Siis Mira Varheeko nyt sitten muka oli Birgitan joogaohjaaja???Hurjimus kirjoitti: Ti Joulu 31, 2024 8:36 pm Kannattaa miettiä, mitä tapahtui Birgitan joogaohjaajalle aiemmin. Löytyi merestä jossain siellä.
Usein esimerkki voi toimia rohkaisuna tällaiselle.
65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Jostain luin tästä yhteydestä, tosin pitää myöntää, että voi olla hevosmiesten juttujakin.
Jokatapauksessa tämä on voinut olla Birgitan mielissä ja rohkaissut itseään samaan.
Jokatapauksessa tämä on voinut olla Birgitan mielissä ja rohkaissut itseään samaan.
Ei todellakaan ollut Mira Varhe tuo Bn joogaope. Olen kertonut aiemmin mielenkiintoisen kokemukseni lentokentän "yhteistaksista" matkaltani lentokentältä Helsinkiin. Tämä tapahtui Varheen katoamisen aikoihin.aivoriihi kirjoitti: Ke Tammi 01, 2025 8:35 amSiis Mira Varheeko nyt sitten muka oli Birgitan joogaohjaaja??? :shock:.Hurjimus kirjoitti: Ti Joulu 31, 2024 8:36 pm Kannattaa miettiä, mitä tapahtui Birgitan joogaohjaajalle aiemmin. Löytyi merestä jossain siellä.
Usein esimerkki voi toimia rohkaisuna tällaiselle.
Meitä oli tuossa "keltaisessa taksissa" neljä henkilöä asiakkaina. Siis minä, yksi ulkomaalainen mies* ja kaksi muuta naista minun lisäkseni.
Tämä mies* alkoi iskeä toista noista naisista. Ensin tavallista small talkia (keskustelu käytiin englanniksi). Mies kyseli missä nainen asuu, onko hän sinkku ja vaikutti siltä, että mies halusi selvästi saada yöpymisasunnon naisen luona. Mies esitti mm että hän on vieraileva joogaopettaja ja tuo joogapaikka oli Aleksanteri-teatterissa. - Mies antoi naiselle käyntikorttinsa** ja minä siihen, että saanko minäkin käyntikortin** kun olen kiinnostunut joogasta ;). Sain sen kortin.
Nainen ei ollut kiinnostunut miehen ehdotuksista ja jäi pois kyydistä kuten teki se toinenkin nainen, siis ennen minua ja ko miestä*. Jäin itse kyydistä lähellä Aleksanteri-teatteria, mutta mies pyysi kuskia ajamaan Kamppiin tai sinne lähelle...
** ja *
eli mies* ja käyntikorttinsa**:
Googlasin miehen tiedot käyntikorttinsa tietojen perusteella. Valitettavasti nyt minun pitää turvautua muistiini /ja niihin viesteihin, joita aikoinani kirjoitin Varhe-ketjuun (joita en nyt jaksa läikäydä). Käyntikortti on kadonnut ja tietokoneeni vaihunut muutamaan kertaan.
Muistelen, että mies oli hollantilainen tai belgialainen tai ainakin asui jommassa kummassa noista maista. Hän oli n 50-60 vee eikä ainakaan tummatukkainen, ehkä ennnemminkin vaaleatukkainen... Löysin myös netistä sen, että hän oli todella vieraileva joogaope ja toimi siis siellä A:ssa. Juttua oli hänen kursseistaan.
Tuli mieleeni
1. jospa mies oli Varhen katoamiseen vaikuttava tekijä?
2. Josko hän oli alkanut stalkata Baa?
3. Kun Bn katoamisen jälkeen "haastattelin" kampaamon naapurustossa olevien liikkeitten henkilökuntia, niin eräs hlö tiesi kertoa, että Birgittaa kyttäsi joku ulkomaalainen mies (ei mamu eikä muutenkaan tumma, mutta englantia puhuva). Pyöri kuulemma siellä kampaamon kulmilla aina silloin tällöin.
Tämä naapuruston nainen kertoi myös siitä kampaamon yläpuolella olleesta suuresta vesivahingosta, minkä vuoksi PW oli "muuttanut" toiseen paikkaan. (Kävin myös sen toisen paikan naapurustossa "haastattelemassa" ja kyselemässä tuosta PWn "uudesta" kampaamosta. Valitettavasti olen täysin unohtanut sen, sainko jotain kiinnostavaa selville.
Olen Birgitan ketjua seurannut ihan alusta lähtien, enkä kyllä muista mitään viitettä siitä, että Birgitta olisi mitään joogatunteja ottanut.
Hurjimus on täällä ensimmäisenä syyttelemässä muita "hevosmiesten tietotoimiston" tietojen levittelystä ja omat faktat ovat tasoa "jostain luin" ja "onhan se mahdollista, että B on seurannut Miran esimerkkiä"! WTF?
Hurjimus on täällä ensimmäisenä syyttelemässä muita "hevosmiesten tietotoimiston" tietojen levittelystä ja omat faktat ovat tasoa "jostain luin" ja "onhan se mahdollista, että B on seurannut Miran esimerkkiä"! WTF?
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
No kyllä on täälläkin Miran ketjun viimeisellä sivuilla kirjoitettu, että Birgittakin oli aloittanut joogassa käynnit, ei siellä mitään tunteja oteta. On myös mahdollista, että he ovat tavanneetkin tuon merkeissä,, koska niin koulutettu Mira oli tässä lajissa, ehken jonkun tunnin pitänytkin, missä B oli mukana 
Jos tuo Birgitan harrastus on totta, lienee kumminkin kohtuullisen varmaa, että ryhmissä on tämä Miran tapaus ollut esillä.
Ehkä skoune tietää parhaiten tämän Birgitan mahdollisen joogaharrastuksen, hänhän tästä on kirjoittanutkin.
Että, tämmöinen hevosmiesten juttu
Jos tuo Birgitan harrastus on totta, lienee kumminkin kohtuullisen varmaa, että ryhmissä on tämä Miran tapaus ollut esillä.
Ehkä skoune tietää parhaiten tämän Birgitan mahdollisen joogaharrastuksen, hänhän tästä on kirjoittanutkin.
Että, tämmöinen hevosmiesten juttu
Se on juurikin näin. (Yök, mikä hokema). Ehkä näiden epäonnistuneiden kampaamokauppojen kliimaksi - epäonnistunut viimeinen 2K suorituserä katkaisi kamelin selän vaimitensenytmeni. Bisu saattoi lähteä epäröiden iltapäivällä, ajatukset niin muissa sfääreissä, että leimasi matkakorttinsa metroon, vaikkei olisi tarvinnut. Sitten joku paniikkikohtaustyylinen ('menetän kasvoni') valtasi hänet, kun olisi pitänyt kävellä kohtaamaan 'vihollinen', PaWa, joka olisi taas kiristänyt hermoja kitisemällä maksuvaikeuksista. Ehkä miesystäväkin oli lipsauttanut jotain tyyliin 'kuinka voit olla niin tyhmä, että... myit osamaksulla' tmv. Luin, että kampaamot maksavat karkeasti 30-50K tuolla alueella, tiedä häntä. Joku paritonniahan olisi silloin vain pähkinöitä. Jospa Bisu myi kampaamossa alle markkinahintojen, tyyliin vähemmän kuin hevoseni myynnistä sain - suurin osuus maksettiin alkuvuodesta, mutta sitten jäi 'häntä' roikkumaan. Ja jos vielä miesystävä löi tulta liekkeihin aamupalan (tuon ikäisethän ei harrasta mitään aamupanoja, eh?) kritisoimalla Bisun bisnesälyä niin a vot.viivahattu kirjoitti: Ti Joulu 31, 2024 8:17 pm . Kun ihmiselle riittää, hänelle riittää.
Ei ole lainkaan kaukaa haettua ajatella esimerkiksi, että Birgitta viskasi laukkunsa puhelimineen roskikseen, käveli meren rantaan ja hyppäsi sinne. Mysteerin tästä tapahtumaketjusta olisi riittänyt tekemään yksinkertaisesti se, että ruumista ei koskaan löydetty.
Sitten... Se joogaope oli kai joku ulkomaalainen mies, joka opetti niin Miraa kuin Bisua - tämäkin jotain spekua täältä.
E: Kirjoitin nuo viimeiset rivit ennen kuin luin ym. viestit.
"ja jättänyt kännykkänsä sovitun tapaamispaikan läheisyyteen juuri silloin kun tapaamisen piti olla, ja sitten päättänytkin lähteä tekemään itsemurhan" Miksi olisi jättänyt tapaamispaikan läheisyyteen? Miksi ei löytäjä olisi itse matkannut keskustaan?damfin kirjoitti: Ti Joulu 31, 2024 7:48 pmMiksei toki olisi voinut, mutta miksi olisi tuonut ja jättänyt kännykkänsä sovitun tapaamispaikan läheisyyteen juuri silloin kun tapaamisen piti olla, ja sitten päättänytkin lähteä tekemään itsemurhan, niin että viimeinen jälki hänestä olisi jäänyt osoittamaan sinne tapaamispaikalle eli kampaamoon?Tsilari kirjoitti: Ti Joulu 31, 2024 7:14 pm Miksi Birgitta ei olisi esim. voinut jättää kännykkää ja matkakorttia (laukkua?) jonnekin, josta sen on joku löytänyt, vaikka olisikin lähtenyt tekemään itsemurhaa?
Kuten sanoin niin ainakin tuo olisi ollut melko vittumainen teko ennen itsemurhaa.
Sen sijaan hän alkaa uhkailla. ”Jos sä laitat sinne mun nimen, niin sä varmaan tiedät, mitä siitä seuraa.”
”Seuraamuksia tulee ja ihan vitun kovia eli oliko muuta?”
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011489106.html
”Seuraamuksia tulee ja ihan vitun kovia eli oliko muuta?”
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011489106.html
Tappo ei vastedes vanhene koskaan
Vuodenvaihteessa lainsäädäntö tahallisen henkirikoksen syyteoikeuden vanhentumisesta muuttuu siten, että myös tappo on jatkossa vanhentumaton rikos.
STT
31.12.2024 11:10
Moni suomalainen tuntee sanonnan, että murha ei vanhene koskaan. Vuodenvaihteessa lainsäädäntö tahallisen henkirikoksen syyteoikeuden vanhentumisesta muuttuu siten, että myös tappo on jatkossa vanhentumaton rikos. Eduskunta hyväksyi lakimuutoksen marraskuussa.
Tähän mennessä tapon syyteoikeus on vanhentunut 20 vuodessa, jos asiassa ei ole nostettu syytettä.
Lakimuutoksella halutaan varmistaa, että rikosoikeudellista vanhentumista koskevat säännökset eivät estä tekijän saattamista vastuuseen, vaikka rikos selviäisi vasta hyvin pitkän ajan jälkeen. Muutoksella pyritään osaltaan korostamaan tahallisen henkirikoksen moitittavuutta.
----
https://yle.fi/a/74-20134198
Vuodenvaihteessa lainsäädäntö tahallisen henkirikoksen syyteoikeuden vanhentumisesta muuttuu siten, että myös tappo on jatkossa vanhentumaton rikos.
STT
31.12.2024 11:10
Moni suomalainen tuntee sanonnan, että murha ei vanhene koskaan. Vuodenvaihteessa lainsäädäntö tahallisen henkirikoksen syyteoikeuden vanhentumisesta muuttuu siten, että myös tappo on jatkossa vanhentumaton rikos. Eduskunta hyväksyi lakimuutoksen marraskuussa.
Tähän mennessä tapon syyteoikeus on vanhentunut 20 vuodessa, jos asiassa ei ole nostettu syytettä.
Lakimuutoksella halutaan varmistaa, että rikosoikeudellista vanhentumista koskevat säännökset eivät estä tekijän saattamista vastuuseen, vaikka rikos selviäisi vasta hyvin pitkän ajan jälkeen. Muutoksella pyritään osaltaan korostamaan tahallisen henkirikoksen moitittavuutta.
----
https://yle.fi/a/74-20134198
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Löytyi tällainen vanha viesti Vrhee-ketjusta, eli Miran löytöpaikka.Hurjimus kirjoitti: Ke Tammi 01, 2025 12:32 pm No kyllä on täälläkin Miran ketjun viimeisellä sivuilla kirjoitettu, että Birgittakin oli aloittanut joogassa käynnit, ei siellä mitään tunteja oteta. On myös mahdollista, että he ovat tavanneetkin tuon merkeissä,, koska niin koulutettu Mira oli tässä lajissa, ehken jonkun tunnin pitänytkin, missä B oli mukana 🤔
Että, tämmöinen hevosmiesten juttu 😉
Kopioin tänne siihen viestiin laittamani viestin.
"
Tay77 kirjoitti: La Marras 17, 2018 4:43 pmEn tietysti varmuudella voi sanoa! Mutta ainakin kun itse alueella (tarkoitan nyt löytöpaikkaa ja sen ympäristöä) yli 20 vuotta asuin ja liikuin, oli seutu todella rauhallista. Mitään "jengejä" tai muuta "yleistä levottomuutta" ei ainakaan silloin alueella ollut. Paniikista ja eksymisestä en voi sanoa mitään :(Calamity Jane kirjoitti:
...
Tay77 . Kun tunnet seutua voisiko , voisiko olla mahdollista että tämä nainen lähti vaikka pakoon jotakin porukkaa ja eksyi tai joutui paniikkiin ?? Kulkeeko tuolla alueella paljokin porukoita?
Ja vielä aiempaan kommenttiini lisäys: eli vaikka alue sijaitseekin meren lähellä, kävelytiet yms eivät kuitenkaan sijaitse ihan veden äärellä. Eli en ainakaan itse usko, että veteen voisi vahingossa päätyä vaikka kompastumalla, kaatumalla tai putoamalla. Kovassa humalassa tämä tietysti voisi olla mahdollista mutta Mira ei kerrotun mukaan ollut humalassa.
Olen tosi kädetön kuvien liittämisen kanssa mutta esim. tästä linkistä voi jokainen käydä katsomassa miltä löytöpaikan alueella näyttää: https://www.google.fi/maps/place/Humall ... 24.9040683
On ollut minfossa juttua Birgitta Silanderin katoamisesta. Vertasin sitä muinoin Mira Varheen oletettuun itsemurhaan. Kävin läpi koko Varheen viestiketjun ja siellä loppusivulla oli tämä viesti^, mihin on linkitetty Miran löytöpaikka. JA eihän se löytöpaikka itse Seurasaaressa ollut vaan lähempänä kaupunkia (tuo punainen "huutomerkki" ilman alapistettä tuossa linkkissä on Miran löytöpaikka). - Olisiko kuitenkin ollut joku veteentuuppaaja ollut paikalla?
Jossain aiemmassa viestissä oli jokin lehtijuttu Miran äidin haastattelusta. Siinä kirjoitettiin, että äiti oli käynyt Miran asunnolla ja siellä oli ikkuna auki ja kuivumassa ollutta märkää pyykkiä (miesten kalsarit mainitaan toisessa äidin kertomassa jutussa).
Laitoin Birgitta S sivuille jutun lentokenttä-taksissa matkustaneesta joogaopettajasta (mies), joka oli yöpymispaikkaa vailla..Löysin saman oman tekstini näiltä Mira-sivuilta^^ Mitä jospa sama mies olisi käynyt pesemässä kalsarinsa Miran asunnolla jne ja jostain syystä olisi sukset menneet ristiin ja mies seurannut Miraa sinne äidin luokse menevällä matkalla ja..
En nyt ehdi katsoa noita vuosilukuja mutta teoriassa olisi ollutt mahdollista että tää Helsingissä vierailevana joogaopettajana käynyt mies olisi tuntenut sekä Birgitan että Miran.."
Missä on mitään näyttöa siitä, että Birgitta edes joogasi? Teoriassa kaikki on mahdollista, fiksua on pysyä faktoissa.
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Just, fiksua on pysyä faktoissa ja aivoriihi on oikea henkilö tuon kertomaanaivoriihi kirjoitti: Ke Tammi 01, 2025 5:41 pm Missä on mitään näyttöa siitä, että Birgitta edes joogasi? Teoriassa kaikki on mahdollista, fiksua on pysyä faktoissa.
Jospa skoone osaa tuohon vastata.
Pysyn ainoastaan niissä faktoissa, mitkä uskon olevan totta. Mitään intressiä minulla ei ole trollata, tai kehitellä mitään tarinoita, jotta keskustelu tästä keissistä pysyisi "kuumana".
Omat ulostulosi ovat olleet lievästi sanoen alentavia ja vähätteleviä muita kohtaan. Kuka antoi sinulle valtuuden kertoa meille muille, mistä täällä saa avautua?
Omat ulostulosi ovat olleet lievästi sanoen alentavia ja vähätteleviä muita kohtaan. Kuka antoi sinulle valtuuden kertoa meille muille, mistä täällä saa avautua?
Viimeksi muokannut aivoriihi, Ke Tammi 01, 2025 6:31 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Enpä ole ennen tiennyt, että fakta on sitä, mihin itse sattuu uskomaanaivoriihi kirjoitti: Ke Tammi 01, 2025 6:13 pm Pysyn ainoastaan niissä faktoissa, mihin uskon. Mitään intressiä minulla ei ole trollata, tai kehitellä mitään tarinoita, jotta keskustelu tästä keissistä pysyisi "kuumana".
Tässä on varmasti ihan legit luonnekuvaus kuin mutu siitä, että 'täytyihän hänen joogata - ei voinut olla mikään päiväkäveytyyppi'.Pk_etsijä kirjoitti: Ti Joulu 31, 2024 5:35 pm Eräs Birgitan tuntema henkilö, myös ollut kampaajana aikoinaan otti yhteyttä ja kertoi että Birgitta oli hyvin eläväinen, avoin, vahva persoona ja menevä luonne.
Miksi Bisu olisi lavastanut exittinsä? Kun tuntuu, että eipä häntä kukaan olisi edes kaivannut? Näiden tietojen valossa olisi ihan rauhassa voinut laillisesti muuttaa vaikka Italiaan. Miesystäväkään vaikuta mitenkään ripustautuvalta, kun itsekin muuttanut ulkomaille, nainut, ja aloittanut uuden elämän.
En usko ollenkaan, että olisi ulkomailla. Jos taivasta ei lasketa?
Tää nyt on lautamiestekstiä, tiedän sen, mutta pakko sanoa se nyt tässä: sä Hurjimus oot useammin kuin kerran sanonut, että Minja Savola on Pielisjoessa, eikä löydy koskaan! So? Onko sulla siitä jotain faktaa ja kai oot kertonut poliisille noin tärkeän tiedon!?Hurjimus kirjoitti: Ke Tammi 01, 2025 6:15 pmEnpä ole ennen tiennyt, että fakta on sitä, mihin itse sattuu uskomaanaivoriihi kirjoitti: Ke Tammi 01, 2025 6:13 pm Pysyn ainoastaan niissä faktoissa, mihin uskon. Mitään intressiä minulla ei ole trollata, tai kehitellä mitään tarinoita, jotta keskustelu tästä keissistä pysyisi "kuumana".![]()
Viimeksi muokannut ruusumaa, Ke Tammi 01, 2025 7:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.