Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
-
Transventtiili
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
-
lonesjucca
- Vic Mackey
- Viestit: 1918
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Totta puhut. Aina eivät kuitenkaan murise, vaan jotkut toiset saattavat jäykistyä tai tuijottaa suoraan silmiin varoitukseksi, että tästä en tykkää. Oma koira kuuluu tähän "jotkut toiset"-ryhmään, ja oppia sain kantapään kautta.Rikke1983 kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 7:01 pm Koira voi näykkäistä refleksinomaisesti mm. jos säikähtää, herätetään, reagoi kipuun, stressaa jne. Kyllä ison koiran "pelkkä" näykkäisykin voi tehdä pahaa jälkeä. Yleensä koira kuitenkin varoittaa murisemalla ennen kuin hyökkää ja puree.
Lepäävä tai nukkuva koira ei kuitenkaan osaa varoittaa.
-
Transventtiili
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 amnii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Ihan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pmNiin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 amnii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
-
lonesjucca
- Vic Mackey
- Viestit: 1918
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
jos tädillä ois munat niin kyseessä olisi setä.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pmNiin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 amnii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Oli rotu mikä tahansa, niin koiraa ei pidä lähestyä takaa yllättäen, eikä varsinkaan jos lepäämässä. Sitähän ei tiedetä kysyikö tyttö lupaa silittelyyn, vai oliko jo mahdollisesti aiemmin sitä silitellyt ja siksi päätti lähestyä koiraa. Mutta faktahan on se, että jos olisi bullrotuinen koira ollut kyseessä, uutisotsikko voisi olla vielä ikävämpi. Noilla kun on erilainen tartuntatyyli ja yleensä myös repivät, harvemmin jää yhteen nopeaan puraisuun. Vammat on silloin aivan eri luokkaa.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Omille lapsille on heti opetettu että koiraa ei mennä sörkkimään, varsinkaan takaa yllättäen jos lepää, eikä muutenkaan. Kyllä itse ainakin tiedostan oman koiran voiman ja mitä sakemannin purukalusto voi saada aikaan, vaikka naarmuakaan ei ole kenellekkään aiheuttanut.
-
Transventtiili
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Mutta tarkoitin että tilanne olisi sama ja vammat ja kaikki. Koira kun olisi vähän eri rotua, niin tämäkin keskustelu olisi pelkkää lynkkausta.Rikke1983 kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:35 pmOli rotu mikä tahansa, niin koiraa ei pidä lähestyä takaa yllättäen, eikä varsinkaan jos lepäämässä. Sitähän ei tiedetä kysyikö tyttö lupaa silittelyyn, vai oliko jo mahdollisesti aiemmin sitä silitellyt ja siksi päätti lähestyä koiraa. Mutta faktahan on se, että jos olisi bullrotuinen koira ollut kyseessä, uutisotsikko voisi olla vielä ikävämpi. Noilla kun on erilainen tartuntatyyli ja yleensä myös repivät, harvemmin jää yhteen nopeaan puraisuun. Vammat on silloin aivan eri luokkaa.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Omille lapsille on heti opetettu että koiraa ei mennä sörkkimään, varsinkaan takaa yllättäen jos lepää, eikä muutenkaan. Kyllä itse ainakin tiedostan oman koiran voiman ja mitä sakemannin purukalusto voi saada aikaan, vaikka naarmuakaan ei ole kenellekkään aiheuttanut.
-
Transventtiili
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Miksi edes kuvittelin että sulta tulisi joku järkevä vastaus.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:29 pmjos tädillä ois munat niin kyseessä olisi setä.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pmNiin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
-
Transventtiili
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Näitä koiria on myös todella paljon ihan normaaleissa kotioloissa, paljon enemmän kuin mitä niitä on kalluilla. Mutta ei nyt liity asiaan.ASierra kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:18 pmIhan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pmNiin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Kyllä, jokaiselle lapselle pitää opettaa ettei ainoatakaan vierasta koiraa mennä silittämään eikä sörkkimään ilman lupaa. Senkin voisi samalla opettaa että koiria kohti ei ole kovin fiksua juosta.
-
lonesjucca
- Vic Mackey
- Viestit: 1918
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
teet omii mihinkään perustumattomia oletuksii ja oletat sit, et kaikki muut on sun kans samaa mielt. sit haukut muit ei järkeviks, ku ne ei oo. voi vittu, kaikkee sit näkee, ku elää yli 20-vuotiaaks.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:49 pmMiksi edes kuvittelin että sulta tulisi joku järkevä vastaus.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:29 pmjos tädillä ois munat niin kyseessä olisi setä.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
-
lonesjucca
- Vic Mackey
- Viestit: 1918
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Kerro joku julkkisuuden henkilö, joka ei oo kallu ja jolla on pitbulli, tai ampstappi?Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:51 pmNäitä koiria on myös todella paljon ihan normaaleissa kotioloissa, paljon enemmän kuin mitä niitä on kalluilla. Mutta ei nyt liity asiaan.ASierra kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:18 pmIhan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Kyllä, jokaiselle lapselle pitää opettaa ettei ainoatakaan vierasta koiraa mennä silittämään eikä sörkkimään ilman lupaa. Senkin voisi samalla opettaa että koiria kohti ei ole kovin fiksua juosta.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Illustraatio purentavoimasta. Eräs ryhmä vahvasti edustettuna.
Edit: Labbiksen purentavoima on noin 230 PSI.
-
Transventtiili
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Kerro sä ensin missä olen puhunut julkisuuden henkilöstä.lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:54 pmKerro joku julkkisuuden henkilö, joka ei oo kallu ja jolla on pitbulli, tai ampstappi?Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:51 pmNäitä koiria on myös todella paljon ihan normaaleissa kotioloissa, paljon enemmän kuin mitä niitä on kalluilla. Mutta ei nyt liity asiaan.ASierra kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:18 pm
Ihan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Kyllä, jokaiselle lapselle pitää opettaa ettei ainoatakaan vierasta koiraa mennä silittämään eikä sörkkimään ilman lupaa. Senkin voisi samalla opettaa että koiria kohti ei ole kovin fiksua juosta.Aki Manninen on kallu.
-
Transventtiili
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ma Syys 15, 2025 7:00 pm
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Niin mikä ryhmä? Molossirodut ja laumanvartijat.manearia kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:58 pm Illustraatio purentavoimasta. Eräs ryhmä vahvasti edustettuna.Vuff.png
Edit: Labbiksen purentavoima on noin 230 PSI.
Niin, siitä voi katsoa, että pitin ja labbiksen puruvoima on melko sama.