Puhuiko Marjatta totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Mariacka kirjoitti:Missä tuon lehtiön sivun (skannauksen) voi nähdä, kun ei ole aiemmin eteeni tullut?

Nuo maininnat on ainakin kirjoitettu samalla käsialalla, vasemmalle kirjoitettu näyttää eri ihmisen kirjoitukselta (oliko sen ajan poliisilla paperistakin pula?). Muistikirjan kirjauksista vahvistuu se teoria, että henkiinjääneen nimi on jostain saatu, ja sen jälkeen kirjattu havainto kolmesta muusta. En usko, että on ensin odotettu pitkällinen puhelinrumba, vaan kyllä nuo on samassa yhteydessä kirjoitettu, kutakuinkin tuoreeltaan ja tuossa järjestyksessä. Päällimmäisen nimi, ja sitten allejääneet ruumiit nimettöminä.
Kujala kirjoitti: Sivusto palautettu nettiin:
http://bodom.kerrostalo.huone.net/

Valitettavasti tavarasta pääsi melkein 50 % hukkumaan ikävän työtapaturman vuoksi... Jos Sinulta löytyy jotakin kadonneista tiedostoista, ota yhteyttä!

Salasanat sähköpostilla:
[email protected]
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Kiitos, näin vähän arvelinkin, mutten ole vielä rohjennut pyytää salasanaa.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

peltirumpu kirjoitti:Voisitko Papi laittaa tuosta muistiinpanosta koko kuvan tänne? Tuossa ei näy kaikki kirjoitukset. Minua kiinnostaisi, mitä niissä lukee, mutta en saa itse niistä selvää, enkä osaa itse laittaa kuvaa.
En nyt muista tuon kummempaa kuvaa, tuo on ollut masinalla vaikka kuinka ja kauan...väritehosteet on koivuskan.
En löytänyt kuin mustavalkoisen vastaavan, vasemmalla taitteessa taitaa lukea ryssänniitty, tms.
Selvemmin näkee kun kääntää kyljelleen. Mutta oikealle.

missä laajempi kuva on sitten, matiaksellako? Tuon taisin aikoinaan scannata lehdestä ite, en muista.
peltirumpu
Adrian Monk

Mariacka kirjoitti:Missä tuon lehtiön sivun (skannauksen) voi nähdä, kun ei ole aiemmin eteeni tullut?

Nuo maininnat on ainakin kirjoitettu samalla käsialalla, vasemmalle kirjoitettu näyttää eri ihmisen kirjoitukselta (oliko sen ajan poliisilla paperistakin pula?). Muistikirjan kirjauksista vahvistuu se teoria, että henkiinjääneen nimi on jostain saatu, ja sen jälkeen kirjattu havainto kolmesta muusta. En usko, että on ensin odotettu pitkällinen puhelinrumba, vaan kyllä nuo on samassa yhteydessä kirjoitettu, kutakuinkin tuoreeltaan ja tuossa järjestyksessä. Päällimmäisen nimi, ja sitten allejääneet ruumiit nimettöminä.
Maininnat kyllä, mutta rekisterinumerot taitavat olla eri ihmisen käsialaa tai ainakin eri aikaan kirjoitettu? Luultavasti ensin on kirjattu ylös moottoripyörien rekisterinumerot + jotain muita tietoja, joista en saa selvää. Myöhemmin sitten Nissen tiedot ja se kommentti "kolmessa vainajassa ruumiin kankeutta". Noin tuon kommentin on suomentanut Lönnberg.

Minusta vaikuttaa siltä, että rekisterinumerot ja Nissen tiedot ovat erillisiä tietoja, eivätkä tarkoituksella yhdistetty toisiinsa. Vaikka varmaahan tuo ei tietenkään ole. Minäki uskon, että Nissen tiedot on saatu paikanpäältä. Mutta mistä?
peltirumpu
Adrian Monk

papillon kirjoitti: En nyt muista tuon kummempaa kuvaa, tuo on ollut masinalla vaikka kuinka ja kauan...väritehosteet on koivuskan.
En löytänyt kuin mustavalkoisen vastaavan, vasemmalla taitteessa taitaa lukea ryssänniitty, tms.
Selvemmin näkee kun kääntää kyljelleen. Mutta oikealle.

missä laajempi kuva on sitten, matiaksellako? Tuon taisin aikoinaan scannata lehdestä ite, en muista.
Ei, minä sekoilin. Sama kuva se on, mutta pienemmässä koossa, jolloin sitä on jonkin verran helpompi lukea. Muistelin vain, että tuo ylälaita (tässä siis vasen) olisi näkynyt kokonaan, mutta ei se niin ollutkaan. Ryssänniitty siinä ylhäällä taitaa lukea. Mutta mitä on kirjoitettu rekisterinumerojen päälle? Niistä en saa selvää.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

peltiromu kirjoitti: Ryssänniitty siinä ylhäällä taitaa lukea. Mutta mitä on kirjoitettu rekisterinumerojen päälle? Niistä en saa selvää.
Mun mielestä ylhäällä pystyttäin lukee "Pitkäniittu ja Kalmari tms" ja niiden yläpuolella papillonin mainitsema "Ryssäniitty. "Sitten lukee Boström Oittaan punlaut. 18.00 Grönberg Simonpolku?
Viimeksi muokannut Loka, Ti Heinä 08, 2008 10:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Pitäisi nähdä paperi kyljellään ja mielellään ilman väritehosteita. En saa itse sitä nyt käännettyä (ei ole ko. toimintoa asennettu).

Muuten samat tulkitsen kuin Loka, mutta voisi olla myös Oittaan puulava?
papillon
Perry Mason

Tässähän tämä:

Kuva
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Kiitos, näkymä jo selkenee. Tuota rinkulaa ei vissiin saa pois?
papillon
Perry Mason

^ Se taitaa olla lehtinee...siis lehtiafroamerikkalaisen rinkula, eli siiä on ja pysyy ellei löydy itse kuvaa jostain, tuon taisin scannata joomasta kummasta ip lehdestä.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Mulla on kuva jossa rinkulaa ei ole, mutta se on "ei jaettavaa matskua" joten sen saa ainoastaan linkkinä yyveellä kun pyytää kauniisti. Ko. kuvalinkki sisältää muutakin kuin kuvan joten en viitsi sitä tähän pistää.

Mulla on yksi toinenkin kuva, josta voisi joku kuvankäsittelijä saada tekstiä ulos.. Itse en kuvaa suurentamalla saa tarkennettua tarpeeksi. Eli jos jollain on taitoa niin pyytäkää linkki niin pistän tulemaan. Kyseessä on siis Lönnbergin muistiinpanoja.
Viimeksi muokannut Loka, Ti Heinä 08, 2008 11:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peltirumpu
Adrian Monk

Loka kirjoitti:
peltiromu kirjoitti: Ryssänniitty siinä ylhäällä taitaa lukea. Mutta mitä on kirjoitettu rekisterinumerojen päälle? Niistä en saa selvää.
Mun mielestä ylhäällä pystyttäin lukee "Pitkäniittu ja Kalmari tms" ja niiden yläpuolella papillonin mainitsema "Ryssäniitty. "Sitten lukee Boström Oittaan punlaut. 18.00 Grönberg Simonpolku?
Noin taitaa olla. Ja rekisterinumerot ovat mielestäni jääneet Pitkäniityn ja Kalmarin "alle". Ihan kuin olisi kaksi eri henkilöä kirjannut tietoja samalle paperille...
MEG
Jessica Fletcher

Muistikirja

Viesti Kirjoittaja MEG »

Markku Tuomisen kuulustellessa Lönbergiä, kävivät yksityiskohtaisesti läpi tuota muistikirjaa.
Kuulustelu on julkaistu ainakin Waldemarin sivuilla, varmasti jossain nähtävillä.
peltirumpu
Adrian Monk

Mariacka kirjoitti:^Kiitos, näin vähän arvelinkin, mutten ole vielä rohjennut pyytää salasanaa.
Pyydä ihmeessä. Siellä on paljon vanhaa ja muutakin materiaalia. Ja tuo kuvakin ilman rinkulaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Re: Muistikirja

MEG kirjoitti:Markku Tuomisen kuulustellessa Lönbergiä, kävivät yksityiskohtaisesti läpi tuota muistikirjaa.
Kuulustelu on julkaistu ainakin Waldemarin sivuilla, varmasti jossain nähtävillä.
No ei kovin yksityiskohtaisesti just tuota sivua..

T:Okei, siirrytään seuraavalle sivulle. Ainakin tuolla näyttäisi olevan moottoripyörän rekisterinumero.
L:Joo, Gustafssonin nimi ja syntymäaika, kolmessa vainajassa ruumiin kankeutta...
T:Onko sulla muistikuvaa siitä, mistä nämä henkilötiedot saatiin?
L:Ei.

Tässäpä tätä sivua koskeva anti, eli ei paljoa.
Vastaa Viestiin