Jep, sehän ehkä perustuu siihen intuitiiviseen oikeudentajuun. Myös mulla. Mutta koska ei vain voi tietää, niin pyrin siihen, että en itse selittele tällaisia itselleni riittämättömillä tiedoilla yhtään millään tavalla. Kun ei voi vielä tietää, ei voi. Ja se on aivan sama, mitä ennakko-oletuksia itselläni on — ja siis mullakin niitä on (maahanmuuttajiakin kohtaan).Eriksson kirjoitti: Ma Kesä 08, 2026 8:42 pmEi voi, mutta minä pidän kyllä erikoisena jos joku nuori uimavalvoja käyttäytyy rasistisesti työpaikassaan. En tiedä senpuoleen kyllä että minkä ikäinen tämä valvoja oli, ja oliko mies vai naispuolinen, naispuoliselta odottaisin kyseisen kaltaista käytöstä vielä paljon epätodennäköisemmin.Bird kirjoitti: Ma Kesä 08, 2026 8:33 pm
Ei tän jutun perusteella voi tehdä varmoja johtopäätöksiä — suuntaan eikä toiseen.
Ehkäpä, kun tilanne on eskaloitunut, valvoja on vedonnut viime kesän tapahtumiin ja sillä koettanut perustella toimintaansa ja se selitys ei ole kelvannut äidille.
Vaikea sanoa tosiaan että onko kummallakaan osapuolella puhtaat jauhot pussissaan. Ainahan jokainen nämä jutut selittää itsensä kannalta suotuisasti.
On myös hyvin mahdollista, että aiemmat hukkumistapaukset on saaneet uimavalvojat vielä enemmän varpailleen ja se on ymmärrettävää ja inhimillistä. Vaikeaa munkin on uskoa, että kyseinen uimavalvoja olisi ainakaan pahantahtoisesti toiminut.
Ymmärrän siis sun pointin ja itse asiassa ajattelen aika samalla tavalla. Kuitenkin on myös niin, että alaikäisilläkin suomalaisilla on rasistisia asenteita ja rasistista käytöstäkin (vrt. esim.nuoriso- ja koulututkimus). Mutta kuten sanottu: ei tästä voi tietää.