Facepalm
Re: Facepalm
Omasta mielestäni tuo runo on jotenkin hieno. Tykkään sitä lueskella. (se on mulla kirjotettuna ylös lapulle huoneessani). En ole rasisti pahemmin, lievä sadisti kylläkin 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
jmit kirjoitti:Olen muuten ajatellut ryhtyä käsikirjoittamaan TV-sarjaa. Yhdysvalloissa kun on se CSI, niin mnä ajattelin sarjan nimeksi NVPPK (No vähän päällisin puolin katseltiin). Sarjassani kotimaiset törpöt poliisit tulevat rikospaikoille, joissa jo ensi silmäykseltä näkee mitä on todennäköisesti tapahtunut. Poliisit saavat tutkinnan kuitenkin kerta toisensa jälkeen täysin väärille raiteille hyödyntäen mitä ihmeellisempää ajatuksenjuoksua ja epäloogisia rakenteita. Ensimmäisen jakson nimi on Hulvila. Sarja on täysin fiktiivinen ja kaikki mahdolliset yhtymäkohdat todellisuuteen ovat täysin satunnaisia. Päähenkilönä esiintyy Jori Pyssylampi.

Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Ja muuten Myrskylinnut on paras. Mä oon ainakin niin vanha, että sen tiedän.
-
Valdovas
- Axel Foley
Irma Lam kirjoitti:Ja muuten Myrskylinnut on paras. Mä oon ainakin niin vanha, että sen tiedän.
5–4–3–2–1: http://www.youtube.com/watch?v=9RzCB3VRruE
Öö. Nyt olen kyllä sanaton. Etkö oikeasti tajunnut?lukihärjöisiäkin

Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Emmä oikein, mut mula onki lukihärö. *fiespalmi* . No ohhoh, olinpas näppärä.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
Valdovas
- Axel Foley
Toivottavasti ei tule yliannostusta sentään...Marsalkka kirjoitti:Öö. Nyt olen kyllä sanaton. Etkö oikeasti tajunnut?lukihärjöisiäkin
![]()

-
Valdovas
- Axel Foley
Eilisiltanahan tuo Unikeko sitten teemalta tuli ja toivottavasti monet sen myös huomasivat, sillä 37 vuoden iästään huolimatta se tuntui edelleen ihmeen tuoreelta ja ajankohtaiselta niin ulkoasultaan kuin teemoiltaankin, ja tietysti niinhän pitääkin olla, sillä leffahan oli sijoitettu vuoteen 2173. Saapa nähdä vieläkö silloin leffaa pidetään yhtä freesinä!Valdovas kirjoitti: Aiheeseen liittyen olettehan huomanneet keskiviikkoiltaisin teemalla pyörivän scifi-sarjan. Aivan upeita 50-luvun klassikoita ja sitten vähän uudempaakin huipentuen elokuun lopulla Woody Allenin iki-ihanaan Unikekoon (Sleeper, 1973), joka kertoo millainen tulevaisuus voi pa(r)h(a)immillaan olla!![]()
- http://teema.yle.fi/ohjelmat/ohjelmapaikat/kino-scifi
- http://en.wikipedia.org/wiki/Sleeper_%28film%29
Leffasta voisi mainita pari pikku anekdoottia. Kun se esitettiin ensimmäisen kerran 70-luvulla elokuvassa esitetty kloonaus oli vielä niin uusi juttu, että tekstityksessä käytettiin ilmaisua "kloniointi". Saapa nähdä onko Teeman versioon jo päivitetty uudet tekstit...![]()
Toinen kiinnostava kohta on kun Diane Keatonin esittämä kukkaishenkevä hahmo esittää Woodylle syvällisiä filosofisia kysymyksiä tyyliin "Have you noticed that God spelled backwards is dog?" ja tämä oli käännetty "Oletko huomannut, että Allah on toisinpäin halla?" Vapaalla 70-luvulla tuossa nyt ei tietysti ollut mitään outoa, mutta saapa nähdä vieläkö näinä tiukkapipoisina jihadien, pilakuvakiistojen ja halla-ahojen päivinä uskalletaan enää käyttää samaa käännöstä...![]()
Kuten arvelinkin tekstitykset oli tietysti uusittu ja "klonioinnista" oli tosiaan tullut kloonaus, mutta enemmän kiinnitti huomiota se, että tuota ylläolevaa God/dog -juttua ei tällä kertaa ollut käännetty Allah/hallaksi, vaan varsin kökösti alkuperäiseen sanaleikkiin viitaten, mikä tietysti asiallisesti on täsmällisempää kuin tuo aikoinaan varsin oivaltavasti keksitty Allah-kytkentä, mutta ikävä kyllä nykyinen poliittinen korrektius ei enää moista "vallattomuutta" voi ilmeisesti sietää, ja siinä mielessä kehitys ei välttämättä ole kauhean positiivista. Jos samaa vauhtia jatketaan, niin voi hyvinkin olla, että tuo Woodyn antiutopia osoittautuu valitettavan oikeaanosuvaksi vuoteen 2173 mennessä...
^ Huomasin!!
Mietinkin tv-ohjelmia selatessani, että niin mistä tuo pätkä tuli hiljalleen mieleen ja oli tuttu niin täältähän se oli
En kuitenkaan katsonut. 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Voi itku ....MissHolmes kirjoitti:Olen myös miettinyt sitä, että piileekö näiden 'pro-anneli' nikkien takana ihmisiä, jotka yrittävät nettikeskustelulla vakuuttaa esim. juuri lapsia äidin syyttömyydestä?
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
http://www.thefacepalm.org/wp-content/u ... Picard.gif

MissHolmes kirjoitti:Mhhhh...aika uskomaton.
Minusta henkilö ei näytä yksikseen puhuvalta, vaan täsmälleen samalta kuin lähes jokainen meistä puhuessaan kadulla kävellessään puhelimeen.
Esineen muoto sormien asennon perusteella ei minusta vastaa jääpussia, vaan on todellakin litteän oloinen ja selkeästi musta.
Rouvan (jos hän nainen on) vaatetus on jotenkin 'noitamainen'.
Pitäisi katsoa tuo koko elokuva. Näkyykö hahmoa muissa kohdissa edes taustalla?
Minä en usko aikamatkustukseen, mutta kylläkin siihen, että kehittyneempää sivilisaatiota on voinut olla muualla ennen meitä.
Tuntuisi uskomattomalta, että vain tällä planeetalla koko maailmankaikkeudessa olisi ihmillistä elämää.
Mieluummin uskon siihen, että henkilö on agentti vieraalta plaanetalta.
Ai, että missä nuo vierailijat ovat nykyään?
Ehkä meillä ei ollutkaan mitään annettavaa ja mielenkiinto loppui. Tai koko yhdyskunta ajoi itsensä tuhoon viime vuosisadalla.
Lukekaa huviksenne raamatusta Johanneksen ilmestys. Minusta kuvaus on lentokoneista tai vastaavista.
Johanneksen Ilmestys luku 4Ensimmäisessä Johanneksen näkemässä näyssä hän astuu Taivaaseen ja näkee Jumalan valtaistuimen ja taivaallisen jumalanpalveluksen. Jumalan valtaistuin ja sillä istuja kuvataan loistavaksi kuin jaspis ja karneoli. Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen smaragdinvärinen hohde, ja siitä lähti salamoita ja ukkosen jylinää. Valtaistuimen edessä oli seitsemän soihtua ja lasinen, kristallin kaltainen meri. Jumalan valtaistuimen ympärillä on 24 muuta valtaistuinta, jolla istuvat 24 vanhinta valkoisissa vaatteissa.
Kirjoittaja näkee myös neljä olentoa, joilla on kuusi siipeä ja jotka ovat yltä päältä täynnä silmiä. Olennot ylistivät ja kiittivät Jumalaa lakkaamatta yötä päivää, ja aina olentojen ylistäessä 24 vanhinta kumartuivat Jumalan eteen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Kylli kirjoitti:
Kyse ei todellakaan ollut pilasta. Tapanani ei ole pilailla vakavilla henkilöihin kohdistuvilla rikoksilla. En myöskään tiedä miten tuohon nyt liittyi kenenkään ihonväri. Kommenttini koski kuvaa ja vailla arvolatauksia: tyttö poseeraa siinä kuin malli (=asento) kasvot ruhjeilla. Jäin ihmettelemään sitä koska välttämättä vastaavassa tilanteessa valtaosa ei ottaisi poseerausasentoa.

. . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,Mopoterroristi kirjoitti: Toki ihminen on edelleenkin vain eräänlainen apinalaji, mutta sentään simpanssia älykkäämpi, jonka älykkyys on n.3-vuotiaan ihmisen tasolta
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . . .... . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--==``
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _\. . . . . ._,-%. . . ..`
-
MissHolmes
- Ben Matlock
^
^
Jos marski olisi nähnyt vaivaa yhtä paljon yhdenkin aiheen analyyttiseen kommentoimiseen, kuin tuon 'pilkkuhelvetin' näpyttelyyn, kosisin häntä.
^
Jos marski olisi nähnyt vaivaa yhtä paljon yhdenkin aiheen analyyttiseen kommentoimiseen, kuin tuon 'pilkkuhelvetin' näpyttelyyn, kosisin häntä.
Nuotio & Äreät Tiput