Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

serialist kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
serialist kirjoitti:Tuosta itse uutisesta.. Näinköhän mumski ärsytti koiraa, potki edestä pois tai jotain?
Veikkaan, että lauman johtoportaan asetelmia on selvitelty koiran toimesta ja lopputulos on tuo.
Voi olla... mumski koitti komentaa ja koira teki pointtinsa selväksi, ettei tämä ihminen ole sitä käskemään.
Mukavaa että on koirarotuja, jotka tekevät pointtinsa selväksi tuolla tavalla. Kyllähän noita tuollaisia koiria toki tarvitaan aivan älyttömästi. Täytyy vain kaikkien ihmisten oppia etteivät mene vaikka silittämään tuollaista koiraa, tönäisemään tuollaista koiraa, kävelemään ohi liian ärsyttävästi, noukkimaan pienempää koiraa syliinsä, juoksemaan jos kyseinen koira on lähettyvillä jne. Ja pitää myös oppia tunnistamaan, onko tietyn rotuisen koiran omistaja hieman liian lepsun näköinen kunnolliseksi koirankouluttajaksi. Erityisesti tällaisten omistajien koirien kanssa on oltava varovainen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:
serialist kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Veikkaan, että lauman johtoportaan asetelmia on selvitelty koiran toimesta ja lopputulos on tuo.
Voi olla... mumski koitti komentaa ja koira teki pointtinsa selväksi, ettei tämä ihminen ole sitä käskemään.
Mukavaa että on koirarotuja, jotka tekevät pointtinsa selväksi tuolla tavalla.
Edellinen vastaava tapaus suomessa oli se Jokelan (?) tapaus, missä rotikka pureskeli sen tenavan hengiltä...
Isojen ja dominoivien rotujen kanssa kannattaa olla varovainen. Niin omistajana (koiran lapasessa pitäminen) kuin vieraana (tuntematon koira jne...) niiden kanssa tekemisissä ollessaan.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Marsalkka kirjoitti: Täytyy vain kaikkien ihmisten oppia etteivät mene vaikka silittämään tuollaista koiraa, tönäisemään tuollaista koiraa, kävelemään ohi liian ärsyttävästi, noukkimaan pienempää koiraa syliinsä, juoksemaan jos kyseinen koira on lähettyvillä jne. Ja pitää myös oppia tunnistamaan, onko tietyn rotuisen koiran omistaja hieman liian lepsun näköinen kunnolliseksi koirankouluttajaksi. Erityisesti tällaisten omistajien koirien kanssa on oltava varovainen.
Tietenkään ei tuntematonta koiraa saa yllättäen, kysymättä napata syliin tai mennä silittämään. Mutta kävellä ärsyttävästi tai juosta? Mistäs ohikulkija voi tietää käveleekö hän ärsyttävästi tai että lenkillä pitäisi hiljentaa kun menee ohi? Vastuu aina omistajalla, jos koiraa ärsyttää tuollaiset asiat, se opetetaan tottumaan niihin tai sitten niitä ei viedä paikkaan jossa tuollaista tapahtuu. Hemmetti.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

loneliness kirjoitti:Kaukasian paimenkoirat on kanssa melkosia aikapommeja osaamattomissa käsissä. Ei mitään pikkupaskiaisia ja häijyjä sille tuulelle sattuessaan. Pitbullit yms ovat monelle imagokoiria. Pakko ottaa joku katu-uskottava koira, vaikkei koirista olisi mitään tietoa. "Minähän olen mies, pakko mulla on olla iso dogi."
Kaukkari ym. koirat, jotka ottavat mielellään lauman johtajan paikan, tarvitsevat ihmisen, jolla on johtajaominaisuuksia eli myös luontaista auktoriteettia. Ja hyvä johtajahan on rauhallinen ja johdonmukainen, ei kilareita saava pässi.

Pitti ei tosiaan ole vahtikoira, kuten a-sissi sanoi. Rotu on luotu taistelukoiraksi ja sellainen se myös on. Se kunnioittaa vain yhtä ihmistä, johtajaansa, mikä tässäkin tapauksessa koitui omistajan miehen äidin kohtaloksi. Toisin kuin esim. kaukkarilla, joka laumanvartijana vartioi koko laumaa/perhettä eikä ikinä tekisi heille mitään pahaa, ei pitillä ole mitään taipumusta suojella yhtään ketään paitsi itseään ja totella vain ja ainoastaan johtajaansa.
Every ship must sail a world.
Marsalkka
Horatio Caine

serialist kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Täytyy vain kaikkien ihmisten oppia etteivät mene vaikka silittämään tuollaista koiraa, tönäisemään tuollaista koiraa, kävelemään ohi liian ärsyttävästi, noukkimaan pienempää koiraa syliinsä, juoksemaan jos kyseinen koira on lähettyvillä jne. Ja pitää myös oppia tunnistamaan, onko tietyn rotuisen koiran omistaja hieman liian lepsun näköinen kunnolliseksi koirankouluttajaksi. Erityisesti tällaisten omistajien koirien kanssa on oltava varovainen.
Tietenkään ei tuntematonta koiraa saa yllättäen, kysymättä napata syliin tai mennä silittämään.
Tarkoitin, että vaarallisen ison koiran lähellä ei pidä ottaa omaa pientä koiraansa syliin. Isolla koiralla voi vaikka naksahdaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

serialist kirjoitti:
Tietenkään ei tuntematonta koiraa saa yllättäen, kysymättä napata syliin tai mennä silittämään. Mutta kävellä ärsyttävästi tai juosta? Mistäs ohikulkija voi tietää käveleekö hän ärsyttävästi tai että lenkillä pitäisi hiljentaa kun menee ohi? Vastuu aina omistajalla, jos koiraa ärsyttää tuollaiset asiat, se opetetaan tottumaan niihin tai sitten niitä ei viedä paikkaan jossa tuollaista tapahtuu. Hemmetti.
Jeps. Tuon takiahan koiranpentua pitäisi heti alusta asti totuttaa kaikkeen mahdolliseen; eri kulkuneuvoihin, vanhoihin ihmisiin, lapsiin, vammaisiin jne. jottei niitä aikuisena tarvi ihmetellä outoa kulkupeliä tai oudosti liikkuvaa ihmistä. Ainakin itsellä on tapana. Helpottaa tulevaa yhteiselämää huomattavasti.

Kun nuorempi seisoja oli reilu vuoden ikäinen meillä tuli tiukka paikka koiranäyttelyssä; näyttelypaikan lähistöllä, missä kävin koiria kävelyttämässä, käveli vastaan tummaihoinen ihminen ja vielä afrikkalaistyylisissä vaatteissa. Eihän meillä täällä takahikiällä tummaihoisia ole, enkä ollut viitsinyt nähdä vaivaa, että olisin junnua lähtenyt varta vasten Vaasaan tai Kokkolaan asti tutustuttamaan näihin outoihin ilmestyksiin. Vanhempi koira oli sen verran maailmaa jo nähnyt, ettei sen mielenrauhaa hetkauttanut mikään. Sen sijaan junnu katseli silmät lautasena tuota outoa ilmestystä ja ajattelin pienen punaisen sekunnin, että saapa nähdä haukutaanko tuo heppu pystyyn. Mutta juniori vain vilkaisi minua ja vanhempaa koiraa ja ilmeisesti kun huomasi ettei mekään välitetä, jatkoi rauhassa maan haistelua.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Marsalkka kirjoitti:Tarkoitin, että vaarallisen ison koiran lähellä ei pidä ottaa omaa pientä koiraansa syliin. Isolla koiralla voi vaikka naksahdaa.
Tää "iso koira" on hiukan suhteellinen juttu tälläisessä tapauksessa... Noitahan on sattunut ja "naksahtaneena" osapuolena on yleensä ollut esim. muutama hysky tai paimenkoira.
Eli vammamekanismi on täysin erillainen kuin mitä ilmeisesti tarkoitat, ts. nää "napsahtaneet" koirat on yleensä olleet saalilla (saalisvietti) eikä agressiolla ja koiran vihaisuudesta tai dominassista ei löydy vastausta tuollaiseen ikävään tapahtumaan.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Marsalkka
Horatio Caine

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Tarkoitin, että vaarallisen ison koiran lähellä ei pidä ottaa omaa pientä koiraansa syliin. Isolla koiralla voi vaikka naksahdaa.
Tää "iso koira" on hiukan suhteellinen juttu tälläisessä tapauksessa... Noitahan on sattunut ja "naksahtaneena" osapuolena on yleensä ollut esim. muutama hysky tai paimenkoira.
Eli vammamekanismi on täysin erillainen kuin mitä ilmeisesti tarkoitat, ts. nää "napsahtaneet" koirat on yleensä olleet saalilla (saalisvietti) eikä agressiolla ja koiran vihaisuudesta tai dominassista ei löydy vastausta tuollaiseen ikävään tapahtumaan.
Tarkoitin vain, että ihmisten täytyy toki ymmärtää, että keskuudessamme on koiria, joiden lähettyvillä on jokaisen pohdittava käyttäytymistään hyvin tarkasti, ettei koiralla vain satu naksahtamaan.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Marsalkka kirjoitti:Tarkoitin vain, että ihmisten täytyy toki ymmärtää, että keskuudessamme on koiria, joiden lähettyvillä on jokaisen pohdittava käyttäytymistään hyvin tarkasti, ettei koiralla vain satu naksahtamaan.
Tarkoittamasi laiset koirat (kuten mitkään muutkaan koirat) ei vaan "naksahda" sen useammin kuin muutkaan... Ja noita "naksahtamisia" tapahtuu erittäin, erittäin harvoin.

Käyttäytymistään tuntemattomien koirien seurassa tosin kannattaa aina mietti, varsinkin jos kyseessä on dominoimiseen taipuvainen rotu.
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Kieltoon vaan pitit. Eipä ole mitään hyvää sanottavaa kyseisten koirien omistajistakaan....
Marsalkka
Horatio Caine

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Tarkoitin vain, että ihmisten täytyy toki ymmärtää, että keskuudessamme on koiria, joiden lähettyvillä on jokaisen pohdittava käyttäytymistään hyvin tarkasti, ettei koiralla vain satu naksahtamaan.
Tarkoittamasi laiset koirat (kuten mitkään muutkaan koirat) ei vaan "naksahda" sen useammin kuin muutkaan...
Ei minua nuo puudeleiden naksahtamiset niin hirveästi jännitä...
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Marsalkka on oikeassa. Ehkä me ihmiset emme vaan yksinkertaisesti osaa olla kuten koirat (ja niiden omistajat) vaativat. Oppikaamme elämään koirien ehdoilla - myös he joilla koiria ei ole ja jotka syystä tahi toisesta pelkäävät ja inhoavat niitä.

Miten minä muistan, että näitä koiraketjuja on olemassa jo ns. vitun paljon. Voisiko kaikki siihen kuuluvat aiheet; "koira puri miestä", "koira tappoi vaikka oli kiltti", "koira ärsyyntyi ohikulkijasta - jäi vain kasa risoja vaatteita", "Pitbull on ihmiselämän suola", "Minulla on seitsemän koiraa", "Onko lapsi idiootti kun pelkää irrallaan juoksevaa koiraa?", "Se oli sen tapetuksi joutuneen lapsen syy - ei koiran eikä koiran omistajan", olla yhdessä ja samassa jumalointiketjussa?

Kun koira katosi, olkootkin opetus- tahi muu -koira, No just se Kukka, niin lukijoita ja postauksia on enemmän kuin ihmisen katoamisessa. Ei Vilho Hauhian katoaminen ja mahdollinen väkivaltainen kuolema mitään... Mutta kun sobaka häipyy, niin a´vot sie. VH 18.4.-07, 11, 2618 ja Kukka 27.6.2008, 37 ja 2874 (17.7.-08 klo 07:02).
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Itseäni lainaten parin sivun takaa:
Koirat on sellainen aihe, että siitä saa erittäin helposti aikaan kuumotuksen kun paikalle sattuu edes pari koiraharrastajaa/ihmistä.
Doctor Lecter kirjoitti:Kun koira katosi, olkootkin opetus- tahi muu -koira, No just se Kukka, niin lukijoita ja postauksia on enemmän kuin ihmisen katoamisessa. Ei Vilho Hauhian katoaminen ja mahdollinen väkivaltainen kuolema mitään... Mutta kun sobaka häipyy, niin a´vot sie. VH 18.4.-07, 11, 2618 ja Kukka 27.6.2008, 37 ja 2874 (17.7.-08 klo 07:02).
Kuka on Vilho Hauhia ja mikä on opetuskoira?
mareritt
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mareritt »

Nämä tapaukset tekee sen, että itse rottweilerinomistajana saan/joudun olemaan paljon tarkempi, etten omalla käytöksellä ärsytä/pelota ketään.. mutta kyllä minusta pitäisi oikeasti vähän ihmisten miettiä asennettaan; koira on inhimillistetty liikaa ja juuri tuolla lemmikkikeskustelussa toisaalla oli topic, että "onko rotikka halittava lussukka lutuinen" tms.. ei todellakaan ole. omalle porukalle lempee kuin mikä, ei kai sitä muuten kukaa pitäisikään, mutta jos haluu halikoiran niin hakee leikkikaupasta pehmolelun..

toinen asia, mikä joskus pistää sieppaamaan on se, että jos joku pikkukoira räksyttää ja roikkuu lahkeessa, se on ihmisten mielestä lähinnä huvittavaa, iso koira jos esim. antaa varoitusmurinaa, se on heti tappaja ja vaarallinen. ymmärrän minä sen, että iso koira- isot vahingot, mutta ei koiran pieni koko oikeuta olemaan kouluttamatta sitäkin yhteiskuntkelpoiseksi. Aihe on tuoreena mielessä, kun parantelen perhoskoiran puremaa pohkeessa.. kesätapahtumassa ohi kuljin ja koira vaan nappas kiinni...omistaja vaan tokas, että se on sellanen äkäisemmän sorttinen, "ei se onneksi kovasti pure".. että sellasta ja asia sovittiin, ei siitä sen enempää.. omaa koiraani en raahaa tuollaisiin, koska käsittääkseni uusi järjestyslakikin jo kieltää koiran viemisen torialueelle..
Mike Manner
Jessica Fletcher

mareritt kirjoitti:Nämä tapaukset tekee sen, että itse rottweilerinomistajana saan/joudun olemaan paljon tarkempi, etten omalla käytöksellä ärsytä/pelota ketään..
Jos omistaa ison koiran ja sen kanssa seikkailee tuolla ihmisten ilmoilla, niin tuokin seikka pitää osatat ottaa huomioon.
toinen asia, mikä joskus pistää sieppaamaan on se, että jos joku pikkukoira räksyttää ja roikkuu lahkeessa, se on ihmisten mielestä lähinnä huvittavaa
Totta...
Mietin tätä juttua tuolle edelliselle sivulle kirjoittaessani Marskille vastinetta ison koiran hyökkäyksistä pienien koirien kimppuun... Tulin silloin ajatelleekseni sitä, että en minäkään nostaisi sitä psykona räksyttävää pientä koiraa syliini jos lähettyvillä risteilisi hektisen tuntoinen iso koira...
käsittääkseni uusi järjestyslakikin jo kieltää koiran viemisen torialueelle...
Onko näin? :shock:
Vastaa Viestiin