Motiivi?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Fela Shakara
Harjunpää

Re: Motiivi?

Viesti Kirjoittaja Fela Shakara »

Aiempaan: onpahan kerrankin Anneli Auer antanut lausunnon, joka ei sisällä kauttaaltaan ilmaisuja "ehkä, ilmeisesti, muistaakseni, luultavasti, minulla on sellainen mielikuva". Tosin sana "näyttäisi" on taajaan käytössä.

Ulkonäön perusteella kuvassa hänen mukaansa on tekijä, koska hänellä on esimerkiksi pulleat posket ja kulmakarvat ovat samassa kohtaa kuin näyttivät olevan huppiksella; myös silmät ja nenä näyttäisivät olevan samanlaiset kuin ko. tappajalla. Johtopäätös: kuvassa oleva henkilö näyttäisi Anneli Auerin mielestä siltä, joka tunkeutui heidän asuntoonsa. Ja kun mikään ei sulje asiaa pois niin kyllä kuvassa sillloin on ulkopuolinen tappaja.

Päivä tyhmä kysymys: Missä kohtaa teillä on kulmakarvat? Tunnettteko ketään, jolla ne olisivat esimerkiksi silmien alapuolella.
Live long and prosper!
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Vareksenpoikanen. kirjoitti:Selittäkää nyt hyvät viisaammat minulle, minkä takia huppista on pidetty ja pidetään miehenä. Sitä ei pahemmin ole tullut näissä viesteissä pohdittua.
Kyllä! :) Olen itsekin sanonut, että ainoa, millä palat voisi jotenkin saada esim. hätä-puhelun osalta paikoilleen, olisi se, että huppumies olisi nainen ja hänellä olisi varsin korkea ääni "isosta koostaan" huolimatta. :)
kuolema
Andy Sipowich NYPD

padlock kirjoitti: Eikä tullut. Nimetön vihje tuli poliisille vähän ennen Lahden kuolemaa. Vihje ei mennyt Porin poliisille. Sen takia se huomattiin vasta 2007 kun Puputin yhteyttä Lahden kuolemaan ihmeteltiin.
Ja tähän tietoon jos saisimme lähteen myös, kiitos. :)
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Fela Shakara kirjoitti:Aiempaan: onpahan kerrankin Anneli Auer antanut lausunnon, joka ei sisällä kauttaaltaan ilmaisuja "ehkä, ilmeisesti, muistaakseni, luultavasti, minulla on sellainen mielikuva". Tosin sana "näyttäisi" on taajaan käytössä.

Ulkonäön perusteella kuvassa hänen mukaansa on tekijä, koska hänellä on esimerkiksi pulleat posket ja kulmakarvat ovat samassa kohtaa kuin näyttivät olevan huppiksella; myös silmät ja nenä näyttäisivät olevan samanlaiset kuin ko. tappajalla. Johtopäätös: kuvassa oleva henkilö näyttäisi Anneli Auerin mielestä siltä, joka tunkeutui heidän asuntoonsa. Ja kun mikään ei sulje asiaa pois niin kyllä kuvassa sillloin on ulkopuolinen tappaja.

Päivä tyhmä kysymys: Missä kohtaa teillä on kulmakarvat? Tunnettteko ketään, jolla ne olisivat esimerkiksi silmien alapuolella.
Kiitos aamupäivän naurusta.

Ensimmäinen kysymys, kun kuvaa näytetään: Mitä lausuttavaa sinulla on kuvassa olevasta henkilöstä?

Lausunto: Hän on mahdollinen tappaja. Mä en kyl yhtää tiä kuka toi vois ol, mut ei kai ne mul kene vaa kuvii näyttäs, et kyl tää varmaa ainaki joku rikolline o

Entä tämä: Kuvassa olevan henkilön k u v a näyttää saman näköiseltä, joka tunkeutui meidän asuntoon....mä en sit tiä minkä näköne joku toine kuva olis eli oisko heil jottai muuta kuvaa niin mä kattosi viel siitäki

Ulkonäön perusteella kuvassa oleva mies on tekijä. noni, nysse on sanottu, mää en sit tiä minkäläine tää olis luonnollises tilas, et tää jos olis vaik joku kääpiö mut pittää ny koittaa, voinha mä ain sanoo, et mummielest toi naama ainaki sopis... ääk ehän mä mittää nähny..

Kuva[/quote]
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

rekkari kirjoitti:Toi vihje poliisille on kyllä mielenkiintoinen...ja ilmeisesti se on tosiaan tullut ennen kuin kumpikaan on kuollut...jossakin Joutsenlahtikin on sanonut vihjeestä tarkoittaen että se on ollut jo tutkinnan alussa....
Mutta kuka sen on voinut antaa...ja miksi?
Ehkä kiinnostavin teoria olisi sellainen, että vihjeen antaja onkin JL itse.....kaikkien uhkailujen jälkeen antaa vihjeen poliisille.....
Ei voi olla, koska ei voi tietää että PP katoaa, vihjeen antajan on oltava tappaja itse, koska osaa etukäteen tietää että toinen katoaa....eli on suunnitellut "katoamisen" etukäteen....miksi....no sen vuoksi, että helsingissä ei voi rynnätä kenenkään asuntoon tappamaan ketään...koska naapurit kuulisivat metelin ja hälyttäisivät poliisin paikalle....ja siellä voisi olettaa poliisin saapuvan nopeammin paikalle kuin Ulvilassa...jossa ei omaa poliisi päivystystä edes ole....
Eli ainoa vaihtoehto on tehdä murha jossakin sivummalla, jonne voi ruumiin samalla kadottaa.....
Eli vihjeen antaja on tappaja....tai hänen avustajansa....
Voisikohan tässä(kin) jäljet johtaa Porvooseen.....
Jos jotakin kiinnostaa lukea koko vihje silloin, kun se on tänne palstalle tullut, niin se löytyy koko Ulvila-ketjun ihan liki ensimmäisestä viestistä tältä palstalta ja arkistosta. Jaa, mutta koitankin etsiä teille tuon linkin.
Iltalehti 13.01.2007

"Kadonneen Pekka Puputin nimi nousi esiin Ulvilassa tehdyn sosiaalipsykologi Jukka S. Lahden murhan tutkimuksissa. Uhri oli Puputin vanha opiskelukaveri, joka surmattiin katoamista edeltävänä yönä eli 1. joulukuuta.

Puputti ei kuitenkaan ole pääepäiltynä teosta, vaan hänen nimensä on noussut esiin poissulkevissa rikostutkimuksissa.

- Meille asia on tullut aikanaan vihjeiden kautta tietoo, että toinen surmataan ja toinen katoaa ja heillä on opiskeluaikainen yhteys, Ulvilan surmaa tutkiva rikoskomisario Juha joutsenlahti Porin poliisista täsmentää.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=19&t=17
Eli vihjeen antaja on tappaja....tai hänen avustajansa....Voisikohan tässä(kin) jäljet johtaa Porvooseen.....
Jännä sanamuoto tuo "aikanaan", joka antaa ymmärtää, että vihje ei ole tullut hiljattain. Miksi tappaja vihjailee poliisille? Uhkaileeko? Mielestäni jäljet johtavat ilman muuta Porvooseen, koska sinnehän Lahti oli yhteydessä ja oli nämä mystiset soitot sekä tietojen vakoilu, koska nämä asiat on meille kerran kerrottu, vaikka ei olekaan selitetty. Totta kai poliisi tietää, että mistä on kyse tämän Porvoon kohdalla, ja kuka siellä on vakoillut ja ketä ja tehnyt mitä.
Alethes doksa meta logu
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mitäh, ei poliisi ole noin sanonut, tuo lainauksesi on erikoinen, vai olisiko Joutsenlahden lausuntoja:

Sirpan tekemä lainaus edellä, älä sekota asioista:
Sirpa kirjoitti:
Eli vihjeen antaja on tappaja....tai hänen avustajansa....Voisikohan tässä(kin) jäljet johtaa Porvooseen.....
Muutenhan juuri tuo sama uutinen oli täällä jo eilen, Sirpa. Sana aikanaan on juurikin Joutsenlahden muotoilema. Puputin nimi nousi esille Jukka Lahden surman tutkinnassa.
ketjusta-3 kopioitu:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 84#p603884
IL:13.01.2007
Nimi nousi esiin murhatutkimuksissa

-----

Oli miten oli, mutta Jukka Lahden surmaa ei voitu tutkia ennen kuin hänet oli surmattu! :cry:

Eivät annelistit usko, että vihje on tullut jälkikäteen, sen jälkeen kun poliisi pyysi vihjeitä.

Oho, katsopa seuraavaa:
- huomaathan tuon kellon ajan, avaa linkki ja tarkista, Sirpa, tuntomerkitkin on annettu ennen kuin Jukka lahti oli kunnolla kuollutkaan. :lol:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 59#p228259
:shock:
Ulvilan henkirikoksen tutkinta etenee
1.12.2006 klo 2.30-2.40

Poliisi pyytää jälleen yleisön apua - muistaako joku nähneensä jossakin tai jollakin ko. veitsen? Tästä pienestä yksityiskohdasta poliisi toivoo saavansa edelleen lisäapua murhan ratkaisemiseen.

Ratkaisevan vihjeen antajalle on luvassa huomattavia palkkioita. Toinen palkkioista on suuruudeltaan 5000 € ja toinen, nimettömän yksityistahon lupaama, niin ikään useita tuhansia euroja.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
kuolema
Andy Sipowich NYPD

^ Lisäksi tuohon "toinen kuolee, toinen katoaa"-hommaan, niin eihän koko homma edes pitänyt paikkaansa: puputti löytyi hyvin nopeasti itsarin tehneenä järvestä. Miten vihjeen antaja olisi tiennyt, että Puputti tappaa itsenä? Toki selitys olisi se, että Pututti todellisuudessa murhattiin, mutta miksi vaivautua "vinkkaamaan" poliisille tuolla tavalla mystisesti, kun olisi voinut vihjata, että molemmat tapetaan.

Nimimerkki Padlock heitti taas jotain ufo-hommia aiemmin tästä(kin). Tällä nimimerkillä on vahvoja (ja minusta välillä ihan perusteltujakin) mielipiteitä, mutta nämä tietyt Padlockin vihjailut "minulla on tietoja, joita muut eivät tiedä", jne., sekä varsin yliampuvat teoriat osoittavat hyvin vahvasti siihen, että nimimerkin takana saattaa olla yksinkertaisesti trolli. En spekuloi mitään, vaan minusta Padlock voisi alkaa antamaan villeille "teorioilleen" ja "väitteilleen" lähteitä nyt! Niin paljon on tullut "salaista materiaalia" yms, joita me muut emme tiedä, jne... Eli haluaisin ilman muuta saada lisätietoa padlockilta näistä, mitä lukuisat ihmiset ovat udelleetkin, mutta emme ole vielä saaneet vastausta.

TÄMÄN LAITAN TÄHÄN PERÄÄN VAROITUKSENA (Ei lautamiestekstinä, eikä ketään parjaten, vaan jotta taas kerran ei keskusteluun uudet tulokkaat haksahda niihin samoihin väitteisiin uudestaan ja uudestaan, kuten täällä nyt tuntuu ihan kokoajan tapahtuvan):

Ja jos ja kun niitä viitteitä ja todisteita nyt ei sitten saada joltakin nimimerkiltä (kuka tapahnsa nimimerkki), niin varoitan varsinkin vanhemman polven kanssakeskustelijoitani siitä, että jotkut epäsosiaalisimmat internetissä "keskustelevat" "nörtit" ihan tahallaan kirjoittelevat provosoivaa puutaheinää ja se ilmeisesti toimii jonkinlaisena vastakkaisen sukupuolen korvikkeena ja itsetunnon pönkittäjänä sitten näille ihmisille, joilla ei fyysisiä ihmissuhteita ole ja jotka viihtyvät päivät suljettujen kaihtimien takana ja yöt viettävät netissä pelaillen ja äm-irkkaillen. :) Eli JOS epäilette, että vastapuoli tuntuu vedättävän tai ärsyttävän teitä tietoisesti, niin muistakaa, että kyseessä saattaa olla tällainen "trolli" sitten ja tällaiseen ei kannata lähteä mukaan väittelemään.

En tiedä mikä Padlock on, mutta hänellä on todella kovia väitteitä, joista olisi poliisikin kiinnostunut! Nämä väitteet voisivat kääntää päitä monelta Annelin syyllisyyteen uskovalta ja ainakin minä tarkistaisin välittömästi asioita, mikäli saisin uusia todisteita. Koska mitään lähteitä tai todisteita kuitenkaan ei väitteiden taakse ole useampienkaan nimimerkkien pyynnöistä huolimatta esitetty, niin jokainen voi lopulta muodostaa ihan omat mielipiteensä sitten. Minä odotan Padlockilta reaktiota nyt hänen todisteluihinsa tässä viikon verran ja jos niitä ei tule ja nimimerkki ignooraa tämänkin, kuten kaikki muut tarkennuspyyntöni, niin vedän itse omat johtopäätökseni.

Lopuksi toivon, että keskustelu jatkuisi täällä asiallisissa merkeissä, eikä tänne tuotaisi mitään palturia ja trollit voisivat palata vaikka suomi24:lle tai iltalehden palstoille. Asiaa on paljon ja tuskin yksi henkilö edes voisi olla täällä täysin 100% tietoinen jokaisesta kohdasta. Siksi meillä KAIKILLA on osaltaan vanhoja uskomuksia ja osa sitten varsinaista tietoa. Jos joku puhuu puutaheinää, niin korjataan ja korjatkaa minua myös! Lisäksi: Minä en tunne Annelia. Minulla ei ole sympatioita tai vihaa ketään kohtaan. Minua kiinnostaa itse tapaus - ei niinkään siinä olevat todelliset henkilöt.

Aamen.
Sirpa

Tara kirjoitti:Mitäh, ei poliisi ole noin sanonut, tuo lainauksesi on erikoinen, vai olisiko Joutsenlahden lausuntoja:

Sirpan tekemä lainaus edellä, älä sekota asioista:
Sirpa kirjoitti:
Sehän on edellisen kirjoittajan tekstistä. Siinähän se lukee, ja sitten minä sitä spekuloin. Itse sekoitat, kun et osaa lukea.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Tara kirjoitti: -----

Oli miten oli, mutta Jukka Lahden surmaa ei voitu tutkia ennen kuin hänet oli surmattu! :cry:

Eivät annelistit usko, että vihje on tullut jälkikäteen, sen jälkeen kun poliisi pyysi vihjeitä.

Oho, katsopa seuraavaa:
- huomaathan tuon kellon ajan, avaa linkki ja tarkista, Sirpa, tuntomerkitkin on annettu ennen kuin Jukka lahti oli kunnolla kuollutkaan. :lol:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 59#p228259
:shock:
Ulvilan henkirikoksen tutkinta etenee[/b]
1.12.2006 klo 2.30-2.40

Poliisi pyytää jälleen yleisön apua - muistaako joku nähneensä jossakin tai jollakin ko. veitsen? Tästä pienestä yksityiskohdasta poliisi toivoo saavansa edelleen lisäapua murhan ratkaisemiseen.

Ratkaisevan vihjeen antajalle on luvassa huomattavia palkkioita. Toinen palkkioista on suuruudeltaan 5000 € ja toinen, nimettömän yksityistahon lupaama, niin ikään useita tuhansia euroja.
Onko nämä jälleen USKON asioita, jos poliisi sanoo "aikanaan" ja puhuu preesenssissä?! Huh hei - tuo ikuinen tarve muokata informaatiota omaan mielipiteeseen sopivaksi...

Ahaa, tieto on PoliisiTV:n sivuilta. Olen huomannut, että PoliisiTV on tietänyt paljon mitä me emme tiedä - mm. sen, että Helenan surmaaja on saman ikäinen kuin olisi Helena, jos eläisi vielä, joten PoliisiTV kertoo tietävänsä jopa kuka on murhaaja sekä sen, että hän elää vielä (preesens ON saman ikäinen kuin). Totta kait minulla on arvio näistä "etukäteen tiedettävistä asiosita" - olenhan tänne jonnekin näitä kerännyt, kun selvisi, että Irlannin lähetystöön oli ilmoitettu kolme vuotta aikaisemmin erään tytön katoavan Espanjassa jo kolme vuotta aikaisemmin kuin hän katosi.
....

Helenan surmaa on vuosien varrella tulleiden vihjeiden perusteella tutkittu aika ajoin. Poliisi ei aio luovuttaa, ja tutkimukset jatkuvat edelleen. Tällä hetkellä poliisilla on olemassa uusi, lupaavalta vaikuttava tutkintasuunta. Turun keskusrikospoliisissa ollaankin toiveikkaita, että juttu saattaa ratketa jo tämän kevään aikana.

Helena olisi täyttänyt tänä vuonna 51 vuotta. Myös hänen surmaajansa on suurin piirtein saman ikäinen. Selviääkö juttu koskaan?
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 9&start=90
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Menin tuonne antamaasi kevääseen 2009, ja sieltä nyt nappasin tällaisen nimimerkki Matulan kirjoittaman viestin, ja hän oli kopioinut lehtiuutisesta tietoja:
Hieman tapahtuman jälkeen uutisoitiin: "Raa'an henkirikoksen uhrina surmansa saanut Jukka Lahti oli saanut eriasteisia uhkailuja jo huomattavasti ennen surmaa. Ne olivat kaikki suullisia.

Rikospaikan lähistöllä on Joutsenlahden mukaan nähty pari viikkoa ennen surmaa myös päiväsaikaan outoa liikkumista. Lähialueella on nähty päivällä mm. auto, josta on jalkautunut mies."

Kiinnitän huomioni jälleen uhkausten suulliseen muotoon ! Minkä kommunikointivälineen kautta saa uhkailtua suullisesti siten, että itse uhkailija ei identifioidu??
Tässähän on mielenkiintoinen juttu, kun ajatellaan - ja nyt tiedetään - Lahden ottaneen yhteyttä rikospoliisiin, ja hänen tietoja on vakoiltu, niin mitä ilmeisemmin myös hänen puhelimensa on ollut kuuntelussa, kun tulee nuo tarkat teletiedot, että mistä kohdin hän oli ollut yhteydessä Porvoossakin poliisiin. Eli tämän mukaan tuo uhkailu on mitä ilmeisemmin saatu "kiinni" - kuten myös tekijä identifioitua.

Ja tämä käsiin loukkaantuminenkin on nyt sitten taas tyystin unohtunut. Tällaista tämä on. Tietoa menneisyydestä.

Vuodelta 2009:
Kirjoittaja joey » Ma Kesä 08, 2009

"Siinä puhuttelussa vain kysyttiin missä olin menneenä yönä, valokuvattiin kädet ja kasvot sekä tutkittiin koti ja auto."

Oho, tämä oli mennyt oman tarkkaavaisen uutisseulani ohitse :D Surmaaja siis todella on vahingoittunut juuri käsistään?

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... start=1800
Kuulkaa, en minä muuta osaa sanoa kuin, että kyllä meitä nyt pissitetään tämän jutun tiimoilta niin rankasti, että häijyä tekee...
Alethes doksa meta logu
padlock
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja padlock »

Tara kirjoitti:Ja lähde tälle väitteelle oli mikä:
...Eikä tullut. Nimetön vihje tuli poliisille vähän ennen Lahden kuolemaa. Vihje ei mennyt Porin poliisille. Sen takia se huomattiin vasta 2007 kun Puputin yhteyttä Lahden kuolemaan ihmeteltiin.
Niin kauan kuin ei lähdettä kuulu, niin pidän tuota väitettä bullshittinä. Baddis on ladannut sen verran järkkyjä väitteitä aikaisemminkin, että ei ole syytä ottaa sen vakavammin tätäkään.
Mikäs se oli jokin juttu, että murhia tehdään jotenkin aakkosjärjestyksessä jne..haetaan.

helppo: 13. Lokakuuta 2013
padlock kirjoitti:Murhaajalla on aivan oma motiivinsa ja uhreilla yksi yhdistävä tekijä. Puhun monikossa koska Lahti ei ollut alkuunkaan ainut uhri. Uhreja on useampi ja heidät on tapettu aakkosjärjestyksessä. Enempää en voi sanoa, tutkinnat ovat kesken. Nyt mukana on useampia poliisilaitoksia ja KRP.
Tuo nimetön vihje on uutisoitu netissä moneen kertaan, jokainen voi sen googlata itse, mm. Joutsenlahti kertoi v. 2007 että poliisille tuli aikoinaan ennen Lahden kuolemaa tuo vihje. Heti Lahden kuoleman jälkeen huomattiin Puputin katoaminen, joten jos vihje olisi tullut Poriin, se olisi heti tajuttu, sen takia uskon että se ei ole mennyt Poriin vaan sinne poliisilaitokselle jonka alueella aiemmat uhrit (nuo kuollut ja kadonnut) ovat. En usko että kukaan murhaaja ilmoittaisi itse aikomuksistaan poliisille, vaan vihjeen on antanut joku joka on epäillyt henkirikoksia tapahtuneen, näistä olen ennenkin kirjoittanut.

Kaikki kuolemat ovat tapahtuneet n. kahden kuukauden sisällä, uhrit ovat nuorehkoja miehiä lukuunottamatta Lahtea, ja kaikkia yhdistää sama tekijä. Nuo kaksi aiempaa uhria olivat hyvät ystävät ja työtoverit keskenään. Kaikilla uhreilla on sama ammatti ja tutkimuskohde.

En ole siis satavarma että ne liittyvät yhteen, mutta epäilen sitä vahvasti ajankohtien ja yhdistävän tekijän takia. Kaikki tietoni olen antanut poliisille, he joko saavat selville tai sitten eivät. On hankala todistaa murhaa jos uhria ei löydy, mutta henkilö siis katosi ja julistettiin kuolleeksi viime vuonna. Nämä kuolemat on netissä uutisoitu ja muistokirjoituksetkin kirjoitettu, mutta en kerro niitä täällä koska ne eivät välttämättä liity tapaukseen (uskon kuitenkin että liittyvät). Kuolemat ovat aakkosjärjestyksessä, Puputti siis viimeinen.

Mitään toivoa oikean murhaajan selville saamiseksi ei ole niin kauan kuin poliisi alkaa tutkimaan juttua uudelleen, Porin poliisi ei ainakaan tutki. En tiedä tutkiiko nuo muut laitokset. Lisätutkimuksia ei voi tehdä edes yksityisetsivä koska asioiden selvittämiseen tarvitaan poliisivaltuudet.

Asioita helpottaisi jos Anneli olisi tuntenut Jukan tuttavapiirejä paremmin, hän olisi saattanut tuntea nuo muut uhrit nimeltä tai jopa murhaajan, mutta hän ei tuntenut edes Jukan hyvää ystävää Pekka Puputtia.
Viimeksi muokannut padlock, Ke Tammi 08, 2014 9:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Sirpa

kuolema kirjoitti:^ Lisäksi tuohon "toinen kuolee, toinen katoaa"-hommaan, niin eihän koko homma edes pitänyt paikkaansa: puputti löytyi hyvin nopeasti itsarin tehneenä järvestä.
Miten niin homma ei pitänyt paikkansa? Mistä järvestä?! Mitä on "hyvin nopesti"? Kauanko oli ero katoamisen ja löytymisen välillä? Miten tuo "itsari" todettiin?

Laitatko faktaa.

Vieläkin ihmettelen: toinen katoaa, toinen kuolee ... ja just näin tapahtui. Mikä logiikka väittää, ettei homma mennyt näin?! Täytyi oikein itse ryhtyä katsomaan asiaa, ja etsimään Puputin ketjua. No voi hyvä helkkari - onko se ihme, että jos tieto tuli poliisille etuajassa, kun se onkin ollut tiedossa ja lokakuussa, ja Puputin väitetään kadonneen vasta joulukuussa?!
HELSINKI
24.10.2006

Minne katosi sosiaalityöntekijä Pekka Puputti, 38? Viimeinen varma havainto miehestä on joulukuun toiselta päivältä hotelli Presidentin edessä Eteläisellä Rautatienkadulla. Puputti tallentui Presidentin valvontakameranauhoihin klo 00.02. Hän oli ollut juhlimassa firman pikkujouluja Club Presidentti- ravintolassa.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 38&start=0
Miten mones etukäteen tiedetty asia tämä nyt tältä päivältä jo on? Tara, minkä laitoit tänään aikaisemmin, johon vastasin tällä irkkuteinitytön katoamisella ja kolme vuotta aikaisemmin tulleella tiedolla lähetystöön.

Viimeinen havainto miehestä ON.... Juu, tämä tieto on tullut yli kuukautta aikaisemmin ennen katoamista, ja siinä mentiin sitten todistajansuojeluohjelmaan myös, vai?! Ja muistan sellaisenkin asian, että kun puhuin partion menoajasta Tähtisentielle tuolloin yöllä, niin sain vastauksen, ettei koko partiokaan ole edes lähtenyt liikkeelle, joten se siitä murhasta.

No, tässähän se oli edellä - ihmetellään, että miten Jukka Lahden murhaajan ulkonäkökin on selville ennen kuin hänet on edes murhattu! Just joo - molemmat tapaukset ihan samaa laatua.
Alethes doksa meta logu
Armas Onni
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Armas Onni »

Puputin kuolemalla ei ollut mitään tekemistä Lahden kuoleman kanssa. Henkirikoksen taustalla oli Anneli Auerin pelko mammanpäivien loppumisesta. Siitä syntyi ajatus lisätienestiin, nimittäin perheellisen leskeneläkkeeseen. Se kiihotti mieltä ja kehotti tomimaan. No niin, puoliso siis tuhkauurnaan. Sen jälkeen tulee paljon rahnaa ja koittaa vapaus outoihin seksileikkeihin...
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

meesterhans kirjoitti:
Tara kirjoitti: JPEG150, 6.12.2006: ..Auer: Ulkonäön perusteella kuvassa oleva mies on tekijä
Kuva
Mitäs hemmettiä tämä nyt sitten on? Tokihan Annelin lausunnot ovat olleet toisinaan kulmakarvoja nostattavia, mutta tämän myötä saan uuden hiusrajan. Aika suoralta kädeltä Anneli heittää että "hän on mahdollinen tappaja" ja "mitään sellaista asiaa en löydä kuvasta, joka voisi sulkea mahdollisuuden tekijästä pois. Ulkonäön perusteella mies on tekijä". Tuollaista ehdottomuutta näkee usein täällä foorumeilla, mutta että Annelikin... huh.
Puputin valokuva löytyy netistä. Mikäli Puputti on Annelin mielestä mahdollinen tappaja, niin joka toinen suomalainen pottunokka voisi olla aivan yhtä hyvin. Oletko hämmästynyt Annelin röyhkeydestä? Ensin leimattiin Puputti ja sitten porilainen näyttelijä (vai kuinka päin se meni). Joka tapauksessa nämäkin episodit kuvaavat sitä, että Anneli ei välitä pa*kankaan vertaa toisten ihmisten kohtalosta. Vaikka hän olisi ollut surmaaja (mitä hän onkin) niin hän olisi voinut silti sanoa, että kyseiset herrat eivät ole huppumiehiä. Sama täydellinen tunteettomuus jopa omia lapsia kohtaan on tyypillistä Annelin persoonassa. Ehkä suomut putoavat silmiltäsi, kun tutustut aiheeseen perusteellisemmin.

Katso esimerkiksi sairaalassa murhan jälkeisenä päivänä jälkeen tehty kuulustelu, jossa Anneli kylmän rauhallisena kuin jääkuski kyselee, että olisiko ikkuna rikottu lattakivillä, jotka olivat kukan alla ja että tuliko ikkuna kokonaisuudessaan alas. Kuinka kukaan, jonka mies on murhattu raaimmalla mahdollisella tavalla edellisenä yönä, voisi olla kiinnostunut tällaisista teknisistä yksityiskohdista?? Ei vähäisintäkään tunnetta mihinkään suuntaan.

ps. Se miksi Anneli oli kiinnostunut laattakivistä, selviää kun tarkastelet kukka-laattakiviasetelmaa. Ikkunaan kohdistuva kiinnostus on täysin ymmärrettävää.
rekkari
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja rekkari »

Eipä löytynyt mistään varmuutta sille, minne ja koska se poliisin saama vihje on annettu....
Ja PP ei löytynyt järvestä ja jos reilu kolme kuukautta on hyvinkin nopeasti....
Ja mitä siihen tulee, niin täällähän tosi moni kirjoittaja pitää omia mielipiteitään täysin varmana faktana aivan kuin tuo onni tuossa yläpuolella...
No siinähän sitä oli sisältöä tähän motiivikeskusteluun.....

Vaikka se vihje olisi annettu JL:n kuoleman jälkeen on poliisi ainakin ottanut sen tosissaan kun on mennyt siitä lehdistölle kertomaan.
Joka tapauksessa on melkoinen sattuma tuo PP:n katoaminen, harmi vaan kun tutkinta on loppunut krp: tutkijan dna näytteen sopimattomuuteen.

Noissa vanhoissa uutisissa muuten oli se mielenkiintoinen tieto siitä tappajan äänestä...siis siitä jota ei häke nauhalta kuulu...
Vastaa Viestiin