- Ei ole laitonta eikä pidäkään olla.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Touko 03, 2025 4:56 amJuu... voihan kaikki tuollainen olla hyvinkin sivistymätöntä, mutta Suomen lain vastaista se ei kuitenkaan taida olla.Knobster kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 1:24 pm
Heh. Vihan, rasismin, fasismin, ankeuden, väkivallan sekä idiotismin levittäminenhän on todella sivistynyttä![]()
Ai ai ai... Et kai nyt vain aio yllyttää ketään toimimaan väkivalloin kanssakansalaisia kohtaan? Väkivaltaan yllyttäminen saattaa olla hyvinkin vakava teko, josta ei pelkällä sakolla selviä, jos se johtaa jonkun siihen yllytetyn toimimaan väkivaltaisesti.Kansalaistottelemattomuus on aivan suositeltavaa jos vastustaan fasismia, siitä voi toki saada sakot. Valtio ei tätä tee niin se on ihmisten se itse tehtävä.
Natsien luulemisiin en osaa kommentoida itse asiaa avaavasti millään tavoin, mutta ihmetyttää kyllä, mikä saa nuo "normaalit ihmiset" toimimaan siten, kuin uutisointi kertoi heidän toimineen. Siis kysehän oli väkivallan käytöstä.Sitä en tiedä miksi natsit luulevat että vastamielenosoittajat (normaalit ihmiset) olisivat kaikki yhtenä joukkona natseja suvaitsevia?
Toki sen voi sanoa kansalaistottelemattomuus-sateenvarjon alle sijoitettavaksi, mutta itse asiassa kyseessä ei ole pelkkä järjestyslain rikkomus, vaan toimiminen rikoslakia vastaan.
- Kannustan ihmisiä kansallaistottelemattomuuteen fasmisia vastaan. Se on ihan sallittua.
- Ei siellä mitään ihmeempiä tapahtunut. Muutamalla hörhöllä taisi keittää kiinni kuten aina. Näitä mahtuu aina jokaiseen sakkiin. Kannattaa katsoa mistä niitä sakkoja annettiin. Mitään isompaa kuten kansanmurhaa siellä ei tapahtunut.
- Mistä semmoinen ajatus edes kumpuaa että fasismia ja natseja vastustavat sekä vihaavat ihmiset olisivat jotenkin suvaitsevaisia tai rauhaa rakastavaisia "suvakkej". Vitut, näin ei ole. Typerä ajatus. Ihmiset ovat ihmisiä. Tässähän on tietty raja ylitetty kun tuota fasistipaskaa on yritetty normalisoida/normalisoitu. Hallituksen toimesta jopa. Kyllä se ihmisiä vituttaa.