awa kirjoitti: .......
Kertoisitko tuosta "napanurastasi" hieman enemmän - ehkä tämän jälkeen ymmärtäisimme toisiamme paremmin. Tämä vain ystävällisenä ehdotuksena.
- awa -
Suoraan kysymykseen suora vastaus:
1) Minulla ei ole minkäänlaisia sidoksia tähän juttuun, ei yhteenikään siihen liittyvistä henkilöistä, enkä pidä kenenkään puolta. Suhtaudun asiallisesti kaikkiin osapuoliin. Tietysti omassa mielessäni pidän joitakin henkilöitä paremmin sopivina tämän rikoksen tekijöiksi, kuin joitakin toisia, riippuen siitä mitä tietoja hänestä on, ja kuinka hyvin hän mielestäni sopii tekijäksi. Ei ole siis mitään napanuoraa olemassa.
2) Jos todisteita ei todellakaan ole, en pidä oikeana kohdella ketään kuin syyllistä. Jos vielä oikeus on todennut syytetyn syyttömäksi, niin minäkin pidän häntä syyttömänä, ja mielestäni häntä on myös kohdeltava syyttömänä. Eri asia on, että kuitenkin saatan epäillä ja mielessäni sovittaa yhtä jos toistakin tämän jutun oikeaksi tekijäksi. Mutta se on sellaista teoreettista pohdiskelua.
3) Kyllikki Saaren tapaus ja tämä tapaus ovat kiinnostaneet minua halki vuosikymmenien ja olen niitä silloin tällöin pohdiskellut. Pidän sitä outona, että nämä rikokset ovat jääneet ratkaisematta. Luulisi että tietoa rikoksen tekijästä on jäänyt johonkin, mutta sitä ei ole saatu esille. Oma arvioni on, että on henkilöitä, jotka tietävät näistä tapauksista enemmän, mutta syystä tai toisesta eivät halua kertoa tietojaan. Eli voi olla olemassa henkilöitä, jotka tietävät kyllä jopa oikean tekijän näihin kumpaankin rikokseen, mutta eivät kerro.