julkaistu tänään klo 10:29, päivitetty tänään klo 10:39
Kihlakunnansyyttäjä Jarmo Valkama vastasi Juha Joutsenlahden todisteluun sarkasmilla.
- Olen ällikällä lyöty, puolustuksen loppulausunnon piti olla vasta huomenna, sanoi Valkama.
- Olit silloin itse mukana, kun tutkintaa vietiin eteenpäin. En usko, että sinun pitäisi olla ällikällä lyöty, vastasi Joutsenlahti.
- Nyt olen, en silloin, kommentoi Valkama.
Valkama muistutti Joutsenlahtea Auerin väitetystä tunnustuksesta, mutta ei varsinaisesti kysynyt todistajalta mitään. Lisäksi syyttäjä ja entinen tutkinnanjohtaja vänkäsivät surmapaikalla olleista verisistä kengänjäljistä.
"Käytös hämmästyttävän rauhallista"
Oikeus kuulee parhaillaan todistajana Suomen mielenterveysseuran entistä toiminnanjohtajaa Pirkko Lahtea. Lahti antoi lausunnon hätäkeskuspuhelun nauhoitteesta ja videoiduista kuulusteluista. Lahden mielestä syytetyn käytös oli hämmästyttävän rauhallista.
Syytetty Anneli Auer kysyi Lahdelta, oliko tämän tarkoitus löytää jotain epäilyttävää hänen käytöksestään. Lahti kiisti tämän.
Satakunnan käräjäoikeus kuulee keskusrikospoliisin edustajaa myöhemmin tänään poliisin peitetoiminnasta suljetuin ovin. Kuulemisesta annetaan tiedote joko tänään iltapäivällä tai huomenna aamulla.
Syyttäjän loppulausunto kuullaan oikeudessa iltapäivällä.
YLE Satakunta
http://yle.fi/alueet/satakunta/2010/05/ ... 57033.html
Tässä kohtaa JJ vie pisteet kotiin 6-0 ja syyttäjä paljastaa "korttinsa", joita ei näemmä ole olemassakaan. Juttu kaatuu näytön puutteeseen/ asian ratkaisemiseen syytetyn eduksi, näin se vaan menee.