Miks se korvasta sitä esinahkaa etsii?Al1ce kirjoitti: Su Maalis 08, 2026 6:14 pm IS kuvituskuva.png
Lääkäri etsii esinahkaa naisen korvasta.
Taidat nyt puhua tärykalvosta tai muusta.
Miks se korvasta sitä esinahkaa etsii?Al1ce kirjoitti: Su Maalis 08, 2026 6:14 pm IS kuvituskuva.png
Lääkäri etsii esinahkaa naisen korvasta.
Sipi kirjoitti: Pe Maalis 06, 2026 9:53 pmTuo Hunderra on ollut todella monessa mukana. Sellainen ylimielinen suhaaja, keikari, joka tykkää näyttää varallisuuttaan. Noin 10 vuotta sitten hän oli eräässä projektissa, jota kävin päivän verran arvioimassa ja hän esiintyi kaiken tietävänä. Lopputulos oli se, että hän jätti vain yhtenä päivänä saapumatta paikalle. Ei mitään selitystä, ei mitään. Toinen projektiin osallistunut totesi, että kaverin ego oli varmaankin saanut kolauksen, kun hän ei saanut kaikkia ideoitaan läpi vaan joutui kuuntelemaan myös muiden mielipiteitä. Ihmisten, joita hän ilmeisesti piti siis tseään tyhmempinä ja koko projektia näin ollen arvolleen sopimattomana. Tuli aina myöhässä, vaikutti tylsistyneeltä ja ei ottanut ollenkaan hyvin, jos joku haastoi hänen ajatuksiaan.claw kirjoitti: Pe Maalis 06, 2026 9:41 pm No miten tämän firman toiminta meni niinkuin omasta mielestäsi?
Kaikki ok?
Olen siinä käsityksessä, että hän on ollut ns. "piireissä" (eli aina jos pääsee julkisuuteen tai saa jotain näkyvyyttä) tai ainakin niiden liepeillä ja aktiivinen somaliyhteisössä. Itse olen vaihtanut hänen kanssaan yhden "Hei" -sanan, mutta lipevä, ylimielinen ja epäluotettava kuva jäi silloin kun seurasin häntä ja hänen käytöstään sen yhden työpäivän ajan.
Tosin tästä nyt se 10 vuotta, ja ainahan ihminen voi muuttua...? Meni joku vuosi sitten naimisiin ja taisi saada lapsenkin. Ehkä hyvänä ajatuksena oli perustaa yritys ja vakiintua, ajattelisin. Yrittäeliäisyyden puutteesta en häntä kuitenkaan syyttelisi, koska olen aika vakuuttunut, että jos tämä pulju menee konkkaan tulee kolme uutta pian tilalle -ellei jo ole.
Toisaalta sanon senkin, että on täysin mahdollista, etten vain henkilökohtaisesti pidä kaverista. Ehkä hänkään ei pidä minusta. Ja hän on siis takuulla paljon muutakin kuin tuon yhden päivän kokemus. Hän ei vain minulle vilauttanut yhtäkään hyvää ominaisuutta. Ehkä hän säästelee niitä sitten paremmille ihmisille, mene ja tiedä.
Odotinkin, että joku älähtää.KuvioKille kirjoitti: Ma Maalis 09, 2026 9:23 am Olen henkilökohtaisesti tuntenut Hunden reilusti yli 15 vuoden ajan ja sinä aikana nähnyt hänet toimivan omaishoitajana, kasvattavan lapsiansa vastuullisesti sekä toimivan työelämässä tiimin jäsenenä, työkaverina sekä esihenkilönä. Ikinä ei ole jäänyt hänestä ylimielistä kuvaa. En ole ikinä kuullut kenenkään - en savolaisen, somalin, etelä-pohjanmaalaisen enkä etiopialaisen -kuvailevan häntä samoin kuin sinä. Sen sijaan häntä on kuvailtu rehdiksi, kunnioittavaksi ja yleisesti hyväksi ihmiseksi. Kaikki tämä saa minut vahvasti epäilemään, että joko sepität omiasi, olet tavannut jonkun toisen henkilön, tai muuten vaan haluat mustamaalata toista henkilöä. Toisaalta, kirjoitit melkoisen romaanin henkilöstä, jonka kanssa olet omien sanojesi mukaan vaihtanut yhden ”Hei” -sanan, joka kertoo jo melkoisen paljon motiiveistasi.
Minfoon v. 2023 aloitettu ketju Suomen Laatupäivystyksen Hunderra Assefasta:Siirimaria kirjoitti: Su Maalis 08, 2026 4:29 pm Jos tuo liiketoimintajohtaja on tämä tyyppi, tulee ihmetellä Medipulssin ns. arvoja. Ja voivatko vääräuskoiset lainkaan olla turvassa kyseisessä paikassa?
"Suomalaisfirman toimitusjohtaja kirjoitti vääräuskoisten tuhoamisesta – Muutamaa päivää myöhemmin hän oli työtön
Suomen Laatupäivystys oy:n toimitusjohtaja Hunderra Assefa on jättänyt tehtävänsä julkaistuaan rukouksen, jossa puhutaan vääräuskoisten tuhoamisesta."
Voinee myös vaikuttaa sukupuoli asiaan. Käsittääkseni työkuvioissa varsinkin arvostus esim. naisia kohtaan voi olla kauempana pohjoismaisesta tasa-arvokäsityksestä kuin ns. kantaväestöllä. Yleistys toki, ja tietämättä mitä sukupuolta arvon nimimerkit edustavat.Sipi kirjoitti: Ma Maalis 09, 2026 10:44 pmOlen tprmännyt häneen ainoastaan työn yhteydessä, eikä hänestä saanut millään mittarilla luotettavan yhteistyökumppanin kuvaa. Mutta ihmiset käyttäytyvät eri tavoin eri tilanteissa ja näyttävät eri puolia itsestään. Minä en ole nähnyt hänestä miellyttävää ja yhteistyökykyistä puolta.KuvioKille kirjoitti: Ma Maalis 09, 2026 9:23 am Olen henkilökohtaisesti tuntenut Hunden reilusti yli 15 vuoden ajan ja sinä aikana nähnyt hänet toimivan omaishoitajana, kasvattavan lapsiansa vastuullisesti sekä toimivan työelämässä tiimin jäsenenä, työkaverina sekä esihenkilönä. Ikinä ei ole jäänyt hänestä ylimielistä kuvaa.
Sipi kirjoitti: Ma Maalis 09, 2026 10:44 pmOdotinkin, että joku älähtää.KuvioKille kirjoitti: Ma Maalis 09, 2026 9:23 am Olen henkilökohtaisesti tuntenut Hunden reilusti yli 15 vuoden ajan ja sinä aikana nähnyt hänet toimivan omaishoitajana, kasvattavan lapsiansa vastuullisesti sekä toimivan työelämässä tiimin jäsenenä, työkaverina sekä esihenkilönä. Ikinä ei ole jäänyt hänestä ylimielistä kuvaa. En ole ikinä kuullut kenenkään - en savolaisen, somalin, etelä-pohjanmaalaisen enkä etiopialaisen -kuvailevan häntä samoin kuin sinä. Sen sijaan häntä on kuvailtu rehdiksi, kunnioittavaksi ja yleisesti hyväksi ihmiseksi. Kaikki tämä saa minut vahvasti epäilemään, että joko sepität omiasi, olet tavannut jonkun toisen henkilön, tai muuten vaan haluat mustamaalata toista henkilöä. Toisaalta, kirjoitit melkoisen romaanin henkilöstä, jonka kanssa olet omien sanojesi mukaan vaihtanut yhden ”Hei” -sanan, joka kertoo jo melkoisen paljon motiiveistasi.
Ja kyllä, olen hänen kanssaan asiontia vältellyt, koska mitään siitä ei siinä yhteydessä tullut. Joten vaikka itse en ole hänen kanssaan joutunut kuin tämän yhden kerran tekemisiin, olen törmännyt hänen tekemisiinsä useaan otteeseen, tunnen hänen kanssaan yhteistyötä tehneitä henkilöitä ja siksi on aiheesta kokemus kun nimi soitti kelloa. Mutta oli miten oli, sinä näet yhden puolen ja valitettavasti minulle ja monelle muulle on paljastunut toisenlainen puoli. Meissä kaikissahan sellainen on. Ja kuten sanoin, yritteliäisyyden puutteesta häntä ei voine syyttää. Ja kuten vielä itsekin kirjoitat, tunnut tietävän hänen henkiökohtaisesta ekämästään, asioita, joita minä en tiedä ja jotka eivät minua myöskään kiinnosta. Olen tprmännyt häneen ainoastaan työn yhteydessä, eikä hänestä saanut millään mittarilla luotettavan yhteistyökumppanin kuvaa. Tämähän ei sulje pois sitä, etteikö hän nyt voisi olla hyvä ja rakastava perheenisä. Niillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
joten ole hyvä ja pidä oma mielikuvasi hänestä äläkä annan minun mielipiteeni siihen vaikuttaa. Mutta ihmiset käyttäytyvät eri tavoin eri tilanteissa ja näyttävät eri puolia itsestään. Minä en ole nähnyt hänestä miellyttävää ja yhteistyökykyistä puolta.