Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)
Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)
^ Eikö siinä nyt ole ihan helvetin iso ero että ottaako aikuinen ihminen paljasteluidensa ja herjaustensa kohteeksi muutenkin äärimmäisen herkässä asemassa olevia lapsia vai satunnaisia nettikirjoitteluja. Mun puolesta haukkukoot/ottakoot silmätikuksi kenet tahansa minfon kirjoittajista (ja he voivat sitten asian keskenään lautamiehissä selvittää), mutta tuo näiden lasten nimien paljastelu ym. menee tällaiselta ei-aktiihisesti-keskuateluihin-osallistuvalta pahasti yli hilseen.
-
Lähtöruutu
- Neuvoja-Jack
Minkälaisia joukkopsykoosin merkkejä Sirpa näkee sisotalon saavan aikaiseksi täällä keskuudessamme? Minä olen huomannut, että aika moni on lähinnä vittuuntunut sisotalon kommentteihin. Meidän tuhoamista sisältäpäin? Jaahas.Sirpa kirjoitti:Tota noin, jos jostain ei pidä, niin onko pakko lukea, ja toisaalta jokainen vastaa itse teoistaan. En ymmärrä teidän hysteriaa - tai sitä pitää kohta varmaan kutsua joukkopsykoosiksi, jos se tästä leviää.
Nimimerkki Sisotalolla on varmaan joku helvetillinen agenda teidän tuhoamiseksi sisältäpäin, ja minä ainakin annan hänelle ihan vapaat kädet, kun ei vain minua sotke siihen.
-
peikonlehti
- Roger Murtaugh
Helvetillisiä agendoja tuntuu olevan suunnassa jos toisessa. Luultavasti Sisotalossa ärsyttää tämän ylimielisyys. Ikään kuin hänen tutkintonsa/entiset meriittinsä nostaisivat hänet meidän muitten yläpuolelle. Sieltä ylhäisyyksistään sitten kertoo muille kuolevaisille, kuinka henkilö nimeltään se ja se sanoi sitä ja tätä ja lataa syytöksiä, jotka täyttävät kunnianloukkauksen tunnusmerkit. Itseäni ällöttää erityisesti tämä name dropping. Siinä kait tavoitteena on antaa lukijan luulevan, että hän kovastikin hyvin tuntee koko Lahti-Auer -suvun ihan henkilökohtaisesti.
Pienet piikit ja kettuilut kuuluvat nettikeskusteluun samoin kuin tahallinen ärsyttäminen sekä hölmöksi heittäytyminen. Niillä saadaan aikaa sitä keskustelua, jonka tällä palstalla ei tarvitse perustua kirjanoppineisuuteen.
Ja en kadehdi toisten tutkintoja.
Pienet piikit ja kettuilut kuuluvat nettikeskusteluun samoin kuin tahallinen ärsyttäminen sekä hölmöksi heittäytyminen. Niillä saadaan aikaa sitä keskustelua, jonka tällä palstalla ei tarvitse perustua kirjanoppineisuuteen.
Ja en kadehdi toisten tutkintoja.
Vittuuntuminen tai suuttuminen jonkun kommenteista kertoo vain ihmisestä itsestään - hän siis kokee jonkun tunteen, ja tunne on juuri se joka tarttuu hysterian lailla ja mitä taas tulee aineiston sisältöön - jokainen vastatkoon itse, en myöskään asetu kenenkään moraalin vartijaksi.
Muuten, jokainen tunnereaktio ihmisen itsensä sisällä on hänen itsensä aikaan saama, ja on näin ollen myös vastuussa siitä itse. Jos näin ei olisi, niin reagoisimme kaikki samalla tavalla. tutkitusti on totta, että omaamme vain yhden ja saman tunteen, jolle annamme vain selityksen sopien ulkoisiin tapahtumiin. Muiden tekoihin emme voi vaikuttaa - muuten suutuspäissään tehty murhakin olisi lain mukaan hyväksytty.
Ja Ulvila-jutussa, joita sisotalon kirjoitukset koskee, niin siinähän pelataan juuri ja vain tunteilla: se on niin ku semmonen tunnetila.
Muuten, jokainen tunnereaktio ihmisen itsensä sisällä on hänen itsensä aikaan saama, ja on näin ollen myös vastuussa siitä itse. Jos näin ei olisi, niin reagoisimme kaikki samalla tavalla. tutkitusti on totta, että omaamme vain yhden ja saman tunteen, jolle annamme vain selityksen sopien ulkoisiin tapahtumiin. Muiden tekoihin emme voi vaikuttaa - muuten suutuspäissään tehty murhakin olisi lain mukaan hyväksytty.
Ja Ulvila-jutussa, joita sisotalon kirjoitukset koskee, niin siinähän pelataan juuri ja vain tunteilla: se on niin ku semmonen tunnetila.
Alethes doksa meta logu
Montako kertaa mahtanee löytyä "poliisin jemma niminen paikka" Sipen texteissä. Repeilin täällä kun lueskelin noita kirjoituksiaan
ÄäÖö oli piste iin päälle
upeeta,mahtavaa.
ÄäÖö oli piste iin päälle
Naureskelehan sinä tytteli ihan rauhassa, mutta kun kaikki kirjoitukseni sattuvat olemaan totta - myös edellä oleva perustuu tieteeseen, eikä mihinkään muuhun.
Jos Suomen keskusrikospoliisin taso ja toimintamalli on sellainen miksi se nyt on piirretty ja oikeuslaitoksissa pitää lähteä syyttömyyden todisteluleikkeihin saadakseen selvitettyä murhaa, jonka tutkinta estettiin ylimmältä poliisijohto- ja valvontatasolta, ei paljon naurata, kun miettii tätä todellista kokonaistilannetta.
Siis jos eletään reaalimaailmassa - ei missään saduissa eikä TV-sarjoissa.
Olen myös huolissani siitä, että miten helposti kansalaiset nielaisevat syötin, joka heitetään eteen. Itse olen tutustunut muihin kulttuureihin, joissa on hyvin yleistä, että tärkein on se mikä jätetään sanomatta. Nyt tämä tapa on pesiytynyt Suomeen. Miten kauan menee suomalaisilta ymmärtää, että se ei ole tärkeintä mikä kirjoitetaan tai mikä sanotaan, vaan se mikä jätetään kirjoittamatta ja sanomatta. Olen aikoinaan opetellut tuon asian kantapään kautta lukemalla vieraskielisiä sopimuspapereita etsien juuri ne tärkeät, puuttuvat asiat.
Tänään tuli esimerkiksi YLE verosta, että mihin rahat käytetään, mutta siitä puuttui nyt juuri se tärkein tieto, mitä olen odottanut: paljonko Suomi joutuu maksamaan aikaisemmin omistamistaan digilinjojensa käytöstä - jotka kähmintäkauppoina myytiin alunperin Ranskaan -vuokraa, ja joiden myynti aiheutti myös suuren turvariskin, ja kuka lie nyt omistaa nuo Suomen viestintälinjat.
Jos Suomen keskusrikospoliisin taso ja toimintamalli on sellainen miksi se nyt on piirretty ja oikeuslaitoksissa pitää lähteä syyttömyyden todisteluleikkeihin saadakseen selvitettyä murhaa, jonka tutkinta estettiin ylimmältä poliisijohto- ja valvontatasolta, ei paljon naurata, kun miettii tätä todellista kokonaistilannetta.
Siis jos eletään reaalimaailmassa - ei missään saduissa eikä TV-sarjoissa.
Olen myös huolissani siitä, että miten helposti kansalaiset nielaisevat syötin, joka heitetään eteen. Itse olen tutustunut muihin kulttuureihin, joissa on hyvin yleistä, että tärkein on se mikä jätetään sanomatta. Nyt tämä tapa on pesiytynyt Suomeen. Miten kauan menee suomalaisilta ymmärtää, että se ei ole tärkeintä mikä kirjoitetaan tai mikä sanotaan, vaan se mikä jätetään kirjoittamatta ja sanomatta. Olen aikoinaan opetellut tuon asian kantapään kautta lukemalla vieraskielisiä sopimuspapereita etsien juuri ne tärkeät, puuttuvat asiat.
Tänään tuli esimerkiksi YLE verosta, että mihin rahat käytetään, mutta siitä puuttui nyt juuri se tärkein tieto, mitä olen odottanut: paljonko Suomi joutuu maksamaan aikaisemmin omistamistaan digilinjojensa käytöstä - jotka kähmintäkauppoina myytiin alunperin Ranskaan -vuokraa, ja joiden myynti aiheutti myös suuren turvariskin, ja kuka lie nyt omistaa nuo Suomen viestintälinjat.
Alethes doksa meta logu
Kerropa faktat!Sirpa kirjoitti:Naureskelehan sinä tytteli ihan rauhassa, mutta kun kaikki kirjoitukseni sattuvat olemaan totta - myös edellä oleva perustuu tieteeseen, eikä mihinkään muuhun.
Kerrankin Ailarin kanssa samaa mieltä. Totta - toisten kirjoituksiahan ne on, kun opiskellaan, mutta lukeminen ja oppiminen ei ole ongelma - soveltaminen pikemminkin, ja sen kanssa olen tehnyt töitä opiskelun lisäksi yli 20 vuotta, mutta useinmiten otan tänne vain perusasioita, kuten tuo tunneasia, joka todella on kaiken perusta.Ailar kirjoitti:Kerropa faktat!Sirpa kirjoitti:Naureskelehan sinä tytteli ihan rauhassa, mutta kun kaikki kirjoitukseni sattuvat olemaan totta - myös edellä oleva perustuu tieteeseen, eikä mihinkään muuhun.Että ihan tieteeseen. Suurin osa sinun kirjoituksistasi on vain lainausta muiden kirjoituksista. Oletko ihan tosissaan lukenut niitä läpi itsekään? Tieteeseen ne eivät perustu, eivät myöskään totuuteen.
Tarkoitan siis tätä:
Toinen on sitten se, että jokaista reagointia edeltää tunnereaktio - tai siis tulkinta tunteesta, se ei välttämättä aina vastaa totuutta (esim. tilanne, jossa ajattelee, että joku tuijottaa, ja alkaa miettiä syitä tuohon tuijottamiseen, ja sitten reagoi tekemänsä tulkinnan perusteella), johon sitten jatkokäyttäytyminen perustuu.Muuten, jokainen tunnereaktio ihmisen itsensä sisällä on hänen itsensä aikaan saama, ja on näin ollen myös vastuussa siitä itse. Jos näin ei olisi, niin reagoisimme kaikki samalla tavalla. tutkitusti on totta, että omaamme vain yhden ja saman tunteen, jolle annamme vain selityksen sopien ulkoisiin tapahtumiin. Muiden tekoihin emme voi vaikuttaa - muuten suutuspäissään tehty murhakin olisi lain mukaan hyväksytty.
Ja tässä esimerkkitapauksessa Ailar taas yrittää oman tunteensa perusteella aidosti tai provosoiden herättää minussa jonkinlaisen tunteen, jonka perusteella sitten reagoisin. Olen liian vanha kettu tähän - olen, Ailar, sanonut sen jo monta kertaa.
Ailar kirjoitti:
No, siinä nyt oli niitä faktoja, mutta jotta voisit verrata siihen, että se on myös tieteellisesti totta, niin sinun pitäisi ryhtyä opiskelemaan. Minä opiskelin siksi, ettei tarvitse elää mututuntuman varassa, se vain ei sovi minulle. Ei myöskään se, että palloittelisin maailman totuuksia sen perusteella mihin uskon ja mihin en - minä haluan uskon sijasta tietoa, johon voin päätelmäni sitten perustaa, ja sitä tietoa olen tästä Ulvilan murhassa poiminut ja koonnut sen ajan, kun te olette kokeneet mielekkäämpänä pohtia Auerin kämpän siivousta tai naamanilmeitä, ja tästä vuosien erilaisesta työstä sitten meille tuli täysin erilainen tietomäärä aivoihimme liittyen tähän tapaukseen.Kerropa faktat!
Viimeksi muokannut Sirpa, La Elo 24, 2013 9:45 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Kumpikahan meistä on opiskellut enemmän?Sirpa kirjoitti:No, siinä nyt oli niitä faktoja, mutta jotta voisit verrata siihen, että se on myös tieteellisesti totta, niin sinun pitäisi ryhtyä opiskelemaan. Minä opiskelin siksi, ettei tarvitse elää mututuntuman varassa, se vain ei sovi minulle.
Jaetaanko täällä jotakin pokaaleja tai mitalleja? 
Opiskelut tuntee yleensä tiedonkeruutavasta - ihan pakko todeta vuosien kokemuskella, että sulla se on kyllä vähän erikoista, mutta ihan tietysti riittävää mielipiteen muodostukseen.

Opiskelut tuntee yleensä tiedonkeruutavasta - ihan pakko todeta vuosien kokemuskella, että sulla se on kyllä vähän erikoista, mutta ihan tietysti riittävää mielipiteen muodostukseen.
Ailar:
Kerropa faktat!Että ihan tieteeseen. Suurin osa sinun kirjoituksistasi on vain lainausta muiden kirjoituksista.
Sirpa:
Kerrankin Ailarin kanssa samaa mieltä. Totta - toisten kirjoituksiahan ne on, kun opiskellaan,
Ailar:
Kumpikahan meistä on opiskellut enemmän?
Alethes doksa meta logu
Niin, että ei mitään järkevää sanottavaa - taaskaan!

Koulutus sinänsä ei kerro mitään ihmisestä. Olen tavannut paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään erityisempää koulutusta ja he ovat olleet niitä fiksuimpia. Heillä on sitä elämänkokemusta.
Sinustako he ovat alinta pohjasakkaa?
Koulutus sinänsä ei kerro mitään ihmisestä. Olen tavannut paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään erityisempää koulutusta ja he ovat olleet niitä fiksuimpia. Heillä on sitä elämänkokemusta.
Sinustako he ovat alinta pohjasakkaa?
Pitäiskö tuo koko Matula -ketju poistaa tai lukita? Kohta kaikki sinne kirjoittavat ovat bännissä henkilöspekusta.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Olen samaa mieltä. Ylläpito tekee kyllä väärin kun antaa aukaista tuollaisen ketjun eikä sulje sitä heti. Annetaan ymmärtää että sinne voi aiheesta kirjoittaa. Ja jos ei ole tarkkana niin bannit räpsähtää. Nimimerkki ansaan langennut ja tuomiota odotellessa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Vasikoi itsesi ja siinä samalla selität erehdyksen. Kirjoituksen voi vasikoida vain kerran.annijatta kirjoitti:Olen samaa mieltä. Ylläpito tekee kyllä väärin kun antaa aukaista tuollaisen ketjun eikä sulje sitä heti. Annetaan ymmärtää että sinne voi aiheesta kirjoittaa. Ja jos ei ole tarkkana niin bannit räpsähtää. Nimimerkki ansaan langennut ja tuomiota odotellessa.
Ulvilan LSH asiassa on mainittu sana pervo. Uskokaa tai älkää, Suomessa on kolme Pervontietä: Eurassa, Lavialla ja Porissa! Kuka kehtaa asua Pervontiellä