Poliisi esti kouluiskun viime hetkellä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Enslaved
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Enslaved »

Laitetaan nyt yksi huhu tänne minkä kuulin tänään. Espoon Nöykkiön yläasteen 7. luokan oppilas olisi haettu poliisin toimesta, koska oppilaan aikomuksena oli tehdä kouluisku perjantaina veljensä aseella. Tämän asian on kertonut henkilö, jonka lapsi käy samaa koulua. Itse olen käynyt myös samaisen koulun aikanaan ja sen takia asia herätti mielenkiintoa. Tämän enempää ei ole minulla asiaan liittyvää tietoa, joten tämänkin postauksen voinee kuitata huhupuheena :roll:
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Enslaved kirjoitti:Laitetaan nyt yksi huhu tänne minkä kuulin tänään. Espoon Nöykkiön yläasteen 7. luokan oppilas olisi haettu poliisin toimesta, koska oppilaan aikomuksena oli tehdä kouluisku perjantaina veljensä aseella. Tämän asian on kertonut henkilö, jonka lapsi käy samaa koulua. Itse olen käynyt myös samaisen koulun aikanaan ja sen takia asia herätti mielenkiintoa. Tämän enempää ei ole minulla asiaan liittyvää tietoa, joten tämänkin postauksen voinee kuitata huhupuheena :roll:
En ota kantaa huhun todenperäisyyteen mutta poliisin valitsema linja aiheuttaa juuri huhuja ja kuulopuheita. Stressiä, pelkoa ja unettomia öitä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Victoria
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Victoria »

Enemmän mua pelottaisi jos poliisi olisi tiedotuksessaan tuon paikkakunnan julkaissut! Joku hullu vielä keksii toteutta suunnitelman loppuun...
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Jack the Ripper kirjoitti:Stressiä, pelkoa ja unettomia öitä.
Sekä huhujen epäillyille turhia paineita, ahdistusta, surua ja pahaa oloa, koska varmastikin monet huhuista vetää yli ja ympäri ja osuu suoraan väärään kohteeseen.
Sterling
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Luin yhdeltä foorumilta, että olisi ollut taas Kauhajoella ja uhkailija viety Mielisairaalaan Törnävälle Seinäjoelle.

Voi taas olla huhu, mutta laitoin nyt tänne.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Tuota tuota... toistaiseksi vahvistamaton fakta on se, että näitä iskuja on estetty eri tasoilla useampia. Uskokaa tai älkää, sama se mulle.

Siksi kysyinkin aiemmassa viestissäni, miksi poliisijohto päätti nyt antaa tälläisen epämääräisen tiedotteen, kun linjanveto tähän asti on ollut tiedottamatta jättäminen?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

MotiivitOn kirjoitti: Siksi kysyinkin aiemmassa viestissäni, miksi poliisijohto päätti nyt antaa tälläisen epämääräisen tiedotteen, kun linjanveto tähän asti on ollut tiedottamatta jättäminen?
Itse tulin siihen tulokseen että kyseessä nyt ollu oikeesti ja aidosti suunniteltu teko ei pelkkä uhkaus. Ja ehkä poliisi yrittää viestiä vastaavia tekosia suunnitteleville että kiinni jäävät ennen kuin ehtivät toteuttaa mitään.
Minusta ylipäätään julkisuudessa tästä asiasta jatkuvasti jauhaminen vain pahentaa asioita ja yllyttää näitä "hulluja" tekemään toinen toistaan ovelampia suunnitelmia vastaavien tekojen toteuttamiseksi.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Chopper kirjoitti: Itse tulin siihen tulokseen että kyseessä nyt ollu oikeesti ja aidosti suunniteltu teko ei pelkkä uhkaus. Ja ehkä poliisi yrittää viestiä vastaavia tekosia suunnitteleville että kiinni jäävät ennen kuin ehtivät toteuttaa mitään.
Minusta ylipäätään julkisuudessa tästä asiasta jatkuvasti jauhaminen vain pahentaa asioita ja yllyttää näitä "hulluja" tekemään toinen toistaan ovelampia suunnitelmia vastaavien tekojen toteuttamiseksi.
Sinäpä sen niin nätisti ja sopivassa paketissa osasit ilmaista :D Mekin tuolla Solmun kanssa pari lausetta aiheesta vaihdoimme, mutta ulosantini oli jokseenkin sekava :oops: Tarkoitin kuitenkin nimenomaan ajatelleeni asiasta samoin kuin Chopper.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Chopper kirjoitti:Itse tulin siihen tulokseen että kyseessä nyt ollu oikeesti ja aidosti suunniteltu teko ei pelkkä uhkaus.

Niin ja minä sanon vielä kerran, tämä ei ollut ainoa tapaus. En tietääkseni ole puhunut uhkauksista. Sanon myös vielä kerran, että linjana on ollut tähän asti tiedottamatta jättäminen, mikä mielestäni on ollut oikea ratkaisu.

Muuten olenkin kanssasi samaa mieltä.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

MotiivitOn kirjoitti:
Chopper kirjoitti:Itse tulin siihen tulokseen että kyseessä nyt ollu oikeesti ja aidosti suunniteltu teko ei pelkkä uhkaus.

Niin ja minä sanon vielä kerran, tämä ei ollut ainoa tapaus. En tietääkseni ole puhunut uhkauksista. Sanon myös vielä kerran, että linjana on ollut tähän asti tiedottamatta jättäminen, mikä mielestäni on ollut oikea ratkaisu.

Muuten olenkin kanssasi samaa mieltä.
Joo,ymmärsin kyllä mitä ajat takaa,en oo ihan tyhmä vaikka siltä joskus ehkä vaikuttaa. Kerroinkin oman mielipiteeni asiaan ja siihen miksi poliisi on nyt ottanut sen linjan että tiedottaa asiasta vaikka aikaisemmin ei ole niin tehnyt. Tiedottamatta jättäminen minustakin ollut hyvä mutta heitin arvauksen tuohon miksi olisivat vaihtaneet taktiikkaa...
Chopper kirjoitti:Ja ehkä poliisi yrittää viestiä vastaavia tekosia suunnitteleville että kiinni jäävät ennen kuin ehtivät toteuttaa mitään.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Zozor
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Zozor »

Minulle ainakin tuli turvallinen olo jo pelkästään kuulla että poliisi on vahvalla kädellä tarttunut tähän aiheeseen. Toki kiinnostaisi tietää mikä paikkakunta on kyseessä, mutta enemmän lämmittää ihan silkka tieto siitä että ennaltaehkäisevää työtä viimein tehdään ja ennenkaikkea tulosten kera. Ja tällainen uutinen varmasti laittaa vähän nakertamaan sellaisia ihmisiä, jotka kouluiskuja ihan millä tasolla vaan miettivät tai jopa suunnittelevat. Vaikka poliisi vähän liioittelisikin.
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Zozor kirjoitti:Minulle ainakin tuli turvallinen olo jo pelkästään kuulla että poliisi on vahvalla kädellä tarttunut tähän aiheeseen.
Itse olen vetänyt tästä tapauksesta yhtäläisyyksiä Valtimon tapaukseen. Siellähän uhkaaja vangittiin melko nopealla aikataululla. Uhkaus oli hyvin yksityiskohtainen.

Nyt on siis olemassa pieneltä ajalta tapaus "vangitseminen" ja "hoitoon toimittaminen". Aivan selvästi tässä on haluttu poliisin toimesta saada näitä varoittavia esimerkkejä.
* Älä ruoki trollia! *
MotiivitOn
Rico Tubbs

Jos ihan tarkkoja ollaan, poliisin ennaltaehkäisevä toiminta kouluammuskelujen suhteen on ulottunut jo pre-kauhajoki aikaan. Ennaltaehkäisevä toiminta myös tuotti tuloksia jo ennen kauhajoen tapahtumia, mutta siitäkin on jätetty tiedottamatta. Luonnollisesti toimintaa tehostettiin kauhajoen tapahtumien jälkeen entisestään.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Ajastus.
Esim. Kemppisen blogi päivittyy puoliltaöin.
Mieti.
Paskanen tukka
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Niin. Kyllä linja on oikea.

Nyt tarvitaan enään mahdollisimman kovat rangaistukset kiinni jääneille.
Ei mitään tyyliin 'sakkoja ja satikutia'', vaan kova ehdoton linnatuomio paikassa, jossa tuollaiset ässärit pääsee saippuaosastolle.

Ja sille sitten julkisuutta, mutta ilman tuomitun nimeä.

Kyllä siinä suunnitelmat valuu hiekkaan, kun kuvittelee itsensä munille potkittavaksi linnaan.

Eiköhän tuon tyypin rikollisia kohdella lähes yhtä hyvin kuin lapsiin sekaantujia?
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin