Itsepuolustustaidot

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

luukkomi
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 1:26 am
Paikkakunta: Keskusta

Viesti Kirjoittaja luukkomi »

rimma kirjoitti:Very nice kun puhutte noilla kirjainlyhenteillä niin ihan tavan talliainenkin pysyy mukana :wink:
En tiiä oliko sarkasmia vai mitä se oli mutta,

KM=Krav Maga http://www.suomenkravmagaliitto.fi/

BJJ= Brasilian JiuJitsu/JuJutsu http://www.bjjliitto.fi/esittely/bjj.php
Born to raise hell!!
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

luukkomi kirjoitti:
rimma kirjoitti:Very nice kun puhutte noilla kirjainlyhenteillä niin ihan tavan talliainenkin pysyy mukana :wink:
En tiiä oliko sarkasmia vai mitä se oli mutta,

KM=Krav Maga http://www.suomenkravmagaliitto.fi/

BJJ= Brasilian JiuJitsu/JuJutsu http://www.bjjliitto.fi/esittely/bjj.php
Ei ollut. Korkeintaan huonoa itseilmaisua. Ihan kyselin kiinnostuksen vuoksi. Kiitos paljon linkeistä. Nyt ymmärrän taas vähän enemmän keskustelua 8)
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Kemper Boyd, periaatteessa olen ihan samaa mieltä kanssasi. On naurettavaa, että Suomessa voi niinkin herkästi saada sanktioita "hätävarjelun liioittelusta". Jos joku käy hakkaamis- tai peräti tappamistarkoituksessa päälle, kyllä minusta se on voi voi jos saakin itse siinä pahemmin turpaansa, eikä siihen tarvitsisi oikeuden lähteä puuttumaan. Etenkin, kun tuollaisissa tilanteissa se tarpeellisen ja tarpeettoman itsepuolustuksen ja väkivallan raja on aika häilyvä. Helppohan se jälkeenpäin on todeta, että "eihän tuolla kaverilla ollut edes puukkoa, selvästi liioittelit kun meni käsikin poikki". Vaan mistä sitä siinä tilanteessa olisi voinut tietää? Ja olen kyllä melko varma, että jos minut yritettäisiin raiskata, pistäisin varmaan puhtaasti adrenaliinin ja pelon turvin hanttiin niin paljon, kuin suinkin itsestä irtoaisi, sen kummempia analysoimatta.

Pointtini oli ehkä enemmän siinä, että koska Suomessa oikeus tämän suhteen on mitä on, niin jos suinkin voi, ei tieten tahtoen lähde hakemaan niitä naurettavia sanktioita. Jos joku äijä tulee kadulla uhoamaan, ei siltä heti tarvitse pistää luita poikki ja sairaalakuntoon. Jos taas on yhtään enemmän tosi kyseessä, niin... Totta hemmetissä ei jää miettimään, missä menee raja liiallisen voimankäytön kanssa. Aina ennemmin oma henki.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Mulla on ollut aina sellainen periaate, että jos päälle joku käy väkivalloin, niin Nick Cavea siteeraten; Its your funeral, my trial.

Turpaan vaan ja riittävällä voimalla. Kunto ja tekniikkakaan ei ole enää niin hyvä, että rupeisin kovasti kokeilemaan, että riittääkös tämä, entäs tämä. Sattuuko? Tokenetkos tällä? Ootas vähän, vai oiskos tämä parempi?

Ite alotti! Lakaiskaa se pois. Silentti 7 v.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

juu, täytyy sanoa, että jos joku päälle käy niin ei se naarmuitta siitä selviä enkä varmasti ajattele tuleeko liiallisesta voimankäytöstä sanomista, jos kyseessä on oma henki.
Viimeksi muokannut Kalessin, Su Huhti 27, 2008 2:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Kalessin kirjoitti:juu, täytyy sanoa, että jos joku päälle käy niin ei se naarmuitta siitä selviä enkä varmasti ajattele tuleeko liiallisesta voimankäyttöä jos kyseessä on oma henki.

Niin, eräs valtiomies kertoi muistelmissaan että jos joutuu väkivaltaa käyttämään, on sitä käytettävä niin runsaasti että varmasti tuntuu; ei se muuten vaikuta. Arvaatteko kuka noin sanoi?
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Jostain muistin syövereistä pulpahti sellainen yllätysnimi kuin Mauno Koivisto. Pressavuosinaa aika hajuton ja mauton nysvä, mutta virkavuosien jälkeen tältä presidentiltä on tullut jämäkämpiä lausuntoja. Meniköhän oikein? Voihan vastaus olla tietenkin Bush tms itsestäänselvyys.

Itsepuolustautujalle kannatan "fullpowerattackia" varsinkin silloin jos tilanne vaikuttaa vähääkään epätasaväkiseltä päällekarkaajan eduksi. Onhan se nähty, mitä nämä suomen tuomiot ensikertalaisille ovat... :wink:
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

Nii-in, kaikki peliin ja sillä säikäyttää hyökkääjä. Puheet ei auta vai onko jollain kokemusta?
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Juu, Koivistohan se.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Ettet vaan ois Pitti innostunut Jimin lauantain "dokkarista", joka käsitteli Samboa?

Ihan toimivia tekniikoita, joissa tuntuis olevan vaikutteita vaikka mistä. Pikkusen liian monimutkaisia ja vastapelurilta odotusaikaa vaativia tekniikoita ainakin jotkut. Kyllähän tuon lajin perustaidoillakin humalaisia taviksia pyörittelee pienen peräkärryllisen, mutta jos vastustajakin osaa jotakin, tilanne muuttuu olennaisesti. Ei kyllä oikein vakuuttanut mua.

Venakkojen kansallinen kisa-Sambo ainakin vaikutti ihan akuankkojen lajilta. Hieman eri asia on tuo Combat Sambo. Jotenkin tuo nimikin tuo mieleen samban ja jambo-tervehdyksen risteytyksen , ja sitähän se onkin. :wink: Onko venäjältä tullut koskaan mitään hyvää?
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

PitBull kirjoitti:http://youtube.com/watch?v=r3aaczB4W84 siinä olisi kova laji :twisted:
Sambo on kuulemma ihan jees laji, mutta enemmän hyvää oon kuullut Systemasta, joka myös on venäläinen kamppailulaji -> http://www.systemafinland.com/ mitä frendi on mulle noita tekniikoita ja perusperiaatteita demonnut, niin tossa on yllättävän paljon samoja periaatteita kuin Wing Tsunissa. Jos mulla ois nykyään aikaa ja mahdollisuuksia treenata jotain ihan oikeasti, niin treenaisin mitä luultavimmin WT:a ja Systemaa rinnakkain...

Nii, ja hyvä muuten nähdä jäbää taas täällä! Urpot jaksaa aina spedeillä, mut mitä uutta siinä sit on ;)
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

^ Systemaa olen itsekin kuullut kehuttavan, mutten ole päässyt vielä itse testaamaan. Kyllähän noita videoita systemasta on tullut youtubestakin katseltua, vaan en minä vielä videoista vakuutu... Ikävä kyllä, ei taida olla mahdollisuutta treeniin minun lähialueillani.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Lakrisal
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 9:55 pm
Paikkakunta: Tallinn

Viesti Kirjoittaja Lakrisal »

silentservice kirjoitti:Onko venäjältä tullut koskaan mitään hyvää?
Naiset ja pelmeenit :wink:
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

silentservice kirjoitti:Ettet vaan ois Pitti innostunut Jimin lauantain "dokkarista", joka käsitteli Samboa?

Ihan toimivia tekniikoita, joissa tuntuis olevan vaikutteita vaikka mistä. Pikkusen liian monimutkaisia ja vastapelurilta odotusaikaa vaativia tekniikoita ainakin jotkut. Kyllähän tuon lajin perustaidoillakin humalaisia taviksia pyörittelee pienen peräkärryllisen, mutta jos vastustajakin osaa jotakin, tilanne muuttuu olennaisesti. Ei kyllä oikein vakuuttanut mua.

Venakkojen kansallinen kisa-Sambo ainakin vaikutti ihan akuankkojen lajilta. Hieman eri asia on tuo Combat Sambo. Jotenkin tuo nimikin tuo mieleen samban ja jambo-tervehdyksen risteytyksen , ja sitähän se onkin. :wink: Onko venäjältä tullut koskaan mitään hyvää?
Tuli katottua, tuo jimin dokkari sarja on ihan jees omasta mielestä.
vois sopia mulle tuo laji, ihan vaan siksi että on todella tekninen laji ja siinä on ehkä sopivasti haastetta :roll:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Vastaa Viestiin