holmesin haamu kirjoitti:Järjetön teko kaikessa järjettömyydessään. Vaikka syy oli 100%:sesti naisen omaa vikaa, niin mielestäni aina kannattaisi näissä tilanteissa ajatella vastaisuudenkin varalta ns. maalaiskaupunkilaisjärjellä.
Tätä tekoa ei olisi todennäköisesti estänyt oikeastaan mikään seikka, koska se olisi yhtä hyvin voinut tapahtua nyt tai pari päivää myöhemmin, mutta siitä huolimatta jos näkee toisen olevan selvästi "sekavassa mielentilassa" niin ei koskaan pitäisi tietoisesti alkaa provosoimaan tilannetta vielä pahempaan, vaan vaikka itse tarvittaessa ottaa ns. ohjat käsiin ja pyrkiä rauhoittamaan tilanne.
Ihmiset saattavat saada aivan käsittämättömiä päähänpistoja todella lyhyessä ajassa. Sen takia jos mies näki naisen olevan sekavassa tilanteessa, niin olisi vaikkapa itse pitänyt tulla sieltä bussista ja pyrkiä rauhoittamaan tilanne. Usein provosoidaan vain entistä enemmän ja raivo muuttuu vielä pahemmaksi. Se ei ole koskaan hyvä juttu.
Millä tavalla mies provosoi naista? Menemällä töihin?
Jospa tuo oli ihan tavallista käytöstä naiselta? Mies saattoi olla täysin kyllästynyt naisen oikkuihin. Miehen olisi pitänyt nousta bussista ja jättää menemättä töihin? Ties milloin menee seuraava bussi. Ties monesko kerta oli, kun nainen järjestää shown miehen töihin menosta. Ei siinä kauaa ole töitä jos jää menemättä, kun mustasukkainen morsian oikuttelee. Mielestäsi siis miehen olisi pitänyt kiltisti totella naista ja nöyrtyä vaikka itse tahtoi olla bussissa ja mennä toihin?
Oliko nainen edes bussissa "sekavassa tilassa"? Jospa mies oli ollut raivottaren tossun alla jo pitkään ja kerrankin päätti tulla sieltä pois ja tehdä niin, kuin hän itse näkee oikeaksi eli mennä töihin. Jospa mies oli lopen kyllästynyt eukon oikkuihin.Tämä narsistiraivotar ei välittänyt kenestä kään, eikä mistään, kun hänen egoaan loukattiin.
Bussissa oli muitakin, kuin miehensä, he olivat menossa johonkin ja halusivat ehkä olla siellä ajoissa. Kiinnostiko tämä naista? Ei. Kiinnostiko naista, että hänellä oli 3 lata kyydissään? Ei. Kiinnostiko naista bussilastillinen ihmisiä ja heidän hyvinvointnsa tai elämänsä? Ei. Ei tuollaista raivotarta pysty kontrolloimaan, hän ei olisi rauhoittut ennen, kuin olisi saanut tahtonsa läpi ja miehen pysymään kotona. Entä seuraavalla kerralla sitten? Taas kun olisi ollut työkeikka nainen olisi laittanut pystyyn saman näytelmän, uudestaa ja uudestaan.
Luuletko, ettei mies ehkä ole yrittänyt rauhoitella naista jo aiemmin päivällä? Ja ehkä kymmeniä kertoja ennen sitä? Ehkä mies ei vaan jaksanut hänkään. En näe mitään provosoimista miehen puolelta. Helvetti, mies oli menossa töihin ja bussilastillinen muita ihmisiä töihin ja kouluun kuka minnekin ja bussikuski teki työtään ja tämä yksi narsisti ei välittänyt mistään. Hän käyttäytyi kuin nelivuotias kakara karkkihyllyllä ja kaikki tietää, että lapselle ei tule opettaa, että raivoamalla saa mitä haluaa, eli karkkia ei tipu. Naiselle ei sitten imeisesti ole tätä koskaan opetettu.