Mitäs minä sanoin

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

taavetti kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti::) Siis Anneli kolautti Jukan hengiltä ja oli sekunnissa puhelimessa. Oikeus on puhunut.
Onks tää nyt sitä objektiivisuutta? Oma käsittämätön tulkintasi asiasta IMO.
Ei suinkaan, vaan jmit:n tulkinta asiasta:

"Jos kirjauksissa on sekunnin ero, niin todellisuudessa aikaa voi kulua kaksi sekuntia, sillä sekunnin kymmenysosien tarkkuudella ei ole litteroitu. Jos vielä ottaa huomioon sen suurpiirteisyyden millä tätä hommaa on tutkittu, niin aika voi hyvinkin olla kolme sekuntia.

Jos lapsi on luurissa vetänyt johdon mahdollisimman lähellä olohuoneeseen, niin matkaa ei välttämättä ole kuin neljä tai viisi metriä. Muistaakseni kyseessä oli seinäpuhelin ja niissä on aika pitkät johdot luureissa.

Ihminen liikkuu helposti ainakin 10 km/h nopeudella tuollaiset muutamien metrien matkat. Se tarkoitaa noin 3 metriä sekunnissa.

Kyllä tämä homma ihan mahdollinen on. Jopa todennäköinen."

Siis hänen mukaansa kohdassa 2:41 kuuluvat äänet johtuvat siitä, kun Anneli kolkkaa Jukan hengiltä. Minä taas olen vähän sitä mieltä, että Anneli ei silloin voisi olla puhelimessa 2:42. Mitä mieltä Sinä olet? Kun keissi nyt kuitenkin on ihan selvä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Keissi on selvä. Mielestäni ne kuolettavat iskut annettiin siinä kahden minuutin pinnassa kopsahdus-laalaa -äänien aikana.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Kuolemannaakka

taavetti kirjoitti:Keissi on selvä. Mielestäni ne kuolettavat iskut annettiin siinä kahden minuutin pinnassa kopsahdus-laalaa -äänien aikana.
No sillee se syyttäjäkin sanoo. Jukka vaan on sitten puoli minuuttia vielä elossa, ja jutteleekin sen jälkeen. Ja Anneli huutaa hänelle 23 sekuntia myöhemmin raivokkaasti, että lopeta (mitää kopsahduksia ei enää tässä vaiheessa kuulu). Ja lopettaahan se sitten 10 sek tämän jälkeen. En tosin tiedä, kuinka kauan kallo halki saa sanoja aikaiseksi.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuolemannaakka kirjoitti:
taavetti kirjoitti:Keissi on selvä. Mielestäni ne kuolettavat iskut annettiin siinä kahden minuutin pinnassa kopsahdus-laalaa -äänien aikana.
No sillee se syyttäjäkin sanoo. Jukka vaan on sitten puoli minuuttia vielä elossa, ja jutteleekin sen jälkeen. Ja Anneli huutaa hänelle 23 sekuntia myöhemmin raivokkaasti, että lopeta (mitää kopsahduksia ei enää tässä vaiheessa kuulu). Ja lopettaahan se sitten 10 sek tämän jälkeen. En tosin tiedä, kuinka kauan kallo halki saa sanoja aikaiseksi.
Kun ihminen kuolee niin silloin lihakset rentoutuvat, mutta sitä ennen tapahtuu refleksejä eli tahdotonta lihasten liikkumista. Myös äänijänteitten lihaksille tapahtuu tämä sama. Joten on mahdollista että Jukan viimeiset äännähdykset ovat vain tahdottomien refleksien seurausta, jotain vain mitä keuhkojen lihaksiston refleksit sekä äänijänteiden refleksit ovat saaneet aikaan. Että sinun mielestäsi Jukka siellä vielä 'jutteli'?? :lol:
../..
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? Auerilla ei välttämättä ole vielä luuria kädessään kun nämä sanat kuuluvat nauhalla! Hän puhuu tullessaan kohti puhelinta ja sanat ovat tallentuneet nauhalle. Yhtä hyvin hän on voinut kysyä asiaa lapseltaan, joka on ollut koko ajan puhelimessa sillä aikaa kun Auerilla oli muuta tekemistä. Noin kuuden (etp:ssä käytetään tätä ilmaisua jossakin) metrin esteettömän matkan loikkii kolmessa sekunnissa vaikka kahteen kertaan. Kolahdus voi olla, ellei se ole astalon kolahdus, vaikka tuolin kolahdus kun Auer tullessaan 'lujaa' makuuhuoneesta, tönäisee tuolia kiireissään.
- On outoa, ettei Auer ole nähnyt tappajaa tässä vaiheessa, siis hetkillä juuri ennen kuin lähti juoksemaan makuuhuoneesta. Se oli kuitenkin paikka, jossa jotain todella tapahtui - missä muualla Auer olisi tuolla hetkellä ollut?? On myös kiinnostavaa, että sen sijaan, että Auer olisi puhelimeen päästyään vastannut häken kysymykseen 'Mikä on tilanne nyt?'..(on totta että häkestä sanottiin myös, että he kysyvät nyt kun apu on tulossa, lisätietoja, mutta sitä ennen kysyttiin mikä on tilanne nyt?) Auer alkaa selostaa tuntomerkkejä, ja toistaa taas kerran ikkunan hajottamisen. Häneltä ei vielä kysytty 'kuka se tyyppi on' eikä 'tuntomerkkejä'. Auerilla oli menossa oma show.
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?.. kysyykö siis lapselta tullessaan kohti puhelinta??
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.Nyt vasta Auerilla on luuri kädessä varmasti.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.

Eikä Auer muka tiedä mikä tilanne on!Siellä vaan hiljeni. Siis Jukka hiljeni lopultakin. Tappajahan oli täysin äänetön.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Auerilla ei välttämättä ole vielä luuria kädessään kun nämä sanat kuuluvat nauhalla!"

Erinomainen huomio!
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Tara kirjoitti:2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? Auerilla ei välttämättä ole vielä luuria kädessään kun nämä sanat kuuluvat nauhalla! Hän puhuu tullessaan kohti puhelinta ja sanat ovat tallentuneet nauhalle. Yhtä hyvin hän on voinut kysyä asiaa lapseltaan, joka on ollut koko ajan puhelimessa sillä aikaa kun Auerilla oli muuta tekemistä.
Tuo mahdollisuus on mielestäni varsin todennäköinen. Voisi selvitä itse nauhalta, jossa äänen voimakkuus on erilainen riippuen kuinka kaukana äänilähde on.

Sen sijaan kun joku täällä valittaa ettei nauhaa ole kuultavissa ja voisi päätellä mistä suunnasta mm juoksuaskeleet kulloinkin kuuluvat, on sieltä ja syvältä..
..saapa nähä..
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Kuolemannaakka kirjoitti:Jukka vaan on sitten puoli minuuttia vielä elossa, ja jutteleekin sen jälkeen.
Tämä nyt ei ole oikea osasto tälle keskustelulle, mutta vastataan nyt kuitenkin. Jukka ei juttele kopsahduksien jälkeen (Lala, Aihh, (Se jäi), uhrin valitusta). Pahoissa päävammoissa tappavaa ei käsittääkseni ole se kallon murtuminen vaan murtuman aiheuttavat vammat aivoissa (sekundäärivauriot). Tähän voi mennä aikaa, Lahden kohdalla ei varmaan kauaa, koska pohjalla oli jo puukotusta/verenvuotoa.

Niin, kuolinsyy oli siis vakava kallo- ja aivovamma, jota sisäelimiä vaurioittaneet pistot edistivät.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Kuolemannaakka

Toripolliisi kirjoitti:
Tara kirjoitti:2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? Auerilla ei välttämättä ole vielä luuria kädessään kun nämä sanat kuuluvat nauhalla! Hän puhuu tullessaan kohti puhelinta ja sanat ovat tallentuneet nauhalle. Yhtä hyvin hän on voinut kysyä asiaa lapseltaan, joka on ollut koko ajan puhelimessa sillä aikaa kun Auerilla oli muuta tekemistä.
Tuo mahdollisuus on mielestäni varsin todennäköinen. Voisi selvitä itse nauhalta, jossa äänen voimakkuus on erilainen riippuen kuinka kaukana äänilähde on.

Sen sijaan kun joku täällä valittaa ettei nauhaa ole kuultavissa ja voisi päätellä mistä suunnasta mm juoksuaskeleet kulloinkin kuuluvat, on sieltä ja syvältä..
No ainakin Häke kuvittelee, että Anneli kysyy asiaa häneltä ja puhelimessa on, kun kerran vastaa, että Joo, olen lähettänyt apua... :roll: Luulis nyt, että jostain kaukaa huikattu kysymys lapselle kuuluisi puhelimeen hiukan erilaisesti kuin sen kysymys, joka puhelinta pitää (lapselleko Häke tuossa sitten vastaa, Annelin kysymykseen? :) ).
Minusta kyllä kaikkein luonnollisinta olisi se, että kolahdus kuuluu siitä, kun lapsi antaa puhelimen Annelille tai laskee luurin pöydälle Annelia varten. Siitähän kuuluu semmoinen kolahtava ääni lankapuhelimessa, varmasti olette lankapuhelimellakin sen verran soittaneet että tiedätte (jos siis olette itseäni nuorempaa sukupolvea...). En nyt oikein tajua miksi tätä asiaa täytyisi yrittää vääntää, että Anneli sekunnissa on joko Jukkaa iskettyään tai edes astalon kätkettyään (minne?) puhelimessa taas. Miettikää nyt hiukan, kun pelkän puhelimen nostamiseen korvalle saa tuon sekunnin kulumaan. Ei se Anneli sieltä nyt mitään pikajuoksua tullut, ja siltikään ei olisi ehtinyt, ei lähellekään. En usko, että tuo 2:41 kolina on millään lailla merkittävä. Kyllä kaikki toiminta, jos sellaista oli, tapahtui sitä ennen.

Jukan "juttelu" oli tietysti kevyttä kärjistystä minulta, mutta ihmettelen vain, että hän kuitenkin valittaa ja sanoo tuon mystisen (se jäin), ja ainakin ulkosuomalaisen skenaarion mukaan vielä ryömii takkahuoneen nurkkaan, vaikka on iskut saanut jo melkein puoli minuuttia aiemmin. Takkahuoneen nurkkaan ryömimisen pakottaa se seikka, että jos Anneli tuli pesuhuoneesta Jukkaa kolkkaamaan, niin Jukka ei voinut silloin maata pesuhuoneen oven edessä! Siitä ei olisi päässyt. Ja kun kuitenkin tiedämme, että iskun verijäljet ovat ovessa alhaalla, on oven oltava ollut kiinni...joten miten se Anneli sinne huoneeseen mahtui (saatikka takaisin pesuhuoneeseen, kuten jossain esitettiin). Joten ainoa ratkaisu on se, että Jukka oli jossain keskemmällä huonetta, Anneli tuli pesuhuoneesta, laittoi oven kiinni, löi Jukkaa niin, että veri lensi oveen, meni pesuhuoneen ovesta takaisin ja Jukka tämän jälkeen aivot kasassa ryömi nurkkaan kuolemaan.
Ylittää vain minun käsityskykyni. Tokihan refleksejä tapahtuu tuollaisen iskun jälkeen, jalat potkivat ja kädet saattavat heilahtaa, mutta... aika vähän siinä enää ryömiskellään. :shock:
www.shorturl.at/agoNS

surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Ihmiset joskus jopa kävelee, puhuu ja tekee töitä vuosia sen jälkeen kun niiltä on isketty kalloon lommo. Ei se nyt automaattisesti ole niin että heti kun kallo murtuu niin kaikki on finito silmänräpäyksessä.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Hetkinen, hetkinen -- kuka on puhunut ryomimisesta?
Jos Jukka on polvillaan sangyn vieressa, vaikka siita kiinni pitaen pystyyn ankeamassa, astalosta ekan kerran saadessaan, miksei han voisi iskun voimasta kaatua taaksepain? En kylla myoskaan diskonttaisi kouristelua/oikenemista viimeisen iskun jalkeen ilman parempa tietoa Jukan paavammojen laadusta. Puheaanen lakkaaminen ei valttamatta tarkoita, ettei sydan viela pumppaa tai etta henkilo ei pysty liikkumaan.

Pesuhuoneen ovea sai JOKA TAPAUKSESSA raotettua sen verran, etta sinne sai astalon sujautettua tarvittaessa tytolta piiloon.

Ja Toripolliisille --taidan olla mina ainakin, joka on puhunut nauhan kuulemisesta ja aanien suunnan paattelysta. Olen siita puhunut niin monta kertaa, etta varmaaan olen viime aikoina vahan lyhennellyt. Eli jos olisi nauha kuultavissa, tapahtumapaikka alkuperaisessa kalustuksessa ja aanitutkijan laitteet kaytossa, olisin kuvitellut, etta eri huoneiden erilaisesta kaiusta, erilaisista lattiapinnoitteista ja ehka ovien aukaisun aikaansaamasta erilaisesta aanesta (tuulikaappi, kodinhoitohuoneen ovi) voisi paatella mista suunnasta (olohuoneesta, keittiosta, ulkoa) lahestyvat ja loittonevat askeleet tulevat. Ehka nain ei ole.

Paapointtini on edelleen, etta litteroinnista naista nauhan kolahduksista on aika turhaa yrittaa paatella mitaan.

P.S. Jukkahan on poikittain sankyyn nahden SELALLAAN. Nain han ei ole voinut olla kun tytto hanet ensimmaisen kerran lattialla naki, koska tytto saikahti verta vasta viimeisen kerran iskan nahdessaan ( kirkaisukohta). Lattialle on myos piirretty jossain kuvassa isoja veritahroja sangyn olkkarin puoleiseen paahan. Jukan on taytynyt olla siina kohtaa (vatsallaan) jossain vaiheessa. Jukan vammoista sanotaan etta niita ei ollut alaraajoissa eika muita kuin yksi jalkapohjassa (pystyynyrityksesta?).
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, To Kesä 24, 2010 10:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Siinä oli muuten joku peitto tai lakana lattialla. Jos olisi sattumoisin ollut joku toinenkin vaate tai kangas siinä ruumiin alla niin sen avulla voisi ruumista mahdollisesti hinata muutaman sentin verran pesuhuoneen eteen oven alta tai oven raosta kiskoen ja sitten nakata sen rätin samaan piiloon minne astalonkin.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Toripolliisi kirjoitti:

No ainakin Häke kuvittelee, että Anneli kysyy asiaa häneltä ja puhelimessa on, kun kerran vastaa, että Joo, olen lähettänyt apua... :roll: Luulis nyt, että jostain kaukaa huikattu kysymys lapselle kuuluisi puhelimeen hiukan erilaisesti kuin sen kysymys, joka puhelinta pitää (lapselleko Häke tuossa sitten vastaa, Annelin kysymykseen? :) ).
Minusta kyllä kaikkein luonnollisinta olisi se, että kolahdus kuuluu siitä, kun lapsi antaa puhelimen Annelille tai laskee luurin pöydälle Annelia varten. Siitähän kuuluu semmoinen kolahtava ääni lankapuhelimessa, varmasti olette lankapuhelimellakin sen verran soittaneet että tiedätte (jos siis olette itseäni nuorempaa sukupolvea...). En nyt oikein tajua miksi tätä asiaa täytyisi yrittää vääntää, että Anneli sekunnissa on joko Jukkaa iskettyään tai edes astalon kätkettyään (minne?) puhelimessa taas. Miettikää nyt hiukan, kun pelkän puhelimen nostamiseen korvalle saa tuon sekunnin kulumaan. Ei se Anneli sieltä nyt mitään pikajuoksua tullut, ja siltikään ei olisi ehtinyt, ei lähellekään. En usko, että tuo 2:41 kolina on millään lailla merkittävä. Kyllä kaikki toiminta, jos sellaista oli, tapahtui sitä ennen.

Jukan "juttelu" oli tietysti kevyttä kärjistystä minulta, mutta ihmettelen vain, että hän kuitenkin valittaa ja sanoo tuon mystisen (se jäin), ja ainakin ulkosuomalaisen skenaarion mukaan vielä ryömii takkahuoneen nurkkaan, vaikka on iskut saanut jo melkein puoli minuuttia aiemmin. Takkahuoneen nurkkaan ryömimisen pakottaa se seikka, että jos Anneli tuli pesuhuoneesta Jukkaa kolkkaamaan, niin Jukka ei voinut silloin maata pesuhuoneen oven edessä! Siitä ei olisi päässyt. Ja kun kuitenkin tiedämme, että iskun verijäljet ovat ovessa alhaalla, on oven oltava ollut kiinni...joten miten se Anneli sinne huoneeseen mahtui (saatikka takaisin pesuhuoneeseen, kuten jossain esitettiin). Joten ainoa ratkaisu on se, että Jukka oli jossain keskemmällä huonetta, Anneli tuli pesuhuoneesta, laittoi oven kiinni, löi Jukkaa niin, että veri lensi oveen, meni pesuhuoneen ovesta takaisin ja Jukka tämän jälkeen aivot kasassa ryömi nurkkaan kuolemaan.
Ylittää vain minun käsityskykyni. Tokihan refleksejä tapahtuu tuollaisen iskun jälkeen, jalat potkivat ja kädet saattavat heilahtaa, mutta... aika vähän siinä enää ryömiskellään. :shock:
lih mun

Hei, juttele sinä vaan, kyllä .. Niin, sehän voisi olla vaikka että Jukka sanoi viimeisinä sanoinaan tappajalle että (hei-sun-puukkos)-se-jäi! :!: edit: siltä varalta ettei joku ymmärrä huumoria ja pitää tällaista hirtehisyyttä vai miksi tuota nyssanoisi, pilkkana Jukka Lahden murhaa kohtaan, huomautan että lause on jotain ironian ja sarkasmin väliltä eikä se kohdistu Jukkaan eikähänen kuolemaansa

Sitähän ei tiedä millaisia voltteja tai kierähdyksiä kuoleva ihminen ns tekee ennenkuin oikasee koipensa ja heittää veivinsä. Harvemmin noita kai lattialle puolipystyyn tai kontilleen, tai lattialle edes istualleen jääneitä murhattuja tavataan. Lattian tasossa Jukka kuitenkaan ei iskuja ole saanut koska veriroiskeitten tulisi olla alempana - mutta voi voi, ku ne ylempänä. Mistähän päättelet että vartalon isot pitkät lihakset eivät tee refleksejä??
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Pakko vähän rokottaa jimittiä kun kerran tälläsen ketjun aukaisikin.

Ote Jyrki Virolaisen blogista:
http://jyrkivirolainen.blogspot.com/
...Mikael Illmanin perustelut häke-puhelun oalta:

...Todistaja Hannu Laaksosen (oikeuslääkäri) kertomuksin on näytetty, ettei Lahti ole enää voinut puhua saatuaan aivovamman, vaikka varsinaiseen kuolemiseen on vielä voinut kulua minuutteja tämän jälkeen.
tummennus tm

Joku muu siis 'jäi',
tai sitten astaloitiin vasta myöhemmin kuin ajassa 2:02

ps. terveisiä ulkosuomalaiselle
:lol:
Viimeksi muokannut turumurre, To Kesä 24, 2010 1:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

No sittenhän tuokin menee juuri niin kuin olen todennut. Alla toistettuna kommenttini edelliseltä sivulta:

"2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.

Tämän jälkeen ei ole enään yhtään uhrin kommenttia"

Tuo on siis hetki, jolloin uhri lopetettiin. 2.41
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

jmit kirjoitti:No sittenhän tuokin menee juuri niin kuin olen todennut. Alla toistettuna kommenttini edelliseltä sivulta:

"2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.

Tämän jälkeen ei ole enään yhtään uhrin kommenttia"

Tuo on siis hetki, jolloin uhri lopetettiin. 2.41

NIINPÄ, joten nyt voidaan unohtaa ne tutkinnan ja syyttäjän u-o-l-e ja OHinä perustelut.
Samoin voimme unohtaa sen että Anneli olisi käynyt surmaamassa miehensä
silloin 7s aikana

MITÄS MINÄ SANOIN
Vastaa Viestiin