B-lausunto ei riitä mihinkään tänä päivänä. Ei ainakaan yleensä. Sairauspäivähakemukset voit pistää varmaan vetämään silti. Se aina uusiutuu sitten automaattisesti uuden lausunnon myötä. Läheistä seuranneena tuli tämän kanssa itsekkin tapeltua ja setvittyä. Läheinen siis selkeästi todettiin lääkärin toimesta työkyvyttömäksi ja oli lisäksi sairaslomalla, ei riittänyt Kelalle.Kumisilmä kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 9:24 am kannattaako tota sairauspäivärahaa hakea kelasta jos on b lausunto vai jatkaa työttömänä työnhakijana.
kumpi antaa enempi massia vai onko sama raha mitä jää kouraan.
ei viittis turhaan härkkiä kelaa ku muutenkin kyttäävät pientä köyhää lakua ku piru raamattua![]()
mikä ois hyvä peräpukamavoide![]()
Kumisilmä
Re: Kumisilmä
Kela käyttää asiantuntijalääkäreitä ja päätöksestä pitäisi löytyä hänen nimi, jolla lähteä kumoamaan hänen virka-asemassaan tekemää näkemystä, jos sen kokee virheelliseksi. Suomessa työkykyä alentavia sairauksia on enemmän kuin missään muualla, mutta jos on esim. rekkakuski ja kärsii alkoholismista, jonka vuoksi kortti on viety poliisin toimesta, ei asiaa voi kiistää yksikään lääkäri, koska hekin ensitöikseen veisivät ajokortin. Masennus lienee alkoholismin rinnalla toinen merkittävä kansansairaus, jonka selväpiirteinen merkitys on se, että henkilö ei yksinkertaisesti enää nouse ylös vuoteesta ja tämä vanhaan aikaan testattiin sairaalajaksolla, jonka aikana vasta diagnosoitiin. Nykyään masennusdiagnoosin voi saada jopa puhelimitse, eikä siihen niitä nenäkoruja tai muita lävistyksiä tarvita. Näillä viittaan huomiohakuiseen "masennukseen", joka on ollut nouseva trendi jo pitkään, eikä Miki Liukkosen itsemurha ainakaan laimentanut sitä nuorten naisten keskuudessa, joilla on hvyin suuri tarve tulla "nähdyksi", jos ei muuten niin sitten vittu vaikka Onlyfansissa.Knobster kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 3:34 pmB-lausunto ei riitä mihinkään tänä päivänä. Ei ainakaan yleensä. Sairauspäivähakemukset voit pistää varmaan vetämään silti. Se aina uusiutuu sitten automaattisesti uuden lausunnon myötä. Läheistä seuranneena tuli tämän kanssa itsekkin tapeltua ja setvittyä. Läheinen siis selkeästi todettiin lääkärin toimesta työkyvyttömäksi ja oli lisäksi sairaslomalla, ei riittänyt Kelalle.Kumisilmä kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 9:24 am kannattaako tota sairauspäivärahaa hakea kelasta jos on b lausunto vai jatkaa työttömänä työnhakijana.
kumpi antaa enempi massia vai onko sama raha mitä jää kouraan.
ei viittis turhaan härkkiä kelaa ku muutenkin kyttäävät pientä köyhää lakua ku piru raamattua![]()
mikä ois hyvä peräpukamavoide![]()
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Käsittääkseni sairauspäiväraha on parempi aina, kun yksilö on todettavissa työkyvyttömäksi. Jos en ihan väärin muista niin tähän vaikuttaa toki myös se, että olisko ko. yksilö oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
Suomessa työttömyystilastoissa on ihan huomattava määrä ihmisiä, joiden työkyky on olennaisesti heikentynyt. Ei siis tosiasiallisesti olla työmarkkinoiden käytettävissä, mutta jäädään työttömyysetuuksien varaan, koska työkyvyn arviointi, hoito ja kuntoutus ei käynnisty ajoissa tai lainkaan. Kyse on järjestelmäongelmasta, ei yksilön haluttomuudesta.
Tää kaikki vääristää työttömyyslukuja SEKÄ jättää ihmiset vaille tarvitsemaansa tukea. Ko. ilmiö on sekä inhimillisesti että yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Siksi ite suosittelen ehdottomasti hakeutumaan sairauslomalle sairauspäivärahoineen. Siitä joutuu ehkä taistelemaan ja pyytämään uusia, parempia lääkärintodistuksiakin. Unohtamatta sitä, että surkean kuuluisan Kelankin päätöksiä joutuu kyseenalaistamaan jne. Raskastahan tää kaikki on, mutta toisaalta jos kukaan ei jaksa sitä, ei todellisuus tuu koskaan kunnolla esiin (Kela, muut päättäjät).
Kirjoitit, Laku, aiemmin noi nykyiset C-hep.hoidon lääkkeet; kiitti tiedosta. En ole näemmä perillä ajankohtaisesta tilanteesta, mutta ei mulla kyllä ole potilaitakaan, jotka olis ko. hoidossa. Toivottavasti saat apua tosta!
Suomessa työttömyystilastoissa on ihan huomattava määrä ihmisiä, joiden työkyky on olennaisesti heikentynyt. Ei siis tosiasiallisesti olla työmarkkinoiden käytettävissä, mutta jäädään työttömyysetuuksien varaan, koska työkyvyn arviointi, hoito ja kuntoutus ei käynnisty ajoissa tai lainkaan. Kyse on järjestelmäongelmasta, ei yksilön haluttomuudesta.
Tää kaikki vääristää työttömyyslukuja SEKÄ jättää ihmiset vaille tarvitsemaansa tukea. Ko. ilmiö on sekä inhimillisesti että yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Siksi ite suosittelen ehdottomasti hakeutumaan sairauslomalle sairauspäivärahoineen. Siitä joutuu ehkä taistelemaan ja pyytämään uusia, parempia lääkärintodistuksiakin. Unohtamatta sitä, että surkean kuuluisan Kelankin päätöksiä joutuu kyseenalaistamaan jne. Raskastahan tää kaikki on, mutta toisaalta jos kukaan ei jaksa sitä, ei todellisuus tuu koskaan kunnolla esiin (Kela, muut päättäjät).
Kirjoitit, Laku, aiemmin noi nykyiset C-hep.hoidon lääkkeet; kiitti tiedosta. En ole näemmä perillä ajankohtaisesta tilanteesta, mutta ei mulla kyllä ole potilaitakaan, jotka olis ko. hoidossa. Toivottavasti saat apua tosta!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
-
KumiJalkine
- Hetty Wainthropp
Jos on työelämässä kyllä. Laku onko koskaan ollut?Bird kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 6:53 pm Käsittääkseni sairauspäiväraha on parempi aina, kun yksilö on todettavissa työkyvyttömäksi. Jos en ihan väärin muista niin tähän vaikuttaa toki myös se, että olisko ko. yksilö oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
Suomessa on sellainen kulttuurillinen erityispiirre, että lääkärit kuvittelevat kaiken paranevan entiselleen, jos potilas vielä hengittää ja veri kiertää. Sitten saa vapautuksen, jos ei hengitä. Ei lääkärikään kiistä, että potilas vaan leikkii ja puijaa huijaa.
Okei, olin siinä uskossa, että sairauspäivärahaan ei vaikuta työhistoria? Kuntoutustuen määrään se kyllä taitaa vaikuttaa. Saatan toki olla väärässä.KumiJalkine kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 7:29 amJos on työelämässä kyllä. Laku onko koskaan ollut?Bird kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 6:53 pm Käsittääkseni sairauspäiväraha on parempi aina, kun yksilö on todettavissa työkyvyttömäksi. Jos en ihan väärin muista niin tähän vaikuttaa toki myös se, että olisko ko. yksilö oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
Suomessa on sellainen kulttuurillinen erityispiirre, että lääkärit kuvittelevat kaiken paranevan entiselleen, jos potilas vielä hengittää ja veri kiertää. Sitten saa vapautuksen, jos ei hengitä. Ei lääkärikään kiistä, että potilas vaan leikkii ja puijaa huijaa.
Ylipäänsä järjestelmä ohjaa usein liian pitkään roikottamaan ihmisiä työttömyysetuuksilla, vaikka todellinen ongelma on terveydellinen. Se ei ole potilaan huijausta vaan rakenteellinen ongelma, jossa vastuuta pallotellaan Kelan, terveydenhuollon ja TE-järjestelmän välillä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
90-91 Olin viimeks duunissa suomen sokerilla sitä ennen muutaman viikon kotisaaren leipomossa siinäpä se työhistoria.Bird kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 4:59 pmOkei, olin siinä uskossa, että sairauspäivärahaan ei vaikuta työhistoria? Kuntoutustuen määrään se kyllä taitaa vaikuttaa. Saatan toki olla väärässä.KumiJalkine kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 7:29 amJos on työelämässä kyllä. Laku onko koskaan ollut?Bird kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 6:53 pm Käsittääkseni sairauspäiväraha on parempi aina, kun yksilö on todettavissa työkyvyttömäksi. Jos en ihan väärin muista niin tähän vaikuttaa toki myös se, että olisko ko. yksilö oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
Ylipäänsä järjestelmä ohjaa usein liian pitkään roikottamaan ihmisiä työttömyysetuuksilla, vaikka todellinen ongelma on terveydellinen. Se ei ole potilaan huijausta vaan rakenteellinen ongelma, jossa vastuuta pallotellaan Kelan, terveydenhuollon ja TE-järjestelmän välillä.
ei oo koskaan ollu mun juttu tommonen raataminen oon enempi luonteeltani filosofi ja lauman johtava uros.
tykkään kovasti nauttia työhedelmistä kunhan työn tekee joku muu ku minä.
Antifa Free Palestina
Kumisilmä kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:47 pm90-91 Olin viimeks duunissa suomen sokerilla sitä ennen muutaman viikon kotisaaren leipomossa siinäpä se työhistoria.Bird kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 4:59 pmOkei, olin siinä uskossa, että sairauspäivärahaan ei vaikuta työhistoria? Kuntoutustuen määrään se kyllä taitaa vaikuttaa. Saatan toki olla väärässä.KumiJalkine kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 7:29 am
Jos on työelämässä kyllä. Laku onko koskaan ollut?
ei oo koskaan ollu mun juttu tommonen raataminen oon enempi luonteeltani filosofi ja lauman johtava uros.
tykkään kovasti nauttia työhedelmistä kunhan työn tekee joku muu ku minä.
En tiedä minkä verran provosoit ym., mutta niinhän se menee, että kaikki ei vain sopeudu siihen oravanpyörään.
Mä haluun jenkkeihin johonkin sinne punaniska alueelle vetää sitä niiden meta-amffee.
pitääkö sinne passin lisäks hommata muuta dokumenttiä ja kannattaako viedä niille testiin kurvista suomalaista katupirteetä noin vertailun vuoksi
täytyy pakottaa itsensä sietää sen verran auktoriteetti ukkoja et pääsee maahan tuskin heti lentokentällä kannattaa eka jenkkisika heittää katolleen vai
on muuten isoja ukkoja kyttinä tossa maassa tätä kuvankin possua tuskin saa tonttiin edes trukilla

pitääkö sinne passin lisäks hommata muuta dokumenttiä ja kannattaako viedä niille testiin kurvista suomalaista katupirteetä noin vertailun vuoksi
Antifa Free Palestina
-
pieninainen
- Hercule Poirotin viikset
Ei hitto sun kans (:
Kiitos mielen piristämisestä,
oli oikeesti kiva huomaa et joku saa viel aikaan näin.
Mut itse asiaan, mitä eroa niiden metalla on meiän metaan?
oon hirveen vähän päässy metaa testaamaan enkä edes sitä kristalli versiota jota mm Jari Sillanpää veti.jenkki versiota en kertaakaan.pieninainen kirjoitti: To Helmi 12, 2026 6:42 pm Ei hitto sun kans (:
suomessa on ollu hirveen vähän laatu huumeita tarjolla kuten meta ja heroiini noita kahta vedetään muualla euroopassa meillä spurgu piriä ja korvaushoitolääke subua.
jos joku tois kunnon heroiinia halvalla kadulle ni koko stadin subun vetäjä yhteisö kuolis viikossa.
toi näkyy pirin vetäjien kohdalla siinä ku peukku tuli.vanhat veturit delaa ja nuoremmat psyykosissa parin päivän käytön jälkeen.
jenkeissä toi niiden meta on kotimaan tuote, halpaa ja vahvaa.
tässä hyvä dokumentti metasta.
Antifa Free Palestina
Miten se heidän vuoristolabra eroaa meidän itä-eurooppalalaisista tehtaista? Jos vedät vielä i.v:nä niin olen pettynyt sinuun, koska juuri neuloista olet saanut aikanaan sen hepatartunnan. En ole muuten koskaan kysynyt, mutta pidätkö LSD-luokkaan lukeutuvista aineista?Kumisilmä kirjoitti: To Helmi 12, 2026 6:13 pm Mä haluun jenkkeihin johonkin sinne punaniska alueelle vetää sitä niiden meta-amffee.
Jos saisit rajoittamasti seuraavia aineita, niin mitä vetäisit eniten?
- Heroiiniluokan aineet
- Amfetamiiniluokan aineet
- DTEI-luokkaan kuuluvat dissosiatiiviset aineet
- Alkoholi (jos ei olisi kirroosia)
- Kaasumuotoinen sedatiivi, kuten esim oksidikaasut ym.
- Jokin muu, kerro mikä?
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Lsd kokemukset jää silokkeihin ja ysärin pingviini lappuihin ei oo mun psyyke niin heikko.RL11/6 kirjoitti: Pe Helmi 13, 2026 2:31 amMiten se heidän vuoristolabra eroaa meidän itä-eurooppalalaisista tehtaista? Jos vedät vielä i.v:nä niin olen pettynyt sinuun, koska juuri neuloista olet saanut aikanaan sen hepatartunnan. En ole muuten koskaan kysynyt, mutta pidätkö LSD-luokkaan lukeutuvista aineista?Kumisilmä kirjoitti: To Helmi 12, 2026 6:13 pm Mä haluun jenkkeihin johonkin sinne punaniska alueelle vetää sitä niiden meta-amffee.
- Heroiiniluokan aineet
- Jokin muu, kerro mikä?
pilvikin ihan myrkkyä en oo ikinä tykänny ja edellisistä savuista rupee olee 30 vuotta aikaa.
alkoholia varsinkin mietoja rakastan mut ehkä mun juomatavoista kertoo jotain se että sain ekan viinakramppini 17 vuotiaana samana vuonna olin yli sata kertaa kisiksen pudussa.
tolusta tykkäsin teininä
sit amfe se on mun sielun huume olin samanlainen säätäjä jo tarhassa ku olin sit 22 vuotiaana ku piikitin ekaa kertaa.
säädän ja sählään ku kännissäkin mut isot erot viinaan tulee tässä.
-en oo ikinä lyönyt ketään tahi muuten ollut agressiivinen ku oon vetäny pelkkää piriä
-en oo saanut ainuttakaan tuomiota en edes sakkoa käyttörikoksesta 1992-2026 huumeista.vedin kurvissa kadulla vuosia olin asunnoton nisti mut silti ei edes yhtä sakkoa oo tullu.toki turpaan kytät veti monesti sillon ysärin kohdilla jos sattu olee värkit hallussa.
oon siis oma itseni pireissä mut toisin ku selvinpäin nautin olostani.
Antifa Free Palestina
Minulle tuli Notinolta mainos kölninvedestä samalla, kun luin viestiäsi. Se on selvä merkki, että tarvitset kunnon heroiinia. Toisaalta nykyään saa kuulema halvalla tukkureilta edullisesti piriä, josta tunnut pitävän. Eikä se olisi iso sijoitus, että saisit kilon tavaraa, jolla Suomea itsenäistettiin. Itse antaisin sinulle vielä kaupantekijäisiin luvat suomikonepistooliin ja sen erva-lippaisiin, sekä 10 000 patruunaa. Pidän sinun tavastasi olla ikääntynyt punkkari. Olet kuin amatoli, räjähdysherkkä riehuja, kuten kunnon punkkarin kuuluukin olla. Me hoidetaan Iiro Viinasen kanssa tässä pari kenttää SC:ää, kun kiinalaiset alkoi vittuilemaan. Me käydään tappamassa ne ja tullaan sen jälkeen hakemaan sut Iiron Amarokilla. Käydään hakemassa rokkimäkiltä kasvisburgerit ja lähdetään sinne Hauholle Spyderkot vyöllä paistamaan makkaraa.Kumisilmä kirjoitti: Pe Helmi 13, 2026 5:59 amLsd kokemukset jää silokkeihin ja ysärin pingviini lappuihin ei oo mun psyyke niin heikko.RL11/6 kirjoitti: Pe Helmi 13, 2026 2:31 amMiten se heidän vuoristolabra eroaa meidän itä-eurooppalalaisista tehtaista? Jos vedät vielä i.v:nä niin olen pettynyt sinuun, koska juuri neuloista olet saanut aikanaan sen hepatartunnan. En ole muuten koskaan kysynyt, mutta pidätkö LSD-luokkaan lukeutuvista aineista?Kumisilmä kirjoitti: To Helmi 12, 2026 6:13 pm Mä haluun jenkkeihin johonkin sinne punaniska alueelle vetää sitä niiden meta-amffee.
- Heroiiniluokan aineet
- Jokin muu, kerro mikä?
pilvikin ihan myrkkyä en oo ikinä tykänny ja edellisistä savuista rupee olee 30 vuotta aikaa.
alkoholia varsinkin mietoja rakastan mut ehkä mun juomatavoista kertoo jotain se että sain ekan viinakramppini 17 vuotiaana samana vuonna olin yli sata kertaa kisiksen pudussa.
tolusta tykkäsin teininä![]()
sit amfe se on mun sielun huume olin samanlainen säätäjä jo tarhassa ku olin sit 22 vuotiaana ku piikitin ekaa kertaa.
säädän ja sählään ku kännissäkin mut isot erot viinaan tulee tässä.
-en oo ikinä lyönyt ketään tahi muuten ollut agressiivinen ku oon vetäny pelkkää piriä
-en oo saanut ainuttakaan tuomiota en edes sakkoa käyttörikoksesta 1992-2026 huumeista.vedin kurvissa kadulla vuosia olin asunnoton nisti mut silti ei edes yhtä sakkoa oo tullu.toki turpaan kytät veti monesti sillon ysärin kohdilla jos sattu olee värkit hallussa.
oon siis oma itseni pireissä mut toisin ku selvinpäin nautin olostani.
-
KumiJalkine
- Hetty Wainthropp
Monet ent. päihteidenkäyttäjät ovat raportoineet päässeensä päihdeongelmasta syömällä useita grammoja huumesieniä. Ilmankos Lakua pelottaa
Piri on kivaa ja saa jalat liikkumaa!