kai voit kertoo lebanonissa vai suezilla kaveris pubissa oli palvellut
en jaksa uskoo et safari klubissa ois ollut
mita nyt palkka miehista niin yleensa asiat jaa itselleen
ja ne jotka puhuu luultavammin ei ole toimintaa edes nahny
Muukalaislegioona. Tarua vai totta ?
Re: Muukalaislegioona. Tarua vai totta ?
Hyvä kaveri oli kahdeksan vuotta. Heillä on aikamoiset eläke-edut jo kahdeksan palvelusvuoden jälkeen ja tuloa ei käsittääkseni veroteta kovinkaan rankalla kädellä. Tähän päälle Suomesta tuleva eläke. Juttelee kyllä mielellään ajastaan siellä kun ollaan baarissa. Kuitenkin, jos pöydässä istuu yksikin ketä hän ei tunne, niin ei puhu mitään.
Lehtijutut legioonalaisista ovat hänen mielestään 90 % potaskaa. Ensimmäiset kaksi vuotta olivat pelkkää simputusta, jos et puhunut ranskaa. Jos pää kesti ja kieli rupesi taipumaan niin saatoit saada ensimmäiset natsat parin vuoden jälkeen ja sitten elämä helpottui huomattavasti. Kaveri teki viimeiset kolme vuotta toimistohommia kuten tavallinen konttorirotta 8-16 ja palkka oli kolminkertainen alokasvuosiin verrattuna.
Lehtijutut legioonalaisista ovat hänen mielestään 90 % potaskaa. Ensimmäiset kaksi vuotta olivat pelkkää simputusta, jos et puhunut ranskaa. Jos pää kesti ja kieli rupesi taipumaan niin saatoit saada ensimmäiset natsat parin vuoden jälkeen ja sitten elämä helpottui huomattavasti. Kaveri teki viimeiset kolme vuotta toimistohommia kuten tavallinen konttorirotta 8-16 ja palkka oli kolminkertainen alokasvuosiin verrattuna.
Tuo kamu ei kerennyt edes lähtä legioonaan. Nytkun ajattelee, niin mistähän tuo ratti edes tiedettiin, jonka vuoksi pääsy evättiin? Nään sillointällöin kyseisen henkilön veljeä. Täytyypä kysäistä miten asiat oikeasti meni? Tahallaan ajoi kuitenkin puuhun, se on ainoa fakta.
-
Tunturisusi
- Nikke Knatterton
http://www.tunturisusi.com/ranskanmuuka ... ntalla.htm
Minä tiedän varmasti vähemmän muukalaislegioonasta, kuin useimmat keskusteluun osallistuneet. Mutta olen kirjallisista lähteistä tehnyt omaan tyyliini pientä selvitystä. Siis sellaista perustriviaa, jota on tarjolla. Olen lukenut kaikki legioonakirjat, useimmat jo vuosikymmeniä sitten. Oma sotilasura rajautuu varusmiespalvelukseen armaan isänmaamme kentillä.
Minä tiedän varmasti vähemmän muukalaislegioonasta, kuin useimmat keskusteluun osallistuneet. Mutta olen kirjallisista lähteistä tehnyt omaan tyyliini pientä selvitystä. Siis sellaista perustriviaa, jota on tarjolla. Olen lukenut kaikki legioonakirjat, useimmat jo vuosikymmeniä sitten. Oma sotilasura rajautuu varusmiespalvelukseen armaan isänmaamme kentillä.
Työkaverina oli hetken mies, joka oli vuosia legioonassa viettänyt. Ranska sujui ja olemuksessa oli jotain "varmuutta". Sitten kun lähdettiin metsään, vaeltamaan tai värikuulasotasille, ei epäileväinenkään Tuomas olisi enää epäillyt. Maastossa vietetyt vuodet näkyy varmasti lopun ikää, ajattelin ainakin tästä kaverista.