Madeleinen tapaus ( Ketju 1)
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Marsalkka, ei välttämättä englannissa. Heillä lapsia suojaavat lait ovat vuodelta 1933, eivätkä ole yksiselitteisiä. Laki ikäänkuin tulkitsee, että jos mitään ei ole sattunut, ei ole syytä syyttää.
Se minun 2 vuotta -juttu tuli siitä, että joku juristi (juttua en nyt löydä) oli arvioinut ''ennakkotapausten perusteella'' caselle tuomion.
Hyvä ystäväni, äiti hänkin, on asunut briteissä vuosikaudet. Suomalainen huolehtivuus on joskus siellä jopa ihmettelyn aihe. Siksi ehkä Mäkkäreillekin ''luonnollista'' tuo lasten yksin jättö.
En kuitenkaan ymmärrä sitä, kun kyseessä on vieras maa, vieras asunto, vieras sänky. Eikä kyllä ymmärrä edes ystäväni ''leväperäiset'' brittikaveritkaan.
Se minun 2 vuotta -juttu tuli siitä, että joku juristi (juttua en nyt löydä) oli arvioinut ''ennakkotapausten perusteella'' caselle tuomion.
Hyvä ystäväni, äiti hänkin, on asunut briteissä vuosikaudet. Suomalainen huolehtivuus on joskus siellä jopa ihmettelyn aihe. Siksi ehkä Mäkkäreillekin ''luonnollista'' tuo lasten yksin jättö.
En kuitenkaan ymmärrä sitä, kun kyseessä on vieras maa, vieras asunto, vieras sänky. Eikä kyllä ymmärrä edes ystäväni ''leväperäiset'' brittikaveritkaan.
Mistä tämä käy ilmi? Hyvin omituista...MissHolmes kirjoitti: Laki ikäänkuin tulkitsee, että jos mitään ei ole sattunut, ei ole syytä syyttää.
Harmi kun juttua ei löydy!Se minun 2 vuotta -juttu tuli siitä, että joku juristi (juttua en nyt löydä) oli arvioinut ''ennakkotapausten perusteella'' caselle tuomion.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Sirpa,
kaikki espanjalaiset, marokolaiset ja muut eivät ole niin viisaita kuin sinä: he soittavat ensisijaisesti luonnollisesti niistä lapsista jotka muistuttavat julkisuudessa pyörineitä kuvia.
Hämmästyttää etteivät vanhemmat ole teettäneet niitä ''tältä Maddie voi näyttää'' -muunoskuvia.
Mutta ehkä se ei ole tarpeen
kaikki espanjalaiset, marokolaiset ja muut eivät ole niin viisaita kuin sinä: he soittavat ensisijaisesti luonnollisesti niistä lapsista jotka muistuttavat julkisuudessa pyörineitä kuvia.
Hämmästyttää etteivät vanhemmat ole teettäneet niitä ''tältä Maddie voi näyttää'' -muunoskuvia.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Kuule Marski, googleta haulla 'child neglect +uk' esimerkiksi ja lue hetken aikaa niitä lakisivuja joita löydät.
Eikö silloin, jos lapsi on kadonnut ja jäljettömissä ja tapahtuma olisi estynyt sillä, että vanhemmat tai hoitaja olisi ollut paikalla, ole aika selvää, että tapahtuma sai alkunsa siitä, että lapset jätettiin ilman valvontaa ja ovet auki.
En usko, että tuossa on paljon taisteltavaa. Tuomio siitä tulee jokatapauksessa minun mielestäni. Tai sitten oikeuskäsitys briteissä on tooodella syvältä.
Eikö silloin, jos lapsi on kadonnut ja jäljettömissä ja tapahtuma olisi estynyt sillä, että vanhemmat tai hoitaja olisi ollut paikalla, ole aika selvää, että tapahtuma sai alkunsa siitä, että lapset jätettiin ilman valvontaa ja ovet auki.
En usko, että tuossa on paljon taisteltavaa. Tuomio siitä tulee jokatapauksessa minun mielestäni. Tai sitten oikeuskäsitys briteissä on tooodella syvältä.
No itse asiassa luin jo. Ja niissä ei mainita, etteikö syytettä tulisi mikäli lapselle ei tapahdu mitään. Itse asiassa löysin tapauksia, joissa tuomio on tullut, vaikka lapselle ei sattunut mitään. Joku ystävällinen oli poiminut muutaman sellaisen:MissHolmes kirjoitti:Kuule Marski, googleta haulla 'child neglect +uk' esimerkiksi ja lue hetken aikaa niitä lakisivuja joita löydät.
http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 916AABwAEI
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Nyt kysyisinkin: miksi minun sitten piti kuluttaa aikaani etsimällä sinulle linkkejä, jos ne sinulla jo oli???
Tämä keskustelu lähti ymmärtääkseni siitä, että et uskonut heidän saavan syytettä heitteillejätöstä.
Hyvä, jos on takuu varmaa, että syyte tulee. Minä luin jo aikoja sitten asiaan liittyen vaikka mitä ja niistä kävi hyvin selkeäksi, että vanhojen lakien takia, ei ole 100% varmaa, että syytettä nostetaan, jos Madeleine löytyy vahingoittumattomana.
Tämä keskustelu lähti ymmärtääkseni siitä, että et uskonut heidän saavan syytettä heitteillejätöstä.
Hyvä, jos on takuu varmaa, että syyte tulee. Minä luin jo aikoja sitten asiaan liittyen vaikka mitä ja niistä kävi hyvin selkeäksi, että vanhojen lakien takia, ei ole 100% varmaa, että syytettä nostetaan, jos Madeleine löytyy vahingoittumattomana.
Paras tuntomerkki
Kaikkein helpoin tuntomerkki Maddiesta ovat hänen kämmentensä jäljet, jotka ovat isoäidille tehdyssä lautasessa. Kämmenjäljet ovat yhtä yksilöllisiä kuin sormenjäljetkin! http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770MissHolmes kirjoitti:Sirpa,
Vanhemmat tietävät oikein hyvin, että Maddie on kuollut. Siihen viittaavia löydöksiä on jo hotellihuoneessa. Koska kalmanhajua oli jo ehtinyt muodostua, hän oli kuollut ehkä jo ennen kuin Gerry lähti pelaamaan, tai heti sen jälkeen. Maddie "nukkui" ja Kate voi "hienosti", kun Payne kävi kurkkaamassa. Kate on fantastinen äiti, hän kyllä pärjää, totesi Payne.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770
Re: Paras tuntomerkki
Joko joku muuten on löytänyt siitä elämänviivan? Onko kovinkin lyhyt?X-tine kirjoitti: Kaikkein helpoin tuntomerkki Maddiesta ovat hänen kämmentensä jäljet, jotka ovat isoäidille tehdyssä lautasessa. Kämmenjäljet ovat yhtä yksilöllisiä kuin sormenjäljetkin! http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770
Ei vaan, vakavilla asioilla ei pidä vitsailla, nyt jo hävettää.
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
Koska väitit hieman kummallisia asioita, kuten että syytettä ei tulisi, jos lapselle ei tapahtuisi mitään. Olin kiinnostunut tietolähteistäsi.MissHolmes kirjoitti:Nyt kysyisinkin: miksi minun sitten piti kuluttaa aikaani etsimällä sinulle linkkejä, jos ne sinulla jo oli???
Ei vaan halusin tietää, missä vaiheessa heitteillejätön tutkimus on.Tämä keskustelu lähti ymmärtääkseni siitä, että et uskonut heidän saavan syytettä heitteillejätöstä.
Syyte varman tulee, mutta tuomio on eri asia. Vanhemmat vetoaisivat siihen, että tarkistivat lasten tilannetta tiiviisti.Hyvä, jos on takuu varmaa, että syyte tulee.
Kuulostaa oudolta. Olisipa mielenkiintoista löytää tällaista tietoa...Minä luin jo aikoja sitten asiaan liittyen vaikka mitä ja niistä kävi hyvin selkeäksi, että vanhojen lakien takia, ei ole 100% varmaa, että syytettä nostetaan, jos Madeleine löytyy vahingoittumattomana.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ke Loka 24, 2007 9:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Onko jossain kerrottu että on ainoa mahdollisuus että kalmonhaju on Maddystä lähtöisin? Kai PJ on tutkinut ettei asunnossa olla kuoltu muina vuosina? Luin muistaakseni silloin kun snif- koirista oli suurin puhe, että koirat voivat haistaa jopa 7 vuoden takaisen ruumiin?
Jos varmaa on, että muita ei ole asunnossa kuollut, on se kai varmaa että Maddy on kuollut. Luin myös, että yhden koiran merkkaus on pätevä todiste oikeudessa, tässä tapauksessa kaksi koiraa merkkasi hajun.
edit, olettaen siis että Katen ruumishaju on tosiaan potilaista lähtöisin ja tarttunut vaatteista cuddle catiin. Voisin kuvitella että myös isä olisi halunnut hyvästellä Maddyn josta syystä hajua olisi pitänyt löytyä myös Gerryn vaatteista.
Jos varmaa on, että muita ei ole asunnossa kuollut, on se kai varmaa että Maddy on kuollut. Luin myös, että yhden koiran merkkaus on pätevä todiste oikeudessa, tässä tapauksessa kaksi koiraa merkkasi hajun.
edit, olettaen siis että Katen ruumishaju on tosiaan potilaista lähtöisin ja tarttunut vaatteista cuddle catiin. Voisin kuvitella että myös isä olisi halunnut hyvästellä Maddyn josta syystä hajua olisi pitänyt löytyä myös Gerryn vaatteista.
Viimeksi muokannut Loka, Ke Loka 24, 2007 9:03 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
itsekin jonkin aikaa briteissä asuneena törmäsin kyllä täysin toiseen asetelmaan. au pair aikanani lontoossa minulle tähdennettiin, ettei lasta saa jättää puoleksi minuutiksikaan esim. kaupan oven ulkopuolelle pistäytyessään ostoksilla, mikä mennävuosina oli suomessa täysin yleinen käytäntö.MissHolmes kirjoitti:
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Tuossa linkki, jossa käsitelty esimerkki casejä.
En ole lukenut itse ja nyt on mentävä koirun kanssa ulos.
http://women.timesonline.co.uk/tol/life ... 762734.ece
Jepulis. Syyte näkyisi tulevan, vaikka lapselle ei mitään kävisi. Ja juurikin sen vanhan lain perusteella...MissHolmes kirjoitti:Tuossa linkki, jossa käsitelty esimerkki casejä.
Mutta tässäpä mielenkiintoinen arvio:
Scenario 4:You go out for dinner in a hotel complex on holiday abroad, leaving a child aged 3 and twins aged 18 months in a locked room. You return to check on them every half hour.
If the parents have taken all the risks into account and decided that it is safe to leave the children, this would probably be reasonable. If the children were awake or a bit older and able to wander around, or potentially even to open the door to an intruder, perhaps not. But asleep, with the door locked and people constantly checking up on them, it is likely to be reasonable.
You should be checking on them very regularly. I don’t think it’s any less safe in Continental Europe than it is here. Leaving children alone in this manner is not desirable, but parents have to balance the demands of life and will probably have to consider such issues regularly.
A parent needs to ensure that children are safe if they are left alone. Leaving them for a short while, asleep, in a locked room with regular checks is acceptable. Leaving them for two hours, or with unlocked doors, is not.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ke Loka 24, 2007 9:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poliisi on tarkistanut asian ja huoneistossa ei heidän tietääkseen ollut kuollut ketään ennen Maddyn katoamista. En muista yhtään milloin tämä oli lehdissä mutta siitä on jo jonkun aikaa.Ehkä jostain löytyy vielä linkkiä Käsittääkseni tämä on yksi syy miksi poliisi on niin varma että Maddy on kuollut jo aiemmin huoneistossa ja vanhemmat ovat osallisia asiaan. tavalla tai toisella. Poliisi on moneen otteeseen sanonut että se on selvää että Maddy on kuollut.Loka kirjoitti:^Onko jossain kerrottu että on ainoa mahdollisuus että kalmonhaju on Maddystä lähtöisin? Kai PJ on tutkinut ettei asunnossa olla kuoltu muina vuosina? Luin muistaakseni silloin kun snif- koirista oli suurin puhe, että koirat voivat haistaa jopa 7 vuoden takaisen ruumiin?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
seitsemän vuotta tuntuu pitkältä ajalta, mutta tiedetysti eräässä tapauksessa ruumiskoira on merkinnyt ruumiin, joka oli haudattu maahan 15 vuotta aikaisemmin.Loka kirjoitti:Luin muistaakseni silloin kun snif- koirista oli suurin puhe, että koirat voivat haistaa jopa 7 vuoden takaisen ruumiin?
suhteellisen vaivattomasti ruumiskoirat pystyvät paikallistamaan yli vuoden vanhan hajun vainajalle kuuluneista esineistä ja ruumiin veteen liunneet hajumolekyylit jopa kilometrin päästä. peseminen ei hävitä ruumiin hajua. tässä mielessä koiran nenä on aivan pistämätön, sellaisen veroista teknistä laitetta ei helpolla kehitetä.
sikäli ihmettelenkin, että jos ruumiskoirat ovat oikeasti merkinneet paikat, niin miten asia ei ole edennyt.
vai onko ainoa selitys, että kate mccannin vaatteisiin työn puolesta olisi tarttunut muiden vainajien hajua. pitäisi tosiaan varmaan tarkistaa sairaalasta jossa hän oli töissä kuinka monien vainajien kanssa hän on ollut tekemisissä ja milloin.