Huppumies

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Huppumies

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

pikasso kirjoitti:naakka:
Kun vanhemmat eivät TIEDÄ onko joku tunkeutumassa ikkunasta sisälle... Sehän se pointti juuri on. He ovat heränneet, kun jossain on "räjähdellyt". AA kertoi, että hänen ensimmäinen mielikuvansa oli, että joku räjäytteli jotain uudenvuodenpommeja terassilla. Meteli loppuu melkein ennen kuin he ovat kunnolla heränneet. Sitten tulee täysin hiljaista.
Missä kohtaa tuli täysin hiljaista ja kuka sen on kertonut?

Ei ne vanhemmat tienneet, että joku tunkeutuu sisään ovesta, mutta lapsen kannalta koulupäivä ja nukkumaan meno on kuitenkin tärkeämpi ollut lapsen tietää, kuin selvittää mitä on tapahtumassa.
Siinä kohtaa tuli hiljaista, kun ensin oli ikkunaa hakattu. Tyttö kertoi. Mitään meteliähän ei enää kuulunut siinä vaiheessa, kun hän meni takkahuoneeseen katsomaan, vai kuuluiko? Jos kuului, niin vielä huonompi homma AA:n syyllisyyden kannalta, koska sekä Jukka että AA olivat sisällä, eivätkä siis voineet olla ulkona metelöimässä.

En ehkä lauserakenteesta johtuen täysin ymmärtänyt, mitä ajoit takaa viimeisellä kappaleellasi, mutta vanhemmille on varmaankin ollut tärkeintä saada lapsi pois huoneesta, jonka ikkunan joku oli osittain rikkonut, ja jonka lattialla näin ollen oli lasinsirujakin. Meinaatko, että itse olisit ottanut 9v tyttösi tarkastelemaan mikä ja kuka ikkunan rikkoi, ja ehkäpä lähettänyt terassillekin hänet katsomaan kuka siellä äsken metelöi? Ei kyse ollut siitä, että vanhemmat lähtivät tytölle unisatua lukemaan tai häntä peittelemään, vaan käskivät hänet nopeasti takaisin nukkumaan, että pääsisivät selvittämään, mitä oli tapahtunut.

Se nukkumaan meno ja koulupäivähän on tietenkin vain syy saada tyttö omaan huoneeseensa ja pois paikalta ilman, että hän pelästyy hysteeriseksi, että joku rosvo on kämppään tulossa tai rikkoi ikkunan. Mitä sitten olisi tytölle pitänyt sanoa, että vanhemmat olisivat olleet uskottavampia??? "Joku rikkoi äsken ikkunan, tuu kattomaan?"

Kummallista, että täällä pitää joka asiasta tehdä aina riitaa tai jotain kiistelyä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

No voishan siihen sanoa vaikkapa:
"Täällä on joku tappaja, mees likka kattoo, mikä sieltä tuli?"
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Sanokaa nyt vielä, mistä tunkeutujan tunnistaa tappajaksi. Jos sisään ryntää elokuvatyyliin poliisin vaativien tilanteiden ryhmä niin niillä lukee selässä, että poliisi. Palomiehenkin tunnistaa mutta kun ikkunasta rysäyttää tappaja niin mistä tämän tunnistaa? Teksti selässä? Älkääkä väittäkö, että siitä kun hän tulee sisään fileerausveitsi ojossa. Silloin pitäisi huutaa, että täällä on joku koomikko. Tai mielipuoli kalamies. Mutta, että tappaja?
TiiaStiina
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Aika helppoa esimerkiksi, jos talossa oli harjoiteltu leikkiä nimeltä ”Tappaja tulee ikkunasta”.

Sen sijaan voidaan ihmetellä, miksei koskaan tullut puhelua ”Täällä on joku raiskaaja”.
TiiaStiina
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

pikasso kirjoitti:
Tapaukset sattuivat kun olin 5–30-v. eli keskimäärin yksi uusi apina joka kuudes vuosi.
Tämän laskelman mukaan tänä vuonna pitäisi jossain rysähtää rikki ovi-ikkuna. :wink:
Edellä mainitut tapaukset sattuivat yhdelle ja samalle henkilölle eli samaa logiikkaa noudattaen jossain voivat tänä vuonna rysähtää sellin kalterit. Nähtäväksi jää rysäytetäänkö ne ulkoa vai sisältä - vai jääkö suunta selvittämättä ja tuleeko siitä minfon uusi pähkäilyn aihe.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

naakan viestistä osittain lainattua.
Siinä kohtaa tuli hiljaista, kun ensin oli ikkunaa hakattu. Tyttö kertoi.
Lasten kertomuksien perusteella ei ollut varmaa mistä ääni oli syntynyt. Puhuivat ukkosen äänistä.
Täyden hiljaisuuden tilaa mä oikeastaan tässä peräsin ja kuka sellaista on sanonut. Anneli ei ole koskaan kertonut lapsen käynnistä takkahuoneessa, mutta lapsi on kertonut hänet häädetyn nukkumaan tulevan koulupäivän vuoksi. Anneli mun mielestä ohittaa täysin yölliset muut mahdolliset tapahtumat verrattuna lapsen kertomaan, mutta kertoo JJ:lle tapahtumien kulun siitä kun nukkumaan mentiin ja mihin herättiin.

http://www.iltasanomat.fi/videot/kotima ... 19281.html

mitään riitele..
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Miten tuo Naakka jaksaa kirjoittaa sovitolkulla tuollaista soopaa, jota ei usko joulupukkiin uskovatkaan. Ei se ihan tavallista ole että omakotitalossa ikkuna menee hajalle, Aeurihan on jossain vaiheessa sanonut nähneensä taskulampun, hän on myös sanonut nähneensä kun ikkunaa hajoitetaan - voidaan olettaa että on nähnyt/olettanut että ikkuna olisi hajonnut jonkun henkilön toimesta, tämä siis kaikki omakotitalon yksityistontilla takapihalla. Ja Naakka väittää että POINTTI on se että tytär lähetettiin nukkumaan (koska huomenna koulupäivä) koska vanhemmat eivät tienneet mistä on kyse, mutta ei se ikkuna hajoa ilotulitteistakaan tai ns. muuten vaan. Eihän tuossa Naakan logiikassa ole mitään pointtia.

Loogisin selitys on vanhempien riidelleen jonka seurauksena ikkuna hajosi ja paikalle tullut tytär käskettiin omaan huoneeseen.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

pikasso kirjoitti:naakan viestistä osittain lainattua.
Siinä kohtaa tuli hiljaista, kun ensin oli ikkunaa hakattu. Tyttö kertoi.
Lasten kertomuksien perusteella ei ollut varmaa mistä ääni oli syntynyt. Puhuivat ukkosen äänistä.
Täyden hiljaisuuden tilaa mä oikeastaan tässä peräsin ja kuka sellaista on sanonut. Anneli ei ole koskaan kertonut lapsen käynnistä takkahuoneessa, mutta lapsi on kertonut hänet häädetyn nukkumaan tulevan koulupäivän vuoksi. Anneli mun mielestä ohittaa täysin yölliset muut mahdolliset tapahtumat verrattuna lapsen kertomaan, mutta kertoo JJ:lle tapahtumien kulun siitä kun nukkumaan mentiin ja mihin herättiin.

http://www.iltasanomat.fi/videot/kotima ... 19281.html

mitään riitele..
Hyvä kun laitoit tuon videolinkin. Minuuttiakaan ei kulu Auerin selostuksen alusta, kun hän mainitsee jo kolmatta kertaa, että sit he tajus, että lasia lensi ovesta, lensi lasin palasia.

Miten ihmeessä ei verhossa ole lentävän lasin jättämiä jälkiä???

Kohdassa 1:04 neljännen kerran: lasin palat lentelee..sit jossain vaihees mä tajusin et sitä lasia oikein kunnolla lentelee, sit mä jottain kasvoja yritin suojata, ettei silmiin mee sitä lasia ku (1:07)(Auer oli vielä vuoteella) niit oikein pitkälle lens niitä lasin paloja(1:11) ja me sit vieläki ihmeteltiin et mitä ihmet tää nyt on ..Jukka seiso siinä lähellä ovea, se Jukka sanoi siin jottai mitä mä nyt en millää muista et mitä se sano mut jottain se sano mitä mä en muista mut jotain se sanoi et mitä hittoa tai jotain, ja sit määki tajusin et sielt on tulos joku sisälle....(n 1:24) jne.

Oliko vuoteeseen lentänyt lasia?

Oliko verhossa jälkiä?

Oliko Jukan päälle lentänyt lasin paloja? Lasin tekemiä reikiä puserossa, viiltoja tai naarmoja iholla edessä?

Missä välissä lapsi tässä oli käynyt oviaukolla ainakin kaksi kertaa ennen kuin huppu ponkaisi sisään?

Auer on kertomuksessaan jo heti kohta alussa vielä sängyssä seisaallaan tai polvillaan tai jotenkin, kun se räskintä oli alkanut.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ja miten lasia yleensakaan voi lennella mihinkaan pitkalle jos verho on viela paikallaan? Pehmea ja joustava verho toimii kuin jalkapallomaalin verkko ja keraa kaikki siihen lentavan pussiin. Verhon lapi ei ole mitaan lennellyt -- siina ei ole lapimenevia reikia. Jalkia yleensakin oli vain pari pienta lahinna painauman nakoista, joista labra ei osannut sanoa, olivatko ne lyonneista vai lasista.

Miten huppu saa verhon pois tielta ennenkuin lasissa on kunnon aukko kaikkien kolmen lasikerroksen lapi? Miten sisallalolijat eivat huomaisi jos huppu rytkaisee kasin verhon alas? Rekoissa se oli irrotettava kasin.

Verho verho verho.

Siina voi olla koko homman ratkaisu. Ja valoissa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Mäkrö
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Mäkrö »

Itse uskon, että ensimmäinen "ukkonen" oli luultavasti Jukka. Hänet oli jätetty talon ulkopuolelle keittiönujakoinnin jälkeen. Hän vuosi vähän verta, ehkä kyljestä. Pitkäkestoinen ääni tuli, kun Jukka hakkasi kämmenillään ikkunaan, jotta ovi aukeaisi. Anneli makasi sängyssä tekemättä mitään ja peläten. Jukka lähti hakemaan kättä pidempää, kenties mystisen astalon (kenties kirveen) ulkovarastosta tms. Samalla tuli jälki kuistille. Hän hajotti ikkunan kokonaan, vihoissaan heitteli lasin palasia ympäri nurmikentää, pois jaloistaan. Anneli pelkäsi henkensä puolesta ja peitolla (tarinansa mukaan) suojasi itseään sirpaleilta. Hän näki kirveen ja hän näki raivon. Jukka pääsi sisälle ikkunasta ja seisoi ikkunan vieressä. Lapsi tuli paikalle. Hänet käskettiin pois. Tästä eteenpäin tapahtui sitten jotain mihin ei välttämättä huppumiestä tarvita, vaan pelkoa ja raivoa.
Bou
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Bou »

Valhalla kirjoitti:Sanokaa nyt vielä, mistä tunkeutujan tunnistaa tappajaksi. Jos sisään ryntää elokuvatyyliin poliisin vaativien tilanteiden ryhmä niin niillä lukee selässä, että poliisi. Palomiehenkin tunnistaa mutta kun ikkunasta rysäyttää tappaja niin mistä tämän tunnistaa? Teksti selässä? Älkääkä väittäkö, että siitä kun hän tulee sisään fileerausveitsi ojossa. Silloin pitäisi huutaa, että täällä on joku koomikko. Tai mielipuoli kalamies. Mutta, että tappaja?
Näin kamalalle asialle ei saisi nauraa, mutta Valhalla huumorisi vetosi. Koomikko. :P
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

ulkosuomalainen kirjoitti:Ja miten lasia yleensakaan voi lennella mihinkaan pitkalle jos verho on viela paikallaan? Pehmea ja joustava verho toimii kuin jalkapallomaalin verkko ja keraa kaikki siihen lentavan pussiin. Verhon lapi ei ole mitaan lennellyt -- siina ei ole lapimenevia reikia. Jalkia yleensakin oli vain pari pienta lahinna painauman nakoista, joista labra ei osannut sanoa, olivatko ne lyonneista vai lasista.

Miten huppu saa verhon pois tielta ennenkuin lasissa on kunnon aukko kaikkien kolmen lasikerroksen lapi? Miten sisallalolijat eivat huomaisi jos huppu rytkaisee kasin verhon alas? Rekoissa se oli irrotettava kasin.

Verho verho verho.

Siina voi olla koko homman ratkaisu. Ja valoissa.
Ja vaikka lasia lentää niin että silmiä pitää suojata, niin rouvan yö- t- paidasta ei löydy edes lasipölyä. Tainnu Annu uneksia. Nähny kympin unen, toiveajatteluna ja koska huomasi sen olevan unta, siis ettei tullut raiskaaja, niin suuressa frustaatiossa suuntasi pettymyksen aiheuttaman raivon vieressä kuorsaavaan ukkoon.
Näin syntyi tappaja. Ei murhaaja, ei murtomies, ei hullu sekopää vaan tappaja.

Ja sitä paitsi sinä yönä oli viittä vaille täysikuu. 4/12 kuu oli täysi.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Palautetaanpa mieleen, mitä AA on kertoillut "huppumiehestä" ja - toisaalta -itsestään (tiedot koottu oikeuspöytäkirjoista ja ´AA:n kuulustelut syksy 2009´ -ketjusta, lähinnä Taran ja Rouva_Etsivän toissavuotisista viesteistä):

Huppumiehestä:

• AA 06.12.2006:
Hän oli isokokoinen, vähintään 180 sm, mahdollisesti jopa yli 190 sm. Hän oli pukeutunut rosvonnäköiseksi eli hänellä oli yksiväriset tummat vaatteet. Kasvoista näkyi keskiosa eli kasvoja ei näkynyt kokonaan, Hiuksia ei näkynyt lainkaan.
Suusta minulla ei ole mitään erityistä muistikuvaa.. Hän oli aika tavallisen näköinen. Silmät olivat enemmän suurikokoiset kuin pienet ja ne olivat enemmän erillään toisistaan kuin lähellä, mutta ei kuitenkaan silmiin pistävästi. Nenä oli mielestäni pyöreähkö normaalin kokoinen. Tarkoitan, että ei mitään terävä. Kuitenkin oli normaalin näköinen nenä eli tavallinen.
Miehen kulmakarvat eivät olleet voimakkaan väriset, ne olivat suorat ja laskeutuivat kauempaa alaspäin. Hän vaikutti, että ei ihan nuori ollut eli yli 30 vuotta, saattoi olla jopa 50 vuotta. Hän oli painavan näköinen isokokoinen, mutta ei ylipainoinen. Lievästi pikkuisen pullea, vähän vatsakas ennemmin kuin atleettisen näköinen.
  • AA 27.8.2009:
…kookas, vähintään 180 cm pitkä, vartaloltaan roteva ehkä hieman painavan oloinen, vatsakas, pyöreät kasvonpiirteet, leveähkö nenä, enemmän suuret kuin pienet silmät.
  • AA 19.9.2009:
Mies oli pukeutunut tummiin vaatteisiin ja pituudeltaan mies oli 178-188 cm, pyöreäkasvoinen, leveähkö nenä ja tavallisen muotoiset silmät. Mies oli painavan näköinen ja hieman vatsakas. Päässä miehellä täytyi olla jokin huppu taikka kypäräpipo, koska näin vaan miehen kasvot. Miehen painoa en osaa arvioida.
  • AA 19.9.2009:
Toisella kertaa olin varmaankin hieman pidemmällä, koska tuolloin näin miehen kasvot.
  • AA 20.9.2009:
Minun tullessa oviaukolle lähti tekijä välittömästi ja nopeasti minua kohden ja tällöin hänen ollessa minusta noin 2-3 metrin päässä näin hänen kasvonsa ja tällä perusteella olen kertonut tuntomerkkejä.
- - -
Toisella käyntikerralla oviaukolla käydessäni on valojen täytynyt olla päällä, koska muuten en olisi voinut nähdä tekijän kasvoja.
- - -
...mitenkään tarkkoja havaintoja en ole minäkään tehnyt vaan näin tekijästä kasvon piirteet ja olen ne kuvaillut aikaisemmin kuulustelussa.

Yhdessä sairaalavideon pätkässä AA ei muista juuri mitään, vaan toistelee jatkuvasti fraaseja ´mulla on semmonen mielikuva´ ja ´siit mull´ ei oo sen kummempaa mielikuvaa´. "Huppumiestä" AA kuvailee kuitenkin tarkasti ja käyttää toisessa videopätkässä mm. JJ:n lanseeraamaa fraasia ´toimi kuin kone´. JJ laittaa muutenkin säärenvilauttajalle ammattitaidottomasti sanat suuhun.

Auer kuvasi "huppumiestä" ilmeettömäksi, mikä olisi ollut aika koominen kuvaus suu peitossa riehuneesta hyökkääjästä. 6.12. AA kertoi nähneensä miehen normaalinväriset, suorat ja sivuilta alaspäin kaareutuneet kulmakarvat. Tämän hän kiisti myöhemmin. Miksi? Suusta Auerilla ei 6.12.2006 ollut mitään erityistä muistikuvaa. Takkahuoneessa käynneistään Auer totesi, että "huppumies" ehkä ajatteli AA:n myöhemmin pystyvän tunnistavan tämän, koska ´minä näin hänet ja hän näki minut... - ja tämä tapahtui kahteen otteeseen´. Entäs rintaan pisto? Sohiko "huppumies" Aueria puukolla sokeasti, kun puukotustilanteen näkemistä ei laskettu? Näkemisenhän olisi pitänyt tapahtua kolmeen otteeseen.

Kaiken kaikkiaan Auer toisti useaan kertaan nähneensä tekijän kasvot ja kasvonpiirteet. Hiukset olivat peitossa, mutta kasvot näkyivät soikeasta tai ovaalinmuotoisesta aukosta.

Itsestään Auer kertoi yhdessä peruuttamassaan tunnustustarinassa:

• AA 01.10.2009:
…muistan sen, että olimme Jukan kanssa keittiössä ja Jukka piti minua väkisin keittiön pöytätasoa vasten… …Koin tuolloin, että olin vankina enkä päässyt siinä minnekään.
- - -
Jossain kuulustelussa on merkitty silmitön raivokohtaus ja olen tarkoittanut siinä kohtaa hysteerinen kohtaus.
- - -
Kysyttäessä vastaan etten muista varmuudella sitä, että olenko pessyt edellä olevan vasaran samalla kertaa kun olen pessyt käteni.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Sairaalassa 2. joulukuuta kuvattu video kesti alunperin kaikkiaan 40 minuuttia.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

^Näin on. Valitettavasti kokonainen, Iltapulun pätkinä julkaisema sairaalavideo on kadonnut netistä. Taran aiemmin tänne postaamista linkeistä toimii osa. Onko jollakulla linkkiä koko sairaalavideoon? Mielelläni tarkistaisin enemmänkin niitä AA:n lausuntoja.
Vastaa Viestiin