Ristiriitoja todistuksissa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja turumurre »

MissHolmes kirjoitti:TM:n on pakko ***piipittää pilkkua,
Pitää osittain paikkaansa, olen kyllä tarkka muttei millään pakolla
koska ei muuhun pysty.
Tämä ei pidä paikkaansa
Nyt kun siinä vaahtoat ja olet niin ***tanan nero olevinasi, niin listaappa meille muillekin utelialle tunnilleen, miten tuo tutkinnan johtaminen meni.
Ota itse selvää, niin voi olla että kirjoitat sen jälkeen joistain asioista toisin.
Koko Turrenkin jauhanta olisi turhaa, jos asiat olisi tuolloin tutkittu kunnolla.
Ei siinä enää auta selittely huonoista rekoista ja onnettomasta häkenauhasta.

Kyllähän tosiasia on se, että yksi suurin syy AA:n tuomioon on tuo esitutkinta. Nyt se mahdollisti sen, että AA sai murhasta elinkautisen. Hyvällä tutkinnalla AA saattaisi olla vapaana.
Miss tarkoittaa tässä alkupuolen esitutkintaa. Tämä on kyllä sun parasta antia tänään :lol: Mahdoitko yhtään lukea mitä kirjoitit .
Turren ''virhe-virhe-virhe'' huuteluun vielä sen verran, että ihmettelen syvästi, jos Joutsenlahti on jättänyt asunnon tutkinnan normipoliisien harteille, eikä paikalla todellakaan ole ollut ammattilaisia. Eikö se jos jokin olisi jo huippuunsa vietyä epäpätevyyttä?
No niin, et tiedä vieläkään, puhut vaan läpiä päähäsi.

Ja no niin... Nyt en viitti leikkiä kanssasi enää... :wink:
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja turumurre »

alpo holisti kirjoitti:jep ovi rekottu!

Hyviä uutisia AA:lle. Silmät on mahdollista nähdä hivuttautumalla vasen kylki edellä aukosta ulos.
Näkyy jopa molemmat ja mulle riitti 18 senttiä!

Huonot uutiset.... käytännössä liki mahdotonta ...

Kuvaus onnistuneesta rekosta:
Vasen käsivarsi kannattaa tukea n. kyynärpään kohdalta karmin sisäpintää vasten ja tarttua sormilla vahvasti oven reunaan. Samalla on hyvä tukea ovi vasemman jalan varpaisiin. Näin ovi ei pääse heilumaan.
20 senttiä on todella vähän ja jos ovi pääsee liikkeeseen sitä on vaikea enää pitää sallituissa rajoissa.

Hivuttautumisen aikana oikea käsi pitää olla takana poissa tieltä.
Ovi on sen verran leveä, että kyllä se hankalaa on!
...onnistui usean yrityksen jälkeen...tumpelo AAHOO - onnekas AA = 0-1 :(

Ihmettelyä tämä aiheuttaa...jos tuon kokemuksen jälkeen sitten menee kyykkyyn ja yrittää samaa uudestaan vielä hankalammasta asennosta ... :shock: ...

tästä voisi tehdä videon ... mutta olisi hyvä harjoitella ensin!
Hyvä Alpo, samaan tulokseen tulin. Seisovasta asennosta näkee kasvot tai osan niistä.
Kirjoitinkin että katsominen on kyykkyasennossa vaikeaa, mutta ei se katsominen ole tarpeenkaan enää: Ensin katsoi pystyasennosta ja sitten yritti koettaa pulssia kyykkyasennossa, käsi vain siitä J:n olkapäälle verentymään ja 'niin poispäin'. Ja A:han on kertonut ettei yltänyt ottamaan pulssia.
Eli olen entistä vakuuttuneempi siitä että tapahtumaan liittyy tilanne josta A on voinut saada verta myös t-paitaansa, vaikka oikeus väittääkin ettei sellaista tapahtuman mahdollisuutta ole.
Se takkahuoneen puoli oli verijälkitutkijan mukaan hyvinkin veressä (J: pään ympäristö) ja se matala taso tai tason pystypinta siinä oven vieressä.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

turumurre kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Kyllähän tosiasia on se, että yksi suurin syy AA:n tuomioon on tuo esitutkinta. Nyt se mahdollisti sen, että AA sai murhasta elinkautisen. Hyvällä tutkinnalla AA saattaisi olla vapaana.
Miss tarkoittaa tässä alkupuolen esitutkintaa. Tämä on kyllä sun parasta antia tänään :lol: Mahdoitko yhtään lukea mitä kirjoitit .
Luin hyvinkin. Tosiasia on se, että jos olisi alussa tutkittu kunnolla, olisi tästä tuomiot jaettu jo vuosia sitten.
Nyt tunaroinnilla päädyttiin tällaiseen farssiin, joka vielä kaiken lisäksi jättää varaa jossitteluun.

Suurin syy koko fiaskoon on huono rikospaikkatutkinta.
Sinä voit sanoa mitä tahansa.

Mutta tuo ei poista sitä kylmää tosiasiaa, että AA laittoi miehensä kylmäksi. Kylmäverisesti. Sen sijaan se jättää häviävän pienen mahdollisuuden sille, että Vaasan hovi vapauttaisi AA:n.
Siihen en kyllä usko. Mutta se jättää kaltaisillesi raon jossitella maton reunoista.
Nuotio & Äreät Tiput
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Minusta tässä pulssin kokeilussa on se ongelma, että ovessa ei ole verijälkeä Jukan päästä. Ei se pystyikö Anneli moiseen akrobaattitemppuun vai ei.

Eli, Anneli oli menossa auttamaan Jukkaa ja selvittämään hänen tilannettaa, eli onko mies vielä hengissä. Hän tietää suurinpiirtein missä Jukka on, joten hän ei aukaise ovea kaikella voimalla. Mutta Annelilla ei ole mitään syytä varoa sitä, että Jukan pää ei tahri ovea, eihän? Miksi hän siis rupeaa akrobaattitemppuihin jotta ovi pysyy puhtaana? Se minusta tässä on oleellista. Jos hän halusi kokeilla Jukan pulssia, niin miksi hän ei työntänyt ovea niin paljon auki, että sai tämän tehtyä. Vaikka se ovi olisi sitten kevyesti koskenut Jukan päätä - mitä suurta vahinkoa tästä olisi ollut? Sen sijaan hän, että hän ei sotke ovea vaan luopuu pulssin kokeilusta.

Annelilla olisi toki ollut vaihtoehtoja
- Hän olisi voinut työntää oven niin auki kun saa Jukan ollessa oven takana, eli niin kauas että ovi osuu edes kevyesti Jukan päähän. Tämä olisi mahdollisesti riittänyt pulssin kokeiluun.
- Hän olisi voinut työntää Jukan päätä vähän pois tieltä, niin että olisi päässyt kulkemaan ovesta sisään ja hän olisi voinut pitää miestään kädestä viimeisinä hetkinä.
- Hän olisi voinut kiertää eteisen kautta ja hakea kengät itselleen, ja mennä miehensä tueksi kengät jalassa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Olen edelleen sitä mieltä, että tuo tarina pulssin kokeilusta juotaa juurensa sille, että tuolla käynnillä AA sai annettua selityksen mahdollisille pesuhuoneesta ja khh:sta löytyneille verijäljille.

Koska kiire astalon iskujen jälkeen oli kova, hän ei ole aivan varma jäikö johonkin vielä jotain. Siksi on hyvä kertoa, että kävi tuota kautta ''kokeilemassa pulssia''.
Selitys pätee sekä lapseen, että poliisiin. Tuolla käynnillä on esim se astalo päätynyt pakkaseen ja lattialle jääneet veriset vaatteet pussiin. Mutta mitään pulssia AA ei ole kokeillut.
Tuossa vaiheessa hänelle oli jo selvää, että henki lähti viimeisillä iskuilla. Jos ei olisi lähtenyt, olisi tullut lisää iskuja.

EDIT: toisekseen tuo selitys pulssista on voinut olla selitys myös sille, että AA joutui aukaisemaan ovea saadakseen astalon huoneesta. Edelleen ''pulssin kokeilu'' oli erittäin hyvä selitys edelleen käynnille, jos siitä jäi jotain jälkiä.

(Looginen, älykäs...)
Nuotio & Äreät Tiput
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Ja jos Anneli ensin katsoi Jukkaa seisaaltaan ja sitten vielä kokeili pulssia yltämättä, niin minusta kaksi identtistä verijälkeä t-paidassa ovat kovin kummalliset. Miten hän olisi voinut tehdä tämän ilman että hänen käsivarsissaan tai käsissään olisi ollut yhtään verta??? Luulisi että vähintään hänen sormensa olisivat olleet kovin veriset Jukan olkapään koskettelusta.
Sippura
Neuvoja-Jack
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2010 3:12 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Olihan Auerin kädet jossain vaiheessa olleet veriset. Eikö näin ollut, että puhelimessa oli myöskin verta. Mutta ilmeiseti se oli Auerin omaa verta. Muistaako joku paremmin?
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Taisi olla omaa verta. Eli kotoisin siitä haavasta.
Oikaisi vielä muistaakseni oikeudessa syyttäjälle sekä puolustukselle, että puhelimessa olleesta verestä otettiin DNA päinvastoin kuin nämä muistivat.
Nuotio & Äreät Tiput
surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

On ehkä tuntunut myös tarvetta sepittää jonkinlainen yritys huolehtia ja auttaa kuolevaa rakasta aviopuolisoa ja lasten isää koska jälkeenpäin ajatellen voi tuntua vähän kylmältä ja laimealta selitykseltä että en mennyt auttamaan enkä katsomaan miten mies voi, enhän voinut kun siellä oli lasia lattialla enkä viitsinyt laittaa kenkiä.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Teleksi kirjoitti:Ja jos Anneli ensin katsoi Jukkaa seisaaltaan ja sitten vielä kokeili pulssia yltämättä, niin minusta kaksi identtistä verijälkeä t-paidassa ovat kovin kummalliset. Miten hän olisi voinut tehdä tämän ilman että hänen käsivarsissaan tai käsissään olisi ollut yhtään verta??? Luulisi että vähintään hänen sormensa olisivat olleet kovin veriset Jukan olkapään koskettelusta.
Onhan Anneli koko ajan kertonut että verta tuli käteen, alla on ensimmäinen ja viimeinen 'haastattelu':
"Et, tota noini, ko se hiljeni siin sen puhelun aikana.. ..Tosin mää en osaa sanoa, mä kyl sit kävin molempien kautta viel kattomassa siellä. Ens mä kävin sieltä olohuoneen kautta, mut se oli täynnä lasia se huone, ni en mä viittiny lähemmäs mennä. Sit mä kiersi sieltä kodinhoitohuoneen kautta, kylppärin kautta. Ja katoin viel sieltä sitte, ni mä näin, et Jukka makas siel ihan paikoillaan ja silmät auki semmosen kuolleen näkösenä. Ja sit mä ajatteli, et mun pitäs jostai kokeilla tuntuiks pulssi, mut en mä sit sieltä ylettänyt ku olkapäähä asti, ja mä en siit sit, otin käteni pois ja en sit halunnu enempää koskee.

Ja sit, tota noini, mä lähdin seuraavaks sinne … no ko mä huitasi käteni sit mul tuli toho (huokaus) verta käteeni ja sit mä meni sinne ovelle.
Minulla on selvä muistikuva siitä, että olen käynyt pesutilasta makuuhuoneeseen johtavan oven raosta käynyt koskettamassa Jukkaa ja siitä olen saanut varmaankin Jukan verta käsiini ja sitten ehkä käsistä on Jukan verta tarttunut T-paitaani. En osaa varmuudella sanoa olenko pessyt käteni vai oliko se vain aikomus sen jälkeen, kun olin Jukkaa käynyt koskettamassa.

Kuten edellä sanoin, on käsiini varmaankin tarttunut Jukan verta tuolloin, kun kosketin häntä.

Kysyttäessä vastaan, että kosketin Jukkaa olkapäähän. Ennen koskettamista katsoin pesutilan ovenraosta Jukkaa. Kysyttäessä vastaan, että Jukka näytti kuolleelta.

Kysyttäessä vastaan, että olen aikaisemmin kuulustelussa sanonut, että näin pesutilan ovenraosta myös Jukan silmät. Katsoessani Jukkaa näin, että ainakin toinen silmä oli avoinna.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Oleellista onkin se, että tuliko veri astalosta vai Jukasta ;)

Todennäköisesti astalosta, koska Jukkaa AA tuskin halusi enää koskea edes pitkällä tikulla. (...ja tämä päätelmäni perustuu siihen kyökkipsykologiaan, että profiloijakin on luonnehtinut teon sisältäneen suurta vihaa ja sellaisessa mielentilassa harvemmin mennään paijailemaan päätä.)
Nuotio & Äreät Tiput
surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuinka hyvin Anneli huolehti käsihygieniastaan sillä aikaa kun odotteli poliisia kun murhaaja on käynyt ja mies oli kuolemaisillaan viereisessä huoneessa. Harmi ettei hän muista.

Jos itselläkin on vertavuotava puukonhaava keuhkoissa asti niin veritahra käsissä vaikuttaisi aika pieneltä ongelmalta siinä kohtaa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kertoo kuitenkin peseensä kädet. Muistaakseen.
Ja pakkohan on. Puhelimessa on verta, mutta kädet olivat puhtaat.

Lapsikin sanoo kuulemisessa, että äidiltä tuli verta rinnasta ja jalasta vuosi verta. Tuota jalan verta ei kuitenkaan poliisien saapuessa enää ole. On vain muutama pisara jalkapöydällä.

Eli kintutkin on ehditty jollain pyyhkäistä. Löytyikö niitä pyyhkeitä koskaan vai oliko ne samassa kassissa sen tummanruskean veluurisen oloasun kanssa? Vai unohtiko Joutsenlahti pyytää, että asunnosta etsisttäisiin verisiä tekstiilejä?
Nuotio & Äreät Tiput
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10892
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Voisiko verijäljet tulla hihoihin siitä, kun vetää/siirtää veristä uhria kainaloitten alta raahaten...? Tiedätte kai tyylin?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Ristiriitoja todistuksissa

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Tuonne toiseen ketjuun yritin laittaa hoks viestin näistä veritarhoista hihan takapuolella. Kukaan ei kommentoinut. Taisi mennä yli hilseen. :roll: Pientä tarkennusta lie kaipaa tai sitten kukaan ei enää tiskaa käsin. Jos tiskaa käsin ja laittaa astal--astioita ylähyllylle ilman erillistä kuivaamista niin vesi juoksee pitkin rannetta aina melkein kainaloon saakka. Asusteesta riippuen väljät hihat, sopivat tai tiukat vaikuttaa tietenkin nesteen imeytymiseen kankaassa.Kaksin käsin nostamalla norot identtiset.
Rintsikoihin ei ainakaan ole imeytymisen vaaraa :lol:


Miksi ei olisi mahdollista Kuolemannaakka? Se Öh on vielä ruotimatta.
Lukittu