Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
HarrietM
Roger Murtaugh

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

AAn toiminta on sitten ollut aika kylmäveristä, kun vielä hätäpuhelun aikana on miestään hoidellut.

Ei siinä tilanteessa tiedä kuinka lähellä poliisipartio on, joten ilmeisesti mikään paniikki ei ole häneen ainakan iskenyt, vaan hän on määrätietoisesti hoitanut surmatyön loppuun, jopa kiinnijäämisuhalla.
That's a crock!
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Häke-puhelun syy voi olla niinkin yksinkertainen, että Annelin kylkeä on alkanut pistää ja hengitys salpautua.

Ihmisen elämän vimma on niin voimakas, että jos on tuntunut keuhkon romahtaessa, että kuolema tulee - puhelin käteen ja Häke-soitto.

Adrenaliini on taas siinä vaiheessa vienyt kivun hetkellisesti pois ja looginen ajattelu astunut kuvioon, kun taustalta on kuulunut miehen örinää. Tietoisena siitä, että apu on tulossa, on työ tehty loppuun asti.
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Poliisi on ymmärtääkseni ollut puhelimessa surmapaikalle soitosta pihaan tuloon asti, joten varmasti AA oli puhelimesta poistuessaan myös tietoinen siitä, kuinka pian partio on paikalla.
Ainakin Kuusiranta sanoi, että autosta oli yhteys asunton, mikä minusta tarkoittaa sitä, että joko puhelu katkesi hetkeksi ja auto soitti paikalle tai puhelu siirrettiin / jaettiin auton kanssa.
Nuotio & Äreät Tiput
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

MissHolmes kirjoitti:Ikkunan ikkunan laudalle. Ei oven.
Siinä vieressä on ikkuna. Ihan kiinni vieressä.
Takkahuoneen ikkuna ei ole ihan kiinni vaan puolen metrin päässä sivussa. Ja siinä ei ole ikkunalautaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Kappas, niin onkin. Minulla oli aivan elävä kuva silmissäni, että ikkuna oli 10 cm päässä ovesta. Sorryyyyy...
Eli ei siitä varmaan kukaan ole ulospäin mennyt. Sisään ainoastaan. Jäähynsä päätteksi.
Veikkaan edelleen jäähyilijäksi Annelia.
Nuotio & Äreät Tiput
HarrietM
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Ainakin ensimmäisten tietojen mukaan Lahti oli ns ylitapettu.

eli tekijä oli lyönyt häntä puukolla monta kertaa enemmän kun mitä hänen surmaamiseen olisi tarvittu. Poliisin mukaan puukoniskuja oli 'paljon'. Ei siinä tappamisen 'hurmiossa' varmaan kelloa katseltu.

Joten luulen että se oli muutamasta minuutista kiinni ettei jäänyt kiinni itse teossa.
That's a crock!
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Kotipoliisi kirjoitti:Häke-puhelun syy voi olla niinkin yksinkertainen, että Annelin kylkeä on alkanut pistää ja hengitys salpautua.

Ihmisen elämän vimma on niin voimakas, että jos on tuntunut keuhkon romahtaessa, että kuolema tulee - puhelin käteen ja Häke-soitto.

Adrenaliini on taas siinä vaiheessa vienyt kivun hetkellisesti pois ja looginen ajattelu astunut kuvioon, kun taustalta on kuulunut miehen örinää. Tietoisena siitä, että apu on tulossa, on työ tehty loppuun asti.
Hyvin mahdollista.
Ovat käyneet siis toisiinsa käsiksi ensin ja jossain vaiheessa lasi rikkoutunut ja Anneli ollut mahdollisesti jäähyllä välissä. Seuraavaksi taas yksi mahdollinen kuvio ikkunasta sisääntulon jälkeen:
Vaimo on alkanut moukaroida miestään jollain astalolla jolloin mies on mennyt hakemaan veitsen köökistä ja palannut takkahuoneeseen pistänyt vaimoaan keuhkoon , aikomuksena siis tappaa vaimo. Sen jälkeen vaimo on vielä mätkäissyt astalolla kerran kunnolla jolloin mieheltä on menneet jalat alta ja hän on jäänyt takkahuoneeseen vaikertamaan.
Vaimo on tässä kohtaa mennyt keittiöön soittamaan apua itselleen. Myös lapsi tulee viimeistään tässä vaiheessa keittiöön.
Numeroa valittaessa ja odottaessa, että häke vastaa, vaimo tajuaa, että mies on taas nousemassa ja aikoo tulla jatkamaan veitsensä kanssa.
Häke yhdistyy, eikä vaimo ehdi kuin huutaa "tulkaa äkkiä, täällä on joku tappaja", sitten hänen on palattava puolustamaan henkeään. Antaa luurin lapselle.
Hän saa otettua veitsen mieheltään jolla vielä motoriikka sekaisin edellisestä mäjäyksestä.
Veitsi kädessään äärimmäisen uhan alla sitten...

Nauhalle on saattanut tallentua miehen uhkaavaa ääntä joka on aluksi tulkittu murhaajan ääneksi (koska poliisilla ei varmaan ollut Annelin onneksi tietoa siitä, miltä Lahden ääni kuulostaa, tai ainakaan olemassaolevaa äänitettä verrokiksi). Myöhemmin labrassa sitten selvitetty, että ääni onkin Lahden oma.

Se mitä nyt tässä miettii, on tuo ilmeisesti suht sanatarkka lausahdus jonka vaimo häkeen sanoi:
- "tulkaa äkkiä, täällä on joku tappaja"

Olisiko voinut huutaa hätäpäissään tuolla tavalla luuriin kun jo sitä huutaessaan on ehkä tajunnut, ettei voi jäädä enempää selittämään asiaa päivystäjälle vaan hänen on heti irrotettava luurista ja palattava puolustamaan itseään ennen kuin mies ehtii toeta ja jatkaa surmatyötä?
Ei kai?
Tuossa tilanteessa kai huutaisi jotain tyyliin "minut tapetaan, tulkaa pian", tai "mies aikoo tappaa, tulkaa pian".

Kuinka lavastettu juttu tämä oikein on?
Voiko tuollaisen tarinan tosiaan kehitellä siinä samalla kun tapahtumat etenee?
Tarinan ulkopuolisesta tunkeutujasta.
Vai onko koko homma ollut pakko suunnitella jo etukäteen mennäkseen läpi noinkin hyvin?

Juuri nyt tuntuu vähän sille, että olisi jo etukäteen mietitty.
Totuus
MissHolmes
Ben Matlock

Minä luulen, että poliisin ja pelastushenkilökunnan tullessa AA on jo ollut aika tajukankaalla. Niin shokista kuin pistoksesta.
Hän on sanonut nuo sanat puhelimeen ja poliisi on sen perusteella alkanut yöllä tutkia taloa ja surmaa.
Anneli on tajunnut vasta toivuttuaan seuraavana tai sitä seuraavana päivänä, että tuo lausahdus on mennyt ''läpi'' ja alkanut vasta sitten antaa noita epämääräisiä kuvauksia, tunnistellut Tannerin jne jne

Eli kaikki surman järjestelmällinen peittely on lähtenyt liikkeelle vasta sairaalassa, kun on havainnut, että poliisi todella etsii ulkopuolista tekijää.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Yksi kysymys. Tietääkö kukaan oliko Jukka S. Lahti oikeakätinen vai vasenkätinen?
Alethes doksa meta logu
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sirpa kirjoitti:Yksi kysymys. Tietääkö kukaan oliko Jukka S. Lahti oikeakätinen vai vasenkätinen?
Kyllä varmasti tietää. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Ilmarinta/jänniteilmarinta on hiljalleen kehittyvä tila joka syntyy tyypillisesti ulkoisen trauman aiheuttaman kylkiluun/luiden puhkaistessa keuhkopussin. Usein tämä tapahtuu autokolarissa. Muita tyypillisiä syitä ovat puukotus tai ampumavamma. Jos muita traumoja esim. pään alueelle ei ole syntynyt pystyy ihminen toimimaan minuutteja/kymmeniä minuutteja tilan pahentuessa hiljalleen. On raportoitu tapauksia joissa ko. vamman saanut ihminen on vetänyt muita uhreja ajoneuvosta ulos kunnes on itse romahtanut, mennyt siniseksi ja seuraavaksi elottomaksi. Myös metsään juosseita onnettomuusuhreja on etsitty Suomessakin, ilmeisen hyvällä menestyksellä mutta näissä on tosiaan usein aivoruhje/tärähdys mukana.

Haluan sanoa, että tuskin ekonomimme on itseään puukottanut vaan Lahti on häntä sohaissut.

Edes Porin poliisi ei voi erehtyä lasin rikkomissuunnasta ts. lasi on rikottu ulkoapäin.

Loppulauselma: Naisen petollisuudella ei ole rajaa. Kylmäveristä lavastusta. Nytkin huijattiin J. Joutsenlahtea (Joka toki minua miellyttää, kyrpänaama kun on kyseessä) ja kollegoita lähes 3 vuoden ajan. Jos eläköitynyt Seppo Sillanpää olisi johtanut tutkintaa uskon että ennen joulua olisi vaimoke vangittu.

Olen puhunut. :wink:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Odottelen edelleen tuota tiettyä varmuuttaa siihen kumpi kätinen Lahti oli. :wink:

"Edes Porin poliisi ei voi erehtyä lasin rikkomissuunnasta ts. lasi on rikottu ulkoapäin."

Kuusiranta on sanonut lasin rikkoutuneen tappelun tiimellyksessä ja siis sisältäpäin, mutta Joutsenlahti on tietysti ajatellut lasin rikotun ulkoapäin, koska on etsinyt siitä sisälle tullutta murhamiestä. Näin olen ymmärtänyt asian.
Alethes doksa meta logu
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Sirpa kirjoitti: Kuusiranta on sanonut lasin rikkoutuneen tappelun tiimellyksessä ja siis sisältäpäin, mutta Joutsenlahti on tietysti ajatellut lasin rikotun ulkoapäin, koska on etsinyt siitä sisälle tullutta murhamiestä. Näin olen ymmärtänyt asian.
Näinkö on? Nyt Joutsenlahden osakkeet laskivat silmissäni jo miinuksen puolelle. Mutta vaimo on kuitenkin lompsinut kenkineen ulkosalla. (Jos eivät Lahden niin todellakin harkittu teko)

Kengäthän menee kätevästi wc-pytyn vesisäiliöön josta vaimo on voinut ne myöhemmin vaivihkaa hävittää. Ja onhan omakotitalossa tosiaan lukuisia piilopaikkoja. Mikä lie se toinen tekoväline ja mihin se on kadonnut? Veikkaan kaulinta tai vasaraa...tai pippurisumutetta.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

Sirpa kirjoitti:Yksi kysymys. Tietääkö kukaan oliko Jukka S. Lahti oikeakätinen vai vasenkätinen?
Perhekerhon kuvista voi päätellä, että vasuri.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

teppo kirjoitti:
Perhekerhon kuvista voi päätellä, että vasuri.
Ai. Minä päättelin sitten just päinvastoin.
Irish Coffee näyttää ainakin olevan oikeessa :wink:
Vai onko vaaleanpunapaitainen JL?
http://www.perhekerho.net/matkakertomuk ... rlanti.htm
Totuus
Lukittu