Sivu 4/7
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am
Kirjoittaja Transventtiili
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
Kirjoittaja lonesjucca
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 6:31 pm
Kirjoittaja manearia
Rikke1983 kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 7:01 pm
Koira voi näykkäistä refleksinomaisesti mm. jos säikähtää, herätetään, reagoi kipuun, stressaa jne. Kyllä ison koiran "pelkkä" näykkäisykin voi tehdä pahaa jälkeä. Yleensä koira kuitenkin varoittaa murisemalla ennen kuin hyökkää ja puree.
Totta puhut. Aina eivät kuitenkaan murise, vaan jotkut toiset saattavat jäykistyä tai tuijottaa suoraan silmiin varoitukseksi, että tästä en tykkää. Oma koira kuuluu tähän "jotkut toiset"-ryhmään, ja oppia sain kantapään kautta.
Lepäävä tai nukkuva koira ei kuitenkaan osaa varoittaa.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
Kirjoittaja Transventtiili
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:18 pm
Kirjoittaja ASierra
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
Ihan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:29 pm
Kirjoittaja lonesjucca
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
jos tädillä ois munat niin kyseessä olisi setä.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:35 pm
Kirjoittaja Rikke1983
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Oli rotu mikä tahansa, niin koiraa ei pidä lähestyä takaa yllättäen, eikä varsinkaan jos lepäämässä. Sitähän ei tiedetä kysyikö tyttö lupaa silittelyyn, vai oliko jo mahdollisesti aiemmin sitä silitellyt ja siksi päätti lähestyä koiraa. Mutta faktahan on se, että jos olisi bullrotuinen koira ollut kyseessä, uutisotsikko voisi olla vielä ikävämpi. Noilla kun on erilainen tartuntatyyli ja yleensä myös repivät, harvemmin jää yhteen nopeaan puraisuun. Vammat on silloin aivan eri luokkaa.
Omille lapsille on heti opetettu että koiraa ei mennä sörkkimään, varsinkaan takaa yllättäen jos lepää, eikä muutenkaan. Kyllä itse ainakin tiedostan oman koiran voiman ja mitä sakemannin purukalusto voi saada aikaan, vaikka naarmuakaan ei ole kenellekkään aiheuttanut.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:49 pm
Kirjoittaja Transventtiili
Rikke1983 kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:35 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am
Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
Oli rotu mikä tahansa, niin koiraa ei pidä lähestyä takaa yllättäen, eikä varsinkaan jos lepäämässä. Sitähän ei tiedetä kysyikö tyttö lupaa silittelyyn, vai oliko jo mahdollisesti aiemmin sitä silitellyt ja siksi päätti lähestyä koiraa. Mutta faktahan on se, että jos olisi bullrotuinen koira ollut kyseessä, uutisotsikko voisi olla vielä ikävämpi. Noilla kun on erilainen tartuntatyyli ja yleensä myös repivät, harvemmin jää yhteen nopeaan puraisuun. Vammat on silloin aivan eri luokkaa.
Omille lapsille on heti opetettu että koiraa ei mennä sörkkimään, varsinkaan takaa yllättäen jos lepää, eikä muutenkaan. Kyllä itse ainakin tiedostan oman koiran voiman ja mitä sakemannin purukalusto voi saada aikaan, vaikka naarmuakaan ei ole kenellekkään aiheuttanut.
Mutta tarkoitin että tilanne olisi sama ja vammat ja kaikki. Koira kun olisi vähän eri rotua, niin tämäkin keskustelu olisi pelkkää lynkkausta.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:49 pm
Kirjoittaja Transventtiili
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:29 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
jos tädillä ois munat niin kyseessä olisi setä.
Miksi edes kuvittelin että sulta tulisi joku järkevä vastaus.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:51 pm
Kirjoittaja Transventtiili
ASierra kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:18 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
Ihan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Näitä koiria on myös todella paljon ihan normaaleissa kotioloissa, paljon enemmän kuin mitä niitä on kalluilla. Mutta ei nyt liity asiaan.
Kyllä, jokaiselle lapselle pitää opettaa ettei ainoatakaan vierasta koiraa mennä silittämään eikä sörkkimään ilman lupaa. Senkin voisi samalla opettaa että koiria kohti ei ole kovin fiksua juosta.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:52 pm
Kirjoittaja lonesjucca
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:49 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:29 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
jos tädillä ois munat niin kyseessä olisi setä.
Miksi edes kuvittelin että sulta tulisi joku järkevä vastaus.
teet omii mihinkään perustumattomia oletuksii ja oletat sit, et kaikki muut on sun kans samaa mielt. sit haukut muit ei järkeviks, ku ne ei oo. voi vittu, kaikkee sit näkee, ku elää yli 20-vuotiaaks.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:54 pm
Kirjoittaja lonesjucca
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:51 pm
ASierra kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:18 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
Ihan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Näitä koiria on myös todella paljon ihan normaaleissa kotioloissa, paljon enemmän kuin mitä niitä on kalluilla. Mutta ei nyt liity asiaan.
Kyllä, jokaiselle lapselle pitää opettaa ettei ainoatakaan vierasta koiraa mennä silittämään eikä sörkkimään ilman lupaa. Senkin voisi samalla opettaa että koiria kohti ei ole kovin fiksua juosta.
Kerro joku julkkisuuden henkilö, joka ei oo kallu ja jolla on pitbulli, tai ampstappi?

Aki Manninen on kallu.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 8:58 pm
Kirjoittaja manearia
Illustraatio purentavoimasta. Eräs ryhmä vahvasti edustettuna.

- Vuff.png (1.25 MiB) Katsottu 129 kertaa
Edit: Labbiksen purentavoima on noin 230 PSI.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 9:08 pm
Kirjoittaja Transventtiili
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:54 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:51 pm
ASierra kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:18 pm
Ihan varmaan näin, ihmiset pelkäävät tiettyjä koiria ja ikävä kyllä näitä koiria on liian paljon kalluilla, jotka eivät osaa kouluttaa edes lelukoiraa.
Mutta lapsille pitäisi opettaa, että vierasta koiraa ei saa mennä sörkkimään on sitten joku söpö pieni tai isompi koira.
Näitä koiria on myös todella paljon ihan normaaleissa kotioloissa, paljon enemmän kuin mitä niitä on kalluilla. Mutta ei nyt liity asiaan.
Kyllä, jokaiselle lapselle pitää opettaa ettei ainoatakaan vierasta koiraa mennä silittämään eikä sörkkimään ilman lupaa. Senkin voisi samalla opettaa että koiria kohti ei ole kovin fiksua juosta.
Kerro joku julkkisuuden henkilö, joka ei oo kallu ja jolla on pitbulli, tai ampstappi?

Aki Manninen on kallu.
Kerro sä ensin missä olen puhunut julkisuuden henkilöstä.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 9:11 pm
Kirjoittaja Transventtiili
manearia kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:58 pm
Illustraatio purentavoimasta. Eräs ryhmä vahvasti edustettuna.Vuff.png
Edit: Labbiksen purentavoima on noin 230 PSI.
Niin mikä ryhmä? Molossirodut ja laumanvartijat.
Niin, siitä voi katsoa, että pitin ja labbiksen puruvoima on melko sama.