Kysy ihan mitä vain seuraavalta. ( ketju 2)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kiina saa 13 ja Suomi 2.

Antaisitko pettämisen anteeksi?

Tilanne. Puoliso lähtee baariin. Heräät aamulla, ja häntä ei näy. Alat aamulla seitsemän aikaan soitella puolisosi kavereita läpi, kukaan ei vastaa. Yhdeksän aikaan lähdet etsimään ojia ja kotireittiä. Puoliso ei vastaa puheluihin eikä viesteihin. Kymmenen aikaan laitat viestiä puolisosi eksälle että alat soitella viranomaisille ellei puolisosi ole hänen luonaan. No, siellähän hän olisi ja saat viestiin vastauksen, hän on täällä mun luona. Puolisosi ei edelleenkään vastaa puhelimeen koko päivänä, vaan saapuu kotiin neljältä iltapäivällä kaula purtuna. Tosi tarina, ei tosin minun. Niin, antaisitko anteeksi?
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Loka kirjoitti:Tilanne. Puoliso lähtee baariin. Heräät aamulla, ja häntä ei näy. Alat aamulla seitsemän aikaan soitella puolisosi kavereita läpi, kukaan ei vastaa. Yhdeksän aikaan lähdet etsimään ojia ja kotireittiä. Puoliso ei vastaa puheluihin eikä viesteihin. Kymmenen aikaan laitat viestiä puolisosi eksälle että alat soitella viranomaisille ellei puolisosi ole hänen luonaan. No, siellähän hän olisi ja saat viestiin vastauksen, hän on täällä mun luona. Puolisosi ei edelleenkään vastaa puhelimeen koko päivänä, vaan saapuu kotiin neljältä iltapäivällä kaula purtuna. Tosi tarina, ei tosin minun. Niin, antaisitko anteeksi?
En usko, että pystyisin, mutten voi sanoa 100% varmaksi, mitään tuollaista ei voi ennen kuin se tapahtuu itselle. Helvetin paljon jätkällä olisi selitettävää ja vielä pitäisi osata väistellä selitystä kertoessaan, lautasia ja paistinpannua ja kaikkea muuta mahdollista voisi tulla sarjatulella kohti.

Lokan kysymys oli hyvä, sama seuraavalle.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

No en todellakaan.

Ja sama vielä seuraavalle...
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

(Tähän väliin sanon miten tarina päättyi. Puoliso sai anteeksi lieventävien asianhaarojen vuoksi. Taustalla oli heidän välisensä ero, ehtivät olla yhdessä viikon verran ennen petosta. Nainen jätti miehen alunperin. Mies ehti löytää eron jälkeen uuden, jonka kanssa ehti olla kaksi viikkoa kunnes jätti tämän naisen lapsensa äidin vuoksi -joka siis alunperin oli jättäjä. Ja nyt siis kävi kiksauttamassa tätä parin viikon tuttavuutta, jonka kanssa oli seurustellutkin sen pari viikkoa. Parilla on pieniä yhteisiä lapsia, mikä vaikuttaa päätökseen. Myös miehen jonkinmoinen katuminen ja takaaminen ettei enää toistu. Tämä uusi nainen on myös deletoitu kokonaan hänen elämästään puhelinnumeroa myöten. Mies on madellut, ja tulee varmasti matelemaan vielä pitkään. Nainen on myös pettänyt joskus miestään. Mies ei myöskään koskaan päässyt jättämään tätä parin viikon seurustelukumppaniaan kunnolla, vaan teki sen tekstiviestitse. Ts. paljon jäi varmaan selvittämättä, ja se oli yksi syy mennä baarista hänen luokseen. Varmasti myös humalatilalla oli asiansa, tosin tuskin enää aamulla kun viihtyi siellä kuitenkin koko päivän iltapäivään saakka. Tämä on raskauttava seikka, kuten myös se, ettei vastannut puolisolleen puhelimeen eikä ilmoittanut että on edes hengissä.)

Ollaan pohdittu tätä kaveripiirissä useinkin. Elämä vaan ei ole niin mustavalkoista, että pettäminenkään olisi aina kerrasta poikki. Veikkaanpa että jos parilla ei olisi lapsia, olisi ero väistämättömämpi.

Muuttuiko kenenkään mielipide asiasta? Onko vielä jyrkkä ei anteeksiantoa? Itse olisin valmis antamaan anteeksi -kerran. Toinen kerta on jo tapa.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Meinasin aikaisempaan laittaa, että jos on lapsia voisi olla toinen tilanne.

Niin, ehkä tossa ei sitten ongelma niinkään ole se pettäminen yksinomaan vaan molempien osapuolten jonkunasteinen tuuliviirimäisyys (siis jos molemmat on pettäneet ja tätä on-off meininkiä) ja ehkä taipumus reagoida vaikeuksiin sekoilemalla? Tuo, että kyseessä oli joku parin viikon seurustelu kuulostaa nyt musta vain ylipäänsä siltä, että kyseinen tyyppi aloittelee ja lopettelee ihmissuhteita vähän miten sattuu...

Mutta eihän näistä varmaksi tiedä, kyseessä voi olla tilapäinen sekoaminen.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:Itse olisin valmis antamaan anteeksi -kerran. Toinen kerta on jo tapa.
Ihminen on erehtyväinen eläin ja inhimillisiä mokia tapahtuu.
Tuollaiset tapaukset pitää aina ajatella kokonaisuutena, eikä mitään sääntökirjaa selaten.
Oma mielipiteeni on, että oikeus on tapahtunut tuon anteeksi annon suhteen. Edellyttäen, että mokaillut osapuoli osaa olla aidosti pahoillaan teostaan... Mikä puolestaan ei tarkoita sitä, että toisella on loputon valta ryömityttää väärin tehnyttä sen anteeksi annon varjolla. Ja noi asiat pitäis osata osapuolten puhua niin selviksi, että niihin ei tarvitse palata enää ikinä uudestaan, ja tuon pointin pitäisi olla selvä kummallekkin kun ko. keskustelu päättyy.

Itse antaisin ekalla kertaa anteeksi, toisen kerran tuollaiseen tilanteeseen tultaessa tekisin hillitysti ja korostetun rauhallisesti selväksi, että "-Tää oli sitten tässä ja tilanteen aiheuttaneesta syyllisestä ei ole epäselvyyttä."
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Loka kirjoitti:Muuttuiko kenenkään mielipide asiasta?
Ei ainakaan minun, koska totesin, että en tiedä pystyisinkö ja että selitettävää olisi paljon, se ei ollut jyrkkä ei... Todella vaikeaa se kyllä olisi, oli tapaksen taustalla mitä vain jos toinen on pettänyt. Ja koska aiheen idea (kysymykset) katosi tuossa parin viestin aikana, niin heitetääs taas uusi kysymys:

Uskotko, että kuka vain voisi keksiä säännönmukaisuuden esim. ruletissa tai pokerissa, jotta voisi huijata? Ja korostan sanoja KUKA VAIN.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Howler kirjoitti:
Uskotko, että kuka vain voisi keksiä säännönmukaisuuden esim. ruletissa tai pokerissa, jotta voisi huijata? Ja korostan sanoja KUKA VAIN.
Säännönmukaisuuden? Pokerissa periaatteessa kuka tahansa voi voittaa, jos osaa laskea todennäköisyyksiä ja osaa pitää kassastaan huolta jne. Ruletti onkin eri asia koska se on oletusarvoltaan negatiivinen, kun siinähän pelataan taloa vastaan eikä toista pelaajaa kuten pokerissa.

Next: Harrastatko uhkapelejä?
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bombay kirjoitti:Next: Harrastatko uhkapelejä?
En. Mutta pelaan juuri nyt netissä pokeria (taitolaji).

Jos pelaat uhkapelejä, niin mitä?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Hehe...holdemia...paf, nordicbet ja pokerihuone..sama?
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

loneliness kirjoitti:Hehe...holdemia...paf, nordicbet ja pokerihuone..sama?
Kännissä lähinnä gämblään omahaa ja sittareita ja turnauksiakin joskus, Full Tilt, Ongame ja Pokerihuone.

Mikä on suurin kertavoittosi uhkapeleissäkin (pokerikin lasketaan nyt mukaan )?
fitness
Sabrina Duncan
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 11:19 pm

Viesti Kirjoittaja fitness »

Noin seitsemän tonnia, olisko ollut 7200 euroa. Enkä edes osaa pelata, eli täysin tuurilla. :shock:


Osaatko lopettaa, kun olet voitolla vai vieläkö pitää yrittää lisää?
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Osaan. Kai.

Suurin summa, jonka olet hävinnyt?
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Suurin summa, jonka olet hävinnyt?
En ole hävinnyt latiakaan.

Sama seuraavalle, koska tätä ei ollut kai tarkoitettu minuntyyppiselle uhkapeliä harrastamattomalle...


Suurin summa, jonka olet hävinnyt?
Nothing is quite what it seems
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Maybrick kirjoitti: Suurin summa, jonka olet hävinnyt?
Oliskohan 1€70senttiä noin..Lotossa?

Lokan kertomukseen vielä. Ehkä antaisin anteeksi, mutta ikinä en unohtaisi.. Ja luottamus kun menee, niin aika kunnollinen pitää olla jotta voisi luottamus vielä palata.

Oletko ruskettunut?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Lukittu