksyminen. Vai oletko eri mieltä?
Doctor Lecter kirjoitti:Pitäisikö minun iloita siitä, että Euroopaan saapuu lisää muslimeja? Pitäisikö minun iloita siitä, että islamiin harhautuneet tulevat julistamaan vihaansa vääräuskoisia kohtaan:
Eihän asia liity mitenkään "vihan julistamiseen"! On kyse siitä, että et ainoastaan ollut välinpitämätön, vaan iloitsit ihmisten kuolemasta. Ihmisten, joiden uskosta ei ole mitään tietoa. Kukaan ei ole - tietenkään - olettanut, että vääräuskoisia vastaan kohdistetusta vihasta saisi iloita. Miten voikin tulkita asian näin? :roll:

Haluat liittää tämän islamisteihin, vaikka mikään ei viittaa kuolleiden ihmisten olleen lainkaan uskovaisia. Tämä kertoo hyvin asennoitumisesta. Helpompaa olisi suoraan myöntää vihaavansa näitä ihmisiä riippumatta heidän henkilökohtaisista ominaisuuksistaan.

On sääli, ettei tässä ketjussa ole enemmän Wincentiuksen kaltaisia maahanmuuttokriittisiä kirjoittajia, jotka eivät latista keskustelua alituisiin olkinukkeihin ja siihen, että on olemassa ihmisiä, joiden kuolemasta voisi iloita.
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

PaxCow kirjoitti:
dmm kirjoitti:Hold your horses, PaxCow... et sinä minusta vaikuta empaattiselta Doctor Lecteriä kohtaan, joten kuinka lähellä psykopaatin tunnusmerkistöä sinä iloisesti mahdat olla?
Empatia merkitsee sitä, että pystyy myötätuntoisesdti eläytymään toisen ihmisen tunteisiin. Jos DL tällä palstalla kertoisi avoimesti vaikkapa vaikeuksistaan, voisin hyvinkin tuntea empatiaa. Empatiaa ei todellakaan ole kaikkien mielipiteiden edessä nyökyttely tai vihanlietsonnan hyväksyminen. Vai oletko eri mieltä?
Olen eri mieltä. Empatia tarkoittaa (myös), että pyrit ymmärtämään toista ihmistä (olipa hänen ajatuksensa tai tekonsa mitä tahansa!), hänen näkökantojaan, tunnereaktioita ja käytöstä. Empatia ei tarkoita, että sinun tarvitsee olla samaa mieltä. Eli empatiakyvyn puute alkuperäisessä kirjoituksessasi oli päivänselvää. Mutta ymmärrän toki reaktiosi...
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
PaxCow
Adrian Monk

En tiedä tuon nimimerkin takana olevasta henkilöstä mitään, joten en väitä ymmärtäväni hänen tunteitaan. Tunteiden tulkitseminen on oleellinen osa empatiakykyä: silloinhan pitää pystyä eläytymään. Hänen voinnistaan tai tunteistaan ei myöskään ole ollut lainkaan puhetta.

Mutta empatia ei liity mielipiteiden ymmärtämiseen, se liittyy siihen, miten "astuu toisen saappaisiin", lähinnä tietysti emotionaalisesti ongelmallisissa tilanteissa. Miten kirjoitukseni, jossa ruoditaan hänen vihamielistä mielipidettään, osoittaa empatiakyvyn puutetta - vieläpä päivänselvää sellaista? Osoitatko sen, jotta voin ymmärtää mahdollisen psykopatiani?

Kenties olen vihamielinen, katkea, ylimielinen, välinpitämätön, mukahauska... joojoo... mutta en ymmärrä, miten 'empatia' liittyy kirjoituksiini tämän nimimerkin mielipiteistä.

Ihmettelen, että onkohan 'empatia' nyt ymmärretty oikein... sen verran eriskummallista keskustelua tämä on.
Vastaa Viestiin